Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a54n 15J21e92m64e33l48k20a 1195540

za 130 mil/km v ČR těžko. VRT na Brno plánuje 1mld/km. 500 mil/km je častá cena.

0/0
17.11.2015 12:54
Foto

Z19b89y55n32ě59k 28M19e41l80i69c59h14a85r 9195877215759

těch stěn je na trati Tábor-Praha opravdu víc než dost - člověk by se chtěl kochat krajinou a jede v podstatě pořád v betonu... :-/

+3/0
17.11.2015 10:42
Foto

B48r40o70n38i96s45l49a25v 22G17a80b23r86y59š 2292489191

Protože si všichni myslí, že ten rámus je od vlaku. Ale větší kravál dělají auta.

+1/0
17.11.2015 14:02

J96i74ř33í 75J49o34z12a 3668143940611

At se na me nikdo nezlobi, ale za ty prachy se dala postavit vysokorychlostni trat... je zajimave, ze Spanele za ty penize to postavit umi a v CR ne...

+2/−4
17.11.2015 6:00

J27i98ř26í 26E91r76b80e22n 1193694746427

A to jako že původní tratě necháme dál chátrat. aby se po nich za chvíli nedalo už vůbec jezdit?

Se stejnou logikou byste totiž mohl tvrdit "proč se mezi X a Y opravuje silnice za 30 milionů, když za tu cenu mohli jinde postavit dálnici!"

+4/0
17.11.2015 12:25

P25a77v14e31l 81Z60a30t50l16o21u84k21a71l 1516459728665

Myslím, že pan Joza měl na mysli to, že za uvedenou částku by se dala postavit trať odpovídající 21. století a na údržbu stávajících tratí vystačí daleko nižší částky. Nicméně v 90. letech se nad tímto zřejmě tolik nepřemýšlelo, navíc byl předpoklad, že rekonstrukce koridorů bude mnohem levnější a rychlejší. Zapomnělo se však na korupci v ČR a na dohody stavebních firem na umělém udržování vysokých cen.

+1/−2
17.11.2015 12:47

J42i44ř98í 31E25r94b89e87n 1463154476207

No ono se hlavně zapomnělo na inflaci. Třicet miliard v roce 1991 mělo jinou hodnotu než třicet miliard v roce 2011. A tehdejší ČD měly politický příkaz ty koridory stavět, aniž by jim to stát vykryl. Následné chátrání všech ostatních tratí i vozidel je toho jasným důsledkem.

A i ta korupce a dohody stavebních firem jsou podstatně mladší záležitostí než počátek 90. let.

0/0
17.11.2015 20:18

P78a43v64e58l 54Z70a27t52l51o46u62k87a49l 1596169378745

26.6.2013 psal na iDNES pan Lukáš Marek, že po dokončení koridoru se zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic na 92 minut - citoval Petra Šlegra ze SŽDC. O 2 roky později píše pan Jan Sůra, že cesta bude trvat 101 minut - cituje Marka Illiaše opět ze SŽDC. Znamená to tedy, že co 2 roky přijde SŽDC s novou informací - nárůst postupně dávkuje, aby si na něj čtenáři a cestující postupně zvykali, a v roce 2020 příliš neremcali, že se vyhodila spousta peněz a efekt je jen malý?

+1/−3
16.11.2015 22:26

J79i28r19k47a 76D19v47o59ř46á34k 4885670253438

Ten rozdíl mezi 92 minutami za celý koridor a 101 minutami v tomhle článku - nebude to právě o tu jižní část, která vyšla skoro celá v tunelech ale za hodně velké peníze, takže se s ní v nejbližších letech moc nepočítá?

+1/0
16.11.2015 23:22

R50a51d16e51k 61J40a49n53a97t93a 9365146544932

Rozdíl může být dán spoustou věcí.

Kromě toho co říkáte (tj. zda počítáme i spornou modernizaci Nemanice-Ševětín nebo ne), to může být i tím, zda se počítá systémový rychlík zastavující ve všech přestupních uzlech nebo expres stavící jen v Táboře. A také zda se to počítá pro naklápěcí jednotku nebo pro klasickou soupravu. A konečně také můžeme spočítat jízdní dobu po dokončení VRT Praha-Brno (počítá se s tím, že by jí i expresy do Budějovic částečně využívaly)

Prostě jízdní doba není jen jedna, ale záleží na spoustě parametrů.

0/0
16.11.2015 23:53

P49a25v86e30l 20Z69a36t67l69o10u40k83a27l 1346649138125

Já bych čekal, že budou brát v potaz stále stejný typ soupravy a nejrychlejší spojení (tedy s naklápěcí jednotkou, kterou mají v ČR k dispozici ČD a předpokládám bez mezizastávek). A v této informaci je za dva roky jasný posun o +9 minut. Pokud to tak není a došlo ke změně jednotky či se počítá i se zastavováním, tak by toto mělo být v článku zmíněno.

0/−1
17.11.2015 12:40

J19a10n 94J56e45m86e29l65k83a 1765840

Naklápěcích souprav bylo 7, teď 6, a jedna je tuším stále na opravě. Nevím, že by někdo chtěl přikupovat další. Ale asi se s tím dobře šachuje u studií proveditelnosti, že se řekne rychlost 150, ale ve skutečnosti nenaklápěcí bídných 115 (viz Ostrava Slovensko)

0/0
17.11.2015 12:59

R91a15d92e82k 69J31a71n26a23t29a 9405576734492

Pokud ten mluvčí neřekl zároveň, co tou jízdní dobou myslí (a novinář se ho na to nezeptal), pak je to klasické PR zjednodušení a pro pravdu je třeba jít do odbornějších textů.

0/0
17.11.2015 13:22

M20i31l34o37š 74D45v51o88ř93á40k 8575187166301

to bude inflace. minuta z roku 2013 uz nebude asi totez, jako minuta dnesni. A kdovi, jak dlouha bude v roce 2020...

+2/0
17.11.2015 0:19

J58a13n 53J34e76m31e73l86k40a 1185210

Co nepochopím, proč se opět nestaví na 200. Ani na Plzeň, ani na Budějovice. A to jsou defakto mezinárodní trasy. Je to blíž než Brno nebo Ostrava, ale.. 1:30 po dokončení není žádný zázračný čas a průměr na počet km. Jak se dostaví dálnice, bude to dost na hraně. Hlavně že chtějí všichni stavět VRT na 350.. Ale zatím neumíme ani 200.

+1/−1
16.11.2015 20:57

M10i20l44o72š 53D44v59o84ř34á20k 8595537296421

nad 160 kmh je napr zasadni pozadavek na neexistenci urovnovych krizeni (se silnici). a to by vsechno docela zasadne prodrazilo.

Tyka se vsech koridorizaci.

+3/−1
17.11.2015 0:20

M86a90t60ě57j 83V75o49n71d68ř72i87č52k18a 4824860198116

Zrovna na trati do Budějovic se odstraňují téměř všechny přejezdy i tak, čili mimoúrovňová křížení by již cenu nezvedla.

0/0
17.11.2015 9:57

J20a34n 26J39e72m96e53l43k55a 1335960

Tak tam už snad žádná křížení nebudou..

0/0
17.11.2015 18:44

R56a75d39e69k 65J43a25n73a88t21a 9905456514372

VRT na 350 km/h má vést na Brno. Na Budějovice nemá ekonomický smysl.

A samozřejmě, že bychom ji uměli postavit. Je to trať jako každá jiná, jen více rovná (větší poloměry oblouků), a jak píše Miloš Dvořák, bez přejezdů. Důvod, proč se nestaví, je ryze politický.

0/0
17.11.2015 0:49
Foto

B31r91o63n70i57s50l82a23v 85G42a24b55r44y43š 2562149341

Dobrá práce. A i kdyby ne, pořád to jsou lepší výsledky než nikdy nekončící rekonstrukce dálnice D1.

+2/0
16.11.2015 20:45

M85a28r72t42i97n 16Š54t36r44o92s 4759277640678

Ta trať by každopádně potřebovala, aby se se pak pokračovalo v modernizaci i na úseku z Budějovic do Lince, a napojila se tak na další významné tratě...

+3/0
16.11.2015 19:08

R95a93d46e19k 36J95a92n72a19t20a 9235606824352

Směr Linz není příliš významný. Míst, kde se dají překonat Alpy, není mnoho.

Na Semmering Basis tunnel je to lepší přes Brno a na Brenner Basis tunnel přes Plzeň.

Přes Linz se výhodně dostanete akorát k trati přes Bad Gastein a Selzthal. Obě jsou to jednokolejky, které Rakušané nemají v plánu modernizovat.

+1/0
16.11.2015 19:42

P32e86t20r 49N12e91h27a13s52i30l 4762655284764

Tak to je teda něco. To se máme čím chlubit. V roce 2020 se na cesta dlouhá 170km pojede 1 a 40 minut. To je teda fakt něco, z toho se jeden posadí na prdel.

V roce 2020 v některých úsecích pojede vlak možná 160 km/h!

Tady je něco hodně špatně. Jak dlouho se to staví? Kolik, že to stojí peněz? To si dělají srandu?

AUta po dálnici dnes normálně jezdí 160 celou domu co je volno, nekdo jede klidně i 200.

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak to, že železnice, která má obrovský potenciál jezdit daleko rychleji než auta, už teď nejezdí alespoň 200 s výhledem do roku 2020 na rychlost alespoň 300-400 km/h?

Cestování vlakem má výhody a velký potenciál, ale bohuže náš čechystán to nedokáže využít. Takže radši postavíme milion kilometrů dálnice a budeme jezdit autama. Což je podle mne chyba. 

Na druhou stranu to ale vítám, přeci jen auto je osobní má výhodu, že vás zaveze až na místo a v budoucnu to bude řízené automatikou, takže spíš to vypadá tak, že dnes tíhle přístupem železnici pomalu pohřbívají, místo aby využili jejich výhod a na delší dobu.

Fakt nechápu, co je na tohle za pozitivní. Ano zrychlení z 2:30 na 1:40 je dost, ale to mělo být už dávno hotové, dnes to tam má jezdit, ne až za 5 let! V roce 2020 bych očekával, že trasu 170 km ujedete za hodinu a něco, prostě abyste místo auta použil železnici.

Za 5 let budou auta úplně někde jinde, kdo ví. Auta jdou daleko rychleji dopředu, než železnice. Ach jo.

+7/−5
16.11.2015 18:55

M81a32r27t54i89n 47Š76t46r18o47s 4629417240758

Zase bych to s tím zrychlováním takhle nedramatizoval... automatizované řízení je hdba opravdu hodně vzdálené budoucnosti, a do té doby nebude pro rychlost aut moc velký prostor k růstu rychlosti.

+2/−1
16.11.2015 19:10

R14a22d59e72k 83J66a25n94a89t82a 9105616254742

Klid. Ani na Západě není pravidlem stavět do 100 tísícového města v chudém neobydleném kraji vysokorychlostní trať (která by vyšla dráž, než tato modernizace).

U nás je především problém, že nemáme vysokorychlostní trať Praha-Brno-Ostrava a trať Praha-západní Evropa (ať už přes Plzeň nebo přes Ústí). Tam totiž skutečně chybí.

A auta fakt dopředu nejdou, to jste skočil na nějaký marketing. Cestovní rychlost po dálnici je stále stejná, kolem 100 km/h. A řídí stále 100% člověk, zabezpečení provozu nula.

+14/0
16.11.2015 19:38

J27i80r89k58a 23D70v54o63ř30á74k 4835450263838

Rozdíl v jízdní době mezi 2:30 a 1:41 chce trochu upřesnit. Dnes totiž nejezdí žádné expresy, co by zastavovaly mezi Prahou a ČB jen v Táboře. Čas 1:41 je zřejmě počítaný na ně (ale asi bez předělání toho jižního úseku). V roce např. 2005 ale takový expres už jezdil (R 273/272). Sice ho tou jednokolejnou tratí mohli procpat jen jednou denně, nestavěl ani ve Veselí ani ve Vršovicích, ale zvládl to za těhle podmínek za 2:14 / 2:16.

Na druhou stranu, potenciál té tratě se tou dobou 1.41 nevyčerpá. Něco se dá v budoucnu ušetřit na tom zmíněném jižním kraji a dále na území Prahy. Není jasné, jestli už do toho času zahrnují změny v úseku Praha hlavní n. - Praha-Hostivař, možná ještě ne, a také snad bude jednou postavený také jižní VRT výpad z Prahy (momentálně nejpravděpodobnější směr VRT na Brno).

+1/0
16.11.2015 23:35

J34i78r34k36a 86D15v52o78ř45á20k 4495330853978

Rychlost není ale zdaleka jediné plus těch koridorů. Je to hlavně zdvojkolejnění, tedy zvýšení kapacity trati. Čili expres tam bude moci jezdit mnohem častěji než jen jednou denně. Další věc je, že bez té rekonstrukce by se ta trať už asi brzy rozpadla.

+5/0
16.11.2015 23:41

B32a65r39t24o30l94o55m58ě33j 91K86u60s 2545386371233

No tak hlavně že jsem si to ještě dneska ráno užil :-)

Ale vážně, těch 101 minut už zní velmi příjemně. Škoda že do té doby nás ještě čeká 5 let trápení.

+11/0
16.11.2015 17:35
Foto

Z56b98y42n46ě70k 63M94e93l18i45c38h16a41r 9665727255489

já tomu nevěřím... úsek přes Hlubokou to tam bude zdržovat ještě dlouho...

0/0
17.11.2015 10:40

R87o33m16a53n 87B89í66l60ý 5420905735817

takže praktické zrychlení o celé 2 minuty, wow a to se vyplatí ;-D

+1/−13
16.11.2015 17:25

J57a76k38u32b 46Š77a12f62a32n13d37a 7565937841241

Musíte to číst celé: „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/konci-vyluka-mezi-sudomericemi-a-taborem-fpp-/eko-doprava.aspx?c=A151116_161745_eko-doprava_suj

+8/0
16.11.2015 17:37

P63e88t84r 18Ž53á97k 1368482845499

Neumis cist?

+4/0
16.11.2015 17:48

R33a88d47e98k 55J96a80n46a26t78a 9225916384382

Praktické zrychlení je letos 6 minut:

GVD 2015: 2h29m

GVD 2016: 2h23m

+1/0
16.11.2015 19:46

M14i50r21o20s40l39a30v 39Z34i11k80m52u87n91d 6468422727378

Jaká dvouletá výluka ... jednalo se o řadu několika týdenních výluk mezi nimiž se jezdilo v celé trase...

+12/0
16.11.2015 17:17

L15i43b97o77r 56V64e50s65e21l76ý 2809926852342

To by neznělo tak honosně. ;-D

+4/0
16.11.2015 17:19

L83a44d95i42s67l96a28v 54K24v32a17s94n21i62č59k47a 1733887733785

Nerozumíte tomu, jak to pan Jé Es myslel. Ten je tak chytrý, že pouhým pohledem pozná zbytečnou protihlukovou stěnu, teď jenom čeká, jaká se tu kolem toho rozpoutá urputná diskuse a bude se radovat, jaký pořádný kusanec si urval ze Železného koláče.

+2/−1
16.11.2015 17:27

K93a59r81e48l 98T55o98u63š57k37a 1536106260

Přesně, souhlas. Byla týdenní výluka a i s náhradní dopravou to relativně jezdilo dobře. Tragédie je trať od Pardubic na Prahu, tam je permanentní zpoždění už hooodně dlouhou dobu.;-€

+2/0
16.11.2015 17:54

J46a56n 54S34ů49r24a 4285223813352

Tech výluk za dva a pul roku bylo x desítek týdnů.

+1/−1
16.11.2015 18:06

K13a66r92e15l 12T90o32u13š12k97a 1356526440

Tak když to vezmu takhle, tak výluky jsou s přestávkami na celé trati od r. 2005 a budou zcela jistě i v dalších letech. Je to ok, jen nevím proč ten výraz "obří". Úsek Tábor-Sudoměřice je relativně krátký.

+2/0
16.11.2015 18:59

Z44d49e43n13ě48k 89C11m24u16n70t 7471657384202

Ten kdo tuto trasu nesleduje, neví. Nemá cenu komukoliv cokoliv vysvětlovat. Připadá mi to, že se vždy musí někdo najít aby jsi do tebe a tvé práce tak trochu kopnul. Je to hodně vidět na jiných tvých pracech kde diskuze je fakt "výživná".

+1/0
16.11.2015 19:03

J52i90r92k87a 43D95v63o76ř60á55k 4385270573808

Pardubice - Praha? Tam máte právě dokončovanou stavbu Praha Běchovice - Úvaly. Čili v novém jízdním řádu už by na tomhle úseku už zpoždění vznikat běžně neměla.

+3/0
16.11.2015 23:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.