Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do čtyř hodin kamkoliv. V Británii opět křísí plány na nadzvukové lety

Výrobce letadel BAE Systems začíná znovu přemýšlet o možnosti létat v osobní dopravě s nadzvukovými letadly. Firma, která se podílela i na projektu dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde, kvůli tomu koupila část společnosti Reaction Engines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a27r73o75m12í92r 56P57e28t48l39a48c68h 2684892385163

Jo, to bude tak "aktuální", jako lety na Měsíc či na Mars s lidskou posádkou...Nebo abychom nechodili moc daleko, jako výstavba R43, či přesun brněnského nádraží, plánovaný již na počátku 20. století za C a K  ;-D

+2/0
6.11.2015 1:15

M62a34r22e82k 98D32e16m10č97á55k 9955364586535

Já myslel, že Concorde skončil kvůli drahé ropě. Tehdy stála nějakých 35 dolarů za barel, pak to vylezlo ještě mnohem výš, a teď, v době "rekordně nízkých cen, které musí Rusko položit na kolena", to je okolo 50 dolarů za barel. 

Něco mi říká, že pokud se to nevyplatilo za 35, tak při 50 to je opravdu utopie.

0/−1
5.11.2015 20:07

R76o17b43e79r86t 17P38a11c53i40n37a 7624449625211

Zase dnes jsou technologie o dost dál. Takže by motory nemusely nutně mít tak šílenou spotřebu jako tehdy. Mluví se o vodíku a tak dále.

0/0
5.11.2015 20:53

D91a25n79i35e78l 29P30l44e52s70c94h66n74e14r 6460600317680

Ta spotreba tu bude stale.... muzes zlepsovat technologie ale aerodynamiku neokecas...protoze pro prekonani zvukove bariery dejme tomu dostani se na dva machy zvysi odpor oproti podzvukovemu stavu asi 11x dalsi problémy jsoi s oteplovanim nabeznych hran... a vubec jakekoliv obraty na rychlosti pet machu povedou na obrovske nasobky... a kdyz vezmu co na sobe museli mit piloti v blackbirdu a to leteli ''jen'' 3, 6 M tak si nedovedu predstavit ze tam bude jen tak sedet pasazer na sedacce a popijet vino pri rychlosti 5M

+1/0
6.11.2015 9:52

M94i61c41h34a87l 12R30e76j60z79e81k 5546467875531

Ono taky bude zalezet, jak vysoko to bude letat, ze?

0/0
6.11.2015 10:03

M88i16c40h25a10l 78P33a55v72l89á18t 9913503624969

Taky slo o to, ze leccos by se muselo po te parizske nehode predelat atd. Naklady by byly velke a u tak starych stroju se do toho mj. i v souvislosti s tou cenou paliva proste provozovatelum nechtelo.

0/0
5.11.2015 22:44

J17a78n 16L92a48k11o78m66ý 7361775145114

Dá se čekat, že když se 20 let zpátky lítalo z Londýna do New Yorku rychleji než je tomu dnes, že musí přijít zase doba, kdy se ten čas ještě zlepší. Snad jen v tom automobilovém průmyslu půjdeme zase zpátky, nikde jinde už ne...

+2/0
5.11.2015 19:42

M68a49r61t97i34n 17D23a84v96í16d44e31k 6896704157680

Concorde? 300k za letenku? No a co, stejne bych letel. :-P

+3/0
5.11.2015 19:10
Foto

P44a78v20e79l 23M63a72k12o48v52e48c 8518195491

Když jsem letěl v roce 1994 Concordem z Paříže do New Yorku, tak to stálo necelých 90k i s letenkou Praha Paříž...:-)

+3/0
5.11.2015 20:12

P13a47v95e76l 64R15e20z91n83i83c37e77k 3985114444842

zcela otevrene a bez studu priznam ze vam zavidim... ;)

+6/0
6.11.2015 10:50
Foto

P13a77v94e20l 32M57a66k33o87v14e76c 8588595811

Jako jeden z mála cestujících jsem si nechal vystavit potvrzení, podepsané kapitánem letadla, že jsem překonal rychlost zvuku...:-). Pro ostatní spolucestující to byl asi běžný let...

0/0
6.11.2015 11:41

P68a70v75e57l 12R95e34z22n15i98c58e51k 3945364524452

palec nahoru, mate moje sympatie R^

+1/0
6.11.2015 11:50
Foto

P63a71v67e62l 49M69a56k98o27v55e80c 8718885591

Děkuji..., tenkrát jsem to bral jako běžný let, a až později s odstupem času, když nadzvukové lety skončily, jsem si uvědomil výjimečnost  tehdejšího zážitku... Dnes bych si to užil daleko více, ale vůni spáleného kerosinu, která byla cítit v kabině při startu si dodnes vybavuji, stejně jako pocit absolutního klidu v 18 kilometrech výšky a rychlosti přes 2M...značku šampaňského a koňaku jsem sice zapomněl, ale možná bych doma našel i jídelní lístek... :-)

0/0
6.11.2015 13:22

A38n61d42r11e24j 66O11l51e97k47s59a 3905711947611

TU 144 byl první, větší, sovětský. Bohužel se moc nepovedl. Unesl sotva sám sebe, motory, tuším Lotarev, měly takovou spotřebu, že letoun létal jen do Alma-Aty s poštou.

+3/−8
5.11.2015 18:47

R79o62b39e80r51t 50P14a89c95i42n98a 7234759405551

Další "znalec". To je fakt taková práce se podívat alespoň na vikipedii a neplácat tady kraviny?

+5/−3
5.11.2015 19:12

A61n32d55r69e95j 19O92l21e85k44s22a 3725301137581

Já nemusím, já si to pamatuji :-)

0/0
5.11.2015 19:46

R96o60b47e46r92t 50P90a46c19i34n70a 7454689255521

Jo. Ztráta paměti je blbá věc. Ale na tý Wiki je to fakt popsané docela dobře a v odborných článcích ještě lépe.

0/−1
5.11.2015 20:03

A34n20d52r31e96j 67O26l35e64k69s69a 3285941177371

Donutil jste mne přesvědčit se, jak špatnou mám paměť. Měl jste pravdu, ty motory byly od Kuzněcova R^ Ostatní sedí.

+1/0
6.11.2015 22:00

J40o69s91e83f 11V62a38l92a 9620743703843

neni potreba jezdit tak daleko Sinsheim http://sinsheim.technik-museum.de/ letadlo je dobre videt i rovnou z dalnice A6

+5/0
5.11.2015 18:30

P45e45t35r 73P33e94t43r 6193122308973

Je tam Tupolev i Concorde...a když si oba prohlédnete tak vidíte ten rozdíl mezi západem a východem. Concord vevnitř vypadá jak řadové dopravní letadlo z roku 2010, Tupolev vypadá jak kdyby ho vyřazovali pro zastaralost už za druhé světové. Jde sice jen o vzhled ale ten pocit z prohlídky je úžasný, v Tupolevu jsem měl strach, asi bych se s ním neproletěl

0/0
5.11.2015 21:15
Foto

P15e89t80r 35J82. 75D33r31a94h39o80v93z10a52l 4840244885951

Projekt Concorde nebyl jen francouzský, tedy to nemohlo být francouzské letadlo, jak je uvedeno pod jedním z těch obrázků... Byl to společný projekt GB a F...

Kdyby Concorde vyvíjeli a dělali Francouzi sami, tak to letadlo ještě neopustilo prototypovou dílnu...

+25/0
5.11.2015 18:20

M26a88r56t35i81n 79K89a38r95á45s32e61k 9978353198718

No oni ti francouzi zas nejsou takova banda neumetelu jak si mnozi mysli....

+2/−2
5.11.2015 19:45

R86o92m29a37n 55Š27e39s52t74á55k 5644509353303

Stejně jako pan Řapek si myslím, že je to tunel na dotace. Do vývoje motorů zahučí 60 milionů liber, pak se přihodí ještě jednou tolik, protože to přece teď nezastavíme. Pak konečně budou mít motor, který umožní dosáhnout rychlosti 25 Machů (8,5 km/s), aby zjistili, že při této rychlosti mají problém uchladit plášť letadla a potřebují další dotaci.

+2/−1
5.11.2015 18:19

I47v80a53n23a 84V41e50s78e17l10á 2451533799865

a ze jim s panem neporadite, urcite by byli vdecni ...

+1/0
5.11.2015 18:50

M98a43r41t54i83n 38P65a91v93e61l 3491986584144

Jo, zpatky na stromy, ze? Jezismarija, do ceho jineho investovat penize, nez do takovych perspektivnich a prelomovych technologii. Tady musi pomoci stat, to neni jen zalezitost soukromych firem. Stejne jako treba ITER. Az to bude fungovat, tisicinasobne se to vrati.

+2/−1
5.11.2015 19:08

R59o36m25a48n 13Š75e97s50t17á84k 5504769303173

Soukromá firma ať si investuje, do čeho chce, mně vadí ta dotace od státu.

+2/0
5.11.2015 19:38

P84a29v91e11l 46M52a52r41e24š 8195660957635

Takže raketoplán byl vlastně také, protože by musel shořet v atmosféře :D...

0/0
5.11.2015 19:11

R55o85m90a72n 84Š81e46s28t80á84k 5954509133883

Což se jim v případě Columbie také stalo. Do projektu raketoplánu tekly miliardy dolarů, přesto se jim nepodařilo dostat raketoplány na uspokojivou úroveň a USA celý projekt stoplo.

0/−4
5.11.2015 19:41

V57l35a56d14i16m17í58r 16M74a69c48a61n 4168603281224

Kdyby měl rychlost 8,5 km/sec., tak by se stal umělou družicí Země. 1. kosmická rychlost je totiž 7,9 km/sec. Ve stratosféře je rychlost zvuku cca 1060 km/hod., tj 25 Machů je asi 7,35 km/sec., tedy asi 26500 km/hod.

+1/0
5.11.2015 19:49

R15o81m16a21n 51Š63e26s21t64á94k 5834879133433

Záleží nejen na rychlosti, ale také na trajektorii dráhy.

0/0
5.11.2015 19:55

R94o60m42a63n 93Š15e67s14t59á88k 5154489213303

A s rychlostí zvuku ve stratosféře máte samozřejmě pravdu. :-)

0/0
5.11.2015 20:09

J33i33n74d84ř10i68c78h 24C44h91a46r92v19á44t 2492214331690

to se zase ECB prohne ;-ORv

0/−1
5.11.2015 18:05

A12n40d74r87e28j 52O65l23e53k10s31a 3275151137521

Od čeho tady je, aby prachy nevydávala?

+3/0
5.11.2015 18:41

D94a86v41i29d 97P87ě44c64h 1792257504

Fandím tomu. Vždycky jsem si chtěl zkusit letět něčím jako je Concorde. Jenom ta cena...

+11/0
5.11.2015 18:00

K26a11r95e32l 64S47e65v45e45r80a 7550452146329

pěkně vedle sebe, hned na úvodní fotce :-)

http://sinsheim.technik-museum.de/cs/

+8/0
5.11.2015 17:27

L28u86b24o77š 92K26r85t43i50č23k56a 4184918343813

doporučuji navštívit, stojí to za to R^

+6/0
5.11.2015 17:35

J67o74s94e71f 77N36ě64m26e30č45e82k 8613695666710

Concorde a TU 144 jsou nádherná letadla a je dobře,že zrovna tady stojí vedle sebe jako hold technikům a vědcům.Ovšem jen král nebes,jakým byl Concorde,se dočkal důstojného rozloučení. 24. října 2003 se na londýnské letiště Heathrow přišlo s Concorde rozloučit několik set tisíc lidí, kteří se s dojetím dívali na historicky poslední přistání zmíněných letounů v Londýně. Všechny tři Concorde dosedly na dráhu 27R v přibližně dvouminutových rozestupech a definitivně tak uzavřely jednu z nejkrásnějších kapitol historie letectví.....a za obrovského potlesku přihlížejících.Jen to je hodné odchodu pravého krále...R^

+9/0
5.11.2015 17:58

V49á51c36l95a78v 11M29e85r86g98l 5631820591810

Jojo, a jeste jim k tomu zdatne sekunduje mezi jinymi i L-39 Albatros. Myslim, ze fotka ze Sinsheimu kde vedle sebe sedi Concorde a TU-144 urcite zdobi plochu nekterych PC, ja ji tam mel jeden cas taky :-)

Navstevu muzea v Sinsheimu doporucuji.

0/0
5.11.2015 20:29

P75a56v55e40l 62Ř76a15p60e73k 7362956639695

Další megatunel na dotace. ;-€Rv

+3/−13
5.11.2015 17:20

V92l42a19d64i25m76i78r 73P15ř80i94b54y80l 8482876171729

V Německu v Sinsheimu stojí vedle sebe.

+5/0
5.11.2015 17:05

R23o53m14a44n 54P87o37l30á16č88e65k 5886769105

On problém Concordu nebyl až tak v té havárii.. .B747 padají daleko víc..., ale v ceně letenek... A pochybuji, že sitauce dnes bude jiná... Když je tlak na cenu...

+14/0
5.11.2015 16:56

M10i25l41a35n 53K76l43o48u16č80e18k 9704757609846

Take si to myslim, drive bylo letani jeste neco extra, nemohl si to dovolit kazdy, naproti tomu dnes si clovek za polovinu prumerne mzdy zaleti do asie a zpet.

+2/0
5.11.2015 17:17

L81u38k26a52s 11N23o52v58a34k 4489549813448

Ale no tak oba ste vedle jak ta jedle, ten kdo tim concordem chtel a lital ten neresil cenu letenky...

Problem byl v tom, ze provoz byl neskutecne drahy a byl castecne dotovan ze zisku z jinych linek. No a ted nastava to pravdive tvrzeni, cim vic se zlevneuje, tim zustava v kasicce mene penizku a concord kvuli tomu musel pápá....

A taky si priznejme, ze uz to byly dost stary letadla, takze by skoncily tak jako tak..

0/−4
5.11.2015 17:42

M19i86l22a84n 37K80l93o39u49č22e44k 9394387749476

Pak by dle vasi teorie stacilo zdrazit a projekt by byl ziskovy, kdyz lidem bylo jedno, kolik letenka stoji.

+6/0
5.11.2015 19:05

J32a35n 82V22o75n45d34r60á49č45e75k 2866578652169

Jesně, že je to pro ty bohatší ale za pár hodin být na druhé straně zeměkoule je dost dobrýR^

0/0
5.11.2015 17:59

S85e98i94d98l 38P28e68t33r 1431931665544

;-D " B747 padají daleko víc" ...

A co to takhle přepočísti na třeba osobokilometry na jednu fatální havarii (a samozřejmě z toho vyřadit např. Lockerbee, Tenerife apod.) nebo alespoň zcela jednoduše na počet vyrobených kusů nebo celkový počet startů? ;-D

0/0
6.11.2015 12:01

S42e25i80d22l 71P48e15t36r 1981641415154

Ostatně dlužno podotknout , že i jediná havarie Concordu neměla původ v technice či pilotáži toho stroje ..

Jen se jak AF tak BA velmi "hodila" aby už konečně mohly ztrátový provoz v podstatě již značně zastaralé,  na provoz i udržbu neskutečně drahé původně spíš politické "hračky" zastavit .. :-/

0/0
6.11.2015 12:09

Z98b83y36n71ě48k 60N93o45v73á42k 7350457447392

bohužel i spadl jako první :( naštěstí oproti Concordu bez lidí.

+4/0
5.11.2015 16:32

Z45b28y63n11ě49k 27N19o89v91á44k 7670327147482

... přesně tohle mě donutilo si otevřít diskuzi :D ... v muzeu v Sinsheimu hezky vystaveni vedle sebe R^

+7/0
5.11.2015 16:30

V52l39a16d30i66m89í10r 54M91a95c83a81n 4108303801984

Zase nepravdy! ;-€

....Firma, která se podílela i na projektu dosud jediného dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde....

A co sovětský TU-144, ten neexistoval?!8-o

+16/−2
5.11.2015 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.