Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boháči přestávají investovat do tryskáčů. Čekají na nové modely letadel

Výdaje na soukromá proudová letadla celosvětově klesají. Zájem o luxusní tryskáče je nejmenší za posledních šest let. Celkovou poptávku ovlivňuje hlavně zpomalení ekonomiky v Číně a také politická situace v Africe a na Blízkém východě. Oživení výrobci očekávají až s příchodem nových typů letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J62a29r97o67m76í86r 52P94r45a41u27s 9947797800656

Nakoupí si rakety, aby mohli zmizet.

0/0
18.11.2015 18:18

R25a22d42o27s26l20a60v 84K95l51a58u55d15a 5554498644302

Vládní úsporný plán spolu s protikorupčními zátahy mají také dopad na prodej,“;-D  Tak ten byl taky dobrej...  To by mě zajímalo, kdo si ty tryskáče kupuje v Mexiku. Možná tamní Indiáni.

0/0
17.11.2015 9:38

J13i69ř44í 96K11o37c54u32r75e61k 6805984815278

Coby. EMD tam má fabriku na výrobu lokomotiv (tisíc kusů ročně), Fender v Mexiku vyrábí kytary, je tam o polovinu levnější pracovní síla. Takže spousta US společností zmizela do Mexika. Snížili tam nezaměstnanost ...

0/0
17.11.2015 12:57

L58u95b12o95š 12U13l45r87i51c12h 5431120268284

Tým "indiánom" sa celkom darí sú 14 najsilnejšia ekonomika na svete, s predpokladom rastu.

EKONOMICKY NAJSILNEJŠIE ŠTÁTY SVETA V ROKU 2028

Hrubý domáci produkt (v biliónoch dolárov)

1 Čína - 33,513,.....,2 USA - 32,241

3 India - 6,560,....    4 Japonsko - 6,415

5 Brazília - 5,143,......  6 Nemecko - 4,398

7 Veľká Británia - 4,305,.....   8 Rusko - 4,125

9 Mexiko - 3,697

10 Kanada - 3,677 .. 11 Kórea - 3,490 ..12 Turecko - 3,461

13 Francúzsko - 3,265 ..14 Rakúsko - 3,095 ..15 Taliansko - 2,930

0/0
17.11.2015 17:39

M40a47r49t94i75n 96B90a19r46t67e23k 5847871931503

To jsou trochu zastaralé informace. Je nepravděpodobné, že Čína předběhne USA před rokem 2035, pokud vůbec.

0/0
17.11.2015 22:20

J57a79n 85V24a33c98h58o13u59s47e60k 5837258280

S tryskacema je kriz....

0/0
17.11.2015 9:12

L42u63b98o21š 36M91a37š22í84n 9339846357498

Na nové modely potravin se špatně čeká.

+2/0
17.11.2015 8:26

L59u43d81m26i25l51a 47N92o32v57á86k91o28v80á 5439891574249

Jo, jo, naše rodina nákup taky odložila.

+7/0
17.11.2015 8:20

B22r75o89n13i13s23l73a60v 12M22e45r93t61l39í96k 1592971681762

Hmm, tak já taky ještě počkám...

+1/0
17.11.2015 7:34

M30a45r42t76i34n 20N16o22v28o18t20n93ý 7313375180715

Může mi někdo vysvětlit na čem stojí dlouhodobá investice do tryskáče, pokud tedy nejste aerolinka? To se stará letadla po dvaceti letech prodávají se ziskem? Nebo autor neví, co znamená slovo investice?

+7/0
17.11.2015 7:19

L59e58o55p39o67l52d 63H48o35r56á37k 4942568949682

taky mě napadlo, že by si pan redaktor měl ujasnit rozdíl mezi pojmy investice a spotřeba :-)

+1/0
17.11.2015 8:04

M81i73r22o36s77l78a97v 65Č92e96c11h 9549523905275

Ono je tontrosku inac. To lietadlo vacsinou dalej prenajimaju ak ho zrovna nepotrebuju. Byvaju na to specializovane spolocnosti.

+3/0
17.11.2015 8:25

R23o65m53a66n 46K10o52r39e18c 9776802922518

To je plane-sharing a ani tam nejde o investici, ale způsob, jak ze (spolu)vlastnictví udělat alespoň o něco málo ekonomicky přijatelnou záležitost. Nikdo si nekupuje privátní jet proto, aby doufal v zisk z jeho dalšího pronajímání, je to už z principu nesmysl, navíc by mohl rovnou investovat do nějaké firmy, pronajímající letadla.

Vlastnictví a provozování letadla (jakéhokoli) je finančně náročná záležitost a cena samotného stroje zdaleka nemusí být tou nejhorší položkou.

+1/0
17.11.2015 8:58

R76a81d20o64s33l48a38v 29K19l11a39u92d61a 5924628414652

Problém je, že tady mizí ten hlavní důvod proč si lidé soukromé tryskáče pořizují. Mít ho kdykoliv a kdekoliv k dispozici. Situací kdy najednou potřebují tryskáč dva a více majitelů je dost. A také se stává že ho nepotřebuje nikdo a je nevytížený.

0/0
17.11.2015 9:42

T96o20m57á17š 42K70n51a89i57f68l 6393440137580

Tak proc by to nemohla byt investice?

Velk vetsuna bizjetu je prodana ani ne tak primym vlastnikum, ale firmam, ktere provuzuji pooly, a letadla pak za spoluvlastnicky podil zakaznikum (takze je to nastroj zisku)

Krom toho navratnost se nepocita jen v tom, jestli bizjetnprodas se ziskem, ale i v usetrenem case, usetrenych letenkach ve firstcenapod...

+4/0
17.11.2015 9:16

T56o87m21á85š 46H31r13u62b97ý 4149640234736

Ono se to hlavně nedá zobecnit. 

Najdete byznysjety, které si multimiliardář koupil jako hračku a symbol statusu, pak samozřejmě smysluplnost investice neřeší. 

Ale taky se jich hodně vyskytne ve firmách s globálním působením - různé konzultace, ropné firmy, security atd, kdy se to už často vyplatí i přímo finančně, nejen kvůli úspoře času. Ona je cesta soukromým tryskáčem pro pár osob samozřejmě mnohem dražší než klasicky i v byznys class, jenže pokud kromě lidí potřebujete převést i tunu speciálního vybavení a ještě navíc je žádoucí skončit na letišti mimo běžné cíle aerolinek, tak se najednou kalkulace hodně posune.

+1/0
17.11.2015 9:50

M14i15c51h55a29l 75N16o93v18á38k 4155383257713

Můžeš to brát i jako investici, když pomocí tryskáče toho obchodně stihneš více a tím pádem více vyděláš. Pak je to investice (aktivum), která nese zisk.

0/0
17.11.2015 9:50

I61v49o 47Z60d78e36b49o22r53s10k27ý 3713551330631

S takovým pohledem je i reklama investice.

0/0
17.11.2015 10:04

J23i98ř23í 79K66o80c10u47r51e32k 6135634505358

A neinvestují snad politické strany do předvolebních kampaní desítky tisíc i desítky miliónů?

0/0
17.11.2015 13:02

R15a15d40e58k 13J27a58n46a53t72a 9165666914612

An, i reklama je investice. Dokonce v soukromém sektoru téměř vždycky. Firmy si zadávají reklamu, aby rostly prodeje (nebo alespoň neklesaly, spustí-li kampaň konkurence) .

0/0
17.11.2015 16:40
Foto

M50a38r57t30i82n 40V93a39l91i57n57a 6902605111949

Už taky si přestávám kupovat ponožky, čekám na nový materiál

+3/−1
17.11.2015 6:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.