Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se připojují k žalobě na VW. Ťok připustil povinné svolávání aut

Klamání německého koncernu Volkswagen s měřením emisí bude mít zřejmě pokračování u soudu, Češi se totiž připojují k hromadné žalobě na VW. Česko navíc po vzoru Německa přistoupí k povinným prohlídkám vozů, kterých se skandál týká. Rozsáhlá svolávací akce se nejspíš dotkne 150 tisíc českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92a64v80e47l 31O34b56d80r21ž94á77l34e35k 6516884778402

Pořád nechápu co chtějí v tom servisu dělat?

- vymazat část programu, který měnil režim při emisních testech? To je přece zbytečné, ten se u normálního auta nikdy neaktivuje.

- nebo naopak zapnout "emisní" režim napořád? To se majitelé zblázní radostí, když přijdou o polovinu výkonu a veškerou dynamiku motoru.

- přestavět u každého auta motory tak, aby i v běžném provozu splňovaly Euro 5? To už by bylo levnější těm lidem rozdávat klíčky od nových aut.

0/0
8.11.2015 0:21

T59o12m36á57š 47B83a85l44v72í75n 1260305312132

NA tohle článku je hezká ta skrytá velmi pozitivní informace že 99,99% vlastníků VW jsou normální rozumní a hlavně slušní lidé. Proč?

Protože  dotčených aut jsou milióny ale žalob jsou desítky (max. stovky). Třeba v USA hovoří o 11 milionech aut ale žalob je 480!!

Je sice fat, že je nutno dodat  magické slůvka zatím! Ale věřím, že to nakonec nebude více než 1%. Většina lidí je totiž slušná a vnitřně si přiznají, že si nekupují auto kvůli emisím o 0,02mg nižší nebo kolik ten rozdíl je.

+1/0
6.11.2015 12:11

M72i38c86h75a94l 46T72o18m87i47n15s61k53ý 9431635897984

Kontroly jsou naprostá hloupost. 

Náklady stejně nakonec zaplatí zákazník.

+2/0
5.11.2015 20:36

Š65t15e80f94a13n 55F98r44i27č96a 7602868603796

Proč ty povinné prohlídky? To auto je prostě podvodné, a bylo s falešnými parametry homologováno. Co tedy chtějí kontrolovat? Kontrola nemůže k žádným jiným závěrů dospět. Je to předstírání snahy něco napravit. Že náprava možná není je nad slunce jasné. Proč do toho tahají zákazníky a obírají je o jejich drahocenný čas, nad tím zůstává rozum stát.

+1/0
5.11.2015 20:03

L63a89d73i73s60l96a63v 23T81r92i85s93k47a 4195427310

Tak to by mne zajímalo, kolik z těch, co dnes žalují VW skutečně kupovalo auto podle výšky uváděných emisí. Myslím, že si většina z nich chce jen přilepšit ve vlastní peněžence.

+5/0
5.11.2015 17:00

L42a10d19i85s27l64a25v 32P76o34l41i76c59k28ý 5756565101867

Třeba ti, kteří potřebují určitou emisní normu, aby mohli někde do centra metropole? Vytáhněte hlavu z české zadnice.

+2/−5
5.11.2015 17:10

J34i96n62d68ř88i38c11h 11Š91k97o11p26e60k 4605351840745

ale když jjim norma zůstane, tak žádnou újmu neprokážou

+2/0
5.11.2015 17:37

J27o85s51e93f 46B35a58l50o83u71n 4310466315731

Maximální emisní norma pro vjezd do měst je EURO 4 a to dotyčná auta v pohodě plní!Ta žaloba je jen hyenismus a vyčůranost!!

+1/0
5.11.2015 19:10

J20a47r47o32s17l34a79v 40P29r56o25c62h32á34z75k18a 7802255348438

Rychleji píšeš než myslíš,  nebude trvat dlouho a do měst budeš muset mít euro 5, potom 6 jde o něco jiného aby auto splňovalo normu budou muset pridusit výkon, nebo úprava sníží životnost motoru a ani jedno nechci. Pokud by to tak nebylo a úprava byla tak jednoducha, tak by se nemuseli namáhat fixlovat emise při homologaci. Jediné řešení pokud bude softwarová úprava povinná - zaruka na upraveny motor do 500 000 km a kompenzace za snížený výkon a zvýšenou spotřebu.

0/0
7.11.2015 12:03

J10a38r23o44m39í59r 36Č20e47c54h 1383798557752

Právě že jsme v té české zadnici.Normy EU motory normálně plní. Jedná se o normy USA.Tak nevím co tady všichni řešite.Mediální masáž opět zvítězila nad normálním rozumem.Hanba novinářům.

0/0
6.11.2015 23:06

J36a15n 23F23r12o76l50í47k 6556320475314

Je to obdobné jako ti cikáni co se soudí o 5 mio za to, že dostali bezúročnou půjčku na své bydlení. Obdobné, ale ne stejné. Ti lidé si totiž ta auta zaplatili. VW se pěkně prohne.;-D

+1/−1
5.11.2015 17:37

V71l35a26d18a 63S50i30m96o40n19i18k 3339873763735

Do předchozího měsíce některé z celebrit, které dnes zásadně odmítají VW, ani netušila, pod kterým deklem je motor.

+2/0
5.11.2015 18:04
Foto

J52a30r80o11m85í82r 76H58l48u12b67e12k 2326650594891

Hodně příspěvků je o spotřebě. V papírech je uváděna laboratorní spotřeba, ale skutečná je odvislá od stylu jízdy, zatížení vozidla, dopravních regulací a zácp. Každému musí být jasné, že spotřeba bude odlišná, pokud jedu sám v prázdném autě po rovné, prázdné silnici rychlostí 100km/h nebo naložený na dovolenou, s celou rodinou, přískoky po ucpané dálnici nebo s přívěsným vozíkem vážícím 800 kg v kopcovitém terénu. Samozřejmě emise jsou v přímé korelaci k množství spáleného paliva a záleží jen na řidiči v jakém režimu motor provozují. Někdo jej dusí v malých otáčkách, někdo optimální otáčky překračuje, obojí je špatně.

+2/0
5.11.2015 16:38

M67i21c91h38a63l 84P31a46v74l39á35t 9783953954149

Jaka je metodika mereni, takove jsou vysledky. Nema-li mereni nic spolecneho s realitou, nemaji nic spolecneho s realitou ani jeho vysledky. Je to proste. :o)

+1/0
5.11.2015 16:42

J88i23n98d75ř94i34c50h 46Š44k88o58p67e68k 4605811270735

proto by měla být metodika měření stanovená v podobě nějakého reálného polygonu, kde bude provoz v určité podobě. Protože co mi ukáže spotřeba auta v laborce na tvrdých (a nebezpečných) pneu, přehuštěných, se zalepenou karosérii, vypojeným alternátorem atd ? Vůbec nic

+1/0
5.11.2015 17:38

V73l58a27d64a 75S84i44m87o45n59i63k 3219523503785

To uz je umanutost'ministr jeste nepochopil, ze na povinniu svolavacku proste nemas zadnou pravomoc.

+1/−1
5.11.2015 15:33

M51i16c63h23a18l 65P83a94v42l70á55t 9933743354629

Ministr vubec od zacatku tehle afery dost perli. Je uplne mimo a bylo by dobre na nej "hodit sit".

0/0
5.11.2015 16:34

L76a23d56i18s14l31a46v 85P34o46l24i41c17k88ý 5896815321457

Oni vás nemusí prosit, abyste přišel. Prostě vašemu výrobci auta odeberou podvodně získanou homologaci a vy už si náhradu škody vyřídíte v občanskoprávním sporu s vaším dealerem. Vyhovuje víc?

+2/0
5.11.2015 16:51

V17l87a27d54a 28S14i64m17o74n32i31k 3159383503235

Co to prosím pletete? Vy asi o autoprůmylsu moc nevíte. Ministr Ťok nemůže NIC. Tohle je problém automobilky a momentálně je na zvážení výrobce, jaké kroky udělá.  Není znám ani akční plán, takže se dělá účet bez hostinského. Homologace je jednou v Evropě platná, vozy nejsou životu nebezpečné ( na rozdíl od airbagů Takata!!!), svolávací akce řídí jenom a pouze výrobce, nikdo jiný. Na tom nezmění nic ani potrhlá ministr vlády ČR.

+1/−1
5.11.2015 17:57

V19l96a85d96i95m42í73r 29C68i76h87l70a 8501518877523

Smradlavé diesly dostat pryč ze silnic. R^

0/−3
5.11.2015 15:18

Z79d72e70n38ě28k 73H59a68n38z13l 1491246702634

Hlavně kamiony

+3/0
5.11.2015 15:22

Z12d41e85n89ě92k 79H92a95n34z49l 1731246962844

Zlatá Felicie stou si cmoudim zvesela

0/−1
5.11.2015 15:01

R51a25d92e65k 32Š43a77r34l64á78k 6831899320356

Je to hrozná šaškárna, která se obyčejných lidí stejně vůbec netýká....hrozný nesmyslRv

+6/0
5.11.2015 15:00

M38a66r38t34i15n 96H22o85u39b64a 6603931729868

ze netyka? tak napriklad uz mame definitvne potrvzeno, proc papriova spotreba auta je tak nizka oproti realne. spousta lidi a firam treba diky tomu utrpelo skodu na finanancich nahradach (danovych odpoctech) za pouzivani auta.

0/−7
5.11.2015 15:14

J76o46s87e53f 59N62o83v86á87k 2552572485304

Emise CO2 a NO2 jsou úplně jiný problém. Spotřeba se týká CO2, aféra NO2.

Nedosáhnutelná nízká spotřeba je daná především blbou metodikou.

+4/0
5.11.2015 15:23

V33l16a30d21a 19S88i69m69o95n81i44k 3889913863385

Metodia měření spotřeby NENÍ a nikdy nebyla odrazem každodenní jízdy 3 km o práce a zpátky.  Zrovna teď jsem díval do dokladů - moje spotřeba na VW Passat 175k DSG je 5,3, což je údaj shodný s návodem.

+1/0
5.11.2015 18:03

V38l63a11d70a 48S15i47m86o42n95i46k 3719723533795

Jaký máte vy osobně rozdíl na spotřebě proti TP? Kupříkladu já žádný ( pokud beru v úvahu palubní počítač)

+1/0
5.11.2015 18:07

J50a78r56o58s91l62a32v 43P49r84o82c26h17á49z15k18a 7702695968578

Tak si pricti cca 10% když jsem reklamoval rozdílnost spotřeby na maxidotu a vypočtené, tak se chvíli vymlouvali a pak mě upravili v řídící jednotce koeficient pro vypocet o +7% a porad mám skutečnou spotřebu proti maxidotu větší o cca 2 dcl na 100km

 Spotřeba bude ještě větší, pokud to prepoctes na skutečné najete km a ne na ty co mas na tachometru - skutečně najedes min km než mas na tachometru - u Octavie na 16 palcovych pneumatikách se vzorkem 5 mm je to cca 2 - 3 %, s více ojetymi pneu je to ještě vic

0/0
7.11.2015 12:23

P58a90v56e76l 80O27b67d42r78ž22á52l96e95k 6516114938192

Postup měření spotřeby je přesně definovaný normou - výsledkem je, že jsou ty údaje porovnatelné mezi auty vzájemě.

Něco jak "běžný provoz" nemáte nikdy šanci objektivně změřit.

0/0
8.11.2015 0:23

M44a37r46t75i40n 66H31o63u32b31a 6793911899378

navic se to "obycejnych"lidi teprve zacne dotykat. napr az se ligislativne upravi, ze dotcene auto nepujde v registru prevest na noveho majitele leda za poradny baksis, nebo ze treba s takovym autem nedostanu zelenou nalepku a nedostanu se v nemecku do mesta a casem ani v cr ....  porad mas pocit, ze se to "obycejnych" lidi netyka ??

+1/−2
5.11.2015 15:16

R11a12d56e32k 90Š87a10r80l21á44k 6631119690726

To jsou hrozný nesmysly, co tady píšeš(neznáme se, ale s tykáním sis začal ty, jenom pokračuji) Reálná spotřeba je snad u všech automobilek uváděná nižší a kdo se podle ní řídí je ťulpas. K teorii o úpravách legislativy se ani nevyjadřuju...Nastuduj si čeho se vlastně reálně týká problém než začneš někde vypisovat moudra.

+1/0
5.11.2015 15:45

J40a28n 20F97r13o24l60í35k 6686210825594

Asi jste ti nepochopil. Pokud přehrají softwarwe na "realitu" může být zrušena původní homologace, místo Euro 15 dostane Euro 1 a do slavných zelených zón s tím krámem pak nesmíte vjet. Jasné poškození zákazníka.

0/0
5.11.2015 17:42

J89a55r27o94m46í61r 85Č32e25c95h 1923938787122

Vy jste nepochopil o co vůbec jde. Jedná se o Americké normy.Ne Evropské. Na daný typ motoru je v USA několikráte přísnější norma.Tu Evropskou splňují normálně!

0/0
5.11.2015 19:31

J31a44r55o35m40í75r 64Č60e90c91h 1123698937852

Proc by neslo převést.Euro 5 v Evropě normálně plní.Jedná se o porušení norem v USA které jsou 5 krát nižší než ty Evropské. Tak nestraste lidí.

0/0
5.11.2015 19:34

Z22d49e76n87ě20k 17H37a19n35z92l 1491276482824

To je větší kauza než uprchlíci

+1/−2
5.11.2015 14:55

L50u24b32o26š 13O34b21r39u89č22a 6851514826341

to bude zajimave, az bude 80tis ridicu zpatky montovat filtr pevnych castic :)

+9/0
5.11.2015 14:55

Z93d36e13n44ě91k 91H45a12n55z26l 1161676942924

Právníci po celém světě mají pree

+1/−1
5.11.2015 14:54

E34d30u41a90r58d 26B76l49a76z79e52k 1903610115195

heej Vlkova , kdyz uz tak jen nekteri!!! majitele VW z!!! Ceska a ne Cesi... Bulvare...

0/0
5.11.2015 14:47

J85i74ř34í 65V54i84n40k66l45e82r 1551907140229

Naprosto správně , podvodníci ať platí. Doufám že VW zkrachuje.

0/−6
5.11.2015 14:31

M75a10r96t65i26n 46Š65i91m53e59k 4330174278855

Viděl jste testy třeba ADACu?

Pokud by měli být postiženi všichni viníci, tak si můžete kupit leda koloběžku

+6/0
5.11.2015 14:33

Z36d63e49n11ě82k 11H45a39n40z43l 1381486492884

Hloupej názor

+3/−2
5.11.2015 14:43

P74e55t75r 70K85n45ě64b13o52r92t 8952838729300

Radši si to nepřej. Doplatíš na to i ty!

+4/0
5.11.2015 14:47

J82a79n 15H30á76l23a 8795195280167

Podvodníci ať platí, s tím souhlasím, ale nevím, proč bych měl volat v této souvislosti po krachu VW, to přece nedává smysl. Jestli zkrachovat, tak jen v tom případě, že prostě lidé vozy z koncernu VW nebudou chtít kupovat - ale to je běžný vývoj trhu (byť ve variantu krachu VW osobně vůbec nevěřím).

+3/0
5.11.2015 14:50

J89a31r20o40m69í65r 32Č86e97c26h 1133788147572

Opravdu hloupej názor.VW je u nás i Evropě dobrý zaměstnavatel. Pánovi asi nedochází globální propojení dnešní ekonomiky.Pokud přeje lidem aby přišli o práci pak není normální.

0/0
5.11.2015 19:27

D46a41v50i70d 60P96e17t85r27ž72e18l56a 2626334283710

A já měl pocit, že tím dochází k poškozování životního prostředí (ovzduší) a ne zájmů vlastníka automobilu. Nicméně je potřeba z toho vytřískat prachy, ať se děje, co se děje. Ne nadarmo mi to připomíná aféru s poplatky...

+9/0
5.11.2015 14:30

J74a93n 45H57á64l95a 8235535720817

Už to tu párkrát proběhlo - vlastník automobilu si koupil vůz s určitými deklarovanými parametry a toto automobilka nedodržela. Teď jde jen o to, zda to jde brát jako porušení kupní smlouvy a co z toho vyplyne pro VW a vlastníka auta. Každopádně, právníci se mohou těšit na léta lukrativních sporů - ti jsou asi jediní, kterým to půjde k duhu.

0/−1
5.11.2015 14:52

P37a73v95e74l 14O79b10d11r71ž40á81l39e47k 6666194818442

Je otázka, kolik vlastníků aut vůbec zajímal parametr emise NOx a případně kolik z nich by za auto zaplatilo méně, pokud by znali jeho skutečnou hodnotu?

0/0
8.11.2015 0:25

M92a66r61t19i68n 63Š78i53m37e84k 4680104818445

Doufám že jim taková výmluva na rozhodování mezi BMW 3 a VW Passat u soudu nevyjde

+1/0
5.11.2015 14:29

J36a27r87o24m79í22r 30Č96e14c76h 1623328557412

Hyenismus.Hamba.Neuvědomují si že u nás VW zaměstnává desítky tisíc lidí?Díky podobným lidem přibudou na pracakach nový nezaměstnaní.

+2/−1
5.11.2015 14:17

J91i63ř96í 89V54i23n77k60l15e30r 1281157410949

pane , co ta čeština? Učivo 5. třídy ZŠ.....

0/−2
5.11.2015 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.