Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Bratislavy do Vídně za stovku. Jančura chce ujet dražší konkurenci

Český soukromý dopravce RegioJet začne 18. listopadu provozovat autobusovou linku mezi Bratislavou, vídeňským letištěm Schwechat a rakouskou metropolí. Na letiště chce jezdit téměř dvakrát levněji než současná konkurence. Podle výpočtů firmy to i tak bude ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O44l45d62ř84i90c53h 79J66a37n69e14č45e10k 8649266953501

to by mohlo být zajímavé i pro cesty z Vídně na letiště - přímé busy z města totiž stojí myslím 7 eur jednosměrný / 12 zpáteční

0/0
9.11.2015 21:59
Foto

R65a18d38o88m70í19r 24Š85r77á51m56e40k 4508460246944

Jasné. Sedřeme zaměstnance z kůže. Typický "podnikatel"...:))

+5/0
9.11.2015 20:15

A87l67a65n 67Ř33e61p24k57a 4215396

sedřeme a ještě jim za to dáme prd ;-)

+2/0
9.11.2015 22:55

S34a98r73a 54N18o79v36a 3853182481831

Az konecne zacnou zamestnanci vyzadovat dodrzovani zakoniku prace, tak uz tak levno jezdit nebude...;-):-/:-)

+7/0
9.11.2015 18:59

V54l65a92d15i54m49í17r 65F71i48b12i47g76e76r 5134121481384

Zatím se mu daří úbytek těch co raději končí nahrazovat.

+2/0
9.11.2015 19:31

M36a83r39e24k 26V10e44s58e90l43ý 1187558950794

No 100Kc za jednosmerku na 50km mne neprijde zadna lace. Se divim, ze za tu cenu nejezdi i ti ostatni, kdyz jsou tam dva a konkuruji si.

+1/0
9.11.2015 18:48

R30a88d43e27k 58J12a61n22a21t19a 9435616304952

Na tak krátké lince máte velké procento prostojů, kdo ví, kolik si účtuje vídeňské letiště za zastavení, a v neposlední řadě - nevybírá se tolik, kolik jsou náklady, ale tolik, kolik jsou cestující ochotní dát.

Ti dva současní dopravci se zřejmě nesnažili jít s cenou příliš dolů, protože by tratili oba ...

+3/0
9.11.2015 19:18

O35l25d81ř95i96c71h 90J47a49n94e74č59e96k 8979536363441

1) ono to není 50, ale přes 60 - předpokládám, že budou jezdit po dálnici

2) do (širšího) centra Vídně je to ještě dalších 20

v Rakousku za 60km zaplatíte kolem 12 eur, takže ta 4 eura jsou opravdu dost laciná ;-) bus z města na letiště stojí myslím 7 eur... ale ten už teď bude naprosto nezajímavý, když bude jezdit každé půl hodiny S-Bahn a každé půl hodiny railjet/IC, kterým to stojí 4,40 včetně MHD po městě

0/0
10.11.2015 11:00

T81o14m84a88s 73A25u90g89u39s93t73y63n 6437886101270

už bylo trapný, že reklamu Jančurovi dělá Sůra, tak to teď hodili na dalšího redaktora?

+9/−2
9.11.2015 18:46
Foto

J48a61n 28V51a69l16a10l14í70k 6916459720316

;-D;-D

0/0
9.11.2015 21:41

J67a78n 17K36o30b68ě46r38s15k95ý 1300186411623

A potom přijde žaloba za "predátorské" ceny konkurence, když taky slevní aby se nenechala zlikvidovat :-P

+5/−1
9.11.2015 18:39

J82a90n 29V11a42l55o17u37c90h 6522317728890

No predátorské ceny - 50 cestujících (když jeho standardní bus má kapacitu cca 60 míst) x 4euro = 5500kč. Děleno nějakými max. 70km je tržba skoro 80kč/km. Na většinu linek základní obslužnosti (tedy co si objedná stát/kraj/obec, jež potom proplácí ztráty) je kalkulace zhruba poloviční. Takže spíš bych se zamyslel nad jízdným těch stávajících dopravců...

0/0
10.11.2015 18:22

M68i21r66e16k 45Z82á63v18o35d37n34ý 7372927780198

Jančura frajer. On dokáže vydělávat, i kdyby platil cestujícím, aby s ním jezdili :o)

+9/−1
9.11.2015 18:36

P16e97t45r 60B49e15z67s58t62a64r54o30s98t93i 2879486253621

Jezdim u jednoho menšího dopravce,ale co jsem osobně viděl vyplatnici jednoho ze zaměstnanců, kdyby bylo nejhůře, ne k SA, ale klidně i k ICOMu... Proto se nedivim, že proti ostatním i s lepším strojem nabídne ceny jaké nabídne...

+5/0
9.11.2015 18:21

J62a10n 54H50r86u94š79k17a 6353899213193

Mno u těch velkých dopravců je to prašť jak uhoď. Švára jezdil SA i Busline a strašnej nářez. Hlavně plat, když vezeš hromadu lidí. Teď jezdí u modráků (ICOM) a je to lepší, říká, že má alespoň novej BUS a ještě mu prej něco dávaj "zadara". Jinak SA jezdí někdy i ve ztrátě, záleží na obsazenosti BUS (prej musí být 70-80% aby to bylo na 0).

Ale vlastní zkušenost nemám.

0/0
9.11.2015 19:16

P93e44t19r 56B86e85z84s72t19a35r24o90s66t21i 2569446483551

ICOM šel do sebe, plat jak u konkurence, možnost dualsim telefonu s neomezeným tarifem gratis, penzijko, zivotko, výrazně levnější rekreace u jedné větší CK...

0/0
9.11.2015 19:22

V71l37a78d85i15m83í39r 97F72i55b48i39g20e32r 5484161761674

SA moc času nezbývá, taky bude muset přidat. Řidičů je málo a prostě půjdou za lepším. Ono jezdit a mít zodpovědnost za 50-60 lidí není nic moc, tak by to mělo být alespoň slušně zaplacené.

0/0
10.11.2015 8:09

M44a36r84e62k 34D34e94m50e52l 1208124401325

Aha, takže dumpingové ceny. Co to hnát k soudu, jako hnal Jančura České dráhy?!

+6/−2
9.11.2015 18:11

J52i37ř48í 83K37o79c94u70r63e18k 6565754615348

Áno. Zneužil dominantní postavení na trhu. Ještě předtím, než vůbec vyjel. 8-o

0/0
9.11.2015 19:50

R57o55b55e40r36t 93M19r24o60c30z84k68o83w74s60k86i 7708340719204

Kvalita za dobrou cenu R^ co víc chtít...

0/−7
9.11.2015 18:01

J59a24k61u83b 97Š30e91n82k 5110814144787

O kvalitě mi ani nemluvte, už se mi několikrát stalo, že RegioJet, jako jediný v danou dobu, měl 45 minut zpoždění (ostatní, včetně ČD měli podstatně méně) - a to jsem teprve nastupoval... Nebo jiný problém - "přetopeno" v létě, protože nefungovala ve vlaku klimatizace. Autobusy mají možná dobré, ale vlaky většinou velmi pokulhávají.

+7/0
9.11.2015 18:51

D77a63n24i57e10l 87S79c11h66n67i63t19z76e92r 5341464911966

a není náhodou článek o autobusové dopravě?

0/0
11.11.2015 1:57

M96i60c10h49a15l 37P62a71l39e54č88e40k 2451958162364

za zpoždění z 99% nemůže dopravce...Pravda nefunkční klimatizace je achillovou patou žlutáka a nějaký pokrok není vidět už druhé léto po sobě.

0/0
11.11.2015 15:34

C67y94r93i58l 29P12a69v61e43l65k88a 4256912108335

Klasický Jančurův postup při likvidaci konkurence. Už to ukázal několikrát.

+19/−4
9.11.2015 17:47

P61e75t76r25a 15L34o69u68k69o51v83á 3946405100673

Konkurence se likviduje sama tím, že mu nedokáže konkurovat.

+3/−3
9.11.2015 18:00

P25e27t73r31a 75M39a62l40a70k84o56v14a 1148320880764

Ehm, pokud zvládne totéž za polovinu, tak nikdo nemůže říci ani popel...

+5/−1
9.11.2015 18:06

M46a91t69ú97š 14B70e72n92a26k 9568914552543

Tak ako keď tvrdil, že BA - Ke je rentabilné za 9€, teraz v podstate požaduje dotácie inak za trate odíde, pretože tá cena je nízka. Pritom by si mohol dovoliť zdražieť, kedže má aj niekoľko hodín pred odchodom vypredané, teda aspoň v rezervačnom systéme, či je to pravda je otázne.

0/0
9.11.2015 20:08

J22i59ř72í 12V25o14s63e84č29e74k 8910469470131

Ano, nasadit nižší ceny, vystrnadit konkurenci a poté dat ceny lehce pod úroveň původních cen konkurence pri mnohem vyšším standardu služeb. Opravdu hnus :-)

+1/0
9.11.2015 19:15

J45i93ř67í 21K62o90c71u16r48e32k 6235244525218

Tak samozřejmě. Ten sviňák jezdí klimatizovaným busem za to, co si řekne ČSAD za Vrakosu, do které v zimě táhne. Takové firmy by měla strana a vláda vykopat z ČR ... aby tady zbyly ty děravé Vrakosy. ženo. 8-o

0/0
9.11.2015 19:56

J53i40ř96í 13K25o10c85u41r61e17k 6475734695988

*žeano. sorry za překlep

0/0
9.11.2015 19:57

T53o65m61á19š 13G61r40o34s83s85m16a31n98n 6964168602571

a pak poda zalobu ze konkurence statni podnik CD zlevni.. a sam dela to same ..

+1/0
10.11.2015 9:02

L83u17c59i68a29n 87P60a83p40a64z71i34a67n 5664957381615

Díky ČNB ale nejsou 4 erua 100 korun, ale více než sto korun.  Bohužel euro není po 25 korunách. Byli jsme okradeni ve jménu lži a propagandy, vlastizrádců českého národa!

+6/−12
9.11.2015 17:38

E12r86i91k 87D39r66a14g31o40m98i95r63e51c11k34ý 2121473287849

ano, jako exportní země jsme byly úplně okradeni

+2/−1
9.11.2015 17:51

J18o25s23e10f 89H84á45j93e43k 6958310829292

jenomže my nejsme čistě exportní:-P

0/0
9.11.2015 18:31

E39r21i67k 49D56r36a52g17o62m14i76r85e35c81k92ý 2451853257529

samozřejmě že nejsme čistě exportní. To by znamenalo, že jsme naprosto soběstační. Ale vyvážíme toho mnohem víc než dovážíme.

+1/0
9.11.2015 18:50

O53l94d48ř76i66c91h 57M90o17u83r84e90k 1291417564176

byli ... prosimpjekně!

0/0
9.11.2015 19:55

O25l58d27ř48i42c50h 98M82o42u29r63e13k 1681927504476

pardon okradeny.

0/0
9.11.2015 19:55

P56e53t25r36a 81L29o60u65k70o44v32á 3756155950613

Jedna z mnoha výhod kapitalismu nad socialismem. Levnější a kvalitnější služby.R^

+8/−8
9.11.2015 17:37

P37e18t42r 60M93a86l42i19š33k40a 6441185731503

Ale nesmí se to kurv** dotacemi.

+1/0
9.11.2015 18:32

O19n43d62ř67e58j 19Š10t80ě90p46á79n35e50k 5429450888709

Tak nevím jak na SK, ale u nás to nebyly tak přímo dotace ;-D

U nás jsme mu z daní doplatili plnou cenu přepravného, když vezl studenta. Tomu dal klidně jízdenku za korunu, 300 pak nárokoval od státu.

+1/0
9.11.2015 19:21

A73n98t68o68n26í35n 82Z27e17l22e45n51ý 2844713841966

Dotace na studentské jízdné.

0/0
10.11.2015 6:58

M96i22r35e32k 94Z24á59v81o12d66n10ý 7242157250688

Každá mince má dvě strany. Jsem zvědavý, jestli máte na to najít tu druhou, nebo máte jen růžové brýle :)

+1/0
9.11.2015 18:39

M19i64r70e28k 82Z89á33v12o31d27n25ý 7722467240828

Jelikož se tady ukazovat nebudu, tak ještě to vysvětlení, které jsem si chtěl nechat na později. A) Čím to, že může být něco levnější? Tím, že budou nižší náklady. Čím budou nižší náklady? No, autobus bude papat nafty stejně, bude stejně drahý (či v tomto případě i dražší) ... no moc toho nezbývá, že. B) A kvalita? Ta je přímo úměrná ceně, takže to jde proti bodu číslo A. Takže tím to také nemůže být. Takže čím to asi bude. .... Pořád mám takový pocit, že největší ovace na kapitalismus mají ti, kteří tak nějak moc zrovna nemakají :))

+2/0
9.11.2015 19:24

M92i33r53e12k 55Z28á84v16o68d17n98ý 7532637100668

Jo a pokud někdo bude argumentovat o tom, jak díky kapitalismu se sniží zisk podnikatele (který musí být konkurenceschopný), tak bych jen poznamenal, že to není kapitalismem (kde hlavní cílem podnikatele je maximalizace zisku), ale právě konkurenční prostředí (což ale není to stejně, co kapitalismus či socialismus).

0/0
9.11.2015 19:27

R73a62d45e93k 61J61a61n69a62t79a 9815496884172

Bratislava potřebuje spíš dostavět těchto 6 km kolejí: http://mapy.cz/s/mrF5

Pak by mohla být do Bratislavy prodloužena linka S7 vídeňského S-Bahnu, která jede i přes letiště. Vzniklo by tak nové spojení Bratislavy, letiště i Vídně, oproti autobusu rychlejší a spolehlivější ...

+24/−2
9.11.2015 17:28

L21u30c36i37a98n 20P80a39p97a56z60i19a21n 5174277261255

Včera bylo pozdě.

+4/0
9.11.2015 17:39

J70a66n 37J64e63m21e76l61k13a 1215830

No jo no, železná opona stále je.. Zajimavé, že ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy a na Railjety neudělá s zssk ani přípoj.

0/0
9.11.2015 18:26

O64l93d44ř97i58c77h 68J95a27n23e64č52e15k 8639516373751

ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy???

do loňska to bylo nastejno - na střídačku jedno EC do Vídně, jedno do Blavy. nasadit na linku do Vídně railjety údajně ČD donutily ÖBB pohrůžkou, že se bez nich jinak obejdou. ČD pak uvažovaly o nákupu ještě dalších railjetů, které by šly právě na linku do Blavy a Budapešti - jenže pak se změnilo vedení, nový ředitel prohlásil, že ČD jsou už zadlužené příliš a další úvěry si brát nemohou a z obchodu tak sešlo.

dělat z Blavy přípoj do Břeclavi na railjet? proč, když každé 2 hodiny jede přímé EC? zas o tolik lepší ty railjety nejsou.

0/0
9.11.2015 22:13

M45a45t90ú13š 35B24e28n38a22k 9558184182513

Hej tretiu  trať čo by spájala Bratislavu a Viedeň, navyše do totálne nezmyselnej stanice Petžalka, kde jazdia iba vlaky na Viedeň a nikde inde, pretože nimi nik nechcel cestovať.

Keď už sa bavíme o zlepšený spojenia s Viedňou tak treba elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať, Ba DNV - Viedeň, ktorá ústi na Hlavnú stanicu, čo však Bratislava potrebuje najviac je nová hlavná stanica niekde v okolí Vinohrady - Predmestie, Nové Mesto.

+1/0
9.11.2015 18:59

J72a15n 75J82e79m30e87l64k90a 1965520

A co to Vídeňské letiště.. Proč Jančura přes něj asi jezdí.. Navíc už elektrifikovaná trať.

0/0
9.11.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.