- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.
A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....
Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.
Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.
S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...
Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...
Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba
Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?
"bude vlaky objednává"
Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.
Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.
Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?
Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(
Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.
To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici
Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.
No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.
V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.
Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.
Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.