Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestování s Českými drahami může po prohrané arbitráži zdražit, řekl Ťok

České dráhy chtějí zvrátit verdikt rozhodčího soudu, podle kterého musí zaplatit Škodě Transportation 1,2 miliardy korun ve sporu o pozdě dodané lokomotivy řady 380. Kvůli tomu se obrátí na klasický soud. Pokud by neuspěli, může to podle Ťoka vést ke zdražení jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š16t74e36f34a98n 67F46r97i37č86a 7542588753256

Ten verdikt je absurdní. Musela být makačka to vyargumentovat.

0/0
19.11.2015 17:39

J58i17ř11í 94M18a54k22o94ň 2275148614390

JO, kdo zaplatí, ten má. To platí všude - třeba skupina poslanců hrdě prohlašuje, že svojí iniciativou změnila zákon ve prospěch tel. operátorů. ;-D

0/0
19.11.2015 7:02

D84u52š74a57n 84P95i43š67i 8703651960929

Jestli ČD dostávaly lokomotivy pozdě, tak na co čekaly 5 let? Jestli dodavatel neplnil dohodnuté termíny, měly následovat smluvní pokuty a posléze odstoupení od smlouvy pro její hrubé porušení.

+5/0
18.11.2015 20:10

R12a43d23e78k 36J36a41n62a12t37a 9295836834542

Však něco podobného ČD dělaly. Velká část těch peněz, která teď mají ČD zaplatit je to, co ČD předtím odmítly Škodovce dát, protože smluvní penále ...

Tohel není první článek o tématu, řeší se to těch 5 let ...

+1/0
18.11.2015 23:20

L25u36b60o92š 78M19a29š47í37n 9609556627388

Proč by to měli platit cestující.je potřeba odhalit pravé viníky.

+4/0
18.11.2015 18:31

J69a62n 41L57a86k50o14m11ý 7151205975264

Cestující je i volič, kterej dopustil současnej bordel a tak si za něj i zaplatí...

+2/0
18.11.2015 18:48

T90o76m29á76š 82O25č55e72n11á50š27e40k 2203721287830

Cestování hromadnou dopravou je hodně drahá záležitost, to ať se na mě nikdo nezlobí a ještě by měli zdražit? Je to jednoduchá matematika, cesta z domova do Prahy hromadnou vyjde cca na 200 Kč na osobu. A když pojedu autem, cena je při ceně 30Kč/l 201,92Kč na auto, Při dvou dospělých a dvou dětech, opravdu jednoduché počty...

0/0
18.11.2015 18:11

R81a95d85e27k 80J73a12n91a49t94a 9705966424502

To berete opravdu "jednoduše". Zapomněl jste, že při cestě autem existují i jiné náklady než cena pohonných hmot. A zapomněl jste, že železnice poskytuje spoustu slev, od skupinové slevy až po slevy pro časté cestující.

+1/0
18.11.2015 19:26

P23a31v49e93l 61M28a52t27a59s 1771395160657

Pokud se rozhoduji mezi vlakem a autem, hrají nejpodstatnější roli okamžité náklady, tj. cena jízdenky x cena pohonných hmot. To ostatní sice taky platím, ale v okamžiku rozhodování už mě to tak nezajímá!

0/−1
18.11.2015 20:18

R68o21m24a27n 76J77e85s27c32h24k22e 9978205127275

Kdo jede vlakem občas, žasne na cenou. Já také, když vidím průvodčí a prodává jízdenky. Dříve stál vlak 1 Kčs 10 km, dnes tuším 16 Kč. Platy ani důchody se tolikrát nezvedly. Na slevu si musíte koupit kartu a ta také stojí peníze.

+1/0
19.11.2015 19:06

M84a43r30t83i75n 67F10r14y18š69č78o65k 7653393777366

Plus za slevovou kartu. O zbytku vašich tvrzení lze s úspěchem pochybovat, stačí nahlédnout do oficiálního ceníku Českých drah. 1 km stojí v základní ceně, tedy beze všech slev, pro dospělého cetujícího (15+) přesně 10 Kč. Viz http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik1-14-12-2014.pdf

0/0
20.11.2015 12:12

Š49i50m66o46n 33D37a80l53e30c63k63ý 8950984346815

Určitě víte, že u auta neplatíte pouze benzín. A nelze opomenout, že jste to auto musel za několik set tisíc koupit. Ale souhlasím, že pokud se s někým vezete a přispíváte pouze na benzín, tak to opravdu vychází o dost levněji a o ještě více rychleji.

+2/0
18.11.2015 19:48

P63e18t49r 98J74a44r19o32š 2884101205197

Auto se da poridit i za par tisic. Nemusite mit zrovna posledni model. Coz se rozhodne blizi mnohem vice i tem CD.

+2/−1
18.11.2015 20:02

J18i16ř98í 30P61l91a45v84s58k68ý 9440806601159

chapu to spravne, ze podle toka se ceske drahy mohou v obchodnich vztazich chovat jako vepr domaci, a kazdy, komu se takove obchodni vztahy nelibi, je osklivy, zly a nemravny ?

mezi obchodnimi partnery obvykle plati nejake smlouvy, a tedy i smluvni podminky ... a nevidim jediny duvod, proc by zrovna ceske drahy mely mit z tech smluvnich podminek nejakou vyjimku a nemusely se jimi ridit.

zaverem jedna rada pro management cd: at zrusi odborarum rezijky, a budou mit na pokutu penez dost ;-)

+3/−4
18.11.2015 16:22

P49e40t55r 14N46o18v19o45t95n11y 1561880781

Management režijky zrušit nemůže. Tak možná zaměstnancům ČD a jejich rodinným příslušníků. Těm ostatním, kterých bude daleko víc ale ne.

+2/0
18.11.2015 16:36
Foto

M61i14l41o44š 56H32o26v70o44r24k64a 2430433166877

Uvidíte, že se ČD i Škoda dohodnou. Pokud arbitráž rozhodla ve prospěch Škodovky, tak k tomu měla důvod na základě smluv. Člověk, který ví, jak tyto arbitráže probíhají (arbitry schvalují obě strany!), tak ví i to, že ovlivnění výsledku je absurdní...

+1/−1
18.11.2015 15:28

V95l14a48d14i28m23í38r 68C91i43h95l73a 8111978707123

Když Ťuk není schopen odhalit a obvinit viníka, nemá na ministerstvu co dělat. Rv

+4/−5
18.11.2015 15:22

Z28d14e13n66ě33k 54J37o10n33á38š 9871789946410

Dodavatel snů.....

+2/0
18.11.2015 15:07

J48o13s73e13f 56F10i96l18i83p 3601472740

Měl by to zaplatit viník né p. Ťok?

+1/−1
18.11.2015 15:06

Z71d52e23n36ě52k 68J46o52n62á24š 9381139316720

no může to zdražit, ale spousta lidí s tím taky nemusí dál jezdit....

+4/0
18.11.2015 15:03

P59e21t14r 93J84a50r89o96š 2124571705367

Jinymi slovy, ze by diletanstvi podniku meli zaplatit zakaznici? Hmm, no jak myslite...

Me by hlavne zajimalo kdo tam tu inflacni dolozku pridal a odsouhlasil ;-O

+16/0
18.11.2015 15:00

M94i24r11o31s95l28a16v 85R78ů64ž56i20č11k45a 2197578875847

Zavřít arbitra.

+1/0
18.11.2015 14:58

J87i45ř10í 34P37l46a96v79s66k61ý 9340816551209

nebylo by ekonomicky vyhodnejsi zavrit ceske drahy ?

0/−5
18.11.2015 16:23

R78o80m41a50n 38J60e92s42c83h25k86e 9808555567825

Nebylo by ekonomicky výhodné této zemi zamávat a odstěhovat na pustý a teplý ostrov ?

0/0
19.11.2015 19:14

O82l14d80ř48i23c71h 81J90a93n88e73č83e97k 8479496333531

a mimochodem, jak vlastně může ministerstvo nařídit tomu samému subjektu zdražit, když mu nedokáže zabránit žalovat jím vypisované soutěže? ;-D

0/−1
18.11.2015 14:56

R82a11d98e32k 63J76a16n58a34t94a 9125256194502

Ministerstvo někomu nařizuje zdražit? Ťok jen řekl, že to může vést ke zdražení jízdného. To může prohlásit kdokoliv, klidně i vy.

+4/0
18.11.2015 17:29

T65o50m32á82š 78M30o11r16a95v16č98í49k 3567496853185

Zdražit můžou, ale to jen těm chudákům, kteří necestují po 1. a 2. koridoru, kde je konkurence.

+1/−2
18.11.2015 14:46

O43l46d75ř62i36c71h 54J82a59n49e13č41e64k 8479866883781

jo, hlavně by měli zdražit na trase Praha - Ostrava, aspoň na ceny z roku 2005.

a vůbec zrušit všechny ty akční, superakční a včasné jízdenky.

+2/−5
18.11.2015 14:45

P79e33t27r 57N25o65v53o33t81n94y 1121260641

A to jako proč?

+6/0
18.11.2015 14:45

T36o59m19á47š 85M68o78r43a86v38č77í76k 3107286793965

Už jen z toho důvodu, že ty dotované ceny byly opravdu legrační (ale ne tím, že byly kvůli dotacím nízké, že?):D

0/0
18.11.2015 14:48

O74l41d68ř22i60c76h 69J62a89n85e30č19e19k 8139896593791

aby tam (do Ostravy) tolik neprodělávaly

0/−2
18.11.2015 14:48

P43e84t75r 80N54o10v10o30t98n45y 1461880781

Když vám odejdou zákazníci, tak vyděláte víc?

+3/0
18.11.2015 14:49

O47l64d34ř53i83c29h 70J56a52n75e82č49e83k 8949816573331

takže průšvih s lokomotivami pro hlavní (konkurenční) tratě (ať už se bavíme o konkurenci aut, autobusů nebo jiných železničních dopravců) mají zaplatit cestující na zapadlých lokálkách, kteří už teď platí dvojnásobek toho co cestující na koridoru, ačkoliv jezdí 20 let starými motoráky?

a i kdyby ano a ČD to přineslo vyšší tržby, tak ministerstvo a kraje musí adekvátně snížit úhrady prokazatelných ztrát, neboli ČD by to žádné dodatečné peníze nepřineslo. cena za lokomotivy na koridoru nikterak náklady na lokálce neovlivní, takže pokud jsou příjmy dopravce na lokálce dané náklady (tržby z jízdného + doplatek ztrát), nemohou ani při růstu tržeb vzrůst, dokud provoz stále bude ztrátový.

ČD by měly být rozděleny na firmu provozující dotovanou dopravu a na firmu provozující dopravu 'na komerční riziko dopravce'. pak by se ukázalo, jak ta pendolina vydělávají.

a pokud předmětné lokomotivy zajišťují ministerstvem objednanou dotovanou dopravu, tak hold ministerstvo musí zvýšit úhrady, když se kvůli lokomotivám zvýší prokazatelná ztráta.

0/−2
18.11.2015 15:09

P76e35t87r 26N29o84v93o31t92n86y 1681210401

Ty lokomotivy určitě nejezdí jen Praha-Ostrava. A kam až byste to chtěl dělit?  To jako že by v případě vstupu nějakých jiných dopravců na státem/krajem kupované linky museli oni své firmy rozdělit, pokud by někde jinde jezdili na sebe?

+3/0
18.11.2015 15:19

O76l33d26ř11i17c81h 53J83a59n15e39č19e86k 8429986973141

jezdí ty lokomotivy vůbec na nějakých komerčních linkách, co jsou vlastně komerční linky vyjma pendolin a EC/IC Praha - Ostravsko?

pokud jezdí (výlučně) na dotovaných spojích, tak má prostě ministerstvo zaplatit vyšší prokazatelnou ztrátu.

ad. dělení firem - u soukromníka je to něco jiného. ten těžko bude za každou cenu držet ztrátovou linku a pokud ano, ta ho může stáhnout do konkurzu. ale dokážete si představit v konkurzu ČD? potíž je v tom, že v soukromé firmě má příslušný ředitel zodpovědnost majitelům, pokud není (spolu)majitelem sám a pak rozhoduje o vlastních penězích. ale vedení ČD jsou pouze dosazení úředníci bez jakékoliv zodpovědnosti. žádný šéf ČD přeci nedopustí, aby ČD opustily linku Praha - Ostrava - přitom je mu jedno, jestli tam stát tratí 100 milionů nebo miliardu ročně. ať si kdo chce co chce říká, řeči o 'komerčním riziku firmy' jsou žvásty, hospodaření ČD se přímo promítá do rozpočtu ministerstva a tím celého státu.

0/0
18.11.2015 15:33

M25i14c47h50a22l 68T62i89m30k45o 3493584614365

dělit dále CD na dotovanou a nedotovanou dopravu je nesmysl. Už úplně stačí, že se to rozdělilo na CD, CD Cargo a Spráu železnic. Nyní by už defakto ze zákona měl fungovat režim, že se o jednotlivé dotované spoje bude soutěžit v otevřených výběrových řízeních, tzn. je na dopravcích, aby si provedli kalkulaci, co je pro ně finančně únosné a s čím tam chtějí jezdit. Tudíž už nelze aplikovat režim "vykaždte ztrátu a my vám to zacálujem". To že si CD neumí koupit lokomotivy je její problém a není důvod, aby za to dostávala vyšší dotace.

+1/0
18.11.2015 16:11

O82l87d40ř44i15c26h 67J92a74n75e78č92e75k 8819866203961

jenže ten systém zatím s výjimkou několika regionálních tratí nefunguje, mj. proto, že ČD soutěže neustále samy torpédují.

ano že si ČD neumí koupit lokomotivy by měl být jejich problém, stejně jako to, zda provozují na vlastní komerční riziko ztrátové spoje - stejně jako u všech ostatních (soukromých) dopravců. jenže to je jednak managementu jedno, protože jak už jsem napsal, to jsou úředníci bez zodpovědnosti, druhak kdo tento problém zaplatí? vlastník, který si tam ty úředníky dosadil, tedy ministerstvo, tedy v důsledku daňový poplatník.

a dělit ČD na část pro dotovanou a nedotovanou dopravu - ano nesmysl to je, ale očividně není jiný způsob, jak ukázat, zda je jejich nedotované podnikání udržitelné - tj. není dlouhodobě ztrátové.

0/−1
18.11.2015 16:20

P61e31t94r 81N52o16v92o36t21n56y 1481260601

Jediný, kdo to torpéduje je MD, protože neumí správně vypsat VŘ.

0/0
18.11.2015 16:27

P18e43t11r 52N13o35v97o11t63n92y 1871560201

Když se to vezme do důsledků, tak žádné dotované podnikání nemají.

0/0
18.11.2015 16:28

R71o74m42a74n 86J17e43s34c51h95k40e 9408115447335

Které jsou ty regionální trati,  co "fungují" ?

0/0
19.11.2015 19:15

T51o78m 15O20n54d58ř24í69k 7594743391823

...předseda představenstva se jmenuje Krtek, takže jasnej tunel...;-)

+4/−1
18.11.2015 14:44

K83a97r59o66l12í92n94a 94H30o60r77o80v61á 3189263835902

No výborně. Špatná práce vedení a právníků ČD se přenese na zákazníky. To máme fakt radost.:-/

+19/0
18.11.2015 14:39

L14u22b72o34š 63O76t22t 3246820450654

Moc by mne zajímalo, kdo takovou smlouvu za ČD podepsal. Pokud stát uzavírá smlouvu, je  ve většině případů  nevýhodná pro něj. To je místní folklór, nebo právníky platí druhá strana?

+17/0
18.11.2015 14:38

M60i72r25o21s77l60a50v 52Z45i72k38m17u48n37d 6318272367388

Statutární orgán, nikdo jiný to udělat nemůže, Jenže statutární orgán nesjednává detaily ... asi tak jako Putin s Obamou neřeší detaily, ale znají dva tři základní body ...   o kterých pak melou na tiskovce ...

0/0
18.11.2015 15:10

K92a49t96e85ř67i69n26a 20K58o44z82á54k86o20v58á 2398171105158

Jako občasný zákazník ČD NEBUDU, pane ministře, rukojmím Vaším ani této zkostnatělé socialistické firmy!!!

+6/−8
18.11.2015 14:29

J65a49n 40D65r42b47u67š49e43k 2274253482

Ten původní nadpis článku byl lepší. Takový méně bulvární. Ale co už...

+2/−1
18.11.2015 14:22

P89a95v55e17l 72M72a62t85a56s 1501605490907

ZDRAŽIT??

Tak to přijdou o poslední věrné zákazníky. To už vyjde výhodněji cesta vlastním autem!

+1/−4
18.11.2015 14:22

O18l62d27ř50i95c88h 97J24a27n31e72č52e19k 8419526303121

vlastním určitě ne, možná tak zadarmo půjčeným.

+4/0
18.11.2015 14:45

T76o75m40á29š 43M63o90r63a51v66č43í47k 3287186973785

Třeba firemním:)

+2/0
18.11.2015 14:50

P25a51v38e15l 31M91a30t35a50s 1751785330437

Kupodivu vlastním. Dálky jezdím za méně než 1Kč/km - auto s menším objemem na LPG.

+2/−1
18.11.2015 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.