Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem

Polský správce železnic se zřejmě rozhodl cestujícím na trati mezi Libercem a německou Žitavou ukázat detailněji krásy příhraničí. Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu. Vlaky se tu musí ploužit dvacítkou a nabírají tak zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i29r79o42s88l63a37v 38Z18i86k66m71u47n65d 6298142717568

Koncem listopadu a začátkem prasince začnou Poláci prasit trať výměnou pražců....

0/0
18.11.2015 17:25

P33e71t64r 63Š45í68p39e72k 5892539829

"Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali."

To se rovnou můžou dohodnout, že postaví "objížďku" polského území, pak si to můžou společně bez problémů spravovat bez účasti Poláků, a Poláci si to pak můžou strčit....

0/0
17.11.2015 13:32

O78l45d34ř13i38c73h 16J93a16n64e83č77e28k 8309396113851

kdybyste se podíval jen o kousek níže...

+1/0
17.11.2015 14:56

J87a93r90o64s19l87a52v 86K19o14m82o20ň 1130264724831

Jen tedy nevím kde přišel novinář na rychlost v Polsku kolem Glucholaz na max 50km/h. Z Mikulovické strany je 40 a z Jindřichova je 60km/h. Že by průměr byl maximální rychlost? Jenže ani to není pravda, protože pomalejší úsek je mnohem kratší než ten kde se jede rychleji :-/

0/0
15.11.2015 20:20

J54a39n 51S41ů68r18a 4905223203642

Informace od ČD.

0/0
15.11.2015 20:24

P90a49v93e46l 43C15h67l52u84b94n61a 7287686568807

Jestli by nebylo jednodušší část trati z polského území přeložit na německé.

ČR by se mohla spolupodílet a Poláky bychom vynechali...

Jenže to asi v dnešní hyperkorektní době nepůjde, takže raději trať necháme zchátrat a možná se dočkáme i ukončení provozu z důvodu havarijního stavu železničního svršku.

Ostatně příklad z Harrachova mluví za vše... ( I když tam se nakonec 20 let po revoluci podařilo trať do Polska "rozchodit").

0/0
15.11.2015 19:49

O25l28d69ř32i82c13h 48J20a93n72e89č87e69k 8279786123771

postavit novou trať, která by se Polsku vyhnula, vypadá jako logické řešení. jenže se podívejte na mapu - v Německu je zástavba až těsně k hranici, obávám se, že by tam nebylo trať kudy postavit. na české straně by nebyl problém, tam jsou jen pole...

+4/0
15.11.2015 21:06

M53i53r95o13s92l72a70v 77Z52i59k40m77u32n36d 6698932597528

Bohužel důsledek "hloupě posunuté" polsko-německé hranice na linii Nisa - Odra po válce ... kdyby se hranice vytyčila cca nějakých 1 500 metrů doprava, vedle železniční trati, tak by bylo po problému. Tehdy to byla uměle vytvářena hranice takže obce Porajow a Scienawka byly součástí Československa. Podobně jako Československo získalo na úkor Maďarska obce Rusovce, Jarovce,  Čuňovo.

0/0
16.11.2015 17:26

O89l31d88ř36i61c52h 38J10a72n52e27č97e34k 8169926823731

no "hloupě posunuté" - když ona tam ta Nisa tak hloupě teče ;-) že se hranice tehdy dala na Nisu mi přijde vcelku logické.

Zittau a Porajów nebyly zdaleka jediným případem kdy se novou hranicí rozdělila obec do dvou států. třeba Görlitz to odskákal mnohem víc.

"obce Porajów a Sieniawka byly součástí Československa" - cože? já tedy na wiki čtu, že byly předměstím Žitavy - a tedy součástí Německa. kdyby bývaly byly před rokem 1945 v Československu (jako součást Zittau??!!), proč by se pak předávaly Polsku?

+1/0
17.11.2015 15:07

J24a59n 77S31ů54r97a 4545393523172

Není moc kam ji přeložit...

0/0
15.11.2015 21:13

K42a70r46e29l 92V19a73c87h79u87t 9263912539743

A co od Poláků ten kousek území odkoupit?... ;-)

0/0
16.11.2015 14:12

O92l10d28ř60i54c34h 34J84a48n61e55č43e81k 8319456333441

prosím Vás podívejte se na mapu, než napíšete takovýhle blábol. kdyby ta železnice šla mezi Nisou a Porajówem, tak by to třeba i šlo (spíš směnit než koupit) - ale co byste dělal s tou vesnicí?

mimochodem, železniční stanice Harrachov leží na území, které po 2. sv. válce připadlo Polsku - a pak bylo směněno, právě aby Harrachov mohl mít nádraží.

0/0
17.11.2015 15:10

J96a18r44o94m38í35r 32R33y87b60k27a 3222947561312

Nějak mi neseděj ty čísla:Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu,2/3 ze sta není dvacet.Titulek přece říká:

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem:-/

0/0
15.11.2015 19:23

P16a12v37e53l 78C93h84l28u81b57n32a 7837736588367

Ono je to zmatečně napsané.

Až stovkou ty vlaky jezdí na českém/německém území.

Jenže titulky přece zvyšují čtenost, ne? ;-)

0/0
15.11.2015 19:37

J52a52n 56S53ů29r83a 4185783643742

V titulku není jediné slovo o třetině.

+1/0
15.11.2015 21:05

O95l36d65ř73i17c71h 53J14a33n37e78č92e90k 8549506213891

titulek je správně. vlaky při přejezdu do Polska jak z Česka, tak z Německa musí zpomalit ze 100 na 20 a těch pár kilometrů, které tou dvacítkou musí jet, je opravdu zdržuje. doteď se přes Polsko jezdilo 30 - tedy zpomalení o třetinu. přečtěte si pořádně druhý odstavec.

já bych s panem Sůrou nesouhlasil v něčem jiném: a sice s první větou, že se asi Poláci rozhodli cestujícím ukázat krásy příhraničí. totiž aby se cestující mohli okolím při té pomalé jízdě kochat, museli by Poláci nejprve vykácet keře podél kolejí. jenže ony nejsou ani prořezané (nebo aspoň nebyly, když jsem tam někdy v květnu nebo červnu jel), takže se tam ty vlaky doslova musí prodírat džunglí :-P

+2/0
15.11.2015 21:12

M61a47r15e50k 57Š73i61m18o74n 2654507378478

Teď je listopad, keře jsou z větší části holé.

0/0
15.11.2015 23:54

M96a32r72t78i82n 66K29u53b74í84k 9787799506313

Je to chyba rozhraničení po roce 1945, kdyby to zůstalo německé vypadalo by to jinak. Polsko zlikvidivalo dvě třetiny tratí na nichž se před rokem 1945 jezdilo i 100 km/h. V roce 1991 tratě dorazili reformou jízdného a omezováním spojů, následovalo zrušení osobní a pak i nákladní dopravy, vše se dělo ve jméno aby si vydělali hromadné taxíky, které neplatili zprvu ani daně ani nevydávali jízdenky. Do Polska jezdím vlakem od roku 1989.

+3/0
15.11.2015 17:09

O56l59d61ř12i13c17h 93J56a41n59e33č47e62k 8149656413161

tak podle Vaší logiky vlastně za současný stav té trati může Hitler

0/−1
15.11.2015 17:58

P12e76t85e39r 56K29o21t70r82č91k45a 5859615369700

Ja myslim ze Rusi. Ak by sa v 1941 vzdali, mohli Reichsbahn jazdit celu trat Reichenberg - Dresden na svojom uzemi.

0/0
16.11.2015 0:25

M17i51r14o57s23l63a47v 29Z52i50k90m23u55n44d 6138242877438

Nikoli soudruh Stalin ... Po první světové válce československá politická reprezentace prosadila vytyčení státní hranice s Rakouskem tak, aby trať Břeclav - Znojmo zůstala v novém státě - občané žijící v pohraničích obcích Rakouska  mohli války ĆSD používat, na to se smluvně pamatovalo. Podobně hranice s Polskem byla vytyčena tak, aby trať z Bohumína do Žiliny byla v novém státě  ....  Podobně trať do Harrachova byla přeťata hranici a státní hranice s Polskem se posunovala ... někdy kolem roku 1960 (????)

Vzato do důsledku, tohle se týká i "peáže" přes Glucholazy. Kdyby se Glucholazy přičlenily při poválečnému posunu polsko-německé hranice k ČSR, tak bylo po problému ...

0/0
16.11.2015 17:33

J77i76ř12í 63E90r10b39e49n 1403294256587

Hranice s Polskem se posouvala v roce 1958. Mimo jiné se tím konečně vyřešila trasa mezinárodní silnice E14 v úseku Tanvald - Harrachov, která mezi Kořenovem a Mýtem byla více než neuspokojivá.

+1/0
24.11.2015 12:13

V69a78l33e61r40i20e 10W17e28b52e63r57o42v88á 1652160647350

Chci ještě upozornit pana redaktora Sůru, že některé avizované změny na německých drahách začínají již příští měsíc a ne až v roce 2018. Díky této trati budou mít Liberec a Varnsdorf od příštího měsíce každou hodinu přímé napojení na vysokorychlostní vlaky, které pojedou z Drážďan směr Frankfurt. A to nemluvím o vlakovém spojení na drážďanské letiště, o čemž se Praze může jen zdát. Přestupní časy jsou jen pár minut. Takže se nedivím, že jsou z toho v Liberci a Žitavě tak nervozní.  

Jak jsem dneska zjistila při zakoupení jízdenky do Paříže na den 14.12.. Odjezd z našeho "prdelákova":-) ve Šluknovském výběžku v 6,52, příjezd do centra Paříže  v 16,50 s přestupem v Žitavě, Drážďanech a Frankfurtu, kde jen musím 3/4 hodiny čekat na TGV. Cesta je sice o tři hodiny delší, než kdybych normálně  letěla přes Prahu, ale rozhodně pohodlnější než se nechat šacovat při kontrolách na letištích.

+4/0
15.11.2015 17:00

J79a77n 56S52ů82r58a 4685523593132

Díky za tip

0/0
15.11.2015 18:38

R28a72d32e28k 14J93a79n21a89t92a 9145926244802

Ano. Díky nové trati Lipsko-Erfurt se vzniká v Dráždanech pěkný připoj od Liberce. Od Prahy to bohužel stále nenavazuje.

0/0
15.11.2015 21:33

O25l35d22ř53i31c12h 44J32a84n14e49č47e11k 8279946733921

a není to právě tak, že kvůli nové trati v Německu se někdy v příštích letech změní jízdní řád Zittau - Dresden a pokud se mezi Zittau a Hrádkem n.N. rychle něco nestane, tak ty vlaky Zittau - Dresden budou odjíždět pár minut před příjezdem vlaků z Liberce?

+1/0
15.11.2015 21:38

J86a59n 95S87ů54r29a 4455533473192

Od 14. prosince Liberec - Londýn pod 15 hodin:-)

0/0
15.11.2015 22:39

R53o26b70e31r85t 62J75a37n57u46l24í31k 3575679944871

No něco podobného máme i u nás,.. Kostelec u Jihlavy do Slavonic,... Zejména u Dačic jsou montované styky kolejnic moc krásné! :D

0/0
15.11.2015 16:38

J28a78n 65T92i61c25h26y 9104279420276

Poláci jsou odjakživa naprosto neseriózní potížisté. Jediné možné jednání s Poláky je: s Poláky nikdy, od Poláků nic!

+7/0
15.11.2015 16:25

S69v15a76t10o82p91l89u16k 23S81i62l83n35ý 4892476369778

Dělám ve firmě, která asi polovinu artiklu dováží z Polska. Moje osobní zkušenost je ta, že nelze všechny Poláky házet do jednoho pytle. Mnozí jsou seriózní, ale někteří se snaží všechno ojebat jak to jde, aby na tom co nejvíc thli. Všeobecně ale musím říct, že se zlepšují.

+3/−2
15.11.2015 16:28

J65a11n 38V92a66l11o65u86c54h 6562387108700

Asi tak. Soukromé polské firmy jsou stejně dobré či špatné jako firmy kdekoli jinde. Jenže dopravní infrastruktura je píseček úřednický. A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby chtěl kdokoli zvenku "opravovat bábovičku" úředníčkovi tuzemskému, bude se chovat stejně "vstřícně".

+1/0
15.11.2015 18:33

P14a52v44e82l 67C52h69l24u47b64n76a 7887736458267

Bratr dělal u firmy, provádějící údržbu a servis polským firmám.

Nadával na ně dost - měli přece jen mini povinnosti i jako zákazníci - ukončit provoz, nachystat jej na údržbu atd...

Domluva se zdála možná, dodržení termínů téměř nikdy.

Nejklasičtější odpověď, kterou bratr obdržel na dotaz: Jestli a kdy? byla: Jutro, zobaczymy... (Zítra uvidíme...)

Tož tak. ;-)

+2/0
15.11.2015 19:34

S81v66a71t76o88p32l61u40k 88S98i12l14n20ý 4222376459618

Mně osobně přijde z polské strany nejsprostší to, že vůbec za průjezd vybírají peníze, když jim je ta trať evidentně úplně u zadnice. 

Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka Porajówě, tím by  začal mít trať význam i pro Poláky a třeba by do ní i začali něco investovat.

+2/0
15.11.2015 16:25

O16l52d77ř19i49c51h 32J93a66n62e27č46e60k 8149926643491

ta zastávka se tam plánovala, nevím, proč z toho (zatím) sešlo. ale tipuju nezájem polské strany...

+2/0
15.11.2015 17:56

P15a87v84e60l 20C47h52l22u54b83n64a 7487586128197

Je to pro ně úplně okrajové a nezajímavé území.

Navíc ani historicky k němu nemají žádné vazby - patří Polsku teprve 70 let.

Předtím bylo německé/pruské/rakousko-uherské/české...

+1/0
15.11.2015 19:40

O29l25d81ř31i66c16h 42J24a49n82e32č68e43k 8939386933191

to nepopírám. proto nechápu, proč prostě tu pro ně naprosto nezajímavou trať nepředají do správy Čechům, Němcům nebo Bruselu.

já pouze reagoval na druhou větu předchozího příspěvky "Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka v Porajówě".

jinak já relativně nedaleko vyrostl, takže celkem vím, jak se situace v Trojzemí má ;-)

+2/0
15.11.2015 21:16

J48o69s17e49f 60T10r94ö14g35l 8969932676666

Přitom ta trať by snesla stejných 100 km/h jako okolní české a Německé úseky. Když se v 70 letech otevřela možnost výstupu v Žitavě, byla jízdní doba Hrádek-Zittau 5 minut. Dnes je 10 a nestačí to...

+5/0
15.11.2015 16:23
Foto

L55a17d60i17s26l44a31v 70T97o42t72h 1724444775872

Trať mezi Kladnem a Rakovníkem vypadá ještě hůře.

+1/−1
15.11.2015 16:19

R78a18d27e26k 88J55a10n87a94t69a 9685246864262

Tam ale pomalá jízda 20 km/h není. Nebo to posuzujete podle množství trávy mezi kolejnicemi?

Pokud se někdo pokusí srovnávat stav v Polsku s námi, pak to většinou znamená, že v Polsku vlakem nikdy nejel ... to je prostě jiný level, především na vedlejších tratích.

+6/0
15.11.2015 16:26

A40n19n47a 56E81r36l24e18b36a77c92h72o47v49á 7371440764251

No tomu řikám novinka ;-D Pokud si vzpomínám, už to tak fungovalo před 15 lety, když jsem tudy denně dojížděla do školy :-/

+1/0
15.11.2015 15:58

J32i16ř35í 27E79r77b77e20n 1553284646477

Na iDNESu to je také poněkolikáté v tomto roce. A ani se nedivím, protože tímto polským ne-přístupem ("zaplať a nic za to nechtěj") trpí ročně v součtu statisíce cestujících :-(

+2/0
15.11.2015 16:11

J57a29n 44S54ů66r33a 4345253613502

Dvacítka je poprvé.

+2/0
15.11.2015 18:39

J72i69ř81í 48E32r25b18e59n 1603604916527

Jo, to jo - myslel jsem to tak, že to celé téma peážního úseku je zde pojednáno už asi popáté během jednoho, dvou let...

0/0
16.11.2015 8:05

P91a79v90e23l 39C69h77l71u80b95n52a 7877306728387

Ono si stačí jen vzpomenout, co za trápení stálo zprovoznit "dálnici" z Hrádku nad Nisou přes Polsko do Německa.

Němci, dokonce i Češi už měli své úseky postavené - Poláci?

Maňana...

+1/0
15.11.2015 19:43
Foto

O91n82d14r19e60j 62V80a43l64o45u40s54e61k 4110951667141

Tak když jsem jel z Wroclawi do Helu, tak trat opravovali - a tam kde bylo hotovo, jezdilo se 160 i vic. Kdyz chteji, tak umi. Toto bohuzel neni ten pripad - stejne jako ta hruza En57 z Klodska do Usti nad Orlici.. :(

+2/0
15.11.2015 15:28

O54l14d37ř63i62c52h 92J63a47n89e69č76e26k 8929286583861

ano "na kterou Poláci roky ani nesáhli" je bohužel správně - doslova. jel jsem tam letos na jaře a vlak se tam doslova prodírá džunglí - ani keře podél trati tam nejsou prořezané. proč Vogtlandbahn nežaluje polského správce kolejí za poškrábaný lak, podobně jako ČD nedávno žalovaly SŽDC za poškrábaný lak a vytlučené měchy na trati z Liberce do Tanvaldu?

mně to celé připadá, jako kdyby Poláci natruc chtěli ostatním ukázat, že když nechtějí, tak to prostě nepůjde. ukázkový příklad, jak sousedům dělat naschvály. to opravdu nejsou žádné páky, jak je k opravě donutit? proč ČR a Německo konáním v této věci nepodmíní jiná mezistátní jednání s Polskem?

bohužel na německé straně jde zástavba až těsně k Nise a stavba nové trati mezi Žitavou a Hrádkem, která by se Polsku vyhnula, tak asi není reálná :-(

+9/0
15.11.2015 15:21

T25o75m56á50š 40B89y21d46e36l77s98k24ý 8250691840

já nevím jak je to jinde,ale trať mezi Královcem a Lubawkou je celkem v pohodě. jezdí tam nyní jen maximálně nákladní vlaky. Ale pamatuji doby kdy odtamtud či Jelenie Góry  do našeho města jezdil vlak vždy pátek - neděle, jelo několik spojů za den

0/0
15.11.2015 17:26

O38l47d43ř25i45c73h 39J39a20n54e23č71e20k 8669476523211

ta trať mezi Královcem a Lubawkou asi ještě nestihla zchátrat ;-)

+2/0
15.11.2015 17:57

Z95d74e84n29ě19k 63S24a23m25e27k 5361746933

Poláci už dlouho vlaky zdržovat nebudou, ale úplně je zastaví neboť hrozí vykolejení. Peníze co za těch x-let vybrali už probendili a teď je jim to šuma fuk.

+6/0
15.11.2015 15:18

D49a31v29i84d 47R77y58c13h23e22t85s45k46ý 9946271270100

Temi regionalnimi vlaky drzenymi pri zivote miliardovymi dotacnimi tunely nikdo nejezdi! Ekoteroristi si to vybreceli a potrebne dalnice a okruhy se kvuli tomu nikdy nedostavi.

+1/−17
15.11.2015 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.