Diskuze

Rekordní výměna rychlíků Českých drah. Z kolejí zmizí největší ostudy

Proud peněz do modernizace vozového parku v Českých drahách výrazně v posledních dvou letech zeslábl, přesto cestující na řadě tratí čeká už od nového grafikonu zásadní změna v kvalitě cestování. Z tratí zmizí spousta starších souprav a nahradí je moderní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Škoda že luxusní vozy s pohodlnou koženkou, kupéčkama a otvíracími okny odcházejí do historie a místo toho už všude budou ty nové dobytčáky.

1 0
možnosti

Ta videa z vlastní produkce jsou hrozná. Nemohla by si redakce pořídit místo mobilu nějakou levnou kameru se stabilizovanou optikou?

0 0
možnosti

von ten krákora za to asi nemůže.....

2 0
možnosti

Vtipné, jak kdejaký jouda, co nemá argumenty, napadne raději oponenta ad hominem. To je takové hospodská, jednoduchá argumentace pro jednoduché lidi.

0 2
možnosti

"Z kolejí zmizí největší ostudy." Cože??? To jako, že teď už nebudou vozit žádné cestující?

2 0
možnosti
Foto

K10a19r86e22l 69S73e96i65d76l

5. 11. 2015 23:53

Ty dlouhé průběžné koženkové sedačky se sice občas lepily na tělo, ale zase se na nich dalo při delších cestách pohodlně natáhnout a vyspat.;-)

Nevím, jak je na tom z hlediska údržby textilní potah ve srovnání s omyvatelnou (ne však vždy omytou) koženkou. V MHD občas uvažuji, jestli na tom sedadle neseděl pro*caný bezdomovec či ožrala - a sednu si raději jinam nebo zůstanu stát.

4 0
možnosti

Pane Krákoro, veřejná doprava je dotována všude ve světě. V ekonomické teorii je dokonce uváděna jako učebnicový příklad, kdy jsou dotace nevyhnutné. Myslím, že v současné době je systém veřejné hromadné dopravy v ČR na tak vysoké úrovni, jako nikdy předtím. Ať už vezmeme dálkovou dopravu "v taktových intervalech", nebo integrované dopravní systémy v krajích. S tím souvisí také velmi výhodné integrované tarifní systémy. Lidé, kteří se naučili tyto výhody využívat by už asi bez nich být nemohli. To, že neustále je co zlepšovat, například co se týče bezpečnosti cestujících nebo poskytování informací i v jiných jazycích než češtině atd., je normální. Ale i v tomto ohledu jsou patrné průběžně významné pokroky.

4 0
možnosti

To jste popsal aktuální stav. Nic proti tomu, ale nevidím jediný argument pro ty dotace. Kromě toho, níže jsem popsal, jak by model městské veřejné dopravy měl vypadat. A nejen jí. Každou službu, kterou v rámci subsidiarity obec poskytuje, by měla provozovat sama a nedelegovat ji na soukromé subjekty.

Služby, poskytované výhradně soukromými subjekty fungují dobře, služby, poskytované výhradně obcemi fungují také často uspokojivě. Co však funguje mizerně anebo je výrazně předražené je kombinace obého. Služby, objednávané obcí, provozované však soukromými subjekty. Je to kočkopes a zpravidla vyjde mnohem dráž než by vyšel normálně.

0 4
možnosti

Vždycky mě v diskusích fascinující lidé jako je pan Krákora kteří volají po zrušení dotací do VHD. Navrhuji to jednou vyzkoušet: přes den nevyjede ani jeden vlak. Jsem zvědav až tito lidé z vlaků sednou do aut, kde pak takoví fujdotační odborníci zaparkují nebo jak dlouho bude trvat cesta do práce po ještě ucpanější silnici. Zvláště v příměstských oblastech kolem Prahy a Brna by to bylo jistě zajímavé ;-D. Dotují se mnohdy kraviny, ale zrovna veřejná doprava kravinou rozhodně není.

14 0
možnosti

Fascinují mě lidé jako pan Koběrský, kteří automaticky kladou rovnítko mezi pojmy dotace a existence. Takoví lidé pak plácají nesmysly jako třeba že když nebudou dotace, nic pojede ani nebude fungovat.

A z toho pak fabulují katastrofické scénáře různé intenzity - od toho, že se lidé nikam nedostanou, až po to, že umřou hlady. ;-D

A nejlepší vůbec jsou lidé, kteří uznávají, že některé dotace jsou kraviny (myšleny jsou ty, ze kterých oni osobně nemají prospěch), zatímco jiné dotace (ty, co jsou pro ně osobně prospěšné) mají smysl. S takovou logikou musí kdejaký solární baron stoprocentně souhlasit - některé dotace jsou kraviny, ale ne ty do solárů! ;-D

Inu, komici jste, chlapci, ne že ne.

0 15
možnosti

P48a45v13e58l 16M31a59r49e17k

5. 11. 2015 13:05

Já jezdím s ČD každý týden dvakrát z Prahy na Moravu už sedm let a nemůžu říct ani půl slova, nemám důvod měnit dopravce. Síťová jízdenka mě vyjde sice na 20 tisíc ročně, nicméně při objemu cest se mi vyplatí asi tak o 50 tisíc lépe, než kdybych jezdil ve dvou autem. Tím jezdím stejnou cestu cca 5krát ročně, zpravidla (zejména v létě) je cesta kvůli zácpám mnohem delší než vlakem. Servis je kvalitní, zpoždění působí (samozřejmě s výjimkami) především práce na dopravní cestě nebo nehody nezpůsobené provozem. Chápu, že na jiných tratích může být situace rozdílná, ale i cestování lokálkami (někdy bych ty koženkové oldskůl vlaky klidně z nostalgie nechal) nebo modernizovanými vlaky mi nikdy problémy nijak zvlášť nedělalo. Ale chápu, že ti, kterým někdo známý pověděl, jaká je to s ČD hrůza, mají také možnost vyjádřit svůj objektivní názor na diskusi iDnes.

24 3
možnosti

Tak když máte tolik kamarádů od dráhy, dám Vám aspoň jeden mínus - bude to skóre maličko věrohodnější.

Jezdím vlakem několikrát ročně, na různá místa a většinou s kolem. Pokud jsou problémy, jsou vždycky s personálem ČD, ne s vozy.

0 5
možnosti

Jel jsem nedávno na trase Brno-Jeseník a zpět. Cestu tam jsem absolvoval klasickým rychlíkem Brno-Jeseník. A byla to opravdu klasika klasik. Koženková kupé, v každým kupé jeden člověk, do Zabřehu dojelo asi dvacet lidí s hodinovým zpožděním (za což pochopitelně může stav tratě Brno-Olomouc), okno nejde dovřít, všude hluk, na záchodě sice čisto a toaleťák na místě, ale špína je poněkud zažraná a jednotlivé kusy zařízení (úchyty, kliky a podobně) jsou samo domo posháněné, kde se dalo. Cesta zpět přes Českou Třebovou dvěma vlaky. Oba moderní, velkoprostorové vozy, plno až úplně plno. Příjmený jídelní vůz s dobrým servisem a přívětivou cenou. To je cestování, které můžu, i když, kdyby to bylo před deseti lety, bylo by to fajn.

5 0
možnosti

J79i57ř33í 55M46a68c10e26k

5. 11. 2015 12:58

Zlaté koženky! V létě, když je vedro, v nich stačí pootevřít okno. V moderních vagonech se člověk v přehřátém vagoně musí dohadovat s průvodčím, který odmítá pustit klimatizaci, protože někteří důchodci (spíše důchodkyně) si pak stěžují, že jim je zima.

4 2
možnosti