Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS

První rychlíková soutěž po třech letech skončila fiaskem. Tendr, který prosazovalo ministerstvo, zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyhověl stížnosti Českých drah. Ty mohou být v klidu, že zatím nepřijdou o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. A navíc si nejspíš zajistily přísun ministerských peněz na další roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i10r89o87s15l80a58v 24Z16i67k67m89u93n79d 6278552567228

Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.

Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.

Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.

Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.

Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.

Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...

Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..

A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.

+2/0
7.11.2015 11:06

A71l41e25x 82T56o38r26o48k 1346851983823

Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?

0/−1
7.11.2015 8:36

M10i12c71h49a95l 68P11a32s46t85o95r80e80k 4684270968858

Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.

+2/−3
5.11.2015 13:19

O29l92d97ř85i36c82h 44J36a62n83e50č62e28k 8809756233141

sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.

jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.

0/−2
5.11.2015 13:25

J94a27n 92J35e77m93e19l70k25a 1895590

To je ale otázka managementu a zákonů. ČD provozně fungují dobře. Problém je, že je tíží odbory a spol více než soukromníky. A to že povedlo odklonit 2 velké nádraží. Což privatizace neřeší.

Odstrašujícím příkladem je Anglie, kdy neví jak by z toho vycouvali. Zákazník, který potřebuje dojíždění za prací těžce zaplatí. Jediné co jejich monopol pak trochu brzdí jsou autobusoví dopravci.

+1/0
5.11.2015 13:34

O56l65d58ř52i95c55h 36J98a72n98e65č75e19k 8659556163821

ČD sice možná provozně fungují dobře, ale je řada důvodů, proč fungují méně efektivně a dráž než soukromníci - mimo odborů a jejich zpátečnického myšlení třeba i obtížný přístup k financování - až do nedávna si na nové vozy vůbec nemohly půjčovat a i nyní to jde hůře, než jak by to šlo soukromníkům, z nichž každý by dostal zakázku na pár tratí - nebo i prostě jejich velikost, v obří firmě vždycky kledá přehlednost, flexibilita, efektivita.

a podle mě není správné říct cestujícím, že protože ČD provozně fungují dobře, tak nehodláme nic měnit a oni musí být rádi za to, co je, i když by to vlastně se stejnými náklady mohlo být výrazně lepší.

"odstrašujícím příkladem je Anglie" - to je sice možné, ale tam asi selhal stát, když to liberalizoval příliš. spousta soukromých dopravců funguje na železnici třeba v Německu a nemyslím si, že by na tom cestující byl bit.

0/0
5.11.2015 13:43

J51a69n 71J90e84m62e74l91k28a 1905200

U malých firem zase platíte 10 managementů.

Drážní dopravu navíc ovlivňují zejména zkostnatělí krajští úředníci a politici. Privatizací převedete tento korupční potenciál čistě na nepřehledné kraje a jejich kámoše.

A dotovaných autobusů to nic nepřineslo - jezdí podle kraje.

Privatizace vodáren, kanalizací tepláren nic dobrého nepřinesla..

Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit.

Ale ne nějakou chaotickou Klasovu privatizaci.

Lepším řešením by byl dobrý management a 100% průhlednost..

0/0
5.11.2015 14:02

O32l81d95ř75i36c77h 76J20a86n94e36č29e18k 8759576383851

"Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit." - jenže on je problém dosáhnout vůbec toho prvního procenta. Všechny soutěže na rychlíky, které zatím proběhly, skončily fiaskem: když před mnoha lety stát soutěžil Pardubice - Liberec a Plzeň - Most (teď ty smlouvy končí), ČD si svou pozici pojistily hrubě podnákladovými cenami. Olomouc - Krnov - Opava zbyl jediný uchazeč a ministerstvo zakázku nezadalo. Plzeň - Most právě vidíme.

Takže určité zkušenosti s tím jsou zatím jen v regionální dopravě - a všiml jste si někde nějakých problémů? Liberec - Varnsdorf s Vogtlandbahn funguje, v Jizerských horách soutěž vyhrály ČD a od té doby se výrazně zvýšila kvalita dopravy (nové jednotky, někde i více spojů). Jiné soutěže (kde by už i byly dostatečné zkušenosti s provozem - tedy ne Šumava) si nevybavuju. V ostatních případech, kde jezdí soukromníci (Šumpersko, Sokolov - Kraslice, JHMD) nešlo o soutěže, ale o převzetí tratí, které ČD opustily. Všechno funguje, problémy u JHMD jsou poněkud jiného rázu.

0/0
5.11.2015 14:18

J61a47n 28J94e52m48e97l33k14a 1965800

Naopak, tady se otevřela dvířka a šmahem celý kraj z rozhodnutí úředníků pro ČD padl. Místo třeba jedné trasy a místo třeba 2 "dodavatelů" na jedné trase.

0/0
5.11.2015 15:21

O73l39d60ř85i33c53h 13J95a71n86e97č98e77k 8599796633421

cože? 8-o mám tomu rozumět tak, že podle Vás, když ÚOHM zrušil soutěž na jednu trať, která právě měla být "na zkoušku", tak se teď místo toho rovnou bude soutěžit celý kraj najednou? (pomiňme, že rychlíky s kraji nemají nic společného)

0/0
5.11.2015 15:55

J92a24n 62J98e11m37e72l33k47a 1705330

Jihočeské lokálky jsou přece vysoutěžené, ne.. V jednom Balíku..

0/0
5.11.2015 19:34

O57l90d78ř55i14c46h 58J11a71n81e25č21e14k 8699396863831

asi se ČD bojí, že když MD dá to 1% rychlíků soukromníkům, tak se zjistí, že to funguje...

0/0
5.11.2015 14:42

M86i48c41h19a54l 82P70a15s94t52o11r16e22k 4244980948218

No tak s tím financováním, tak jestli si myslíte, že kdyby ČD prodali RJ tak, že by někdo hned ochotně RJ půjčil 300 miliard na nákup vozidel, tak jste asi blázen. Myslím, že ČD jako státní podnik má větší možnosti se k takovým penězům dostat.

0/0
5.11.2015 14:05

O27l26d82ř61i49c75h 87J96a47n31e88č53e32k 8219276503331

to jsem neřekl. já tvrdím, že pokud by na kompletní obnovu vozového parku bylo potřeba třeba 100 mld, tak 20 firem každá po 5 miliardách sežene snáz než jedna firma celých těch 100 mld.

0/0
5.11.2015 14:10

V91a38c26l50a86v 84H82a12j12e39k 3466869719

To bych teda rád věděl proč v minulosti všechny soukromé dráhy přešly do vlastnictví a provozování státu.

0/0
6.11.2015 21:54

M85i14c92h87a86l 77P46a17s97t51o93r87e65k 4394480928778

Když bude nějaká akciovka mít špatné výsledky a bude ztrátová tak vymění vedení a zase se dostane do zisku. Podle Vás by bylo ale správné kdyby v takovém případě prodala své ziskové části za symbolickou korunu a jela dále. Ať si zisky tvoří někdo jiný. A nechala by si jenom to ztrátové. ČD jsou akciovka a tudíž si myslím, že by to mělo fungovat stejně jako u každé jiné akciovky. Problém je, že stát tam dosazuje lidi, kteří o tom nemají páru, kamarády apod. kteří se jen jdou napakovat na vysokých platech a nemají žádnou zodpovědnost a je jim to jedno. A jako bonus teď politici kamarádům rozdávají trati. RJ na trase OVA Praha přepravuje jen některé lidi a ještě si vybírá kolik a kam nic víc nemusí. ČD musí přepravit celý zbytek i ty co RJ bere jako nějaký odpad (kola, vozíčkáři...), musí se starat o nádraží atd. ČD jsou ten kdo ve špičkách před a po prodloužených víkendech přepravuje ty masy lidí. Musí na to, ale mít vozy navíc a to něco stojí. ČD přepravují haldy lidí kteří jezdi zadarmo a nejsou ani zaměstnanci ČD a mají z toho prd. ČD přepraví v dálkových vlacích i lidi, kteří chtějí jet jen jednu zastávku. RJ má úmyslně počet těchto míst omezen, aby tam takoví lidé nelezli a nezabírali místo. ČD má větší náklady jen to nějak někteří lidé jako vy pořád nechápou, že i taková údržba, úklid nádraží něco stojí a není to zadarmo, že mít ve vozech spousty místa pro kola místo sedadel taky snižuje ziskovost. Teď mi to připomnělo ten rozhovor s mluvčím RJ, který řekl že RJ to dělá jen pro zisk a nějaké kola a vozíčkáři je nezajímají. Že jim jen zabírají místo. Že chtějí jen co nejvíce sedadel a na co nejdelší vzdálenosti. Tolik k tomu proč to ČD mají za 100 a RJ za 80. RJ si vybírá, ČD vozí všechny.

0/−1
5.11.2015 13:59

O12l76d24ř83i97c58h 18J35a43n23e79č31e13k 8889256203431

však říkám - sám jste si odpověděl. stát není schopen akciovku efektivně řídit. takže by bylo nejlepší, aby vůbec neexistovala a příslušné služby místo ní zajišťovaly soukromé firmy.

a když je řeč o státem / kraji objednané a dotované dopravě, tak sem prosím netahejte ryze komerční záležitost, jako jsou IC Praha - Ostrava. to je jasné, že tam se RJ snaží maximalizovat tržby a má ve vlaku radši sedadla místo míst pro kola. ty vlaky ČD, který musí pobrat špičky, musí vozit cestující jednu zastávku a "musí" vozit kola, jsou státem dotované expresy.

na lince z Bratislavy do Komárna RJ vozíčkáře a kola vozí - jak to? protože jde o státem či krajem objednanou a placenou linku, kde objednavatel nařídil, že dopravce tyto služby musí poskytovat. je jasné, že kdyby RJ býval dostal zakázku na Olomouc - Krnov - Opava, tak by tyto služby taky poskytoval, protože by podle smlouvy prostě musel a taky za to od státu dostal zaplaceno.

0/0
5.11.2015 14:08

J37a11n 66J54e73m19e51l81k96a 1505600

Ten posun názoru u Ostrava Valašké Meziříčí - zaplať pánbůh za něj. Doufejme, že zdvoukolejnění a elektrifikace Ostrava Frýdek je již tedy pevná varianta. Současné řešení v mimo příměstské oblastí Frenštátu je taky docela fajn. Zvýšení z 60 na 100 je pokrok..

0/0
5.11.2015 13:40

J20i47ř90í 15K10o35c25u62r88e23k 6775774595738

Provozování časté příměstské dopravy na jedkonolejce je dost hloupé. Při čekání na křižování (to není obřad v kostele) se prostojí spousta času. A stojící vlak s lidmi moc "práce" neudělá, kdo by za to platil. Také roste riziko, že na předotopním zabezpečení dojde k havárii. Zlášt na Ostravsku by se na to mělo dávat pozor, není to tak dávno, kdy tam na jednokolejné trati byl smrťák. Že byla tramvajová ...

0/0
5.11.2015 14:07

J16i55ř43í 28K81o40c60u59r63e71k 6935284675598

Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení

----

A konkurence toto způsobuje jak? Tento problém vleče už od 80. let, kdy se nekoncepčně navyráběly stovky šínobusů aby jezdily tam, kde nemají co dělat.

0/0
5.11.2015 13:59

M93i26c43h47a47l 69P43a38s23t54o16r49e10k 4114420648778

Nechápu váš příspěvek. Já psal, že stát místo aby se postaral o to, že ČD budou fungovat skvěle, tak raději způsobem pokus omyl rozdávají chaoticky trati.

0/0
5.11.2015 14:08

O36l60d97ř40i90c68h 51J46a89n95e48č53e72k 8469496413971

já mám spíš pocit, že způsobem pokus omyl se řídí ČD a celé ministerstvo dopravy - právě neustálé střídání ministrů a v návaznosti managementu ČD je asi hlavním důvodem, proč ČD mají velmi daleko k efektivnímu a dlouhodobě koncepčnímu fungování.

"rozdávají chaoticky trati" - aha, můžete mi prosím uvést nějaké příklady?

0/0
5.11.2015 14:20

O28l50d75ř17i43c31h 60J61a49n92e28č80e96k 8949806363211

možná by bylo dobré se zamyslet, proč ČD fungují tak mizerně (nekoncepčně) a přitom jinému státnímu molochu se daří docela dobře - mám na mysli ČEZ. ano, ČEZ sice není 100% v rukou státu a je na burze, ale stát v něm má téměř 70% a taky by si s ním mohl dělat, co se mu zlíbí (viz třeba rozhodování o dividendách).

není to tím, že ČEZ má stabilní vedení, které se nemění s každým ministrem, a protože je navíc motivováno opčními programy - tedy silně osobně motivováno na dobrém hospodaření - tak se opravdu snaží firmu řídit co nejlépe?

0/0
5.11.2015 14:48

T94o87m76á90š 52V78e52j50m98e26l70k90a 8728222179

Naprostý nesmysl pane. Bez konkurence se ČD nikam neposunou a jejich jednání tomu i odpovídá.

+1/0
5.11.2015 14:54

T30o58m35á35š 31V56e75j98m58e46l71k87a 8538512199

Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.

0/−6
5.11.2015 11:18

J68i36ř58í 83K69o58c88u28r75e10k 6765904715398

Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.

+1/0
5.11.2015 14:02

J48a41n 71J69e54m71e72l33k60a 1215460

Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?

+1/−1
5.11.2015 10:45

O51l14d12ř97i37c42h 81J71a66n86e31č23e33k 8879546573581

o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?

0/0
5.11.2015 11:10

J43a59n 26J87e60m26e73l12k42a 1805770

modernizace čd cca 40mld. Problém mám s volnou cenou pro cestujícího, neuznáváním jízdenek atd.

0/0
5.11.2015 11:23

J84a18n 24C22e41p64e55k 1894906420

A on vám ČSAD Náchod uznává jízdenku od ČSAD Jihotrans?

0/0
5.11.2015 11:40

P28e14t33r 83N18o73v24o53t27n21y 1951370231

Ne. A chcete mít stejný bordel na železnici?

+3/−1
5.11.2015 11:49

O16l72d60ř29i77c12h 68J27a59n57e72č56e54k 8559656673421

proč bordel? pokud se pročistí současná džungle nabídek ČD, bude to jedině dobře.

v osobních vlacích se jezdí za krajské integrované tarify, takže je úplně jedno, s jakým dopravcem jedu.

a v rychlíku mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku - soukromník mi ji prodá přímo ve vlaku, ten snaživý i na internetu nebo přes mobil, stejně jako ČD.

jak často jezdíte dálkovými vlaky s mnoha přestupy, že by Vám toto vadilo? jak často jezdíte trasy, kde by Vám reálně hrozilo, že nejprv pojedete s ČD, pak se soukromníkem A, pak se soukromníkem B a pak prozměnu ještě s ČD?

0/−1
5.11.2015 13:04

J96a21n 39J53e20m74e18l23k45a 1725550

Krajské integrované tarify jsou výrazně dražší než ČD.

0/0
5.11.2015 14:16

O89l46d52ř64i77c45h 63J91a63n61e85č72e41k 8849546573771

Liberec - Frýdlant ČD obyčejné 44, IN25 33, IDOL papírová 38, na čipovou kartu (přestupní) 35.

je to sice jen jeden příklad, ale myslím dostatečně reprezentativní, pokud půjdeme kdekoliv jinde po republice, čísla nejspíš budou podobná.

0/0
5.11.2015 14:24

J38a51n 16J80e55m15e80l51k27a 1475970

Tak třeba v moravskoslezském je výrazně dražší než in 25 a už vůbec než in 50.

+1/0
5.11.2015 15:19

O58l25d56ř31i21c32h 73J93a78n37e92č62e91k 8149806693651

můžete místo opakování "výrazně dražší" uvést nějaká čísla? já uvedl ta z Libereckého kraje, kde je na dané trase IN25 za 33 vs. na krajskou čipovou kartu za 35 - dražší, ale nikoliv výrazně.

že je krajský tarif dražší než IN50 - jo, to už tak bývá, hold nemůžete chtít všechno. ale úplně stejný problém budete mít, když Vám kraj zruší poslední vlak a pošle místo něj autobus. hold nejsme ve Švýcarsku, kde železniční slevenky platí i na Postbus.

0/0
5.11.2015 16:01

J36a84n 95J41e46m65e17l63k26a 1495180

Ale mě IN 50 zcela vyhovuje. Musel bych to hledat, ale bylo to minimálně 1,3 nebo 1,5 za km a dráhy 1,1 Kč/km s in 25. K tomu nemají jednotlivé jízdné u vlaků.

0/0
5.11.2015 19:33

J93a35n 26J79e86m47e44l41k49a 1635980

Jediný problém, co já mám, že kraj a město naopak podkopává vlaky.

Př: kombinace 44km, Cena busu cca 5 km 18Kč (3,6 Kč/km, porovnání vlak ČD 11Kč), vlak 37 km 44 Kč (1,2 Kč/km), Mhd 2 km 14 Kč (7 kč/km mizerná nenavazující perioda co  20 min) Souhrn krajského řešení 76 Kč/45 km s časem cca 1:30. Tedy 1,7 Kč/km s rychlostním průměrem 30 km/h.  Auto 45 min, průměr 60

0/0
5.11.2015 19:48

O46n16d26ř63e25j 46P47l34í21v88a 9780955551843

taktez v pardubickem a kralovehradeckem je krajsky tarif drazsi, vyplati se jen v porovnani se zakladnim jizdnym cd ale to nesmite nikde prestupovat, protože PA a HK kraje mají ids jak noha, tak v momente kdy nemate karticku a prestupujete musite zaplatit jizdne na kazdy spoj zvlast, pak uz to vychází šul nul nebo draz i oproti zakladnimu tarifu cd, což se rovná situaci jako byste nemeli zakaznickou u cd kdyz nemate jejich karticku, o cenach oproti in25 a in50 ani nemluve.

0/0
5.11.2015 16:29

J11i41r50k60a 39D81v12o37ř47á77k 4975500543278

No to těžko. ČD má v tarifu džungli právě proto, že se přizpůsobuje soukromníkům a jejich manýrům, a dost dobře nemůže nepřizpůsobovat. Takže už nejede jen na kilometrový tarif a příplatek. V ČR to kvůli nekoncepčnosti ministerstva dopadne tak, že až bude soukromníků deset, bude takových džunglí deset.

0/0
5.11.2015 14:46

O59l63d26ř70i29c30h 67J41a26n10e28č82e52k 8379696223481

;-D to byl pokus o vtip?

kdy ČD začaly s eLiškami (z nichž se vyvinuly Včasné jízdenky), celodenními jízdenkami, skupinovými víkendovými jízdenkami atd atd? a proč tato džungle funguje na celé síti a nikoliv na JEDINÉ trati, kde má ČD konkurenci? ;-D

0/−2
5.11.2015 14:51

R50a24d47e46k 86J14a58n46a36t60a 9675176754192

eLiška vznikla jako reakce na RT Express. A dnešní "včasná jízdenka" velmi souvisí nejen s konkurencí vlakovou, ale i s konkurencí autobusů - tam kde autobusy jezdí, je na stejnu vzdálenost nižší, než tam, kde nejezdí.

A víkendové síťové jízdenky jsou svou podstatou (2 dospělí a 3 děti) jasně míněné jako konkurence rodinnému výletu autem.

0/0
5.11.2015 15:47

J96i85ř82í 17K49o69c58u37r23e67k 6115234665178

Asi jsem měl vlčí mlhu, šalvěj nebo já nevím co. Koupil jsem si IDSJMK lístek v autobusu a průvodčí ve vlaku mi ho uznala.

0/0
5.11.2015 13:54

R12o21b89e88r96t 62H59o14m67o23l11k26a 4893208600222

To ani né, ale DPO Ostrava uznává jízdenku Arriva, TQM a 3 ČSAD a tak všichni vzájemně vrámci integrované dopravy. A mimo DPO jsou všechno soukromé společnosti. Jak vidno, když se chce......

0/0
4.12.2015 10:05

O91l32d29ř23i44c74h 12J66a21n84e34č81e23k 8349786783121

i přes ty desítky miliard investic je vozový park ČD stále podinvestovaný. pokud ČD ztratí pár tratí, na nichž náhodou jezdí to lepší z jejich vozového parku, tak to bez problémů využijí jinde. navíc se zatím zkouší soutěžit hlavně tratě, kde ČD jezdí spíš s tím horším, co mají, a kde tedy je reálná naděje, že soutěž přinese změnu. leckde si tratě prodloužení objednávek u ČD podmínily lepšími soupravami.

např. v Jizerských horách jezdily před nějakými 10 lety hlavně škatule 810+010, v lepším případě Regionovy. lepší vozy (řada 843) se přinejmenším na trať Liberec - Harrachov dostaly až pod nátlakem kraje, že soutěž sice nevypíše, ale ČD tam musí poslat lepší vozy. o pár let později soutěž vypsal, vyhrály ji ČD a nasadily nové Stadlery - teď mají smlouvu na 10 nebo 15 let a o využití investic tak je postaráno. pokud by kraj nikdy nic neudělal, nejspíš by tam dodnes drncaly Regionovy.

volná cena pro cestujícího? dobrý blábol - na to jste přišel kde? horní limit ceny bude vždy dán vyhláškou ministerstva (obyčejné jízdné). že byste za ni musel jezdit se bát nemusíte, dopravci se sakra budou snažit, aby maximalizovali tržby.

neuznávání jízdenek - marginální. na osobních vlacích se stejně jezdí za krajské integrované tarify, kde Vás vlastně vůbec nemusí zajímat, s jakým dopravcem jedete, na rychlících mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku, tu mi soukromník stejně prodá přímo ve vlaku, ČD a snaživí soukromníci i na internetu nebo přes mobil.

0/0
5.11.2015 13:00

J47a56n 46J62e14m56e71l51k82a 1845660

V Anglii klidně jezdí 30 let staré vlaky, Pravda asi lepší než koženka. Ale soukromník se nerovná nový vlak.

Volná cena pro cestujícího. Pokud vím vždy se soutěží na nejnižší cenu pro kraj. Ale ne pro cestujícího. V Anglii mají evidetně ruce otevřené. X typů tarifů, nestornovatelnost, vybraný vlak atd atd. A pak z hodiny na hodinu stojí lístek do 1. třídy třeba 30Kč/km. Každý dopravce má svůj web. A své podmínky. Smluvní pokuty..

Dopravce se nemusí sakra snažít - pokud se za státní prachy opraví infrastruktura, kdy pak bude třeba výrazně rychlejší než auto a bus(vrt nebo příměstská se zácpama), vlak dostane z dotací a pak tam bude s posvědcením státu, jeden dopravce na jedné trase 15 let v monopolu, tak co asi udělá.. Zdraží. Proč ne, od toho tam je. Jeho invence klesne k 0.

Neuznávání jízdenek. Každý malý doklad na pár km u autobusového dopravce stojí min 10 Kč, třeba za km nebo 2.

V ČR jezdíme za docela nízké jízdné..

+1/−1
5.11.2015 15:11

O27l39d18ř45i45c90h 47J86a77n91e15č44e10k 8149636253491

ano soukromník nerovná se nový vlak. jaké vlaky (minimální požadavky na ně) na vysoutěžených tratích budou jezdit určuje objednavatel. jak už jsem napsal, zatím se soutěžily hlavně tratě, kde výrazný potenciál pro zlepšení byl a pokud se budou soutěžit ty, kde ČD jezdí s novými vlaky, zadavatel si jistě dá požadavek, že kvalita musí zůstat přinejmenším zachována.

cena pro cestujícího: objednavatel si jízdné resp. maximální jízdné zadá. couráky pro kraj vždy fungují v rámci krajského integrovaného tarifu, na ten dopravce nemá žádný vliv. maximálně může mít právo na vlastní komerční nabídky, které logicky musí být levnější než ten krajský tarif, aby je někdo chtěl využívat. obdobně když si stát u soukromníka objedná rychlíky, ceník mu nařídí - půjde o "obyčejné jízdné" ČD. s tím, že soukromník samozřejmě může jezdit levněji, pokud chce. pokud si v Anglii toto nepohlídali a dali dopravcům zcela volnou ruku, tak se samozřejmě nemohou divit, že jezdí za draho. ale nevím, odkud berete to přesvědčení, že by to stejně bylo i v ČR.

neuznávání jízdenek: co má společného jízdné na minimální vzdálenost s uznáváním jízdenek? bavíme se o rychlících, tedy např. o cestě Brno - Turnov - jaký je rozdíl mezi cenou jízdenky na 274km a dvěma jízdenkami na 151 + 123?! a i když bude řeč třeba o cestě Choceň - Jaroměř, jestli zaplatíte 74km rovnou nebo 35 + 39, bude rozdíl pár korun.

1km stojí i ve vlaku 10Kč, ale jak často jedete vlakem (rychlíkem!) třeba 8km se třemi přestupy?!

0/0
5.11.2015 16:17

J34a34n 87J20e62m68e52l56k56a 1655290

Ten rozdíl mezi 2ma jízdenkama a jednou zejména u soukromníků bývá značně velký.

0/0
5.11.2015 19:51

J79i45n38d77ř57i71c58h 74Š49k42o44p35e55k 4855731660475

zadání a smlouvu lze dohledat,

vyhodnocení částečně taky

nabídky nejsou veřejné

0/0
5.11.2015 13:32

P52e82t47r 63N31o46v62o72t31n96y 1731820601

Opět excelentní práce ministerstva dopravy. ;-D

0/−1
5.11.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.