Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat čelí hromadné žalobě. Automobilku viní, že lhala o spotřebě

Italsko-americké automobilce Fiat Chrysler Automobiles se nepodařilo odrazit hromadnou žalobu, která ji viní z klamání lidí. Žalobu organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo povolil italský odvolací soud. Organizace tvrdí, že Fiat lhal o spotřebě vozu Panda. Údajně je vyšší o dvacet procent, než se tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o19m43á63š 51Z39e19m56a35n 3145398974865

Mám 7 let staré auto a papírové spotřeby lze dosáhnout na delších trasách bez zrychlování (bez kopců, zatáček, přemíry vesnic atd) ¨Lze jet i za méně.

Ale v reálu mne to nebaví a jezdím za víc.

Údaj o spotřebě je nesmysl už z podstaty (opravdu chcete jedno číslo pro auto bez zátěže v Polabí i pro tahání vozíku se dřevem na Šumavě?).

Lepší by bylo uvádět měrnou spotřebu v g/kw/h než nesmysl v L/100km.

0/0
20.11.2015 22:04

V77l28a93s59t57i18m64i23l 90H34a19l32b15i71c81h 8383955556418

Nejen Fiat.Abych se u Dácie vešel do udávané spotřeby,tak bych ji z 1/5 musel tlačit.

0/0
20.11.2015 7:51

Z51d58e62n21ě44k 85D84u45b27e98c29k80ý 3257764820938

Mám služební Logan MCV 77kw. Udávaná průměrná spotřeba činí 7,1 reálná dlouhodobě 6,9. Jezdím předpisově při průměrném zatížení asi 60%

Pravda že na soukromé Impreze se na udávaný průměr 10,5 nelze přiblížit

0/0
20.11.2015 14:15

J94a73n 53K59o40n70v11a95l98i20n58k78a 5570791591785

Ono se není čemu divit. Malý motor s vysokým poměrným výkonem prostě musí žrát. Fyzikální zákony stále platí.

+2/0
20.11.2015 7:42

J72i87ř48í 33S66c82h18w73a22c89h 8648934208196

tak pokud vezmeme jen fyzikální zákony, tak ty jdou spíše ve prospěch motoru menšího s větším litrovým výkonem. Například litrový tříválec se 150 koníky versus motor stejné konstrukce (!) čtyřválec 2.0/150 koní. Při odběru stejného výkonu například 50 koní bude v tom okamžiku žrát více ten 2.0 protože větší motor má prostě větší ztráty. Proto mají stejná auta s různými motorizacemi při stejné jízdě spotřebu různou a to čím větší motor tím větší spotřeba (vyjma přiblížení se hraničním mezím některého z motorů). Například Mustang s R4 má menší spotřebu než s V6 a ten má menší spotřebu než s V8 ;-)

0/0
20.11.2015 15:58

M41a48r20e75k 18J84a46n25e69č50k62a 1627106853161

Tak u svého dvoulitrového Japonce to mám opačně, ve velkém TP mám uvedenou spotřebu o dobrých 45% vyšší :-)

0/0
19.11.2015 14:41

Z36d64e67n29ě56k 92H75a52n26z21l 1861986402684

Taky lžou

0/0
19.11.2015 16:56

P74e76t90r 86M67i71c47h13a49l 2940234631122

Tak je taky žaluj. :-)

0/0
21.11.2015 7:29

V46l85a70d66i96m11í47r 57R32o44z47e26h42n87a31l 5988880187536

Pokud se týká skutečné spotřeby, musíte se dívat na totéž vozidlo v nabídce USA. To není fiat.....

0/0
19.11.2015 14:07

D77e49n92i58s 75W94i37t47z13k86u 3683531659537

hm,pandu v usa nekoupíš.dodge journey ten jo

0/0
19.11.2015 17:35

M55a89r81t59i23n 85R61a82y45m39a38n 4732548783498

Na spotřebu má největší vliv styl jízdy a rychlost. Povedlo se mi se stejným autem dojet do Madarska za 5,5 litru benzinu po okreskach a za 9 kdyz jsem jel po dalnici na Slovensko. A kazdy technicky gramotny clovek vi, ze palivo ma urcite mnozstvi enegie v sobe "uchovane". Rika se tomu vyhrevnost a je to u benzinu 44 MJ/kg. A moderní benzinovy spalovaci motor pracuje s ucinosti cca 35%. S tim se toho moc delat neda. Takova je fyzika. A o vyuziti tech 35% si z vetsi casti (ta mensi je ucinnost hnaciho ustroji, nahusteni gum, nalozeni auta a spoustu dalsich faktoru) rozhoduje sam tim, jestli kouka dopredu, jak moc brzdi, i kdyz to neni treba a jestli jede po dalnici 130 nebo 140. Jelikoz odpor auta roste s mocninou rychlosti.

+2/0
19.11.2015 10:09

J48a24r40o50m45í23r 18K87r20á74l 4380589964599

To ano.  Ale pokud naši servisáci jezdí se starým passatem za 7,5-8 A s novým "superturbem" jen o půl litru míň, asi to s tou úsporností nových motorů tak slavné nebude.

0/0
19.11.2015 10:13

M87a77r78t92i70n 51R16a71y84m12a56n 4702418193638

vzdyt to rikam :-) zalezi hlavne na stylu jizdy. To co je v papirech je pouze kvuli emisim, protoze emise jsou primo umerne spotrebe :-)

0/0
19.11.2015 11:15

M83a30r26t86i98n 88H55o27u18b51a 6443671799178

jestlize ma v otp uvedeno pri 120 neakou spotrebu, tak kdyz pojedu po dalnici touto rychlosti na 5/6 rychlsotni stupen, tak to takovou postrebu mam mit, maximalne nejakou dorbnou odchylku. asi se shiodnene, ze 20% neni drobna odchylka.

korme jineho je spotreba uvedena v opt pouzivana take pro vypocet financnich nahrad za pouziti auta. nikoliv jen kvuli emisim

0/0
19.11.2015 12:03

V30l63a88d11i93s66l60a44v 13B13u72r77y62š21e83k 1799132147534

pokud by to tam takhle bylo uvedeno, že při 120 tolik a tolik, tak by jistě to tak mělo být, ale jelikož tento údaj tam neni a je tam spotřeba ve městě a mimo město podle nějaké metodiky, tak je to trochu složitější

0/0
19.11.2015 12:23

M13a88r57t51i59n 17H14o69u69b37a 6583131709978

kdyz budu uvazovat trvalou rychlost 120km/h na dalnici, tak mam defacto skromnejsi pozadavek, nez soucasna metodka pouzita pro stanoveni spotreby do opt a ani tak to nevychazi.

abychom si rozumeli, ja budu klidne sobec a je mi uplne jedno, jestli auto emisni limity plni jen papirove nebo i fakticky. to je zalezitost vyrobce a statnich organu. co mi ale jedno neni, ze prichaizm kazdy mesic o spoustu penez jen diky tomu, ze kdosi v testu kecal a koeficient toho kecani (u fiatu Panda je to tedy 20%) mi metodika ministerstva financi neumoznuje zahrnout do vypoctu financni nahrady za pouziti auta.

0/0
19.11.2015 13:08

M50a30r23t55i75n 73H58o29u79b27a 6533181469778

jen doplnim - porovnavam to se spotrebou uvadenou mimo mesto

0/0
19.11.2015 13:10

V71l47a15d46i89s63l89a58v 78B14u80r96y33š96e32k 1859102417734

při 120 km rychlosti mám spotřebu logicky vyšší, než ve městě či mimo město, kolik má mé auto mít spotřebu při 120 km rychlosti výrobce v současnosti neuvádí, pokud by tak činil, tak by to bylo tak o 20% víc než po městě a tak zhruba o 40% víc jak mimo město, mě žere auto mimo město 5-6 l, při 120 km konstantní rychosti zhruba 7 l

0/0
19.11.2015 16:27
Foto

M37i41r97o38s14l38a55v 34S33t70e14i42n23e39r 6418324633895

nevím, co máte za auto, ale můj škoda Yeti s 81 kW dieslem a 4x4 pohonem si při 120 na dálnici A92 Deggendorf- München vezme o dost méně, než 6 litrů na 100. Někde je stoupání, pak asi 6,8, jinde klesání, 2,6 l /100. Používám tempomat, pro spotřebu 7 l bych musel naprogramovat asi 150 km/h, možná i o trochu více. Moje oblíbená rychlost je 140, na trasu Strakonice- Mnichov (270 km přes Železnou Rudu) mám opakovaně průměrnou spotřebu 6 l/100 při "živé" jízdě.

0/0
20.11.2015 19:05
Foto

M67i48r80o49s70l26a42v 57S51t76e35i42n79e85r 6798804143785

Přidám i podrobnosti- jezdíme ve dvou, ale vzadu máme vždy slušně naloženo, takže je třeba brát středně vytížené auto. Všechna kola jsou na 2,6 barů, jak se sluší na dálnici s plným vytížením, čínské pneu Westlake SW 608, což je terénní a zimní profil 215/60 SR 16.

V motoru je standardní VW olej syntetický 5W30 s dlouhou životností, 30000 km. Převodovka 6 běhů, optimální rychlost pro spotřebu je 1500 Ot/min.

0/0
20.11.2015 19:14

M43a42r75t90i65n 40R28a54y46m90a50n 4642118423428

Ano pokud byste chtel suplovat homogacni testy (zatizeni 1 clovek = 80kg, nadrz a provozni kapaliny plne z 90 %) a pojedete za bezvetri a po naproste rovine pak byste mel mit takovou spotrebu. :-)

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D28a60l60i34b65o25r 65B79a62r61t29o91š 5524840337609

Tak výborně. Psal jsme o tom, že jde o obchodní válku mezi USA a EU, když byly dáno pokuty německé bance, Googlu a Microsoftu a pak přišel na řadu Volkswagen a teď se úder vrací proti Fiatu s Chryslerem, Jde především o to, že je to společná firma s Chryslerem, tedy odvety za VW. Začíná to být zábavné.

+2/−1
19.11.2015 10:04

M18a59r97t89i86n 97H11o18u61b93a 6343341909928

cist umis, ale chapat a rozumet ne.

specificky pro tebe je v clanku uvedeno, ze toto je rok stara causa, dokonce explicitne uvedeno, ze byla otevrena jeste pred aferkou s VW.

krom toto, ci by to jako byla odvet?? chrysler patri fiatu, nikoliv obracene. tak leda ze by italove hrali na vlastni branu

+2/0
19.11.2015 12:08
Foto

D50a43l91i23b28o35r 55B25a87r23t63o79š 5244710727869

Velevážený pane Martine Houbo, asi také patříte k těm ctěným přispěvovatelům, kterým musím prvně vysvětlit, že jsme spolu husy nepásli. Až to pochopíte, rád si s vámi velevážený pane Martine Houbo popovídám.

0/−1
19.11.2015 13:13

O43n30d84ř81e89j 65F20r54a43n27c 4529981398

Ale to nic nemění na tom, že tu melete nesmysly ;-D

+1/0
19.11.2015 13:23
Foto

D40a90l73i85b21o27r 36B78a34r59t77o45š 5294460447199

Ach jiný pán, ale ten již umí vykat, jaká to nádhera. Ale slovník odpovídá poslednímu českému cikánskému dlaždiči. Mějte se krásně pane neurvalý.

0/−1
19.11.2015 14:10

O72n36d38ř31e27j 73F49r51a10n36c 4399871578

No, pěkně jste se nám tu odkopal. Přitom stačilo na začátku říct "Ano, mýlil jsem se se svou nesmyslnou konspirační teorií." A ještě jedna věc - i když balíte urážky do rádoby slušného hávu, je to pořád hulvátsví. Tak pozor na to, jste přesně to, co se tu snažíte kritizovat ;-)

0/0
20.11.2015 0:22
Foto

D95a75l36i26b83o96r 48B76a67r95t44o93š 5614830517489

Především konspirační teorie jsou něco, čemu se každý vysmívá. To ale neznamená, že nejsou založené na naprosto logickém základě. Problém, je, že ti, kdo tahají za nitky ve světové politice vám to nikdy neprozradí, a tím vás udržují v nevědomosti a nejistotě. A to je přesně to, co chtějí. Pak vznikne totiž přesně tato situace, kdy vy mne napadáte a já mohu kontrovat jen indiciemi a ne přímými důkazy. Jde o to, kolik si totiž pamatujete z ekonomie  a z ekonomického vývoje lidstva, jak z učebnic tak i z doby vlastního života, a jak jste či nejste schopen tyto poznatky kombinovat.

Co se týká vaší poznámky o napadání, ano tentokrát máte pravdu, neb jsem zde na blogu zastáncem pravidla...NA HRUBÝ PYTEL HRUBÁ ZÁPLATA. Problém zde je, že většina blogerů nepozná slušnost a má ji jen za slabost. Takže se z mé strany nejedná o hulvátsví, ale jen o osobní obranu a pokus o převýchovu těch iniciativních hulvátů.

Snad vám toto vysvětlení bude stačit.

K otázce Fiatu, podle mne je to tak , jak jsem napsal, i když na to nemám důkazy, jen pocity, protože Chrysler je velmi často využíván k takovýmto geopolitickým hrátkám. Je to válka bez armády. Je celkem možné, že se Chrysler něco dozvěděl o Fiatu a pak to tajnými kanály poslal ven. Případně i jiná kombinace, nevím, ale Chrysler je podezřelý a to i přesto, že jsem 10let jezdil Chryslerem 300m.

0/0
20.11.2015 11:14

Z62d53e31n11ě81k 17D87u30b80e64c90k48ý 3737584810398

Možná panu Francovi vadilo že jste se nelichotivě vyjádřil na adresu onoho dlaždiče

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D77a81l58i32b61o61r 31B96a67r51t75o91š 5434680437319

Možná.

0/0
20.11.2015 14:28

M10a88r56t15i38n 15H50o17u54b54a 6603911589748

staci martine houbo, netreba velevazeny. ja si na uzivani titulu v bezne zivote prilis nepotrpim

jakakoliv diskuse nad tim nesmyslem, kterym ses tu prezentoval, je vsak zcela zbytecna

0/0
19.11.2015 13:46
Foto

D27a84l66i65b21o13r 60B89a86r40t55o62š 5584160257549

Ano, zdá se vám zbytečná, protože neznáte souvislosti s Chryslerem. Ale to nevadí. A nakonec i já se mohu plést. Ale rozhodně vás nečastuji takovými přídomky, které byste si zcela jasně zasloužil. Podle mluvy, bych řekl, že váš titul je PUDr. CSc. Ale i zde se mohu mýlit, možná máte jen dnes velmi špatný den a potřebu dšít kolem sebe síru. Buďte zdráv pane otitulovaný.

0/0
19.11.2015 14:15

D60e46n43i90s 59W26i52t53z33k37u 3743131779117

fakt,ale golfa vyrábí VW

0/0
19.11.2015 17:41
Foto

F69i72l32i49p 65D18o36n31é 2653821419231

Spotřeba vozu je jeden z nejprolhanějších údajů v TP vůbec. To můžete vzít kterékoliv auto od kterékoliv značky. Výhody aut se stále nafukují a proti evidentním lžím se nedělá nic.

+11/0
19.11.2015 10:00
Foto

D57a10l52i78b98o35r 62B93a17r26t10o97š 5574730417439

Jde o to, jak se svozem jezdí. Mám vůz, který má spotřebu v TP 13,1. Obvykle jezdím za 14 až 15, ale bez problémů dokážu mít spotřebu i jen 10,7. Zvláštní, jak těžká noha ovlivní spotřebu a peněženku.

0/−1
19.11.2015 10:06
Foto

F38i46l10i82p 87D26o66n33é 2233911969871

Přesně o tomto to není. Jde o to, že se ze spotřeby stala mantra a vjsou výrobci kteří udávají i 4l a pod 6L se nedá dostat. Jsou to nafouknuté bubliny podvodu.

+3/0
19.11.2015 10:26
Foto

D32a94l63i11b77o11r 25B10a73r33t11o22š 5184690837689

Tomu bych neříkal mantra ale jednoduše česky PODVOD. Chtěl jsem dát příklad, kde se spotřeba neudává falešně.

0/0
19.11.2015 11:20

V74l73a74d34i74s97l84a64v 98B52u95r90y76š38e85k 1129462397974

hm, mě u vozu ford tři roky starém s motorem od PSA 2,0 TDCi tedy skutečná spotřeba s údaji v TP více méně souhlasí, teda dá při běžné jízdě dosáhnout, předtím u benzínu fokus 1,6 nesouhlasila a dosáhnout se nedala, je to asi auto od auta jiný a benzíny jsou na tom v tomhle ohledu zjevně hůř, ale hlavně si myslím, že spotřeba v TP není žádný příslib, že auto v normálním provozu bude takovou spotřebu dosahovat, takže s tou lží bych byl opatrný, je to údaj z povinného testování podle nějaké normy a tak je ho potřeba brát a nebo případně prokázat, že při testování došlo k podvodu či lži

0/0
19.11.2015 12:02

P52e25t31r 95P42o73s66p19í36š34i90l 4238144566916

Koukám, že tady jsou samí kouzelníci, co jezdí se spotřebou udávanou výrobcem a ještě níže. Přitom ten výrobce tu spotřebu měří za podmínek, které s běžným provozem prakticky vůbec nekorespondují.Já jsem měl už pěknou řádku aut a jediné opravdu úsporné, které nemělo problém se dostat na spotřebu udanou výrobcem , byla Octavia 1,9Tdi 66 kw.

+4/0
19.11.2015 9:58

J58a47r67o32m89í46r 39K64r58á81l 4200479714869

U 15 let starého auta není problém se vejít do papírové spotřeby, u nového není šance.

+1/0
19.11.2015 10:14

T31o64m81á20š 26V68e47s77e41l11ý 5665648700609

letitou volkswagení 1.8T 20V na Vás ;-D

0/0
19.11.2015 13:08

M72a85r48t48i97n 27K90a28r78á55s91e67k 9878663498858

3 roky stare auto a neni problem (samo pri velkem podilu dalnic s rychlosti 140 jde spotreba vys)

0/0
19.11.2015 17:50

T93o12m79á87š 71K52u80c95h44a19ř 3247271468111

AGRko už nic nepřekoná. :-(

+3/0
19.11.2015 10:58

M66i29c85h66a77l 19H43r21u30b79o68š 4510187882515

zrovna mám jedno pred garážou... ;-)

0/0
19.11.2015 21:11

T37o12m96á90š 46V98e86s76e98l18ý 5915888140389

no jejej, míval jsem Golfa 1,8T a zatímco já s ním jezdil dlouhodobě za 12,5, všichni známí co měli to samé tak mezi 12 a 17, tak na netových diskuzích všichni jezdili za 4 ;-)

+2/0
19.11.2015 13:07

T83o98m54á27š 22K36u16c11h20a56ř 3157731738311

Všechny automobilky mají k dopozici data z řídících jednotek získaná při sevisních kontrolách. Bylo by zajímavé, kdyby tato data, statisticky zpracovaná, tedy třeba grafy rozložení spotřeby a např. průměrné rychlosti, byla veřejně přístupná. To by bylo mnohem víc vypovídající, než nějaká vycucaná laboratorní čísla.

+2/0
19.11.2015 9:54

M21a45r62t62i39n 68K42a22r32á80s46e23k 9898293778738

Ne nebylo a to z toho duvodu, ze nemate uplne reprezetnantivni vzorky ridicu a jejich stylu jizdy - da se totiz cekat ze treba s porsche 911 budou lidi jezdit trochu jinak nez treba s nejakou rodinnou polododavkou ....

0/0
19.11.2015 17:56

M88i15l15o36š 30K35o50l39m81a81n 6496273547902

Já si budu asi stěžovat na Škodovku, protože mám uváděnou průměrnou spotřebu 6,3 L /100 km a  jezdím za 5,1 L/100km.  Mám ale strach,  abych to neprohrál, protože jezdím převážně ve dvou, s vozíkem jen občas, dodržuji předepsané rychlosti a nejezdím stylem brzda plyn.

+2/−2
19.11.2015 9:48

V26l72a77d74i40s45l54a62v 30B70u26r61y28š17e13k 1319162377374

mě napadlo, že možná taky záleží i na tom, jak se s tím autem jezdí, já mám kugu z roku 2013 a díval jsem se do TP a je tam spotřeba 7,5/5,0/5,9, nevím teda přesně, co to znamená, ale po městech jezdím za 6,2 l, mimo pod 6 l a na dálnici při docela hrubé porušení rychlostního limitu se dostávám nad 7 l

+1/0
19.11.2015 9:19

O30n51d10ř47e52j 94V69a16l80e79n88t50a 5868301159172

7,5l/100 - město

5,0l/100 - mimo město

5,9l/100 - kombinovaná spotřeba

0/0
19.11.2015 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.