Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levné aerolinky jako továrna na peníze. Z letenek mají marži i 27 procent

Levná ropa a dostatek cestujících dostávají do zisku letos i aerolinky, které dlouhodobě prodělávaly. Vítězem současné situace jsou ale jednoznačně nízkonákladové společnosti. Dosahují i více než čtvrtinové marže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V21á35c74l96a90v 57Š59u74b31r42t 9917883728497

Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.

+1/0
18.11.2015 10:57

D78a38v86e 81Ř40e46h74á48k 8738575495533

ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů!

0/0
19.11.2015 12:51

J14a73n 93H84a51v67r92d27a 3346154722636

Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?

+2/0
18.11.2015 8:56

J42a12n 78L69a54k72o90m54ý 7931855675484

Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0

+3/0
18.11.2015 9:06

M72i28r40o74s10l71a60v 26Z56i47k52m85u80n45d 6908332957558

Bohužel není, čímž jsou letečtí dopravci zvýhodňováni proti jiným dopravcům ...

0/0
18.11.2015 13:45

V24o72j65t32a 49S37u66k 3147935117651

Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.8-o!!

0/0
18.11.2015 8:51

P93e58t28r 15U55t22ě33k37a27l 9260628548

Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.

Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.

Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.

+2/−3
18.11.2015 8:23

R55o17s93t59i91s88l18a81v 67R58o48z70a 1935829490779

to nie je problém. Cestujte prvou triedou

+1/0
18.11.2015 8:24

Z12d18e95n76ě59k 60P61ů87ž33a 2808349332

Ryanair a první třída?

+1/0
18.11.2015 8:26

R66o94s77t38i61s28l19a25v 55R77o73z24a 1845289970459

Ryanair má monopol ?

+5/0
18.11.2015 8:29

P20e57t21r 72U71t54ě34k19a30l 9840948948

Low-costy nemají

0/0
18.11.2015 9:03

S54t16a35n21i63s84l24a71v 80M19o19k74r72ý 8347322346432

Tak litejte s nekym jinym. Treba TAP je vybornej. Pekne letusky, vyborne jidlo, relativne dost mista.

+1/0
18.11.2015 8:43

P81e90t40r 62U26t77ě75k68a61l 9600228698

Taky že jo.

Nechám low-costy zkrachovat.

0/0
18.11.2015 9:02

K68a17r75e33l 24V69l49k 7519620598

Jak? 8-o8-o8-o

0/0
18.11.2015 9:50

L10u13b35o63š 10M48a45š98í47n 9319106747488

Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.

0/0
18.11.2015 8:05

J92a63k42u38b 37J59e51n11í34č12e11k 5213111429513

Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D  a WizzAir 4 miliardy korun

0/0
18.11.2015 7:31

T57o63m82á81š 80D31v90o37ř36á61k 7765366337621

Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.

Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),

dokáže také zvednout zisk...:-)

To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.

0/0
18.11.2015 7:41

T22o90m69á92š 68K81n69a81i41f21l 6913200577750

víš vůbec, co je to účetní ztráta?

+1/0
18.11.2015 8:31

J11i33ř51í 97S16p93o50l82e47k 9287930261121

Pár letenek v letadle opravdu může stát 250 Kč, nicméně celé letadlo se za 250 Kč/sedačka neprodává. ;) Mrkněte třeba na následující neděli dopoledne Praha => Londýn a zjistíte, že nízkonákladovky prodávají letenky jednosměrně i za 5000 Kč. A jsou dny, kdy to Easyjet střílí i za 7-10 000 Kč jednosměrně. Takže když to zprůměrujete, dostanete se na mnohem mnohem vyšší cenu, než 250 Kč/letenku.

0/0
18.11.2015 7:44

R15a75d60m32i28l48a 21S21i41m28č42á59k80o75v32á 5715893695735

přesně tak, v únoru jsme kupovali letenky Oslo - Wroclaw za 900kč a v srpnu, týden před odletem, už stála jedna 10 000 8-o

+1/0
18.11.2015 8:11

J24a36k13u19b 77J30e39n21í39č52e51k 5983511799443

vím, že se neprodává celé letadlo za 250,- Kč, ale když se koukám za kolik se prodávají letenky i na poslední chvíli, tak ten let při nákladech prostě být v zisku nemůže. Znám náklady na let a proto mi to prostě nedává smysl

0/0
18.11.2015 9:37

T76o64m59á68š 91C18z64a89k90o33j 6651554225740

tak v článku je uvedena průměrná cena letenky...

0/0
18.11.2015 9:42

T60o75m37á33š 52K86n98a12i66f81l 6123880377800

Bacha... U lowcostu jde jen onsurovou cenu ketenky bez poplatku.

Navic, zabti cenu ma jedno misto v letadle (aby movinari melimo cem psat)... Potom co je techto par letenek vxprodanych, uznjsou ceny nirmalni

0/0
18.11.2015 7:55

J89a29r89o79s46l98a67v 21H30o77r64á59k 8462214845229

Přečtěte si ještě jednou článek. Máte tam uvedenou jak průměrnou cenu letenek (62 liber rozhodně není 250 Kč), tak i to, že je EasyJet v zisku. Kde jste vzal tu informaci o ztrátě, netuším.

0/0
18.11.2015 9:44

Z74d27e45n77ě76k 23D74u98b91e44c73k96ý 3767664130808

RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč

Pendolino Ostrava -Praha 515

Co dodat

0/0
18.11.2015 7:27

R31a11d14m75i74l74a 75S92i63m17č55á87k37o62v90á 5805693365715

s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...

+1/0
18.11.2015 7:36

Z90d13e90n75ě53k 89D87u11b34e69c44k62ý 3747824750248

Já vám to věřím

Ale pro Ostraváka který si chce vyrazit jednou za čas do "světa" vypadá Londýn lákavěji

+3/0
18.11.2015 7:43

R19a79d46m98i51l68a 84S22i15m28č21á63k81o82v26á 5175393415885

to si nemyslím, v Praze vystoupíte v centru, kdežto v Londýně si pěkně připlatíte za jízdu z letiště do centra ;-)

+1/0
18.11.2015 8:07

R79a39d34m59i84l86a 72S51i32m29č53á79k14o60v47á 5805103335375

jinak, často lítám z Polska do Oslo běžně za 650kč zpáteční letenka... vždy na mě na letišti čeká odvoz, takže cestu 90km do Oslo nemusím řešit, ale kdybych jela do centra flybussem, tak mě to stojí 800kč, více než zpáteční letenka...

+1/0
18.11.2015 8:09

K29e31v28i77n 70R35e78i33c29h51e53l 7362325437925

Ja ted za 255.

0/0
18.11.2015 7:48

T95o84m83á30š 60K21n77a27i61f92l 6613480167120

Srovnavate nesrovnatelne... Aneb akcni cenu (letenka) s plnym jizdnym.nqvic ta cena letenky... Realne se k ni dostat je o stesti. Za tu cenu je par mist v letadle.

0/0
18.11.2015 7:57

Z44d11e25n82ě12k 21D66u61b61e63c34k15ý 3627534100788

Letí to za týden

0/0
18.11.2015 9:10

P91e30t46r 20P64e62t96r 6793712258503

jabka a hrušky.

Když se ostravák rozhodne vyrazit do světa tak buď kupuje předem (a i tam je hooodně malá šance, že tu cenu 420 bude mít) a pak to pendolino stojí třeba půlku i míň nebo se rozhodně na poslední chvíli a pak ta letenka nebude stát míň jak 5000.

0/0
18.11.2015 9:02

J14a65r83o19s85l71a31v 83H49o37r52á30k 8322354445329

Ta šance je velká - schválně jsem to zkusil -  příští sobota, 27.11. - 270,- Kč. Spíš jde o to, že u té letenky jste omezen malým množstvím letů. Pro víkendovou návštěvu potřebujete odlet v pátek a návrat v neděli, případně odlet v sobotu a návrat v pondělí. Obojí je s RyanAirem z Ostravy docela problém.

0/0
18.11.2015 9:54
Foto

J30a94r54o58s33l27a81v 11R40e11z95n47i81k 1149442217855

A pak si člověk poloviční trasu Ostrava-Praha v Dánsku dá za cca 1500. Trošku mě to překvapilo ;-))). Aneb skoro stejně jako letenka Praha-Kodaň s low-costem, který měl na palubě free připojení k netu...

0/0
18.11.2015 10:07

B69ě62l94a 76H54o47r43á41k69o59v50á 1488102249830

Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.

0/0
18.11.2015 7:21

R29a39d76i84m 26P66o27l85á83š82e77k 9846753829129

No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.

+6/0
18.11.2015 6:24

T45o91m41á43š 61D72v49o55ř74á56k 7215266637671

Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět:-P

+1/0
18.11.2015 7:42

J40a61n 39P86r21i27c52h36y59s93t29a52l 8761208923

Ten aeroklub z toho "nekdo" udelal. Navic se snazi za kazdou cenu odradit i  zbytek cestujicich. To je skvely "podnikatelsky zamer".

+1/0
18.11.2015 8:21
Foto

D75a62n 67R57u66b23í58n 4173653619

ČSA je samozřejmě v mínusu i v době kdy se budou ostatní topit v penězích.

0/0
18.11.2015 7:44

T21o79m82á11š 37K15n49a62i28f53l 6313470967630

Az na to, ze momentalne je v plusu...

0/0
18.11.2015 7:57

L65u59k18a42s 47C24o19d94r 6388622970921

Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.

+5/0
18.11.2015 6:15

D53u68s95a53n 81K54r73i35v10s47k68y 7354315877783

Myslite, ze by mohly byt CSA nekdy dlouhodobe ziskove ve vlastnictvi statu? A zvednou se vubec? Chtelo by to nejaky vydelavajici statni podnik.

0/0
18.11.2015 4:16

M89i58l66a71n 37K65a14s91a17l 1148259695515

ČEZ ti nestačí? Letiště Praha?  Řízení letového provozu?

0/0
18.11.2015 4:51

R52o25m50a30n 12P44o61l80á65č73e70k 5756739705

Ještě Budvar :-)

+2/0
18.11.2015 5:57

D62a28n89i82e20l 58B44a29ž46a71n89t 4709370485760

Ano, náš poslední národní podnik :-)

+1/0
18.11.2015 6:21

T88o49m65á84š 31K82n83a95i48f32l 6863360977330

No, letiste praha ani rlp nepodnikaji v konkurencnim prostredi...

+1/0
18.11.2015 7:59

P83e94t94r 62P93e50t72r 6273312158203

Řízení letového provozu nemá zisk ani ztrátu. Je to nezisková organizace, hospodaří tak, aby na konci v rozpočtu byla nula. Ale jinak s vámi souhlasím

0/0
18.11.2015 9:04

T17o32m77á78š 39K41n16a22i14f76l 6333150907520

Sance je... Sice mala , ale je.

0/0
18.11.2015 7:58

M87i78c31h50a59e32l 31G46o94t61z 5754938173

Já slyším odborář, hned představím pijavici firmy...

+9/−6
18.11.2015 3:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.