- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Některá nádraží se opravila což je dobré. Na druhé straně spoustu nádraží nechal erár zchátrat a některé dokonce zboural. Také některé zastávky chátrají. Dolní Lhota, Doubravice nad Svitavou. Po rozdělení ČD a SŽDC už není zájem se starat o lidi. Čekat v dešti při zpoždění není nic příjemného. Přístřešky, které nechrání.
Také zavřené čekárny lidé nevítají.
Wi-Fi je koukám moderní, ale ryze české zaklínadlo. Bez Wi-Fi se snad už nedá provozovat ani stánek s párkem v rohlíku. Proč by měl někdo poskytovat zadarmo připojení k internetu, kde jsou velké náklady na zřízení, provoz i údržbu a zisk žádný? Přidaná hodnota je taky 0 (slovy nula), protože tržby nezvedne a naopak podnik zaplní lidmi bez útraty, tupě cumícími do kouzelných destiček. Takovou hustota "free wi-fi" jako je u nás, nenajdete snad nikde na světě... (Jasně, sám je využívám, když jsou dostupné, ale abych se jimi takhle zaklínal, to je fakt na hlavu.)
Provozovat Wi-Fi třeba proto, aby při častých zpožděních a vypuštěných spojích neztrácely dráhy zákazníky. Tím sníží jejich naštvání a cestující nebudou tento čas brát úplně jako promarněný.
Restaurace jsou sice možná jako z dob Švejka, ale mají svůj genius loci. Co je mi platné, když v Praze na hlavním si můžu koupit hadry od Versace, tašku od Vuitona, ale párek a pivo..? Leda teplý Staropramen v Potrefené huse za cca 40,-Kč..Modernizovaná nádraží jsou sice čistá, moderní, bezbariérová - ale bohužel už nejsou pro lidi...
Zrovna v tom Svinove co mate na obrazku, chteji 12 Kc za malou. To uz radsi maly pivo za 18 a zachod zadara v nadrazce.
A prave u toho vychodu furt pachne nejaky merkaptan ci co.
"uváznout z nějakého důvodu na některém z testovaných nádraží sdítětem, raději vyrazím na procházku po okolí"
Tak to je jenom dobře ne? Lepší než dětský koutek plný plastových hraček, tak se s dětmi projít...
V jedné ruce dítě, v druhé zavazadla a event. deštník. Hezkou procházku.
A když si prodloužíte cestu do Zlína tak se dostanete až do 19. století.
Lepší Švejkova restaurace, kde jsou klasická meníčka za 70 - 90 Kč než stánek či nějaký europrodej obložených baget kus za 50 - 70 Kč. Nebo lepší pivo než voda v půllitrové PEt flašce , která stojí v supermarketu 6 Kč, protože je to voda jen natočená z vodovodu a v eurostánku stojí 30 Kč.
Jinak bohužel na nádražích se šetří. Dříve byly na skoro každém, i nejmenším nádraží úschovna stejně tak jako čekárna. A v zimě vytápěná. A služby přes nosc skoro všude nonstop, člověk přijel večerním vlakem a když mu něco jelo po půlnoci, ještě se v čekárně v teple vyspal. Budila ho jen noční pokladní, která občas chodila do kamen v čekárně přiložit uhlí.
Úschovny zmizely úplně a pokladní kromě největších nádraží končí v 10 večer, zamkne čekárnu a přijde až v 7 ráno. Kdo má smůlu a musí čekat přes noc, čeká i v zimě v liduprázdné nádražní budově málem za mrazu.
Takovou útulnou čekárničku měli v Rapoticích ještě v roce 2001. Ovšem záchody byly takové velmi spartánské.
Pro zajimavost: na novém, velkoryse řešeném vídeňském nádraží, nemají hlášení o vlacích. Hlášení je jen v případě mimořádnosti jako je zpoždění. Všechny informace jsou na velkých tabulích. Díky tomu je nádraží tiché. Na každém nástupišti je obrazovka, kde jsou kompletní informace o vlaku: trasa, řazení, ve kterém sektoru nástupiště jsou vozy 1. třídy, vůz pro kola, pro děti.... Na Vídeňském nádraží je překvapivě málo obchodů a čekárny jsou open.
U nás se mi líbí opravená Olomouc, včetně přednádražního prostoru s napojení na MHD. Dobrá je i Česká Třebová, včetně nového krytého bus nádraží. Stále krásná funkcionalistická Hradec Králové. Nové, malé ale funkční, je Ústí nad Orlici, byť jsem slyšel i kritiku za řešení původní budovy, které zůstalo uprostřed kolejiště.
Začíná prokukovat i Břeclav. byť spojení výstupu z podchodu a nového autobusového nádraží není zrovna ideální. V Břeclavi velmi dobrá nádražní restaurace.
A pak je tu Brno. Malé jak pro cestující, tak pro vlaky. Z vestibulu nevedou do podchodu eskalátory, není tu ani výtah. Takže kufry do ruky. Tlačenice každý den. Pravidelná hlášení o tom, jak pokladny nestíhají prodávat lístky. A nástup/výstup z nízkých zakřivených nástupišť, Mind the gap.
Zbědované je přitom nejen hlavní brněnské nádraží, ale i Židenice, Černovice. Stále se totiž čeká na rozhodnutí o poloze nového nádraží a do té doby žádná investice
Tak Černovicím se snad ani nedá říkat nádraží...
Mně se moc líbila restaurace Perón na benešovském nádraží. Z jejich promo fotek to tak možná nevypadá, ale má své kouzlo.
Ano, ten minulý čas jste použil správně.
na skoro všech vyfocených nádražích jsem několikrát byl - Okříšky pohoda, pivo ven / Přerov taky pohoda, když chcete vypít jednoho rychlého Zubra... nepotřebuju nějaké nóbl restaurace se sodovkou za 30 Kč, na nádraží má člověk přijít, koupit si lístek a odjet... takže nač dětské koutky? / taky nechápu povzdech, že chybí WiFi - to je nějaký moderní zaklínadlo?? ne, že bych to občas taky nepoužil, ale proč by to mělo být ve standardních službách? // hospoda v Táboře už bohužel není, prostory obsadil jakýsi KebabHouse /// ale souhlasím s tím, že třeba nádraží v ČB (i jinde) by mohlo dostat novou fasádu
Okříško není spolehlivé. Před dvěma týdny v neděli zavřeno (mělo být otevřeno), takže nasucho Znojmo nemocnice - Praha-Libeň. To nikomu nepřeju.