Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva křísí vlaky bez dotací. Spojí Prahu s Benešovem a Trenčínem

Společnost Arriva vlaky po třech letech zkusí znovu obnovit provoz příměstských vlaků do Prahy. Od konce února příštího roku plánuje vyjet se spěšnými vlaky na trasu Benešov u Prahy - Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49a41d23k17o 89K74ř13i14v48á91n96e87k 7280723865110

Pane Fričo, demagogicky a odporně hned v několika diskuzích zneužíváte smrt dítěte.

Stejnou logikou by se dalo říci, že když ve stejné době zahynul strojvedoucí při srážce vlaků Unipetrolu a Severočeských dolů, tak za to můžou soukromníci? Žádný vlak ČD tam tou dobou nebyl, tak by se nemělo co srazit. Jenom "nastavuju zrcedlo" Vašemu cynismu, který se neštítí ideologicky zneužívat cizí neštěstí proti nenáviděnému nepříteli. Styďte se.

Kdybyste prostě napsal "Nemám rád České dráhy", nikdo by Vám to nemohl vymlouvat.

+3/0
1.11.2015 16:16

Š50t47e34f62a49n 93F16r79i40č34a 7882758383186

Tak za prvé: jako demagog jste se právě nyní předvedl Vy. To dítě opravdu zemřelo a jeho smrt byla zcela zbytečná. A za druhé: poukazuji na to, že při současném stupni poznání a úrovni vědy a techniky se prostě takové nehody stávat nesmí. Železničáři, kteří obhajují současné nedostatečné zajištění vagonů pro,přepravu cestujících vlastně říkají: nedělejme s tím nic, klidně nechť lidé dál zbytečně umírají. Přitom dveře ovládá řidič nebo posádka v metru, v tramvajích, autobusech a konec konců i v letadlech. Pouze vy železničáři stále dogmaticky trváte na tom, že dveře nelze zajistit a je to tak v pořádku, protože je to tak od nepaměti, už od dob císaře pána.

0/−2
1.11.2015 22:18

P31e75t74r 68N12o61v36o88t20n52y 1811880941

Pokud je to opravdu tak, že si chtel otec mermomoci ušetřit cestu, tak s tim zadne centralni ovladani dveri nic nezmuze. Kazde dvere musi jit otevrit, treba nouzove. Je to jen jina páčka.

+1/0
2.11.2015 7:26

R39a26d92k57o 26K72ř84i83v90á90n88e92k 7730133145840

1. Svojí demagogii jsem řádně vysvětlil jako pokus o obraz Vašeho myšlení. Je správné, že tedy kritizujete sám sebe.

2. Neznám žádného železničáře, který by obhajoval dveře bez dálkového ovládání. To jako že se ti průvodčí rádi proběhnou? Co to tvrdíte? Ty vozy měly být nejpozději v 90. letech rekonstruovány. To tu jako někdo chválí, že na to nebyly peníze? A když se to dnes mění, tak radši ty peníze dáte německému státnímu molochu?

3. Téměř všechny vozy mají alespoň blokování dveří za jízdy.

4. Nechte už to dítě na pokoji, prosím.

+2/0
2.11.2015 8:20

Š23t10e43f11a85n 65F18r77i74č90a 7962168213316

To, že Vy máte práh pro vnímání této a zřejmě i dalších nehod dětí posunut nějakým zvrhlým směrem, za to já nemohu. Myslím, že je povinnost každého rozumně uvažujícího člověka žádat po železničním dopravci přijetí účinných opatření, aby přestaly z vlaků vypadávat děti či vystupovat na stranu nebo ve stanici kde se to nesmí. Zdaleka se nejedná o první případ. Už v roce 2010 popisovala Lenka Krbcová, šéfredaktorka portálu Vitalia.cz případ čtrnáctiletého chlapce, který málem vypadl z vlaku, dále tříletého chalpce - vypadl z vlaku v 70 Km rychlosti - nehodu jako zázrakem přežil, a pětiletého chlapce - nehodu nepřežil.  

Zdroj: http://www.vitalia.cz/clanky/cestujici-vyskakovali-z-rozjeteho-vlaku-strojvudce-nic-nevedel/

0/0
2.11.2015 16:04

R41a14d33k30o 30K95ř48i43v98á81n64e15k 7270893605680

Jako aktivista i profesně jste, tuším, spjat se silniční infrastrukturou. Jako řidič Vás žádám, abyste okamžitě odstranil všechna nebezpečná místa na silnicích. Bez ohledu na peníze i na reálné možnosti.

0/0
2.11.2015 16:37

Š67t59e49f33a11n 74F17r97i96č32a 7142718263216

Slovo aktivista nemá žádný obsah. Je samozřejmě Vaše věc, kam se řadíte. Kdysi toto slovo používali komunisté a komunistický režim pro označení svých ideových odpůrců, viz encyklopedie Wikipedia. Nicméně celý život jsem ztotožněn s tím, že na původce šlendriánu je třeba poukazovat. V těchto konkrétních čtyřech případech na železnici, a mohl bych najít mnoho dalších, se evidentně o šlendrián na straně dopravce jednalo.

0/0
2.11.2015 19:40

R49a63d62k94o 51K54ř92i90v47á97n67e33k 7480743435350

Jako poslední slovo musíte napsat něco tak chytrého nebo něco tak blbého, aby na to nebylo už co říci. Jedna z těchto možností se Vám povedla. Kapituluji.

0/0
2.11.2015 19:52

P25e84t76r 10N82o97v18o87t26n69y 1861210801

Začněte radši u sebe, vy šlendriáne.

+1/0
3.11.2015 14:45

R66o42m52a91n 53P87o72l66á28č32e37k 5296919265

Čemu chtějí konkurovat? Slonům, které jsou na hodně vysoké úrovni cestování? Žabotlam tam už prakticky nejezdí...

Že ČD nepodávají občerstvení? To snad nedělá ani DB na příměstu...

+11/0
31.10.2015 21:39

O24l17d26ř97i16c25h 98J23a26n55e56č33e37k 8829956623971

v Německu, Švýcarsku, Rakousku a nejspíš i leckde jinde 'na západě' na příměstu ve vlacích průvodčí vůbec nejsou, takže by to tam ani neměl kdo prodávat ;-) hold trochu jiná cena pracovní síly. Arriva asi počítá s tím, že v každém vlaku bude v průměru 12 lidí, takže ti průvodčí budou mít spoustu času i na občerstvení a aspoň tím přivydělají pár korun ;-)

nicméně kdysi jsem kdesi v S-Bahn potkal automat na občerstvení - nepamatuju se už kde, dost možná to byl Mnichov.

0/0
2.11.2015 10:04

J62i48ř13í 74H40a49v11á20č54e50k 1193110763

Je to parodie na koridor elektrifikovaný modernizovaný koridor, do kterého natekly miliardy poslat tohleto. Co by asi tak říkali němci, kdybychom chtěli my jít jezdit k nim se smrdutým dieselem?

+7/−1
31.10.2015 19:24

Š59t12e75f82a19n 73F98r24i40č86a 7522828463896

Každý konkurent dobrý. Dnes například zahynulo dítě jen proto, že ČD používají vagony bez centrálního zamykání. Ostuda. Píše se rok 2015. Neuvěřitelné.

+1/−22
31.10.2015 19:19

M92a89r48t69i91n 86Č81a36p19e47k 6740141167494

U toho Brna to nebyla chyba dopravce, ale otce. Vlak tam nezastavil pro nástup a výstup, ale jenom pro křižování. Tudíž tam neměl vůbec co vystupovat z vlaku.

Navíc u lokomotivou tažených souprav je blokování dveří vázáno na rychlost soupravy, takže by to vůbec nepomohlo.

+11/0
31.10.2015 20:42

A47l14a48n 26Ř14e52p55k42a 4925496

A opravdu to byla chyba dopravce? Museli vědět, že vlak nebyl ve stanici a tudíž tam nesmí vystupovat a taky ne na stranu do kolejiště, pokud vlak ve stanici byl. :-P

+4/0
31.10.2015 22:29

K40a22r25e17l 69Ř58e63h15á48č61e28k 9832450131432

A také těžko se spletli, protože prý údajně bydlí pár ulic od nádraží, tak jistě věděli, že to není hlavák.

+2/0
1.11.2015 6:27

R95o70m20a63n 71J43e92s68c55h67k97e 9938125527345

Milý Štefane, nepoužívej postel. Tam umírá nejvíce lidí.

+6/0
1.11.2015 12:09

M74i85r30e89k 15Z85á48v30o18d34n12ý 7712697190778

Hodně štěstí no. Trochu mi to přijde jako parodie, když má něco takového jet na mezistátním spoji, ale třeba to někdo využije.

+3/0
31.10.2015 18:20

M37a49t76ú81š 21B82e98n73a93k 9548374682893

Zrovna ten medzištátny úsek nieje elektrifikovaný, takže tadiaľ musí jazdiť motorový vlak, že by to chcelo niečo lepšie ako prímestskú motorovú jednotku je druhá vec.

0/0
31.10.2015 18:50

Š42t82e37f72a98n 61F23r96i75č20a 7112718363616

No, pořád lepší, než vagony ČD. Viz dnešní smrtelný úraz dítěte v Brně-Chrlicích, při vystupování z vlaku. Ty vagony ČD už měly být dávno ve šrotu.

0/−15
31.10.2015 19:24

K41a36r31e66l 20Ř57e72h67á33č10e56k 9252650831532

Pochopíte, že takto klasické vozy fungují všude ve světě. Dokonce i u našeho nejúžasnějšího dopravce regiojet takto fungují. A to dokonce i u těch pár co si koupil a byly vyrobeny v letošním roce. Tak už neplevelte všechny diskuze stejnou hloupostí.

+8/0
1.11.2015 6:32

O46l62d42ř86i85c17h 20J58a90n70e97č82e26k 8949236553251

jsem dost zvědav. mezi Brnem a Trenčínem asi jo, kdo by tím jezdil z Prahy do Brna netuším. v neděli odpoledne cestou zpátky si dokážu představit, že ti, kdo by v Brně přestoupili z lokálky na EC, radši zůstanou sedět v motoráku, než aby riskovali, že po přestupu budou celou cestu stát.

ale Arrivě jde asi hlavně o reference.

a taky je nutné vidět, že pokud tu soupravu prostě mají a nemají pro ni jiné využití a tudíž koukají jen na variabilní náklady, nikoliv na odpisy, vyplatí se jim jezdit i s poloprázdným vlakem.

0/0
2.11.2015 10:10

J10i35ř36í 16J69o54z80a 3538343570391

Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim... pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem... mimchodem pod Deutsche Bahn spada i autobusova spolecnost RVD, ktera v CR provozuje autobusovou linku Dresden - Altenberg - Dubi - Teplice, hl.nadr. - Teplice, Olympia. Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let... takze asi takhle...

+4/−1
31.10.2015 17:24

R89a19d65e74k 37J89a64n61a19t11a 9385786254412

"Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim"

Je prostě stanoven nějaký rozpočet pro působení na našem trhu před vypsáním VŘ a pro získání referencí. Myslíte, že by bylo ruzumné dávat více, když návratnost je nejistá (protože závislá na politice?).

"pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem."

Smlouva s krajem musí být na základě výběrového řízení. A soupravy se pořizují až na základě požadavků z toho VŘ.

"Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let"

A co tím přesně chcete říct? Tato linka je provozována na základě smlouvy, tj, financování je zajištěno. Kromě toho, životnost autobusu je podstatně kratší než u vlaku.

+3/0
31.10.2015 17:54

J18i21ř94í 56J46o41z27a 3398113430221

Ne neni... Ustecky kraj s touto spolecnosti nema uzavrenu smlouvu.

0/0
31.10.2015 18:21

J59i94ř16í 72J32o30z20a 3798303920391

Tedy neni na ni mozne pouzit preplatne ci prestupni jizdenky IDS "Doprava Usteckeho kraje".

+1/0
31.10.2015 18:23

K60a95r53e47l 79Ř80e47h13á14č77e89k 9742520251782

Ale platí v něm jízdenka Labe-Elbe, což je v podstatě krajská síťová jízdenka.

0/0
1.11.2015 6:34

J19i22ř96í 43J82o46z43a 3548263200431

Jednodenni jizdenka za 200 Kc... k pravidelnemu dojizdeni nepouzitelne...

0/0
1.11.2015 20:08

V67l79a50s41t34i76m61i36l 72S90v51o67b50o52d86a 7853648125474

Super!!

Z celého srdce přeji soukromým dopravcům, aby ten příšerný zkorumpovaný moloch - ČD porazily.

Ať si ČD provozuje za nějaké hyper dotace nějaké okrajové tratě, kde jezdí pár lidí, ale všude, kde jezdím já, cestuje se mnou po většinu cesty (popř. výjimečně tedy jen menší část cesty) opravdu mraky lidí a tudy už opravdu dávno mělo jezdit něco na úrovni a ne ČD!!

+2/−23
31.10.2015 17:15

J97a72n 89P85r86i65c62h20y58s70t79a55l 8221238123

Nejak jste zrejme nepochopil ten clanek. Pise se v nem  o spolecnosti Arriva, ktera patri Deutsche Bahn. To je moloch stokrat vetsi nez CD.

+21/0
31.10.2015 17:17

V29l20a40s23t36i31m33i98l 37S91v53o19b59o45d20a 7563568675604

Mě zajímá, jak je to tady, ne někde v Německu. Nevíc nechcete doufám srovnávat služby ČD v ČR se službami Deutchce Bahn v Německu? Že ne? ;-)

0/−11
31.10.2015 17:21

J56a33n 18P19r69i85c21h63y58s16t61a60l 8381418293

Nene, porad nepochopil.

Arriva to je Deutsche Bahn v Cesku, ne v Nemecku. Srovnam CD v CR s DB/Arriva v CR. Dva statni molochy. Arriva neni zadna soukroma firma.

Rozdil je v tom, ze CD patri ceskemu statu, zatimco Arriva patri nemeckemu statu. V zahranici se Deutche Bahn chova mnohem hure nez doma (mnohem horsi moloch).

+19/0
31.10.2015 17:37

R29e86g57i71n57e 38M47a36r78t38i39n 6972128630358

EU!!!!!!Arriva v České republice, společnosti s ručením omezeným s mateřskou společností v Nizozemsku. !!!!!!

0/−1
31.10.2015 19:39

R62a70d84e35k 11J48a69n14a77t61a 9965886134782

Pokud se bavíme o pražské příměstské dorpavě, jsou služby naprosto srovnatelné. CityElefant je dokonce lepší než to, co často jezdí jako S-Bahn v Německu (často staré soupravy, mnohdy nemají ani klimatizaci, někdy ani WC ne).

A ceny jízdného jsou v PID velmi lidové. Jsou nižší než v Německu i po přepočtu na kupní silu.

+12/0
31.10.2015 17:58

K50a43r81e60l 31Ř96e82h76á28č37e62k 9542690821552

A ceny srovnávat chcete? Jinak rád bych věděl jaké služby nabízí Deutsche Bahn lepší než ČD. Jaký je rozdíl mezi osobákem Benešov-Praha a třeba Bad Schandau -Dresden.

+3/0
1.11.2015 6:38

M98i11r85e62k 20Z46á57v82o75d44n39ý 7252177170378

Uff... jak debatovat s někým, u koho soukromník = všechno super a ČD = zkorumpovaný moloch. Snad jen, že když o tom člověk nic neví, neměl by raději tady diskutovat.

+7/−1
31.10.2015 18:19

L75u76k26á38š 95H61l21o69u49c18a65l 6792240841344

pokud by vyrazili na nějakou neelektrifikovanou trať, kde jezdí ČD málo a s mizernými, starými vlaky - třeba 070 do zmiňovaných Čakovic a pak dál do Neratovic/Všetat/Ml.Boleslavi - tak si mohou udělat jméno před velkými dotačními tendry, vyzkoušet si v reálu jestli je vůbec po kolejích SŽDC jezdit jako v Německu atd.

ale když s dieslem vyrazí na trať, kde lidem až 4x do hodiny jede pohodlný, tichý a nečmoudící Elefant, navíc mimo předplatné Ropidu (Openkartu má většina pravidelně dojíždějícîch do hlavního města), tak jen pálí peníze a ničeho rozumného nemohou docílit. škoda pro ně i pro lidi na špatně obsluhovaných linkách, kteří by pak mohli na ČD aspoň trochu zatlačit, aby neposílali na tratě ty zoufalosti

+14/0
31.10.2015 16:36

V24l85a59s66t29i78m30i54l 72S63v42o36b53o83d53a 7793548805654

Tichý by byl, kdyby navštěvoval servis, jak má, ale ČD na to zjevně pěkně prdí.

0/−7
31.10.2015 17:19

O26t91a14k60a26r 75V83a25l61e47k 6346852905632

Mohl byste mi vysvetlit, proc by CD mely byt zodpovedne za technicky stav vozidel Arrivy?;-)

+2/0
1.11.2015 0:10

R96a23d84e51k 53J74a11n32a92t72a 9575506794542

Problém je v tom, že na zastaralé a jednokolejné trati do Všetat už pravděpodobně není volná trasa (jistě víte, že objednávané vlaky mají při přidělování přednost). Zatímco na Praha-Benešov bude patrně "volno" v trase mezi dvěma rychlíky.

A ještě poznámka. Na trati do Všetat jezdí ČD s celkem moderními a pohodlnými motoráky ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdtn757.php ). Vynikne to zejména ve srovnání se soukromníkem KŽC, který na stejné trati jezdí s 810kou ze Slovenska v "retro stylu" bez rekonstrukce.

+3/0
31.10.2015 18:03

O52l56d14ř14i62c47h 11J18a62n47e34č80e38k 8249326403871

ne pravděpodobně, ale určitě. kdysi (už to bude pár let zpátky) jsem četl o jakýchsi "velkokamionech", kterými se musí zavážet Škodovka v Boleslavi, protože na kolejích prostě není místo pro další vlaky. takže pokud se na koleje nevejde pár nákladních vlaků, které by navíc mohly jet v okrajových částech dne a případné půlhodinové zpoždění by jim asi moc nevadilo, další osobní vlaky se tam nevejdou zcela určitě.

zrovna 070 se letos masivně rekonstruovala a rekonstruuje, ale myslím, že se v součtu moc nezmění - propustnost trati se nezlepší, možná se o pár minut zkrátí jízdní doby, získá se trochu vaty, bude to míň drncat...

0/0
2.11.2015 10:20

P21e87t60r 52N61o59v17o95t39n85y 1711480571

Na 070 jezdí ČD tak málo, že se tam už nic jiného nevejde.

+1/0
31.10.2015 22:06

K56a22r23e45l 24Ř52e83h85á60č19e34k 9812890531622

Zrovna na trať ve směru Mladá Boleslav posílají ČD snad na všechny vlaky modernizované soupravy.

0/0
1.11.2015 6:40

T42o86m50á78š 40K22n50a54i49f67l 6803170557570

Tak to jenteda ulet... Hlavne ten trencin... Ale i ten benesov...

+4/0
31.10.2015 16:06

S49t34a64n93d20a 63C48h29v28o89s49t 1492448

Proc ulet? Z Benesova a okoli dojizdeji do Prahy tisice lidi denne.

0/0
31.10.2015 18:22

S57t55a73n12i81s28l93a54v 83B45u13r67i49a10n 5633724214597

Naftové motoráky na plně elektrifikované trati Praha-Benešov. To je přece cesta zpět.

+14/0
31.10.2015 15:50

A58l72e31š 22V89y16k91y50p13ě28l 2832400752766

A co kdyz chce Arriva jezdit po trati 210, kde dnes jezdi linky S8 a S80?

+1/0
31.10.2015 15:58

Ř58e92h56o10ř 65V32l76a49s16á56k 2844604521446

To těžko. Tam se po vytrhání výhybek v Krhanicích a Lukách pod Medníkem horko těžko stíhají křižovat stávající spoje...

0/0
31.10.2015 19:21

Š61i89m26o16n 37D82a57l98e41c39k70ý 8420354146695

Kdyby si raději dělali reference na tratích, kde jezdí hlučné a rozvrzané regionovy. Tam by s takovouhle mašinkou udělali alespoň nějakou parádu.

+5/0
31.10.2015 15:44

A10n96t83o79n80í90n 10P93o17l86i60c16k23ý 9210412941837

Jezdí bez dotací, jezdí proti vůli krajských odkláněčů a tudíž si jezdí, kde chtějí (a logicky, kde jim to alespoň něco vydělá)

+1/0
31.10.2015 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.