Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy prohrály spor o lokomotivy. Škodě zaplatí přes miliardu

České dráhy nezískají téměř miliardu korun za pozdní dodání lokomotiv řady 380 od Škody Transportation. Naopak budou muset přes miliardu korun zaplatit. Rozhodnutí potvrdily iDNES.cz zdroje z Českých drah i Škody Transporation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17í94ť88a 35K98r70u45t23i77š 1700214925227

Co k tomu dodat? Jedině to, že státní organizace neumí uzavřít jasnou smlouvu s přesným zadanim a definovanymi pokutami za její neplnění.

0/0
18.11.2015 21:27
Foto

J29i65ř45í 41I19n69c17z78é87d49y 2794945101569

Toto je transparentni priklad toho jak nefunguje stat. Tady vam budou ti Babisove a Sobotkove den co den vykladat jak dobre oraji a jak setri miliony a pak buch miliarda do soukrome firmy a v televizi resi nesmysly typu policejni zasah v Parizi.;-D;-D;-D;-D

+1/−3
18.11.2015 17:46

P72e71t41r 28M95a93r79š46o58u96n 5185508366296

jasne, před několika roky tu smlouvu na dodávku lokomotiv podepisoval Babiš... ;-D ano vám stačí ještě menší nesmysly než zátah v Paříži...

0/0
20.11.2015 18:31

J92i74ř92í 19E15u28l33e78r 5288559386216

Jedině RegioJet!

0/−2
18.11.2015 13:09

R95o38m38a16n 49J54e14s70c88h49k16e 9398925957285

Je to krám. Chybí koše, poličky kam se nic nevleze a stěny - v zimě táhne na záda. Vemte si ho domů. Jezdím 5 krát týdně odpoledne.

+1/0
18.11.2015 17:51
Foto

B48o28h86u44m10i28l 79P58r94o73c86h84á93z37k48a 9922229714670

Co takhle zrusit Ceske Drahy? Normalni firma by takoveho dodavatele doslova oholila, ale CD se nechaji sproste o....t! Kdo vede jejich pravni oddeleni?

0/−4
18.11.2015 12:53

J81a83n 18Č29e90k68a95l 7329585144344

Spíš kdo všechno je pod vlivem Škodovky...

+1/0
18.11.2015 13:21

S86t79a22n32i15s39l10a68v 92S21r76b57a 4785204748664

líbí se mi, jak se nyní Ťok i Babiš naoko čertí. přitom například skanska pod ťokem nedodala včas jedinou stavbu a přesto jí stát platil normálně.

+2/0
18.11.2015 11:40

I28v75o 60H11u22b27á30l37e45k 1648200664520

je třeba říct to podle mého názoru nejdůležitější - škoda dodala lokomotivy s obrovským zpožděním -cca 5let, a nebyla splněna jedna z podmínek - dodnes nemají povolení, licenci na železnicích v zahraničí. Nechápu tedy absolutně, za co má čd platit ? a rozhodčí soud ?to  je diskuse na dlouhé hodiny, já bych některé tyto "soudce" okamžitě postavil před soud, stejně jako některé "znalce" apod.

+1/0
18.11.2015 11:39

P40e32t57r 10N90ě49m10e15č81e15k 1422624212133

Ono jde o to, kolik z těch peněz skončí zpět na účtech představitelů ČD.....přijde mi to jako: "no, snažili jsme se, ale bohužel". To, že ČD a Škoda mají nadstandartní "spolupráci" je víc než zřejmé již drahně let....

+2/0
18.11.2015 11:36

J73a69r16o59s50l79a93v 38D14o82f52f32e73k 2612910930683

Neměli by to zaplatit ti,co to zavinili,nechápu proč to  musi platit vlastně i každý zaměstnanec,protože na peníze firmy pracovali všichni..

0/0
18.11.2015 11:08

J74a88r11e50k 79K54a10l78i29v34o66d22a 7936553671596

Ono je to ještě lepší, zaplatíme to všichni, neboť je to státní firma.

0/0
18.11.2015 11:39
Foto

P15a26v62e75l 57M59a26k72o46v92e53c 8278475261

Arbitráže a soudy s Českou republikou, případně státními firmami patří mezi nejvýnosnější "obor" podnikání. Česká republika je 3. nejčastěji žalovaný stát na světě...Za právní služby u těchto sporů jsme zaplatili (daňoví poplatníci) přes 2 miliardy korun...:-(

+2/0
18.11.2015 11:04

L35i52b89u20š72e 87V31r12á33n88o61v59á 4707595680718

Možná jsem naivní, ale pořád ještě více věřím soudům, které prostudují tisíce faktů a rozhodnou podle svého právního vzdělání, než novinářům, kteří se výrazně přiklánějí na jednu stranu hned od začátku sporu. 

Takže podle všech článků napsané na toto téma by to bylo opravdu nehorázné rozhodnutí. 

Nyní je ale vidět, že spousta faktů nám byla zatajena (možná je neměl ani sám pisatel) a zřejmě byla opravdu v právu druhá strana sporu.

+1/−5
18.11.2015 8:54

J90o88s95e64f 24H56o74n40e92š 7261392840763

To je čertovo kopítko arbitráží-nemusí se řídit právem a mohou zavádět úsudek

+2/0
18.11.2015 11:05

M43a60r56t61i80n 18Š40u68l13c 2457939700825

Zkuste si někde přečíst, co je to rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. A třeba přijdete na to, že se zákony a státem zřizovanými soudy, natož s právním vzděláním nemá mnoho společného...

+1/0
18.11.2015 14:19

J24a38n 85S95ů98r54a 4225763303612

Podle čeho je to nyní vidět?

+1/0
18.11.2015 23:04
Foto

K37a51r61e21l 95H24r79u79š70k91a 2271561558107

Jen houšť a větší kapky. ČD už konečně potřebují položit na lopatky, ať je koupí nějakej opravdu schopnej dopravce a zmizí tenhle socialistickej relikt.

+1/−16
18.11.2015 7:12

J13i19n78d60ř41i31c84h 60Š69k52o72p59e11k 4165301390395

;-D;-D

+1/−1
18.11.2015 8:04

J64a66r40e93k 33K39a56l28i72v87o65d24a 7106903961816

A teď ještě jednou a česky....

0/0
18.11.2015 11:34

J40i95ř95í 44S43t26e88h39l52í90k 9907676325642

Nejsi tiskový mluvčí žlutého dopravce?Tobě by se líbilo ,zaplatit za zboží,pořádně je nevyužívat a potom platit pokutu.Není něco špatně?

0/0
18.11.2015 11:45

R77o72m50a62n 86J91e87s69c19h84k49e 9148225587955

Ty jsi všeho SCHOPNÝ.

0/0
18.11.2015 20:31

P94e55t52r 81M62a29r75š34o43u93n 5315498506636

myslíte ať je koupí státní DB jo?

0/0
20.11.2015 18:34

J79i48n64d59ř50i33c86h 50Š58k37o20p89e51k 4355861590925

Škodovka měla dodat vlaky dle původní smlouvy a dle původní normy. Že by s nimi dáhy nemohly jezdit by tak byl jejich problém.

0/−2
18.11.2015 7:00

M22a75r80t56i94n 45V25o49t12a58v96a 6268298911705

A proč by asi nemohli? Siemens Taurus byl také vyvynut podle původní normy a jezdí s ním bez problémů ...

+5/0
18.11.2015 8:26

M47a28r54t15i11n 48V61o18t71a17v15a 6928538511385

Hups chybička se vloudila ... Sorry za tu hrubku

0/0
18.11.2015 8:26

J33i97n55d44ř37i37c73h 81Š33k52o29p44e10k 4315381520425

jezdit se strojem vyvinutým dle staré normy lze pouze v případě, že ho uvedou do provozu před platností normy nové.

Takže pokud měli v zadání, že dodají lokomotivu např. do konce roku 2010 a bude odpovídat normě té a té a v roce 2009 se změní norma, tak bez úprav lokomotivu nelze provozovat

+2/−2
18.11.2015 8:57

J18i28r29k13a 17D41v53o91ř72á24k 4725840873398

To je nesmysl. Stačí když před platností nových norem byla věc podstatně rozpracovaná podle norem starých. Chápu že Škodovka chtěla raději vyvíjet podle nových (na čemž si ale pak skoro vylámala zuby), je ale dost trapas, že to házejí na ČD nebo EU. A žere jim to dokonce i arbitr.

+5/0
18.11.2015 10:22

J32i94n59d29ř73i27c72h 56Š42k20o53p71e81k 4575291270175

to bych chtěl vidět, že stačí, když věc byla rozpracována dle staré normy a může se do provozu uvést i po platnosti normy nové.

Kdyby to tak fungovalo, prodávala by se auta se starší normou ještě roky po norně nové (když to přeženu)

0/−3
18.11.2015 10:33

J49i78ř62í 60N45o33v19á29k 3903249898446

Taky se prodávají ;-D

+3/0
18.11.2015 10:41

J64i59n18d47ř64i88c22h 14Š70k18o77p24e45k 4705851920625

prodávají, ale nevyrábí.

Můžou doprodat vyrobené kusy

0/0
18.11.2015 10:57

M68i71r43o53s95l65a44v 18Z76i70k59m36u19n54d 6368572657978

Podstatné je, co požaduje nezávislý úřad schvalující způsobilost vozidel pro provozní nasazení v konkrétním státě. Německý EBA, jehož rozhodnutí akceptují ostatní podobné národní úřadu se určitě nebude řídit vaší představou ... žadatel musí skákat tak jak píská EBA ... jinak si může lokomotivy vystavit někde na nádraží ...

+1/0
18.11.2015 11:06

P54e93t62r 43M92a39r15š13o77u70n 5835458986616

problém je, že on si je může vystavit i nyní, že? dražší a nové normy stejně nesplnuje (tedy nemá to razítko)

0/0
20.11.2015 18:37

P33e35t38r 54M28a10r21š62o52u13n 5555228506536

No a to by možná stálo za to zjistit (teď nemám čas) , kdy se norma měnila a kdy byl termín dodání. Ono taky ta lokomotiva má několik let zpoždění.

Takže klidně si dovedu představit, že v době původního termínu dodání, ještě klidně mohla mít staré normy. Jenže pak už by ji dál Škodovka nikomu jinému neudala, že? Takže si za státní začala vyvíjet nový výrobek?

0/0
20.11.2015 18:39

K44a97r33e86l 86J14a87n48í68k 9168382505234

Tak Škoda Trensportation je tuším Martin Roman a myslet si, že ten si to neuměl smluvně ohlídat do podobného absurdna, je naivní.

+10/0
18.11.2015 1:50

D90a61n65i47e92l 35V60á73c85h28a97l 3136478965436

To je trochu mimo, tenhle člověk už s tím nemá dávnou nic společného.

0/−2
18.11.2015 9:28

M40i20r39o47s26l63a58v 42Š71u59b58í21k 6576453865692

proč se STRESOVAT http://perform-ers.com/contest/your-favorite-song-9/watch?m=1064  [>-][>-][>-]

0/0
18.11.2015 0:20

K48a88r59e96l 70N90o47v18á29k 1254928703226

"Škoda Transportation vyrostla především na zakázkách pro České dráhy, které ji firma dávala velmi často buď zcela bez soutěže, nebo v soutěžích, kde si České dráhy vymyslely nesmyslné parametry, aby se nemohl přihlásit nikdo jiný."

Třeba jako šíře dveří ve vlacích RegioPanter :-)

+4/0
17.11.2015 23:37

J14i88r83k66a 89D14v37o94ř98á12k 4965370123328

Až na to, že s tou šířkou dveří jsou sice v menšině, ale nejsou jediné. Takže ono to zas tak nesmyslné nebude... ;-)

0/−1
18.11.2015 10:25

R75o42m75a48n 26J49e41s38c64h57k46e 9468695287915

RegioPanter je krám. Chybí stěny, chybí koše , police, kam se nic nevleze. V zimě táhne na záda.

0/0
18.11.2015 18:01

V39a96c48l65a71v 58H55a68j37e89k 3546819419

v Desirech a Stadlerech ty dveře nejsou taky.

0/0
18.11.2015 19:08

J52a89n 56M10a43n87d24í41k 2858483541547

Kdyby České Dráhy byly soukromník nebo silná státní společnost jako třeba DB, nikdy už Škodovce vlastněné anonymními společnostmi z Marshallových ostrovů a Guersey žádnou zakázku nezadá, ale tady kvůli nesmyslným zákonům prostě musí. Škoda Transportation, která mimo jiné intenzivně lobuje za nestavění vysokorychlostních tratí (jednodušší než na ně naprojektovat vlaky), je hlavní kat české železnice.

+5/−2
17.11.2015 23:34

K72a72r59e28l 18N53o67v67á76k 1164728983886

"za nestavění vysokorychlostních tratí " Lobují všichni kdo mají rozum a kalkulačku.

To co je v zahraničí je pro Československo nereálné pro profil krajiny. V Německu běžný profil krajiny s kolejemi pro 220-230km je v ČR/SR ekvivalentem pro 140-160km/h. Na tratích mimo Beroun-Praha-Bohumín či Beroun-Praha-Brno není nikdy reálné překročit rychlost 140km a to jen na částích ůseků(náklady jednotky miliard) mít na ostatních úsecích rychlost 200+ je o stovkách miliard za narovnání krajiny.

Soused je projektant u Sždc.

+3/−9
17.11.2015 23:41

M46a60t26ě85j 17V20o35n94d58ř95i22č67k88a 4454350408766

Možná že je soused projektantem SŽDC je právě důvod, proč se tvrdí, že to nejde. Dosavadní projektanti mohou být proti ze stejného důvodu, jako škoda.

+4/0
18.11.2015 4:55

I96v20o 98B20o26u85š81e 5182197808

V CR nikdy nic nejde....... Inu zatim to z Prahy do Berouna jede rychlosti asi 70 km/hod, asi jako za Rakouska......

+4/0
18.11.2015 6:14

J10a23n 73Č75e82k83a11l 7539515634244

Jasně, a proto se teď otvírá VRT skrz Duryňský les, že... Ale hlavně že "to nejde"...

+4/0
18.11.2015 9:41

J10i41r44k29a 76D23v62o16ř50á64k 4315410453398

Zvláštní, že v okolních zemích to mají za problém, který ale normálně vyřešili. Že vy nezkušeností (mírně řečeno) projektantů SŽDC? Proč tedy na to nepustí projektanty ze zahraničí, kteří takové problémy dávno řešili a vyřešili?

Je snad tak hloupý, že "chce" stavět VRT ve stopě stávajících koridorů, tedy ve stopě tratí postavených geometricky na provoz před 100-150 lety?;-D

+3/0
18.11.2015 10:31

J75o87s88e35f 44H40o14n97e10š 7531932440323

V Itálii jezdí FRECCE a tam si s kopečky poradili

+1/0
18.11.2015 11:09

J46a83n 15Č44e81k88a22l 7819205674754

Apeniny jsou přece placka, to Vysočina je jiná liga... ;-D;-D

+1/0
18.11.2015 13:22

J95i18ř68í 55K12o40c45u91r42e39k 6535174225648

Přesně, rovinaté Apeniny a nížina Cordiliéra Ibérica. Vždyť i v Rakousku se staví nové tratě jenom v rovině, jako třeba Koralmbahn. Gotthard Basis Tunnel je taky v rovině.

Krom toho VRT potřebuje sklony do 8 ‰, jinak by se ten vlak nerozjel. Zatímco na konvenčních tratích jsou spády až 25 ‰  Díky tomu tam může nákladní vlak a nejsou potřeba šílené tunely. To, že ve světě jezdí vlaky po VRT ve spádech až 40 ‰ je dáno tím, že mají jinou fyziku.

0/0
18.11.2015 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.