Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poctivost e-shopů se nezlepšuje, řekla čtenářům iDNES.cz advokátka

Manipulační poplatky za reklamaci nebo požadavek na vrácení obalu. Lidé, kteří nakupují na internetu někdy věří výmyslům prodejců. "Bohužel si myslím, že poctivost e-shopů se nezlepšuje," uvedla advokátka Kateřina Tomčíková z právní kanceláře Vilímková, Dudák & Partners, která odpovídala čtenářům iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a49r95o62s32l82a49v 52J70o17n22á74š 4748534562455

No, ony to nezkoušejí jenom e-shopy. Já mám podobnou zkušenost s MOUNTFIELDEM, kde mi v záruce odmítli bezplatně opravit ulomený spínač elektrických nůžek, protože jsem prý rukojeť nůžek stiskl "příliš silně". Ačkoliv šlo doslova o pár stovek, trvalo mi pět měsíců, než jsem se svého práva domohl.

Ono mávnout nad tím rukou je snadnější, ale není přece možné nechat obchodníky a výrobce, aby nám plátek po plátku okrajovali spotřebitelská práva. O svá práva je třeba neustále bojovat.

0/0
4.11.2015 9:38

J61a44n 56W82o81l42f 8274830131923

Tož, na Alze jsem nakupoval do první reklamace.Rv

0/0
3.11.2015 19:36

Z38b12y98n21ě71k 32H53o75l15í27k 1107437815420

co jinýho má říkat právník, žejo....

+1/0
3.11.2015 17:24

J84i70ř58í 33B11o29l72f 8345207328285

Tak ono nemusí jít jenom o e-shopy. Já před nedávnem začal pořádně kontrolovat účtenky a to se člověk občas diví ..... 8-o

0/0
3.11.2015 15:26

P81a96v85e67l 32F16a78r78a 9297897214491

Tak u supermarketů typu Albert se to vyplatí vždycky. A je zajímavé, že se s cenou spletou vždy v neprospěch zákazníka! ;-)

0/0
19.11.2015 12:23

M71a94r49t51i31n 76P51l28a61t10i73l 9491953701678

Kdybych byl svobodný, tak se paní advokátky zeptám, jestli má večer čas :-).

+3/0
3.11.2015 13:46

P59e12t72r 64D77v87o87ř53á49k 3556893476930

napadlo mě to samé :-) člověk by jí uvěřil všechno, že ?:-)

0/0
3.11.2015 14:25

J93i64ř13í 23B94o59l19f 8615157788305

Jsme tři :-)

0/0
3.11.2015 15:24

D12a43v80i10d 30S96v22o27b36o44d20a 2285268264551

a co když na ni má "Soudní pečeť ".?? :-P

0/0
19.11.2015 12:19

M83a17r95t12i74n 86P14e34t66ř44í70k 4362109211581

Tak škaredá není, ale krasavice taky ne. Je taková... zvláštní. Kdybych já byl svobodný, poohlédnu se jinde ;-)

0/0
19.11.2015 14:03

P96e92t43r 75S54t16e53h29l58í76k 1290671589544

Nakupiji přes vyzkoušené e-shopy a zatím jsem nidy neměl s reklamací či vrácením zboží problém. Taktéž jsem nikdy neměl problém s nákupy přes Aukro a lokální e-bazary.

+3/0
3.11.2015 13:18

M84i95r78e13k 47G77a96j81e28r 5361556769740

A vracel jste vůbec nějaké zboží?

0/−1
3.11.2015 18:58

K62a61r50e90l 35D33r61d29a 6293325227949

Baví mě Aukro. Tam se podvádí lidi sami mezi sebou. Je hezky vidět lidská povaha. Někdo je poctivý na 126%. Někdo to žulí a kouká druhé obrat. Co tady zmůže právník? ;-)

+1/−2
3.11.2015 12:41

P38e10t52r 81D26v19o83ř65á18k 1897855394316

Na Aukru jsem provedl již 194 nákupů a zatím 100% spokojenost ;-)

0/0
3.11.2015 13:07

J17i20ř30í 98B20o25l48f 8985397778655

Já tam občas něco koupil a prodal. nákupy OK, prodeje hrůza. Lidi koupí a nezaplatí ....  :-(

+1/0
3.11.2015 15:25

R95a36d37o42s34l91a64v 75K55l90a52u48d96a 5394458204462

Mně by zajímalo, kde paní advokátka sebrala termíny jako "šedá elektronika". Nic takového snad v právu EU není. Je-li zboží určeno technickými normami pro provoz v ČR, pak pochopitelně výrobce musí reklamaci uznat. Oficiální a neoficiální distribuce je blbost.

+3/−1
3.11.2015 11:21

P91e19t53r 71D64v60o13ř25á51k 9974307212950

Právní záruka je závazná pro prodejce. 

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/faq/index_cs.htm

0/0
3.11.2015 11:36
Foto

P55a39v70e74l 25P29o82k56o33r82n96ý 2306634740262

Když to do Česka nedoveze, tak za to nemusí brát záruku. Co když bude zákazník reklamovat volant vpravo?

+2/0
3.11.2015 11:52

R66a81d11o80s78l38a62v 46K68l22a34u70d75a 5384198504662

To by mě zajímalo na co reagujete8-o

0/−2
3.11.2015 13:09

R55o44b93e95r19t 36H63o29m89o62l45k84a 4703738440962

Ještě proto, že to není v právu EU neznamená, že to neexistuje. A jak píšete dále .... výrobce musí uznat...  Právě proto dává rady co dělat, když výrobce nechce... Je to logické, že?

0/0
3.11.2015 12:21

R37i98c83h26a28r39d 27T27r76e33f16i13l 4931215799930

Reklamuje se u prodejce ne u výrobce.

+3/−1
3.11.2015 13:00
Foto

P73a55v63e17l 40S31v69i71t74i27l 5584473986112

toto už není nějakou dobu pravda, že ;-D

0/0
3.11.2015 13:22

P82a50t60r36i78k 10H19o66l49í37k 8144762786

I vy jako kupující můžete reklamovat sám za sebe u výrobce. Problém to není už dnes u žádného velkého výrobce elektroniky (Acer, Dell, Asus). Samozřejmě existuje pár výjimek, ale u těch stačí jít do servisu značky a oni Vám ho vezmou. U šedé distribuce narazíte. Sic stejný výrobek, stejného výrobce a ze stejné továrny, ale oni se k nim nehlásí.

Problém šedivek je jediný, většinou je prodávají ziskuchtiví lumpové.

0/0
3.11.2015 13:24

P41a13v56e26l 95V50a64n89ě95č27e79k 4894963761241

Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Reklamace se neuplatňují u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje – § 625 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb.

0/0
3.11.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.