Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13l25a98d37i15m57í45r 85P54e67š70í88k 1577144457917

Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau  neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.

0/0
19.11.2015 9:39

P76e60t83r 78B44e26z54s88t28a88r98o76s44t35i 2589596923941

A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....

0/0
12.11.2015 2:28

R18a79d74e68k 18J87a33n89a64t24a 9145246244132

Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.

0/0
12.11.2015 8:48

Z75d74e41n13ě78k 29Š14i14n47d64l12a56u96e51r 5907466875952

Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.

+1/0
11.11.2015 14:28

M29i49r25o22s12l21a46v 78Z64i29k23m77u24n85d 6858292567408

S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...

0/0
12.11.2015 18:00

M30i20r94o89s48l20a37v 83Z32i30k90m13u50n49d 6128122127778

Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...

+3/0
11.11.2015 12:08

J33i20ř55í 28E34r64b43e27n 1833904336817

Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba ;-)

+1/0
11.11.2015 14:48

M46i12r60o51s35l59a22v 96Z28i33k18m61u71n44d 6768612517888

Jakuszyce jsou zastávka, nikoli stanice ...

0/0
12.11.2015 18:05

T67o67m67a60s 64A23u22g45u28s70t18y11n 6177756411950

Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?

"bude vlaky objednává"

0/0
11.11.2015 8:26

V69a78c16l31a25v 92H50a40j43e56k 3576149389

Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.

+2/−1
11.11.2015 8:24

B66o95h74u66s29l77a21v 45K27r40á52l50í28k 2821800119586

Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.

0/0
11.11.2015 8:43

J54a11n 39S55ů50r36a 4315173413192

Uzavření smlouvy na provoz na této trase vyplývá ze smlouvy ze soutěže na JHŽ. Za cenu, o které si mohou ve většině nesoutěžících krajů jen nechat zdát.

0/0
11.11.2015 12:57

T63o38m93a68s 47A54u26g50u58s72t83y76n 6337906771860

Proč se pane Sůra nedáte na politiku? Mistrovství neodpovědět na otázku ovládáte skvěle...

0/0
11.11.2015 23:52

M96i15l72a70n 91T20r84i91b30u36č95e96k 5574417464710

Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?

Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(

0/0
11.11.2015 6:00

P59a40v66e28l 75J80i78n65d50ř58i89š32e70k 3560955666830

Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.

0/0
11.11.2015 7:43

V58a25c45l24a21v 81H67a41j46e36k 3106829659

21 těchto motrových vozů na Liberecku již 3 roky jezdí, takže si o tom něco zjistěte.

+4/0
11.11.2015 7:56

P20a91v53e17l 94J54i34n36d37ř17i81š11e24k 3940535116430

Já jsem neřekl, že nejezdí a přeji jim to. Souprava 3roky je jako nová, je pěkná a nikdo jim to nebere. Akorát podle článku byla objednávka s těmito soupravami a tzv. třeba se něco stane bude jinak nic víc nic míň.

0/0
11.11.2015 9:41

T14o89m80a85s 74A73u15g35u32s39t82y61n 6657876341580

škoda, že jsme se to nedozvěděli z článku...

0/0
11.11.2015 8:27

R55a14d65e95k 43J49a23n65a68t62a 9715446804162

"zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce?"

Na to nepotřebujete žádnou studii. Stačí každou zimu vidět, co lidí z ČR chce jet s běžkama až do Jakuszyc a musí přestupovat 1 zastávku před koncem.

Jinak postup, že vozidlo z ČR jezdí na nějakou výjimku kousek do zahraničí, najdete víc. Na některých místech např. zajíždělí naše motoráky 810 nebo elektrické lokomotivy do Německa ...

+2/0
11.11.2015 8:04

P91e85t54r 71J62a94r56o43š 2804181905507

To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe  nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici ;-D

+3/0
10.11.2015 22:25

J16i29ř75í 80E32r51b85e66n 1743804866417

Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.

0/0
11.11.2015 14:50

J79o42s55e98f 78P81i86š59v63e68j44c 5366286848799

No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.

V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.

+7/0
10.11.2015 22:18

Š43t17e48f84a89n 25F20r96i37č97a 7922808833126

Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.

0/0
10.11.2015 22:14

B10o73h45u86s75l88a75v 44K92r73á45l81í72k 2651360859676

Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.

0/0
10.11.2015 22:33

V41l47a61d70i55m76í53r 88M47ü98l57l52e98r 6153455103830

Tak pokud to bude záviset na Polácích, tak to bude problém. Jejich velkopanské chování to nepřipustí.

+9/−1
10.11.2015 19:12

J73i92n98d42ř54i48c96h 69H51r22a98d31e82c72k45ý 6665519262372

vitajtě v krámu uniwerzálnym! co pan szuka všistko mame: kot packówy, fazule jantarówe, lizáky malinówe...telefon komurkowy amerikánsky!

+7/0
10.11.2015 21:04

Z93b63i11g25n92i86e69w 52K75o60l29a80n46o 9496274262391

i dva pepiki z kotliny ceske ;-D

0/−1
11.11.2015 0:30

V25á26c29l47a39v 86P82a41v85l47í31k 9712620884974

byrokracie nás jednou zničí... Německej vlak jezdící v Čechách nemůže do Polska protože blabla... Hlavně že jsme všichni v EU. Tohle není TGV, tohle je příhraniční lokálka převážející výletníky, pár příbuzných a sem tam nějakého uprchlíka, který si popletl cedule lehce zaměnitelné cedule Dresden a Wroclaw...

+19/0
10.11.2015 19:01

T89o52m22á24š 31K26n47a23i73f12l 6563510347810

sice je to jen lokálka... ale to je taky jediny rozdíl...

+1/0
10.11.2015 19:52

V83i14k63t35o15r 79N68á84r50o56ž42n39ý 3619132888

U železnice je problém v tom , že každý železniční systém se vyvíjel v každé zemi originálně...takže může nastat situace , že některé železniční vozidlo si nebude rozumět se zabezpečovacími systémy v jiné zemi. Proto je třeba to schválení.

+9/0
10.11.2015 20:06

P78e98t63r 46N96e63c97h36a53n24i82c72k91ý 7463636358330

To máte sice pravdu, ale bavíme se o lokálce do Poreby, kde nic jiného nejede a vlak jezdí na ohlášku, tam by mohla jezdit i koňka.

+2/0
10.11.2015 21:41

V57i35k16t78o46r 30N16á56r67o37ž48n33ý 3449312628

A žádné zab.zařízení v Porebě není ?

0/0
10.11.2015 21:45

P11e25t19r 13N29e97c19h98a21n22i26c70k79ý 7553216598430

A výjimka na ten obrat vyjednat nejde? Však jde o jednu kolej a pár otoček

0/0
10.11.2015 22:07

R77a94d18e55k 56J30a50n59a39t12a 9755106954212

Vyjednat lze vše, ale opět je důvod "Polák".

Myslím, že v tom roce 2010 se otevření zadrhlo na tom, že tam nebyl drážní telefon (tj. drát vedle trati) mezi Kořenovem a Porebou. Samozřejmě, dá se použít běžná veřejná telefonní linka (ale na to je třeba papír, a ten Poláci ne a ne podepsat, trvalo jim to půl roku).

+1/0
11.11.2015 8:10

R43a20d62e73k 81J47a52n22a16t85a 9545596674862

Myslím, že tam jsou problémy dva:

1) polský úřední šiml

2) přídržnice, které prý Stadler nemá rád

0/0
10.11.2015 21:47

P86e37t60r 59N81e91c12h92a70n32i98c48k19ý 7163186638980

1+2) To nikdo nevěděl, když to vyjednával? Naplácla si Polská a Česká strana? Kraj se nezajímal a všechno hodil na dopravce i když si to koledovalo o problémy a dopravce se taky nezajímal? Že se to dovídáme měsíc před startem a při finišování výhybny v Harrachově. Ne že by mě to v těchto zeměpisných šířkách překvapovalo

+1/0
10.11.2015 22:08

R46a46d40e78k 28J67a49n34a14t82a 9205186304272

"Naplácla si Polská a Česká strana?"

Asi plácla. Slíbili to. No a? S Poláky byly problémy vždycky, najděte, si co to obnášelo, než se ta trať před pár lety vůbec otevřela. Samozřejmě, nemusíte jim věřit vůbec a vůbec se s nima nebavit. Ale pak byste ty vlaky nezprovoznil nikdy.

Že Vy se něco dovídáte až před startem, neznamená, že se o tom v hospodách i diskuzích na internetu nemluví už dlouho ...

0/0
11.11.2015 8:07

P95e69t68r 67N37e18c14h76a96n71i34c13k54ý 7203816108150

Zkoušky na přechodnost vlaku snad šlo dělat dávno předem, myslel jsem, že tohle bude mít česká strana promyšlenější.

0/0
11.11.2015 8:36

J80i36ř66í 85K20o42c81u13r27e51k 6385634945418

To víte, musí se ověřit, zda vozidlo pro rozchod 1435 mm zvládne koleje o rozchodu 1435 mm. A jestli rozdělovač a startér spalovacího motoru nebude elektromagneticky rozkmitávat drátovod k mechanickému návěstidlu. A jestli wi-fi ve vlaku neotevře uzavřený přejezd. Úředník si může vymyslet tisíce takovýchto podmínek.

Jednotné schválení pro EU? Ech... to bude tak 30-50 let ještě trvat a tou dobou už možná ani EU nebude.

+1/0
11.11.2015 16:47

R33o13m94a89n 44J41e19s45c39h94k91e 9368575777225

Paradox je, že je to původně německá dráha Zackenbahn.

0/0
11.11.2015 17:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.