Diskuze
Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS
Děkujeme za pochopení.
M88i26r36o79s72l77a32v 10Z19i84k80m26u72n19d
Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.
Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.
Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.
Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.
Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.
Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...
Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..
A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.
A84l41e26x 63T58o90r97o49k
Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?
M30i98c69h47a54l 69P51a50s89t41o10r89e66k
Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.
O47l52d53ř25i78c32h 47J61a78n82e87č54e49k
sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.
jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.
T86o56m67á63š 49V93e16j86m52e77l61k62a
Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.
J63i24ř38í 75K82o77c84u51r58e26k
Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.
J47a82n 70J10e81m41e50l26k80a
Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?
O82l94d81ř35i91c15h 82J79a93n73e90č61e24k
o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?
P18e84t95r 15N12o12v89o70t50n30y
Opět excelentní práce ministerstva dopravy.
O80l78d93ř33i55c11h 61J80a70n58e41č43e92k
nevypadá to tak. v čem?
spíše excelentní práce ÚOHS a ČD
J56a84n 78C68e78p31e40k
Popravdě vůbec netuším, proč zaměstnanci SŽDC mají režijky? To je jako kdyby veškeré stavební firmy dálnic, jezdili na nich bez mýta a bez poplatků.
R55a30d55i91m 72K55o54u21t78ň88á25k
S tím naprosto souhlasím. Režijky jsou pozůstatkem předminulého století. I kdyby se týkaly jen zaměstnanců, tak je to špatně. Ale ony na ně jezdí celé rodiny. A týká se to nejen ČD, ale i městských dopravních podniků. Nevím, proč by se mělo čekat na to, jak se ÚOHS zachová. Zrušit okamžitě bez náhrady. Odbory sice šlak trefí, ale to až tak vadit nebude.
P22e53t61r 53U22l21l59m34a92n22n
U ministerstva dopravy je tohle klasika. Výběrka se ruší, výběrka se nestíhají, výběrka jsou prostě špatná. ČD se tady zachovaly jako zdravá soukromá firma, kdy se pokusily využít cokoliv, pro získání výhody. Že má MD tak zdatné právníky, že důvod uvedený v článku stačil ke zrušení VŘ, a že VŘ vůbec bylo napsáno tak, aby šlo napadnout, to je moc smutné. ÚOHS už dříve několikrát dokázal, že o dobré vztahy s ČD mu nějak extra nejde, takže tady to spíš bude o právní schopnosti obou stran, kde MD jednoznačně prohrává.
J20a89n 65S74ů74r90a
ano, nejlépe to ukázal při hodnocení soutěže na nákup RegioPanterů. to byla vzorová čistota porovnat příměstskou jednotku s fracouzským panoramatickým vláčkem na zubačku:)
O48l29d32ř43i20c48h 19J73a59n33e11č59e98k
ÚOHS by asi bylo nejlepší zrušit. buďto nefunguje vůbec, nebo funguje pro kamarády. tady rozhodne za pár měsíců proti veškeré logice, ohledně vlaků do Ostravy není schopen rozhodnout 5 let.
"ČD se musí starat o nádraží" - blbost, nemusí. V okamžiku, kdy by místo nich začal jezdit soukromník, tak nádraží prostě zavřou a nechají chátrat. Co jim brání udělat to již teď hned? navíc pokud ta nádraží při oddělování SŽDC byl takový danajský dar, proč se jich hned nezřekly? když za jejich převod mají dostat zaplaceno, tak se jim náramně hodí, současně jsou ale zatěžovány tím, že se o ně musí starat?
s těmi režijkami pravda to je problém ministerstva - buďto to musí požadovat po všech nebo po nikom. i když ten propastný rozdíl mezi nabídnutými cenami to samozřejmě vysvětlit nemůže.
J55a49n 12S80ů43r28a
md nepožaduje ani po drahách, aby v případě vítězství v této soutěži uznávaly režijky.
P41e13t72r 67M18a53r37e28š
Za to si může pan ministr sám, nádraží nepřevedena, regulační úřad není, jízdenky se uznávat nemusí. Co on vlastně udělal, aby ta soutěž nějak dopadla? Jenom kope do ČD.
J45a39n 88S27ů97r63a
Co Českým drahám vadilo na soutěži na Jizerskohorské železnici v roce 2010, které se účastnily a vyhrály? Situace s nádražími, regulátorem i režijkami byla tehdy naprosto stejná, jen za režijky braly CD méně:)
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!