Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardová arbitráž o lokomotivy byla pro právníky zlatý byznys

Kromě Škody Transportation má arbitráž mezi výrobcem lokomotiv a Českými drahami dalšího vítěze: dvě advokátní kanceláře zastupující obě strany. Ve sporu požadovaly více, než je samotná cena lokomotivy, v součtu si ale nakonec přišly "jen" na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a28r65e48l 92T36i39l15l26i21n24g96e71r 6444896840405

Mám pocit, že to všechno není úplně tak křišťálové průhledné a černobíle jasné. Nepochybně je problém na obou stranách. Smlouvy ČD jsou podivné a hospodaření - zejména v dávnější minulosti - netransparentní. Proti tomu stojí Škoda Transportation - česká firma, která sice dává práci skoro 4000 zaměstnancům, ale bylo známo že měla dlouho nejasnou majetkovou strukturu a lobby u státních dopravců. ALE - v devadesátých letech to byla firma v útlumu, bez perspektivy prodeje a výroby dalších lokomotiv, bez možnosti rozvíjet tu nějaké know how a zaměstnávat lidi ve vývoji a v poměrně zajímavé výrobě. Nemám s tou firmou absolutně nic společného, jen chci poukázat na to, že podle mého názoru není nic špatného na tom, když národní dopravce podporuje národního výrobce (že to podle pravidel volného trhu a EU to není žádoucí je jiná věc, dělají to nicméně všechny státy v Evropě). Velmi dobře se ví, že NE-schválení v Německu není technický problém (kde je ten otevřený trh???) a ano, Vektron nebo Taurus od Siemense by bylo jednodušší řešení, přesně takové, kam směřuje onen dlouhodobý problém s německými úřady. Můžeme všechno kupovat z Německa a možná i levněji, ale nemyslím, že je to ta správná cesta. Podle mně je třeba napříště Škodovku lépe kontrolovat, rozhodně je ale v českém zájmu tohoto výrobce podporovat v tom, aby drahám dodával kvalitní výrobky (to velmi dobře umí) za férové ceny.

0/0
23.11.2015 12:24

M38a39r78e42k 47Š14i53m13o41n 2354127508118

Mohli si najmout mě. Prohrál bych jim to úplně stejně a vyšel bych levnějš.

0/0
21.11.2015 2:59

Z72d72e63n95e30k 77K28o49c52i14á73n 3617899386

Organizovaný chaos tady zavedli poslanci současných i předchozích vlád uměle. Ti by měli nést následky za úspěšný chod těchto mafií soudních, exekutorských...

Obyčejný smrtelník toto nevyřeší a dav taky ne, na to mají tyto instituce kryté státem ozbrojenou ochranku ve formě policie...

A vyšší moc prezident?! A ti dva poslední Klaus a Zeman ??? Ti tomu přeci velí!

+2/0
20.11.2015 10:23

J15a78k57u66b 74P72l92e32v29a 9325876126923

Už to proboha prodejte, stát je nejhorší hospodář, furt se tam jenom lijou prachy. !!;-O

+2/−2
20.11.2015 9:54

T63o96m91á62š 66L50u29d90v45í78k 1310917854202

Ty pokuty zaplatí samozřejmě daňový poplatník. Obě.

+2/0
20.11.2015 9:54

V77í47t 11O72ž63a88n47a 1778398485124

právníci jsou šmejdi, vezmou si 1% z ceny nemovitosti, přičemž smlouvu sepíše podle vzoru jeho sekretářka za 5 minut a on sám ji kontroluje asi 15 sekund

+3/−1
20.11.2015 9:39

M81a28r23e69k 78K10o97s38t24e60l97e32c23k38ý 6823676458

Stát obchoduje opakovaně se stejnými nesolidními firmami a ve smlouvách má stále stejné rozhodčí doložky, které znamenají, že spory neřeší nezávislé soudy, ale soukromá, nikoliv nezávislá, firma - Rozhodčí soud.

A firmy proti státu státu u Rozhodčího soudu opakovaně zastupuje dlouholetý kamarád Dluhoslava Sobotky Radek Pokorný, současně i mistopředseda onoho Rozhodčího soudu! Není to trochu podivné?

No a Sobotka neustále vyskakuje proti ministru Ťokovi, kterému se rozhodování Rozhodčího soudu nelíbí. Tak kdo je předsedou vlády a čí zájmy hájí? Skoro to vypadá, že Sobotka je pouze nastrčenou figurkou, přes kterou tečou peníze od státu do vybraných soukromých firem. Ještě nedávno se tomu říkalo tunelování. V tomto případě posvěcené nikoliv nezávislým soudem, ale jen jakousi podivnou soukromou rozhodčí firmou...

+5/0
20.11.2015 9:15

M29i67l79o28š 73K10o38l42m81a53n 6576633897802

Pomocí § dokáží takové spory zaplést natolik, aby to neinformovaný, slušný plátce daní nedokázal mezi denními zprávami rozpoznat a vyvodit si závěry. To vše věděl i Gross a proto se z něho během "měsíců" stal milionář. Do takové společnosti soudců a advokátů se dostane jen pár prominentů, kteří nás ovládají.

+1/−1
20.11.2015 9:11

T77o77m92á86š 50F31u62k 2300271336687

Advokátní kancelář Pokorný zastupuje Škodu,ČEZ a jiné "solidní" firmy,které se soudí u rozhodčího soudu,kde je pan Pokorný shodou okolností místopředsedou.Takže proč to novináři nenapíší?Není to nikomu divné?Jaké "objektivní rozhodnutí byste čekali?

+5/0
20.11.2015 8:40

J71i80ř93í 78J64u53r94á19š28e14k 8397205680107

Spíš bych se podíval na účast Martina Romana v dozorčí radě ČD a jeho údajné vlastnictví nebo spoluvlastnictví Škody Transportation.

+3/0
20.11.2015 8:44

T74o64m16á87š 28F29u59k 2310731576117

Ona je to stále stejná písnička,arbitrážní mafie,exekutorská mafie,prostě organizovaný zločin v "právní"podobě.;-D;-D;-D

+3/0
20.11.2015 8:59

M60a17r64t44i76n 56K85a84r48á18s55e42k 9338623498278

No jeste ze dozorci rada nerozhoduje o vysledcich vyberovych rizeni....

0/0
20.11.2015 16:12

P53e30t80r 13N23o85v97o31t11n12y 4979535742674

Také máte pocit, že  cca 50 000 právníků v republice si mne ruce, jak se vyvolávají ( uměle) spory a jak si rozkrádají hodnoty, které neprodukují ?  Já už ten pocit mám dávno, že advokáti,exekutoři,státní zástupci,soudci, notáři  nám nevylepší právní vymahatelnost ( o spravedlnosti ani nemluvě). Oni se obohacují a jak jinak - LEGÁLNĚ A  PODLE ZÁKONA.  Porovnávejte ceny lokomotiv, dálnic, platebních karet ("Opencard"), poplatky za exekuci, notářské poplatky za dědictví   atd. s Německem ( s vyšší životní úrovní !!). Snad se konečně o tom začne alespoň psát.

Co na to ministře "pro spravedlnost" ???

+9/0
20.11.2015 8:18

P21e73t38r 44N87e95c19h33a78n94i83c76k45ý 7463346468620

Tohle je na ČD průšvih. Není to řízení provozu ani fírové nebo průvodčí, ale tihle manažeři a ředitelé jejichž posty si politici dávají k narozeninám nebo je vymyslí pro kamaráda co by se nikde neuchytil.

+3/−1
20.11.2015 8:02

J67o47s26e45f 45H74o35n98e57š 7181212690183

Není pro prohřešek advokátů,zastupovat více stran?

+1/0
20.11.2015 8:02

S45t22a55n14i30s59l33a10v 82S54r43b75a 4845434788764

Pořádná masáž veřejnosti pokračuje. Ještě kdyby tu tak stále byly ty lidové soudy jako za komančů. To by o výhře Českých drah u soudu nebylo už nyní pochyb. Dobrý tah koupit si tuto IDNES do portfolia ANO.

+2/−1
20.11.2015 7:42

M33a40r83e84k 66H62r78u48b67y 6637642271738

Fakta jsou jasná: vyběrko na míru od Standy Martinovi. Miliarda za lokomotivu, kterou svět neviděl. A arbitráž není soud - ani vzdáleně.

+2/0
20.11.2015 7:49

S79t59a95n76i74s73l34a53v 44S62r79b12a 4855814138464

a kdy se české dráhy přiznají, že vše, co dosud dělaly, bylo buď tak odfušované nebo tak zkorumpované, že to muselo jednou prasknout? proč je potřeba vytvářet obraz chudáčků z českých drah, které okradli ti neřádi ze škody, ti právníci?

+1/−1
20.11.2015 8:05

M68a22r43e51k 24H89r54u41b30y 6497812571388

ČD je pro vrcholné politiky a jejich kamarády dlouhodobě stejný krmelec, jako DPP pro ty pražské - bez ohledu na stranu. I proto pořád neexistuje zákon o odpovědnosti úředníků za efektivní nakládání se svěřených prostředky

+11/0
20.11.2015 7:36

M39a50r98e36k 32Š18i79m19o32n 2504797978738

Ten by ale v ČD stejně neplatil, ČD je akciová společnost, manažeři ručí podle obchodního zákoníku. Pokud majitel (stát) chyby přehlíží, soudy nemohou konat. Ano, dozorčí rady by měly být odpovědny za hospodaření svěřených podniků.

0/0
21.11.2015 3:02

G46u58s79t47a97v 50S44o96j53k72a 1198843535394

Jenom český stát umí dělat obchody s firmami, se kterými se již x-krát spálil - Eurovia, Škoda Transportation.

0/−1
20.11.2015 7:34

M77a48r48e44k 33H34r26u21b54y 6107922631418

Stát se možná spálil, ale dotyční zcela jistě dobře vydělali - i proto se pořád "nedaří " prosadit pravidlo o vyloučení firem, které mají spor se státem, že státních zakázek.

+2/0
20.11.2015 7:39

M32i48r93o74s84l70a76v 91B14u95č33e95k 6193473521854

Dočkáme se někdy ? Toho, aby Stát přišel a sdělil - "Hle, občané, toto jsme zavedli - efektivně - levně ... Namátkou :

1) Systém Izip - Elektronické zdravotnictví - 1.7 miliard Kč - nefunguje ... 

2) Centrální registr vozidel, značek - 475 milionů Kč - nefunguje - funguje ...

3) Ozvučení Promopro - 848 milionů Kč - ostuda ! ...

4) Systémy MPSV, dálnice - se vlní, padají mosty, aféry Pošty, Nemocnic, fondy EU 

5) Stát má informace - obíhat však s formulářem bude člověk ...

6) Miliardy na Solární lobby - v jiném článku - Opět , vzduch je horší ...

7) ČD - by vydaly za samostatný rozbor finančně , průtokového molocha !

     - zlaté padáky zlatých padáků ... atd. atd ...

8) Kdo něco skutečného produkuje, je blázen, hodnoty a zisk zajistí štáb právníků 

   Opravdu, Vládo, je naděje ? - "Ano, toto jsme Stvořili", funguje to, žádné loupeže ... Zatím vidím - Nejlepší zaměstnavatel stát + 12.500 dalších pracovníků - nejlepší podnikatel - poslanec + 15% mzdy ... Nejlepší produkt - Lokomotiva, je nejdražší a nikam nemůže vyjet ! ...

+5/−1
20.11.2015 7:26

A20n31n87a 83B72e55z83o15u38c35k97á 9803811260566

Ono to nakonec neukazuje na pochybení Škodovky, ale spíš na neschopnost ČD...

+14/−2
20.11.2015 7:18

J98i13r74k59a 35P75a79k15o87s29t43a 9672115956575

Přesně tak, včera se psalo o tom, jak ČD dvakrát odmítli mimosoudní vypořádání což by stálo drobný oproti 1,2 mld! Škodovka se soudit vůbec nechtěla...

+2/−1
20.11.2015 7:31

T22o13m38a37s 80A53u18g57u13s96t49y23n 6927676231760

Vy byste souhlasil s mimosoudním vyrovnáním, když jste přesvědčen, že jste v právu a platit nemáte Vy, ale druhá strana?

+6/0
20.11.2015 7:34
Foto

M88i38l46o96š 29H38o42v63o65r76k62a 2860863256427

No pravděpodobně měli asi moc hloupý a předražený právníky, když arbitráž rozhodla, tak jak rozhodla a to si ještě složení arbitrů musi odsouhlasit obe strany...

+1/0
20.11.2015 7:38

P80e76t10r 53Z53a71v33a23d59i58l 4883817916

Vzhledem k tomu, že neznáme znění smlouvy, tak je těžké říct, že by mimosoudní vyrovnání bylo horší variantou. Tady mám spíš podezření na to, že si právníci chtěli přijít na větší balík peněz, tak doporučili ČD nepřijmout mimosoudní vyrovnání. Ale jak říkám, neznáme znění smlouvy, takže je těžké dělat nějaké závěry. On ten rozhodčí soud dospěl k závěru na základě nějakých dokumentů. Neřekli si zřejmě, tak a teď to ČD pěkně natřem.

+4/0
20.11.2015 7:49

M21a98t90ú75š 51B32e23n38a67k 9418914452493

Tak nejako, kedy sa ČD dohodli so Škodou tak by z toho právnici v podstate nič nemali, keď sa to o pár rokov predĺžilo tak si právnici si prídu na pekných pár miliónikov

+1/0
20.11.2015 13:22

M50i49r65o21s37l79a12v 52Z94i50k68m54u63n28d 6988562547848

No právě, den po uzavření "mimosoudního" vyrovnání - patrně výhodného pro výrobce se na policii / státním zastupitelství objeví anonymní oznámení a škodě způsobené ČD a příslušný manažer bude obviněn ...

Každý normální člověk, který dostane objednané zboží / zakázku o rok později požaduje nějakou kompenzaci od toho, kdo se zavázal ke splnění dohodnutého termínu ... a nikoli, aby ještě doplácel nějakou inflační doložku za dobu, kdy se zhotovení zakázky, resp. dodání zboží zpozdilo ...

0/0
21.11.2015 13:22

J30o47s65e21f 43L62a33n28z 8545331964408

je krásné dostat královsky zaplaceno i při prohře , škoda že nejsem právníkem...

+2/0
20.11.2015 7:06

M36i59c87h42a44l 53N20o17v62á47k 7230479577794

Nevím už vlastně doopravdy co tedy vedení ČD dělá.

Navrhly do soutěže podmínky šité na míru Škodovce, která vytvoří novou mašinu, která bude jezdit hlavně do zahraničí(asi tak stejně jako Pendolino s 230km/h to má tak leda na okrasu), fajn. Tak když dostaly takový stroj, pak se vymlouvají na licence a další úpravy, fajn. Ale to všechno jsou jen reklamace, nedodělky, které by se tak jako tak protahovaly.

Mašina na 160km/h se slušným výkonem se dá předělat na vyšší rychlost, tak to na železnici bývá, tak proč se to neřešilo tímto způsobem?

Proč ty mašiny ale nezaplatili a pak se nesoudili o nějaký ty problémy, vždyť na to mají nějakou záruční lhůtu a pozáruční servis, šlo by o mnohem menší částky.

Já rozhodně jsem zastánce Taurusů, případě Vectronů. když to má jezdit do zahraničí, žádný spory by se neřešily. Bylo už tehdy jasný, že když nepustí do zahraničí Pendolina, tak si budou držet i ostatní výrobky jen na svých tratích, především v Reichu. Ale když si ČD koupily předražené Škodovky, tak to mají taky zaplatit a né se soudit o nedodržování smluv ještě před úhradou. Ta Škodovka se tak jako tak "vyplatí", stejně to tu bude jezdit 50let a po zhruba 35letech už bude výdělečná.

Takto přisipávají další miliony právníkům, za to mohl být o 1ks mašiny navíc, která ČD bude chybět. Kdysi bylo na ČD stovky mašin a dneska je nenahradí a nedejbože, když jde jedna jediná do údržby. To se pak sesype celý grafikon, který je upraven na výkon a rychlost nových mašin....Rv

+4/−4
20.11.2015 6:42

M90i29c96h46a92l 89N12o30v57á81k 7250329947424

A ještě doplním ceny, Škodovka 20kusů 2,5mld. 1ks = 135 mil, s prohranou arbitráží nyní 3,6mld -1ks = 180mil.

Pro porovnání

OBB - Taurus 1216 5mld -75 ks. - 1ks = 67 mil.

Finsko - Vectron 97ks 8,1mld - 1ks=83mil

Nebudu radši zveřejňovat objednávky nad 100kusů.

Pokud má někdo jiné ceny, tak klidně napište.:-)

+2/−1
20.11.2015 7:41

M23a95t53ú52š 63B62e16n25a43k 9568644602433

Problém v Taurusoch OBB je v tom, že si ich OBB dorábali sami vo vlastnom depe, takže tá cena je len za to, čo dodal Siemens.

Dalším problémom je porovnanie vozidiel ktoré sa dodávali v rozdielnych počtoch kusov.

Navyše 1216 mali v ČR a aj SR veľké problémy so schvaľovaným a sú schválené len pretože niekto riadne poohýbal normy na rušenie zabazpečovacej techniky vozidlami.

Fínskych  Vectronov má byť 80(ďalších 17 je opcia, to je cena navyše) a voči 380 sú to riadne očesané stroje- majú iba jeden napájací systém takže by mohli jazdiť iba na juhu ČR, juhu SR a v MR, akurát sú zodolnené voči chladu.

0/0
20.11.2015 13:19

M16i37c49h56a46l 24N95o69v42á25k 7340749247244

Aha tak to už chápu, že je to teda směšná částka...hmm

Vectrony z Finska tedy nakonec vycházejí jednosystémové na 100mil. OK tak to jsem se docela zmýlil a zdá se, že vybavené by stály o něco málo více než Škodovky.

Díval jsem se někde totiž, že úplný základ Vectrona v objednávce v roce 2011 prý 66 milionů, ale jako skládačka nutné doplňovat všechno i barvu.

Ale objednávky na Vectrony se jen hrnou, jak ze severských států, také i z jižních států evropy, také i z Ruska a dokonce i prý z Ameriky. :)

0/0
20.11.2015 18:59

J13a64k55u28b 48Š98a67f52a10n41d96a 7145117251391

Takže vy když si necháte postavit barák a firma nesplní na čem jste se dohodli tak jim doplatíte veškeré částky a následně se s nimi budete soudit?

+1/0
20.11.2015 8:33

M85i89c19h52a43l 65N15o60v22á81k 7160699667984

Tohle s barákem nemá nic společného, spíše bych to přirovnal k super ultra hyper mega počítači.

A vy pak nemáte doma dostatečně rychlé připojení.

A borec vám to složí a vy tento stroj vezmete domů používáte ho nějaký ten čas na splátky a pak to přestanete splácet, protože takový výkon prostě nemáte k ničemu a vlastně ten počítač nevyužijete a stěžujete si na to, že  vám na to nejdou ty vaše programy a váš operační systém místo sto jader vám funguje jen na čtyři jádra, protože nula podpory ze strany Windows OS na vaše zařízení...Rv

0/0
20.11.2015 10:09

J80a50k86u18b 43Š66a25f74a14n63d28a 7455127351341

Myslím, že ten váš příklad je úplně mimo. Škoda nedodala požadované ani v dohodnutém termínu ani s požadovanými vlastnostmi.

+2/0
20.11.2015 10:16

M26i59c33h86a26l 98N59o28v23á12k 7420959947874

Protáhnutí termínu je otázka dodávky počítačových dílů např. z Číny.

není to doslovné, ale barák je opravdu mnohem problematičtější než stroj.

Problém je, že ČD tyto lokomotivy převzaly užívaly a přitom neplatily.

0/0
20.11.2015 10:22
Foto

P29a67v58e80l 43P66o74k81o38r96n60ý 2206494860822

Koukám, že právníci si jen mohou přát více neschopných úředníků, zde úředníků Českých drah hrajících si na "velké" manažery.

+7/0
20.11.2015 6:11

M28i26r15e81k 73G94a82j56e50r 5521956489530

Tyhle spory jsou casto umele vyvolane. Je to jen jina forma tunelu a korupce. Urednici nic neriskuji.

+7/0
20.11.2015 6:14

M29a24r98e66k 92H69r96u53b63y 6737382721158

Vážně myslíte, že tenhle tunel je výsledek neschopnosti? Vždyť dotyční se naopak považují za nadprůměrně schopné - ono vydojit miliardu za nic už vyžaduje nějakou tu práci a koordinaci. V normálním státě by už všichni zainteresovaní seděli za zločinné spolčení.

+3/0
20.11.2015 7:46

Š20t46e13f97a81n 54F46r49i17č58a 7492538443326

České dráhy chtějí verdikt rozhodčího soudu zvrátit. Obrátí se proto na klasický soud. Pokud by neuspěly, může to podle ministra dopravy Dana Ťoka vést ke zdražení jízdného

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pravnici-inkasovali-v-arbitrazi-da8-/eko-doprava.aspx?c=A151119_170629_eko-doprava_rts

Vážený pane ministře, zdražení jízdného by vedlo k odlivu cestujících od ČD. O tom, kolik dráhy nakonec dostanou od cestujících budou tedy rozhodovat cestující. Nikoli ČD.

+6/−2
20.11.2015 6:03

K28a14r88e24l 52N74o24v45á37k 8629661853238

Jízdné na ČD určuje a reguluje MF.

+1/0
20.11.2015 7:01

Š54t54e21f94a45n 69F95r10i12č13a 7132888883146

Samozřejmě. Ale o tom, za co utratí korunu ze své kapsy, rozhoduje spotřebitel. Není to ostatně tak dávno, kdy ČD musely pod tlakem konkurence s cenami prudce dolů např. na trase Praha - Brno, nebo Praha - Ostrava.

+1/−2
20.11.2015 7:32

M47a83r90e79k 61H14r55u54b78y 6487372111208

ČD na počtu cestujících v podstatě nezáleží, stát to vždycky dosype. Naopak je pohodlnější cestující spíš odrazovat - viz systém slev...

+1/−2
20.11.2015 7:43
Foto

P48e33t32r 57P52r70o58c11h79á20z57k47a 3502416432394

Moc tomu nerozumím a rozum mi nebere, že nakonec ti kdo platí jsou ČD.Právníci i arbitr to nejspíš dokáží vysvětlit,ale mě by spíše zajímalo, zda bude někdo odpovědný potrestán za smlouvu, která je jak to tak vypadá postavena v neprospěch ČD.Už jen přistoupení na to, aby podobné spory řešil arbitr se mi nezdá moc dobré.Většina s arbitráží končí v neprospěch zákazníka, nebo státu a jediní, kdo si na tom mastí kapsu jsou ti, co něco nedodrželi a právníci.Také nerozumím moc dobře tomu, proč moloch jako je ČD zastupuje externí právnická firma a ne jejich vlastní právní oddělení, které si dozajista platí.Pak se ani nedivím, že v této zemi na nic nejsou peníze a vláda neustále spekuluje jak je s daňových poplatníků dostat místo toho, aby se naučila dobře hospodařit.Rv

+7/0
20.11.2015 5:58

A10l50o39i60s 93S61t40a81r17ý 3869469847532

Dejte si do vyhledávače Karel Muzikář a hned to s tím zastupováním (dokonce bez výběrového řízení) "pochopíte". To pochopíte je v samozřejmě v uvozovkách, protože ve skutečnosti ani to člověku rozum nebere, proč takovéto figurky mají stále vliv, když už se tady prý maká po novu.

+2/0
20.11.2015 6:05

S44t71a71n22i21s52l39a52v 11Č33e77š40k65a 8967516575509

Musím se přiznat, že tuhle arbitráž dost dobře nechápu. Dodat lokomotivy pozdě, dodnes s nimi nemoci jezdit do Německa a ještě inkasovat miliardu korun navíc, to je vskutku nádherná ukázka toho, jak "užitečná" může být taková arbitráž. I když... Já vím, právníci vysvětlí vše.

A když si představím, že podobným způsobem by se na nadnárodní úrovni měly řešit obchodní spory podle smlouvy TTIP...

+7/0
20.11.2015 5:24

P61e63t25r 93T83y86č96k29a 6125602859462

Proste se menili technicke normy a Skoda mela proti tomu ve smlouve

0/0
20.11.2015 6:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.