Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tříletý Leo Express: první rok bylo peklo, ale našli jsme diamant

Přesně před třemi roky to byl další krok do velké revoluce na českých kolejích. Na trasu Praha – Ostrava vyjely vlaky Leo Express. Před třemi lety mu nikdo nevěřil, že jeho byznys bude mít dlouhého trvání. Jeho vlaky ale jezdí stále dál a majitel firmy Leoš Novotný má stále velké plány. „První dva roky byly hodně zlé, třetí rok je super,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J67a70r12e66k 56J66a52k63u45b96č36e87k 7539600778198

To neni uplne fer srovnani - kdyz dumpinguje Jancura, dotuje to ze sve kapsy. Kdyz CD tak z nasi. :-/

0/0
18.11.2015 21:42
Foto

J52a58r31e19k 31J15a39k36u54b78č61e39k 7649630948738

hm, nehodilo me to do spravneho vlakna.

0/0
18.11.2015 21:43

V49a31c41l27a89v 63H13a62j29e67k 3516899539

Pane Sůra. ani jste se čtenářům iDnes s tak důležitou informací dokonce se vztahující k tématu tohoto článku ani nepochlubil. To se asi mediálně nehodí že. http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/regiojet-se-stiznosti-ve-sporu-s-cd-neuspel-musi-poskytnout-informace-1241700

0/0
16.11.2015 8:42

R36e78n27é 32F30l77á27š37a42r 5604380444

Pana Sůru platí Leošek? Podle textu to tak vypadá...

+1/−2
15.11.2015 9:38

V57a86c94l36a86v 10H49a33j85e66k 3216439869

Asi se to jinde nevyplatí.

0/0
14.11.2015 16:52

L55e48o95p12o50l79d 25H84o98r75á61k 4382188869452

Leo Express je naprosto o.k. Co ale nechápu, že se všichni  perou na jedné trati, kde je to opravdu pro cestujícího super, ale na ostatních tratích to ve vlaku často vypadá jako v hlubokém socialismu.

+2/0
14.11.2015 14:26

A67n41d87r91e95j 68O13l67e76k74s28a 3275281137861

On snad je na naší železniční siti vyhlášen ring volný? Soutěž probíhá jen tam, kde to stát  dovolil.

0/0
15.11.2015 11:04

V24a44c39l76a80v 80H24a86j61e45k 3536459819

Ne. Je v zásadě ring volný. Kdo splní zákonné podmínky může požádat SŽDC o přidělení volné kapacity dráhy.

0/0
15.11.2015 22:05

V35a65c27l10a63v 81H90a96j74e24k 3736839869

Vytáhl jste novou smlouvu z loňska. Kdy by se určitě zájemce našel.  na rychlíky z Liberce do Pardubic za 120,-Kč na vlkm místo předchozích 30. A odůvodnil jste to diktátem ČD. Tomu v době kdy se na koleje cpe kromě těch dvou pididopravců např.. ARIVVA, GWTR, a další přece nemůžete ani sám věřit. Prostě klamete zde diskutující.

0/0
14.11.2015 9:48

J71a30n 83S32ů61r22a 4975843403312

Nenašel, protože se to zadalo napřímo) A jen jsem chtěl doložit, že ČD jsou schopny udělat psí kusy, třeba jezdit za 30 Kč, jen aby nepřišla konkurence. Však my to za ně zaplatíme, že?-))

+3/−1
14.11.2015 22:01

V61a37c15l31a79v 78H52a48j60e86k 3766129589

není to divné furt píšete jak se na to Radim a Leoš třesou a najednou nic. Nicméně to bude spíš o tom, že  vám unikly některé souvislosti, nebo neunikly a účelově kalíte vodu.

+1/−1
15.11.2015 8:40

J74a64n 45S36ů15r21a 4985703543882

Tak znovu:30 Kč byla pro CD nákladová cena?

+1/0
15.11.2015 9:18

V18a60c40l63a10v 33H54a59j50e13k 3136899939

Tak znovu Jaké byly podmínky soutěže a návrh smlouvy??

+1/−1
16.11.2015 8:43

J42a11n 22S54ů35r62a 4865173843232

Proč odpovídáte otázkou? Víte sám moc dobře, pokud jste pracoval na ČD, že za 30 Kč se jezdit nedá. Místo toho opakovaně urážíte. S takovými lidmi nemám opravdu zájem komunikovat dále.

+3/0
16.11.2015 8:46

V55a28c86l35a16v 85H84a69j76e72k 3286549899

Máte pravdu nemá to cenu. mějte se.

0/0
16.11.2015 10:45

V26a78c29l92a11v 45H72a97j67e80k 3316439239

Vy toho s těmi soukromníky naděláte. Víte, že úplně první smlouvu se soukromým dopravcem Viamont jsem za Časké dráhy podepisoval já ;-);-D;-(8-o

0/0
14.11.2015 9:43
Foto

H60a84n45k82a 46T14o94u14f21a75r73o26v67á 6747809367403

Bohajeho!

Leo Expres!

Celý život se člověk učí!

Jsem myslela, že jde o nějakej expres erotickej časák!;-D;-D;-D A vono né!

+3/−4
13.11.2015 22:44

M70a48r52e84k 42V35y41m61a50z44a85l 5558746962520

S tím nelze počítat, že by ČD dostali dotace na pokrytí prázdných míst, kde nechce soukromník jezdit....to si nikdo z Ministerstva dopravy netroufne...okamžitě by ty dotace chtěli soukromníci také a pak už slyším pana Jančuru....no, raději

NO COMMENT...každý si dovede živě představit  - ;-O;-O;-O;-O

+2/0
13.11.2015 19:34

A21l55a10n 48Ř85e39p68k33a 4495776

Hmm, jasně a zase ta pohádka o podnákladových a dumpingových Českých drahách :D ČD nikdy nešly s cenou pod úroveň konkurence, vždy jen dorovnaly své ceny a nikdy nezlevnily první... Ale je jasné, že tohle Jančura ani Novotný neřeknou.. nehodí se jim to do krámu :D

+14/−3
13.11.2015 19:13

J49a14n 12S35ů35r64a 4465673953412

Dominantní hráč nesmí především jít pod své náklady.

+2/−1
13.11.2015 20:36

Š78t58e80f34a53n 83F42r12i27č49a 7392248333626

ČD jsou síťový dopravce. Ten nákladový model, zřejmě nějaká matematická matice, může mít nekonečně mnoho sofistikovaných podob. Tím spíše, že plní úkoly a závazky, ke kterým se stát mezinárodními smlouvami zavázal vůči zahraničním železničním správám. Včetně převzatých závazků z minulých státních útvarů z dávné historie. Samozřejmě ti dva velmi malí dopravci to mají výrazně jednodušší. Jejich nákladový vzorec, ani nelze hovořit o modelu, popisuje náklady na jedné trati. V podstatě stačí vzít výkaz zisků a ztrát, a náklady přečíst. To u síťového dopravce nelze.

+8/0
13.11.2015 21:13

J70a67n 35S94ů95r71a 4475973733442

jistě, sofistikovanost předvádí v každoročním vyúčtování ministerstvu dopravy:)

+1/−3
13.11.2015 21:14

Š38t33e16f35a85n 97F28r58i42č27a 7932408303566

Chci tím říci , že představa malých dopravců, že síťový dopravce musí předkládat náklady na jednotlivé trati, vychází z neznalosti síťové problematiky. Mohou ale požádat kteréhokoli absolventa ekonomického studia dopravní fakulty (např. v Žilině nebo Pardubicích, kdysi také na VŠE v Praze). Vysvětlil by jim to. Možná by jim i nějaký jednodušší síťový model s určitým dohodnutým počtem proměnných na ukázku sestavil.

+6/0
13.11.2015 21:30

J64a52n 37S50ů83r20a 4625263503412

Takže chcete říct, že rozúčtování nákladů na jednotlivé linky je výmysl a nesmyslné údaje?

0/−2
13.11.2015 21:31

Š66t10e69f49a94n 58F42r14i24č51a 7112468573566

V každém případě vždy tam hraje roli počet a váha vložených proměnných.

+3/0
13.11.2015 21:36

J14a98n 89S95ů95r39a 4325493203692

Zkuste odpovědět na otázku.

0/−3
13.11.2015 21:36

Š51t68e30f63a87n 20F28r86i91č48a 7352268573326

Tak to rozhodně nehodlám. Napověděl jsem Vám dost.

+3/0
13.11.2015 21:41

J10a10n 22S79ů87r29a 4205173953332

A jak tedy ČD mohly podat nabídky na jednotlivé tratě? Vymýšlí si je?

+1/−2
13.11.2015 21:41

V51a92c23l66a86v 28H90a56j39e27k 3806749939

Pan Štefan má samozřejmě pravdu, Zcela exaktně náklady ani tržby na jednotlivé tratě nelze. Zkuste se ve vašem rodném městě ukázat na Koridu principy zúčtování zejména časových jízdenek na více pásem. I tam je extatní jen něco a zbytek se modeluje na jízdní řády, Výkazy linka spoj odpovídají realitě jen u linkových busů s nástupem u řidiče, Ve vlacích a v MHD je to ovšem  do značné míry jen výpočet na základě stanoveného modelu. A rozklíčování nákladů na linky je i u busů model. Jak lince přiřadíte náklady na opravy, provoz vozovny účtárnu, sklady materuálu ale třeba i odbavovací zařízení atd,

+5/0
13.11.2015 21:58

J53a93n 94S64ů19r96a 4315403553752

takže si nabídku do soutěže na Jizerskohorskou železnici vycucaly ČD z prstu? Jinak bavíme se o výkyvech v řádu desítek procent v položkách nákladů u R linek, které jsou dostupné.

0/−2
13.11.2015 21:59

Š89t95e82f59a43n 30F10r62i54č44a 7782698743536

Železničáři nejsou novináři. Nemusí si nic vymýšlet. Naopak. Sestaví model, a do něj vloží proměnné. Pro ty proměnné mají samozřejmě reálnou oporu ve svých podkladech.

+3/0
13.11.2015 22:10

J41a68n 10S91ů94r97a 4765573153552

Myslíte třeba provoz rychlíků Liberec - Pardubice za 30 Kč / vlkm? Tam byly jaké reálné podklady kromě strachu ze vstupu konkurence a vymyšlené ceny pod cenou autobusu?

+1/−2
13.11.2015 22:10

J28a83n 33S19ů22r84a 4655763743132

Ale jistě mi tu cenu nějaký inženýr ze Ziliny či Pardubic vysvětlí:-)

0/0
13.11.2015 22:11

Š26t82e36f83a69n 56F76r72i45č94a 7342788493636

Na vysvětlování musí být dva. Jeden, který vysvětluje, a druhý, který to pochopí. Nicméně nic Vám nebrání si malou průpravu udělat. Řekněme čtyři semestry matematiky, šest semestrů statistiky a aplikované statistiky, a čtyři semestry matematického programování by mohly pro začátek stačit. Muselo to stačit i těm inženýrům. Případně se můžete i bez matematického pachtění spokojit s poznáním, které odpovídá ekonomické teorii, že velký podnik požívá oproti malému podniku výhod z rozsahu. Což jistě platí v půtkách ČD vs. malí dopravci.

+2/−1
13.11.2015 22:44

J95a18n 15S36ů42r78a 4285833503642

Tak znovu: jak je možné, že na trati 030 jezdily ČD za 30 Kč a všude za 120 kč..a teď, po konci smlouvy také za 120? Jaká kapitola matematického programování to je? Třetí semestr a lekce Po nás potopa? nebo čtvrtý semestr Vymyslíme si cokoliv, stejně to stát doplatí?

+1/0
13.11.2015 22:48

Š74t20e21f86a76n 88F67r13i66č57a 7702148833396

Tímto případem jsem se nikdy nezabýval. Asi se zeptejte u vyhlašovatele soutěže. Výběrové komisi se to zdálo v pořádku? Podle zákona o VZ mohla komise požadovat vysvětlení. Možná ho nepožadovala, protože i ostatní účastníci dali nízké nabídky, takže se nabídka příliš nelišila od ostatních. Také je ovšem otázkou, jaké bylo zadání.

0/0
13.11.2015 22:58

J45a27n 34S40ů61r80a 4755783303372

Tak se tím zkuste zabývat. těším se na vysvětlení. p.s. v učebnicích matematiky, statistiky to nehledejte:)

0/0
13.11.2015 23:03

Š10t17e58f33a97n 55F28r75i27č61a 7722588683106

To si raději zahraji šachy, věřte mi. Zabývat by se tím měl ten, kdo za to bere peníze.

0/0
13.11.2015 23:17

V82a76c91l66a31v 77H58a21j78e68k 3186179479

Pane Sůra ani já to nevím a zabývat se tím nemíním. Jen se po zkušenostech s Vašimi články domnívám, že opět,  řekl bych přímo účelově používáte údaje vytržené z kontextu.

+1/0
13.11.2015 23:36

J66a13n 73S84ů54r82a 4205793273652

Jistě. Nicméně do loňského roku za tuto cenu České dráhy jezdily. 10 let.

0/0
13.11.2015 23:37

V69a56c47l81a52v 52H20a80j76e27k 3506629699

A proč teďko jezdí za jinou jak uvádíte. Jak to mohl objednavatel  nyní dopustit, když už tu máme konkurenci která se na to celá třese z daleko nižší ceny a se super vozovým parkem ???

0/0
13.11.2015 23:44

J23a54n 10S70ů25r31a 4475503253592

Protože před tím byla soutěž. Nyní přímé zadání. Česká republika a diktát Českých drah v praxi.

0/0
14.11.2015 0:00

V88a25c11l42a16v 89H47a87j82e27k 3176449299

Tomu ale sám nevěříte. Zejména té větě o diktátu ČD. Jste fakt manipulátor s veřejným míněním.

+1/0
14.11.2015 6:09

J49a35n 16S10ů96r91a 4905653833952

Diktát v praxi jsou současné soutěže.

0/−1
14.11.2015 9:41

J88a29n 84K83o66b88ě41r76s49k19ý 1670326791203

Není pravda, pokud dominantovi hrozí vytlačení z trhu tak může jezdit i pod náklady. A kde berete tu jistotu, že ČD jsou dominantím hráčem ?

+1/0
14.11.2015 0:28

J30a42n 87S43ů33r55a 4355933153742

Řešíme dobu vstupu na trať.

0/0
14.11.2015 9:40

P63e25t33r 54N58e58c75h91a35n81i56c32k32ý 7583566168760

Tak dominantní, že ruší každý rok spoje, které jsou připoji napojené na půl republiky na úkor minoritních dopravců, kteří připoje nemají a jezdí si podle proudů Praha-Ostrava?

+2/0
14.11.2015 11:28

V97a75c95l68a24v 69H78a64j14e56k 3426389709

To co se tady v české kotlince předvádí na trati Praha- Ostrava je spíše dopravní chaos, Vzájemně se neuznávají jízdenky, soukromníci neuznávají mezinárodní jízdenky ostatních železnic, zcela se na této trati zbořila reigonální osobní doprava objednávaná kraji. Prostě železniční doprava není o konkurenci v té podobě, v jaké momentálně funguje na této trati. A tohle chcete dále rozšiřovat??

+8/−1
13.11.2015 16:32

R94a24d19e29k 50J64a85n27a89t42a 9745956974622

Klid. On prostě potřebuje nějak uplatnit těch 5 souprav co si koupil, aby mu je banky nesebraly.

Kdyby už konečně ministerstvo vypsalo výběrko na nějakou trasu, kam by se daly "upíchnout" (např. Praha-Děčín), jsem přesvědčen, že by do toho velmi rád šel.

+3/0
13.11.2015 16:58

R23a96d83i41m 37P55o56l58á96š45e59k 9926453689509

Vstupem souromých dopravců se na této trati Praha Ostrava katastrofálně zhoršila dopravní vlaková obslužnost, mimo zastávky Ostrava, Olomouc a snad i ještě ty Pardubice, kde stojí všechny tyto rychlíky. Jinde na původních rychlíkových zastávkách občas některý dopravce stojí, nejvíc zrovna LeoExpres, ale většinou tam dnes tyto rychlíky nestojí.

Takže cestování z těchto zastávek se o dost prodloužilo a často i zdražilo.

+5/0
13.11.2015 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.