Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen oxidy dusíku, až 800 tisíc vozů má problém i s CO2, hlásí VW

Německý automobilový koncern Volkswagen zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého CO2. Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut a způsobit podniku hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur, v přepočtu 54 miliard Kč. V úterý to oznámila sama firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40o33j34t27ě91c85h 83O18k98t54á89b68e46c 8516665580748

Divné  !!

Množství CO2 je  dané spotřebou paliva motoru. Když se uhlík dostane jako součást uhlovodíků v naftě, benzínu dovnitř, musí také v nějaké formě ven. CO2 je ta nejméně škodlivá forma... CO je jedovatý, saze rakovinotvorné, atd, atp.

0/0
5.11.2015 21:43

M56a10r12e83k 18H60r98u36b14y 6827242621898

Hmm, takze VW nakonec ten rozdil mezi BC a realitou priznaj? To bude na Skoda foru smutno ;-)

0/0
4.11.2015 10:37
Foto

T31o51m65á38š 97D19v88o50ř44á76k 3695903236606

Tak. A v příštím roce se všichni žurnalisti zaměří na čínské továrny a budou pozorně monitorovat jejich vliv na životní prostředí.

0/0
4.11.2015 10:25
Foto

P18a38v52e58l 70M94a76r30t77i68n50e32k 9725355891873

Koukám, že se VW rozhodl zlikvidovat neperspektivní výrobu aut a dá se do výdělečné zelené lobby. Brzo bude oznámena fúze VW + Greenpeace.

+1/0
4.11.2015 8:43

M12i69r54o19s32l47a13v 17J53a57r69o34š 6220322419917

Nějak těm masochistickým prohlášením VW nerozumím. Ne, že bych byl nějakým fandou koncernu, ale z této pseudootevřenosti musí mít radost všechny konkurenční automobilky. Všichni tady víme, až na úředníky z Bruselu, že limity se za současných technických možností a znalostí nedají dodržet a dodržují se jen ve zkušebnách. Pokud budou stejné požadavky na auta (vysoký výkon, síla a současně minimální spotřeba) nelze je uspokojit spalovacím motorem klasické konstrukce. Jen mě zaráží to ticho z Bruselu EU, proč nerozpoutá obrovské prošetřování dodržování emisních limitů u všech automobilek? Odpověď byla už tisíckrát zodpovězena, máslo na hlavě mají všichni a Evropa je závislá na prodejích do USA, Číny atd.

Napadá mě ještě jedna otázka, až budeme jezdit za 0,5l/100km co budou dělat ropné společnosti a arabští šejkové? Přidají se k uprchlíkům?

+2/0
4.11.2015 7:50

J94i98n89d96ř60i34c53h 67Š22k10o73p95e87k 4755451630595

ostatní automobilky mlčí, protože sami mají máslo na hlavě. Jen se na to dosud nepřišlo

+1/0
4.11.2015 7:55

J55a74n 10V46o13p37i69č35k45a 8153222342514

Mozna se snazi vzit vitr z plachet pripadnym zalobam v USA, kde jsou hooodne citlivi na tabulkove "3.9l/100 km" kdyz to v realu jezdi za 7-8 ... Priznaji problem, nabidnou reseni, nebude zaloba?

0/0
4.11.2015 13:11

Z18d55e36n58ě37k 72H44a91n37z76l 1251866952324

Tak co na sebe ještě VW práskne

+1/0
4.11.2015 7:33

M73a16r29t77i22n 16N74e65r57m41u55t 9907717308719

Nejen vyšší CO2, ale možnáááá i spotřeba;-D

(Rezaví? To taky, ale hlavně KORODUJE)

+3/−1
4.11.2015 0:50

T25o29m40á42š 70K90u27c68h39a47ř 3717281668281

Njn, tak s tímhle přístupem holt už nebudou dělat auta. Tak co třeba, že by přešli na výrobu kontejnerů pro migranty, prý jich stále není dost. :-P

+4/0
4.11.2015 0:07

D96a83n59i17e15l 94T29s26c37h10e28r76n52a96y 2945122469112

Zadnej ekolog mi stale nevysvetlil proc se resi CO2, kdyz je tezsi nez vzduch tudiz se drzi pri zemi, kde jej spotrebuji rostliny (seberou C a O2 vypusti zpet do vzduchu) spis je dle mmeho nazoru problem v CO, ktery je lehci a stoupa vzhuru,, kde muze reagovat s O3 v ozonove vrstve. Navic zdroju CO2 je daleko vice (treba clovek co dycha) Aby nakonec EU nenaridila mereni emisi i u cloveka napr.

+1/−1
3.11.2015 23:40

M24a30r21t57i84n 53J35i40r55o47u88s39e49k 7866175465608

No jde o to, že to ty rostliny nejsou schopné zpracovat a tak CO2 přibývá. Před 150 lety 280 ppm a nyní asi 403 ppm. A ta hodnota 280 particles per milion nebyla podle vzorků vzduchu z antarktického ledu překročena za posledních 400.000 let.

+1/0
3.11.2015 23:49

P56a95v82e66l 34Š52ť98a91s39t24n92ý 6484308724368

A co dřív? To že byly hodnoty i 5600 ppm nám už zapřete?

0/0
4.11.2015 8:20

M11a69r14t46i17n 48K98a15r80á74s49e80k 9368963598408

No u aut se resi CO2 primarne proto, ze jeho emise jsou primo umerne spotrebe, a evropa je zavisla na dovozu ropy, ktery se timto snazi snizovat...

0/0
4.11.2015 0:11

T69o16m45á48š 16S62k43á88l77a 6228647

nejsem sice "ekolog", ale tohle je jednoduchá rovnice. 

Rostliny sbírají sluneční energii a vodu a rozbíjí CO2. Lidé a zvířata žerou uhlík a kyslík a hořením produkují CO2 (a vodu). Dlohodobě je to rovnovážný stav. Zeleň (uhlohydráty) jsou v podstatě sluneční baterie pro vyšší organismy. 

Řeší se to, že my tuhle rovnováhu narušujeme. Pálením neuvěřitelného množství fosilních paliv produkujeme mnohem víc CO2 než tu bylo s příchodem člověka. A z druhé strany, efektivně likvidujeme továrny kyslíku (naprostá většina kyslíku se produkuje v rovníkové oblasti a v oceánech, ve kterých se nám daří likvidovat řasy zodpovědné za eliminaci CO2). 

A "problém" nemá Země, je to samoregulační mechanismus, jinak by tu život ani nevznikl. Ale mohou ho mít složitější organismy. 

(Ekologové řeší CO2 jako skleníkový plyn, ale to asi nemá moc význam, protože je to relativně bezvýznamná složka. Na druhou stranu, vyšší globální teploty znamenají vyšší vlhkost vzduchu, což už problém trochu je. Opět, pro vyšší organismy, rostlinám to prospěje - resp. v přírodě by jim to prospělo, lidé svou vůli prosazují mnohem silněji. Nás ale víc trápí tání ledovců a hustota vody v oceánech :) ).

0/0
5.11.2015 13:14

M54a39r42t90i35n 73J61i37r79o82u69s39e21k 7566895125918

Opravdu Překvapení: vyšší emise CO2 jdou ruku v ruce s vyšší spotřebou. Tady zase někdo objevil Ameriku. Vůbec u emisí CO2 se mi líbí, že se udávají v gramech na 1 kilometr, zatímco spotřeba v litrech na 100km. Ono by to nevypadalo tak hezky, napsat místo 110g na kilometr 11kg/100km. :-)

0/0
3.11.2015 23:35

D84a70n71i93e78l 82K33r42o83n34e29r 7484364246687

Benzin patri do traktoru...jo a taky do kamen...

0/0
3.11.2015 23:30

M93a83r54t75i48n 82N23e17r74m68u79t 9577987758339

a ještě do lokomotiv a kamionů a dodávek.....takže těch pár osobáků se  v tom ztratí.

0/0
4.11.2015 0:48

J91i26ř59í 51L13i16n50h69a74r56t 3195584501496

Čert nám to byl dlužen : Qóty a VW..

+1/0
3.11.2015 23:21

J41i88ř52í 67S11c45h37w12a24c63h 8198704638966

být VW česká firma, tak začínám mít pocit, že jde o klasickej tunel.....

+2/0
3.11.2015 23:10

D34a98n34i33e65l 59D41r13n87e83c 6211619536232

Je to naopak, není přímo limit na spotřebu, ale limit na CO2. Spotřeba sama se pak počítá ne měřením úbytku paliva, ale právě z CO2.

0/0
3.11.2015 22:16

J78i28ř39í 33K72o66c42u79r36e88k 6975404955888

Určitě na nátlak vrahů z volstrítu. Jim je CO2 u sedací části těla (Kjóto přece nepodepsali) a proto na VW tlačí. :-P

+1/0
3.11.2015 22:14

P11e95t42r 41K52n52ě45b75o31r84t 8912898179380

Asi  by se v tom měli přestat šťourat. Jestli to vw položí, tak půjde ekonomika evropy do kopru.

+3/0
3.11.2015 21:15

P10e67t56r 48P90o24s32p94í33š84i96l 4958634546716

Nějakej das Auto je mi u zadele, ale jestli to bude znamenat, že lidi v kolbenkách u nás nebudou muset chodit do práce i o sobotách a nedělích, tak jedině dobře.

+1/−4
3.11.2015 21:42

J45a35n 35N63o51v11á91k 7515784198107

Ty jsi blbej až to bolí. Vše je propojené, jedna ekonomika ovliňuje druhou. Pád takovéhle společnosti by dovedl vážně ohrozit i německo a první místo kde budou ve VW  škrtat a šetřit je na podnicích mimo Německo.

+4/0
3.11.2015 23:05

P77e13t96r 53P41o82s58p14í78š68i42l 4588484806666

Zato ty jsi chytrej a nejchytřejší. Snad si nemyslíš, že toto automobilku položí, najednou se úplně přestanou vyrábět ty plechový krabice a lidi začnou chodit pěšky? Mírný pokles bych jen uvítal, protože ve fabrice trvale nestíháme a to jedeme nepřetržitě. Jestli tohle přinese mírnou změnu a mírný odklon od klasických automobilů, tak jedině dobře. Už i tak jsou všechna města jimi ucpaná a to i malá města, kde bylo dříve možné přejít silnici se zavázanýma očima.

0/0
4.11.2015 6:29

J16a71r57o44m55í87r 89Č13e85c59h 1663358647362

Jestli jste si nevšiml už stihame.Dokonce zrušili soboty a Fabie má minusove flexi.Raději budu chodit do práce i v sobotu než sedět doma za podporu.

0/0
4.11.2015 10:33

J18a26r77o38m90í46r 28Č97e79c52h 1243468597752

Bohužel je to tak jak pisete.Nechapu lidí kteří si neuvědomují souvislosti mezi dnešní provazanou ekonomikou EU.Pad koncernu by znamenal obrovský pokles ekonomiky a životní úrovně.Koncern zaměstnává 500000 lidí.

0/0
4.11.2015 10:29

J13i12ř75í 85T82e84p94r 4297930445635

Porad mam takovej pocit, ze se to ve skutecnosti netyka je VW, ale ze v tom jedou i jiny automobilky. Uvidime co ukaze cas.

0/0
4.11.2015 3:48

P21e86t98r 21R92i73h57a93k 7771698518646

Jo, jen ale nebudou chodit vubec.

0/0
4.11.2015 5:51

P30e57t43r 47P17o91s14p29í18š38i24l 4108824836806

Jo jistě, a lidi budou chodit pěšky, že ano? Snad tomu nevěříte.

0/0
4.11.2015 6:21

J52a79r40o88s31l42a74v 78P59o29r86t 7859777669525

Ta pude i bez WW stačej migranti .

+2/0
3.11.2015 23:15

J81a15r60o47m54í37r 48Č46e86c37h 1883248547822

To máte svatou pravdu.Pokud chce koncern spáchat sebevraždu tak bude 500000 lidí bez práce. Ekonomika EU a České republiky půjde do kopru.Hiunday a TPCA to nezachrani.

0/0
4.11.2015 10:25

L72u98d37v19i92k 14S23p46i80n29k31a 1542787830285

to je nějak divný že to ted vadí, když před pár roky nebyly potřeba ani katalyzátory a doma se topilo  uhlím. přesto všude panovala naprostá spokojenost.

+2/0
3.11.2015 21:13

J30a15n 35N62o65v55á18k 9495458384525

Sice spokojenost, ale Krušné hory se z toho vzpamatovávají doteď.

+1/0
3.11.2015 21:21

J14i42ř52í 60K41o28c30u94r85e30k 6585764845618

Vážně se vzpamatovávají z domácích kotlů? Nebo z neodsířených eletkráren? A proč se z toho topení uhlím doma nevzpamatovává třeba Vysočina?

+4/0
3.11.2015 22:16

D39a45n34i40e25l 10T57s63c27h66e31r63n61a88y 2375632589912

Ty se ale vzpamatovaji predevsim z polskych hnedouhelnych elektraren

+1/0
3.11.2015 23:25

J79a49r10o79m93í29r 86Č13e34c82h 1963978717382

Za to nemůžou automobily.Ale průmyslové aglomerace a tepelné elektrárny u nás v Jizerských horách je to podobné že strany Polských uhelných elektráren. Také se to zlepšuje a aut přibylo oproti éře socializmu nepřeberne.

0/0
4.11.2015 10:38

M50i10l35a20n 83L18i29n38h93a49r25t 8854396777666

Certifikáty, isa 9002, diny...Kdyby takhle fixlovali rumuni,  tak prosím  - ale němečtí polobozi ? ;-D

+4/0
3.11.2015 21:11

J41a67n 32N70o66v95á44k 9615588514155

Rumuni nemůžou, těm nikdo slepě nevěří, takže se to po nich kontroluje. :-)

+3/0
3.11.2015 21:22

P52e22t75r 74P65o29s94p92í23š60i62l 4268794506716

Tak předpokládám, že ten nový zázračný software, který vyvinuli během 14 dnů a kterým hodlají všechny problémy vyřešit, vyřeší i toto trable. Jen mi nejde narozum, proč ho tam nedali už dávno a raději několik let fixlovali. Nebo to s tou úpravou software není tak jednoduché, jak se nám snaží nabulíkovat??

+3/0
3.11.2015 21:01

R51o54m60a64n 17Z89v19ě46ř92i25n74a 9371145427155

v USA uz vloni svolali auta a prehranim sw tu "zavadu"  jako odstranili, ale nejak to stejne nezabralo :-)

0/0
3.11.2015 22:20

J48a76k68u78b 64K17o62s 3296832940904

Zdá se, že Němci našli poslední dobou zálibu v páchání harakiri.

+21/0
3.11.2015 20:52
Foto

T45o64m15á77š 50D51v29o93ř54á88k 3115923436246

Teď se tomu říká seppuku, harakiri je prej vulgární :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seppuku

0/0
4.11.2015 10:28

F43i75l82i59p 89V90a89l60d17e22r 1848578114844

Alternativy existují, zde eko vůz v plné palbě: https://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU

:-) Přímé spalování, na plyn...

0/0
3.11.2015 20:51

M64a88r35t75i68n 26N53e54r41m24u73t 9327187208879

neviděl jsem to, ale určitě je motor řízený počitadlem...

+1/0
4.11.2015 0:51

J25a47r82o35m63í31r 40Č79e69c92h 1143108847562

A kolik to auto stojí?Jaké jsou jeho výrobní náklady. Pokud spaluje zemní plyn je to pořad fosilní palivo jen o něco ekologičtější takže žádná sláva. Eko palivo je jen vodík a elektřina pokud je ovšem že světla a větru.

0/0
4.11.2015 10:42

T91o91m92á50š 43S38k64á63l34a 6348267

to moc smysl nedává. Resp. je to o tom co si představíte pod pojmem "eko". Lidé chtějí více energie než vyprodukují. Jediné "Eko" které mě napadá, je všechny je vymýtit. 

Chytat světlo panelem je vždycky méně "Eko" než chytat to samé světlo rostlinama. I ten vítr zpomalíte, stejně jako vodu vodní elektrárnou. Geotermální elektrárna zase ochlazuje Zemské jádro. Prostě tuhle rovnici už z principu nevyřešíte. Pokud chcete energii, musíte ji někde brát. "Eko" podle mě není nic. Jen si můžete zkusit vybrat, kde to bude nejméně vadit, což my nedohlédneme.

To o čem zřejmě mluvíte jsou obnovitelné a neobnovitelné zdroje. To je rozdíl. Obnovitelné zdroje neříkají, že nějak pomáhají planetě nebo přírodě. Ale, že nevytváří závislost na něčem, čeho je omezené množství.  

Mimochodem.. třeba zrovna autobusy na "vodík" jsou energeticky (Eko) dost kontroverzní stroje vzhledem ke vzniklým ztrátám spojeným s výrobou, uskladněním a dopravou vodíku jako akumulátoru energie (a navíc s neefektivitou samotného spalování při opětovném využívání oné energie).

+1/0
5.11.2015 13:34

J70a88r44o67m84í66r 82Č79e72c90h 1743128327462

Žijeme bohužel v konzumní společnosti.Honba za neustálým ekonomickým růstem nejde dost dobře spojit s ekologii.Tahle planeta nám to jednou vrátí i z úroky. Jinak s vámi plně souhlasím.

0/0
5.11.2015 13:44

L63a33d19i64s82l64a26v 67P97o48l31i80c80k73ý 5806325611227

Volkswagen. Das Problem.

+14/−1
3.11.2015 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.