- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdykoliv jedu na technickou, je mi špatně z měženíemisí. Co tam vlastně měří? A proč to máme všichni platit? Logicky, když spálíte litr benzínu, popřípadě nafty, vždycky z toho bude stejně CO2 a H2O. Na motoru to vůbec nezáleží. Tak na co si tu hrajeme?
To se týká jen pár lidí. Při dnešních cenách vozů a úrovni platů se moc nových aut neprodá. I přes famózní výhledy "výrobce šicích strojů" , úrovni české koruny, kupní síle obyvatelstva, náš vozový park stárne dál. Stále se dováží obrovské kvantum ojetin starších 10 let. Je třeba si uvědomit, co vlastně tahle země chce. Pokud je to čisté ovzduší, pak by se měl více orientovat na nákladní dopravu,autobusy. Ve městech více metra, trolejbusů,tramvají. Na silnicích méně náklaďáků, autobusů,ze kterých se valí hustý černý dým. To samé platí o fabrikách,teplárnách, lokálních topeništích.Teprve pak má vůbec smysl vymýšlet tyhle kraviny. Auta s opravdovým Euro 4 jsou už natolik čisté, že se na celkovém znečištění podílí tak řádově v promile.
Týká se to 1/4 trhu+.
Každá velká automobilka vyrábí SUV, protože je na to velká marže, je to oblíbené, k ničemu..... Audi Q7 bylo označeno TopGearem BBC jako nejzbytečnější auto na trhu.
Myslenka to neni spatna, ale avy to nedopadlo jako se solarnimi elektrarnami, kdy dotace plati vsichni odberatele elektriny.
Osobne bych zdanil auta nad urcitou hmotnost a nad urcity vykon. Klasickou ekologickou dani a tu pouzit na podporu ekologickych vozu.
Návrhy odPorníků neb, Pakárna na druhou.
proč? K čemu jsou SUV s pohonem všech kol v centru Prahy ?
TO NENÍ DAN Z LUXUSU ALE DAN ZA ŮSPĚCH
to bys za jízdy musel přestat prdět
Já to chápu spíš jako daň z luxusu než daň ekologickou.
Pokud je možné, aby se člověk dovezl z místa A do místa B se spotřebou paliva dejme tomu 7 l/100km, pak by ten kdo to samé jen pro svou zábavu dělá s autem co žere dvojnásobek měl být potrestán daní. Na druhou stranu daň z luxusu má vlastně taky nepřímo ekologické dopady.
Ovšem dotovat elektroauta je ta největší blbost. Zvláště dí-li se to do souvislosti s tímto.
A stát tu spotřebu nebo emise určí podel čeho? Podle údajů koncernu VW?
Ať jdou ekoteroristi do brusele.
podle nereálné metodiky pro měření spotřeby. Tak hází podhodnocené údaje pro všechny automobilky, tak je to víceméně jedno - chyby se kompenzují
NO to jsou utopie, praktický žáden výběr v autech na alternativní paliva, ale už vymýšlejí jak lidi zdanit.
Jak to, že není výběr? Každá velká automobilka nabízí auto na zemní plyn. Úprava na spalování zemního plynu není složit, to samé na směs lihu s benzínem je přímo triviální, stejně jako úprava na spalování rosliného oleje. Zas někdo kdo nemá google.
Proč podporují právě elektromobily ? Kdopak je finančně zainteresoval ? Doma máme zhasínat a u aut se to podporuje ?