Diskuze
Rekordní výměna rychlíků Českých drah. Z kolejí zmizí největší ostudy
Děkujeme za pochopení.
B85o63h17u95s57l73a50v 91K48r29á28l72í64k
Škoda že luxusní vozy s pohodlnou koženkou, kupéčkama a otvíracími okny odcházejí do historie a místo toho už všude budou ty nové dobytčáky.
M52i30c25h28a32l 48J47a22r93o69š
Ta videa z vlastní produkce jsou hrozná. Nemohla by si redakce pořídit místo mobilu nějakou levnou kameru se stabilizovanou optikou?
A85n22t85o40n24í51n 79G57r62o45m94b83í41ř
von ten krákora za to asi nemůže.....
J26i13ř60í 90K33r80á21k85o38r73a
Vtipné, jak kdejaký jouda, co nemá argumenty, napadne raději oponenta ad hominem. To je takové hospodská, jednoduchá argumentace pro jednoduché lidi.
P16a70v68e19l 24K37a18r89u14s91e92l
"Z kolejí zmizí největší ostudy." Cože??? To jako, že teď už nebudou vozit žádné cestující?
K30a83r70e43l 35S50e68i70d64l
Ty dlouhé průběžné koženkové sedačky se sice občas lepily na tělo, ale zase se na nich dalo při delších cestách pohodlně natáhnout a vyspat.
Nevím, jak je na tom z hlediska údržby textilní potah ve srovnání s omyvatelnou (ne však vždy omytou) koženkou. V MHD občas uvažuji, jestli na tom sedadle neseděl pro*caný bezdomovec či ožrala - a sednu si raději jinam nebo zůstanu stát.
Š68t88e97f24a70n 57F24r40i81č83a
Pane Krákoro, veřejná doprava je dotována všude ve světě. V ekonomické teorii je dokonce uváděna jako učebnicový příklad, kdy jsou dotace nevyhnutné. Myslím, že v současné době je systém veřejné hromadné dopravy v ČR na tak vysoké úrovni, jako nikdy předtím. Ať už vezmeme dálkovou dopravu "v taktových intervalech", nebo integrované dopravní systémy v krajích. S tím souvisí také velmi výhodné integrované tarifní systémy. Lidé, kteří se naučili tyto výhody využívat by už asi bez nich být nemohli. To, že neustále je co zlepšovat, například co se týče bezpečnosti cestujících nebo poskytování informací i v jiných jazycích než češtině atd., je normální. Ale i v tomto ohledu jsou patrné průběžně významné pokroky.
J78i68ř55í 41K64r29á53k55o90r90a
To jste popsal aktuální stav. Nic proti tomu, ale nevidím jediný argument pro ty dotace. Kromě toho, níže jsem popsal, jak by model městské veřejné dopravy měl vypadat. A nejen jí. Každou službu, kterou v rámci subsidiarity obec poskytuje, by měla provozovat sama a nedelegovat ji na soukromé subjekty.
Služby, poskytované výhradně soukromými subjekty fungují dobře, služby, poskytované výhradně obcemi fungují také často uspokojivě. Co však funguje mizerně anebo je výrazně předražené je kombinace obého. Služby, objednávané obcí, provozované však soukromými subjekty. Je to kočkopes a zpravidla vyjde mnohem dráž než by vyšel normálně.
J47a94n 29K88o56b97ě40r52s24k72ý
Vždycky mě v diskusích fascinující lidé jako je pan Krákora kteří volají po zrušení dotací do VHD. Navrhuji to jednou vyzkoušet: přes den nevyjede ani jeden vlak. Jsem zvědav až tito lidé z vlaků sednou do aut, kde pak takoví fujdotační odborníci zaparkují nebo jak dlouho bude trvat cesta do práce po ještě ucpanější silnici. Zvláště v příměstských oblastech kolem Prahy a Brna by to bylo jistě zajímavé . Dotují se mnohdy kraviny, ale zrovna veřejná doprava kravinou rozhodně není.
J47i46ř12í 79K20r10á66k59o74r73a
Fascinují mě lidé jako pan Koběrský, kteří automaticky kladou rovnítko mezi pojmy dotace a existence. Takoví lidé pak plácají nesmysly jako třeba že když nebudou dotace, nic pojede ani nebude fungovat.
A z toho pak fabulují katastrofické scénáře různé intenzity - od toho, že se lidé nikam nedostanou, až po to, že umřou hlady.
A nejlepší vůbec jsou lidé, kteří uznávají, že některé dotace jsou kraviny (myšleny jsou ty, ze kterých oni osobně nemají prospěch), zatímco jiné dotace (ty, co jsou pro ně osobně prospěšné) mají smysl. S takovou logikou musí kdejaký solární baron stoprocentně souhlasit - některé dotace jsou kraviny, ale ne ty do solárů!
Inu, komici jste, chlapci, ne že ne.
P20a18v71e45l 91M74a78r18e13k
Já jezdím s ČD každý týden dvakrát z Prahy na Moravu už sedm let a nemůžu říct ani půl slova, nemám důvod měnit dopravce. Síťová jízdenka mě vyjde sice na 20 tisíc ročně, nicméně při objemu cest se mi vyplatí asi tak o 50 tisíc lépe, než kdybych jezdil ve dvou autem. Tím jezdím stejnou cestu cca 5krát ročně, zpravidla (zejména v létě) je cesta kvůli zácpám mnohem delší než vlakem. Servis je kvalitní, zpoždění působí (samozřejmě s výjimkami) především práce na dopravní cestě nebo nehody nezpůsobené provozem. Chápu, že na jiných tratích může být situace rozdílná, ale i cestování lokálkami (někdy bych ty koženkové oldskůl vlaky klidně z nostalgie nechal) nebo modernizovanými vlaky mi nikdy problémy nijak zvlášť nedělalo. Ale chápu, že ti, kterým někdo známý pověděl, jaká je to s ČD hrůza, mají také možnost vyjádřit svůj objektivní názor na diskusi iDnes.
A50n21d79r77e76j 50O12l94e80k10s26a
Tak když máte tolik kamarádů od dráhy, dám Vám aspoň jeden mínus - bude to skóre maličko věrohodnější.
Jezdím vlakem několikrát ročně, na různá místa a většinou s kolem. Pokud jsou problémy, jsou vždycky s personálem ČD, ne s vozy.
J98a39n 69O84n10d41r66o74u30š64e62k
Jel jsem nedávno na trase Brno-Jeseník a zpět. Cestu tam jsem absolvoval klasickým rychlíkem Brno-Jeseník. A byla to opravdu klasika klasik. Koženková kupé, v každým kupé jeden člověk, do Zabřehu dojelo asi dvacet lidí s hodinovým zpožděním (za což pochopitelně může stav tratě Brno-Olomouc), okno nejde dovřít, všude hluk, na záchodě sice čisto a toaleťák na místě, ale špína je poněkud zažraná a jednotlivé kusy zařízení (úchyty, kliky a podobně) jsou samo domo posháněné, kde se dalo. Cesta zpět přes Českou Třebovou dvěma vlaky. Oba moderní, velkoprostorové vozy, plno až úplně plno. Příjmený jídelní vůz s dobrým servisem a přívětivou cenou. To je cestování, které můžu, i když, kdyby to bylo před deseti lety, bylo by to fajn.
J92i79ř26í 80M38a33c82e96k
Zlaté koženky! V létě, když je vedro, v nich stačí pootevřít okno. V moderních vagonech se člověk v přehřátém vagoně musí dohadovat s průvodčím, který odmítá pustit klimatizaci, protože někteří důchodci (spíše důchodkyně) si pak stěžují, že jim je zima.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Naděje pro oklamané zákazníky Maliny, společnost Fotovolty slibuje řešení
Konsorcium firem vedené společností Fotovolty nabízí řešení patové situace okolo insolvence padlého...
Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo
Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...
Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé
S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...
Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům
Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!