Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy nedaly na doporučení Ťoka. Škodě zaplatí za prohranou arbitráž

České dráhy mají obavy z exekuce, rozhodly se proto, že navzdory doporučení ministra dopravy Dana Ťoka pošlou Škodě Transportation téměř půl miliardy korun za prohranou arbitráž. Celkově mají doplatit za pozdě dodané lokomotivy 1,2 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z20d86e13n45e82k 32V75r38b82a 8819805723407

Ale tak to není. Pokud je ten rozhodčí nález pravomocný - jako že je - tak jim nic nezbývá. Doporučení Ťoka je jen politický blábol a navíc dost špatná rada - ČD by riskovali nejenom exekuční řízení, ale v případě prohraného soudního sporu navíc odpovídající sankční úroky. Takto se tomu všemu vyhnou a moc neriskují - Škoda Transportation je zisková firma s více jak desetinásobným ročným ziskem a v případě výhry ty peníze získají obratem zpět. Ťok je vůbec politický kecálek - to co tvrdí je tak vytržené z kontextu, že to je na pár facek. Nikdo z nás nezná smlouvy mezi Škodou a ČD a soud nebude vůbec posuzovat ani verifikovat rozhodnutí rozhodčího soudu. Rozhodčí řízení se řídí jinými procesními pravidly, nemusí být striktně v souladu se zákonem a prostor na to, aby soud zrušil rozhodčí řízení je dost malý. Ministr si jenom honí pinďoura, ani skutek utek.

0/−1
21.11.2015 17:44

J48a40n98a 49E82l40i95á88š48o31v59á 9839124494698

Vyjadřuj se pouze k záležitostem o kterých máš alespoň bazální potuchu.

0/0
21.11.2015 17:53

L19u46b67o72š 59M13a52š45í28n 9539986407828

Celé je to nějaké neprůhledné.Kdo je vtom asi namočený?

+1/0
21.11.2015 12:36

O37n97d80ř70e79j 34R51a19t87a23j 4460288776621

sobotka???

+1/−1
21.11.2015 12:56

J71a65n52a 60E80l82i15á28š45o23v17á 9239374954948

Nemá Ťok v orgánech ČD alespoň nějaké své lidi ?

+1/0
21.11.2015 9:11

P79a95v83e10l 23K60ů50r 7497872144778

České dráhy by si měly vymínit, že do dalších tendrů nebude připuštěna tato firma. Lokomotivy byly daleko dražší, než by byly od Siemense nebo Bombardieru. Teď ještě vláčí ministra po soudech.

+2/0
20.11.2015 20:13

Z60d31e32n31e53k 80V50r79b79a 8749915283577

To legislativně dost dobře nelze - resp. výběrová řízení jsou tak sešněrovaná zákonem, že příští výběrové řízení může zase s přehledem vyhrát Škoda. Nad tím, jestli za dané situace by byl lepší výrobek od Škody, Siemense nebo Bombardieru nehodlám spekulovat, spíše je to ale o neschopnosti vedení Českých Drah uzavřít korektní smlouvu a pak ji i plnit.

0/0
21.11.2015 17:52

L77i19b61o66r 62U65r95b54á24n17e27k 7616289643117

Za co přesně mají ČD Škodě platit ? Nějak tomu nerozumím...

+1/0
20.11.2015 15:58

M31a25t64ú56š 12B83e54n95a22k 9918634412853

ČD zadržali poslednú platbu za lokomotívy, teraz ju majú zaplatiť spolu s úrokmi úroky + inflačnú zložku za celý projekt, ktorú nezaplatili. A keďže sa to tahá už pár rokov a úroky sa pri takýchto zmluvách účtujú za každý deň... Najlepšie na tom, je že už pred 2 rokmi vrámci mimosúdneho jednania Škoda navrhla aby ČD zaplatilo len tú poslednú platbu a k tomu by Škoda spravila veľkú opravu na všetkých lokomotív ktorých sa to týka, ako kompenzáciu za omeškanie dodávky, aj keď keďže im zadržali platbu tak aj oni mohli omeškať dodávku.

+1/0
20.11.2015 16:50

J25a25n15a 14E65l52i45á50š87o82v35á 9489804524458

Fakt není možné psát česky ?

+1/−1
21.11.2015 9:07

Z24d15e68n34e26k 48V58r63b20a 8459255723337

No já po Slovensky ještě rozumím. Pokud vy ne, bude lepší když místo poukazování na vlastní neschopnost budete držet zobák. Pakron, ústa.

0/0
21.11.2015 17:46

J23a48n74a 97E33l20i39á97š12o22v94á 9759284594428

Teď si mi to nandal ty pako. Chovanec i Babiš se alespoň snaží, tak proč by nemohl kadejaká iný ?

0/0
21.11.2015 17:51

M42i38l18a31n 41L18a81š16ť32o38v25k46a 8662614933688

Nemtudom!!!!!!

0/0
21.11.2015 13:10

M50i78l22a37n 48W17e36l24s69e22r 5472228918721

Za pozdní platbu......Ale kdosi z vedení ČD podepsal smlouvu s rozhodčí doložkou, která nařizuje obrovské penále za pozdní platbu.  Ale nenařizuje obrovské penále za pozdní dodání lokomotiv.

Kdopak za to nese odpovědnost?  Generální ředitel ČD s platem 500 tisíc měsíčně. Ten, který to podepsal. Chachacha.......

+1/0
20.11.2015 17:11

L58i96b87o25r 31U80r37b92á41n24e40k 7416519693187

Díky za vysvětlení.Takže klasický tunel už při sepisování smlouvy.

0/0
20.11.2015 17:15

J72i71ř46í 17M53r54á95z 6168324937349

taky by bylo velmi zajímavé více napsat o těch smlouvách, které uzavírá ministerstvo dopravy ( a možná i jiná ministerstva)  s doložkami o rozhodčím řízení, kdy ti "nezávislí" rozhodci (kamarádi premiéra) pak hezky rozhodují proti státu

+2/0
20.11.2015 15:30

M12i92l60a28n 69W69e24l59s78e27r 5582518398221

Ono obecně rozhodčí řízení je lumpárna.........K čemu jsou soudy, když to vyřeší nastrčené postavičky?

0/0
20.11.2015 20:29

M40a56r47t96i95n 16M65i66k16o96l50á11š14e48k 7280620893

Ono je vůbec překvapující, že ČD tak výrazně obchoduje s firmou jež má neprůhlednou vlastnickou strukturu...;-D

+4/0
20.11.2015 14:36

Z65d30e95n78e43k 41V22r53b70a 8279915893897

A co na tom záleží. To je takové socialistické šmírování. Na obchodní vztah, plnění smluv a oběma stranami odsouhlasené rozhodčím řízení nemá vlastnická struktura žádný vliv. Ani ty lokomotivy nebudou jezdit rychleji či pomaleji. A pokud jsou České Dráhy prolezlé gaunery, kteří si kopou do vlastní kapsy není to problém Škody ale spíše voličů, kteří volí to co volí a politických stran, které pak do státních podniků namontují svoje lidi.

0/0
21.11.2015 17:58

A24u30g16u93s22t 96F58o19r35m86á68n44e86k 6635779680646

Však oni to ti hloupí cestující zaplatí.

+2/0
20.11.2015 14:35

J74a40n26a 36E91l30i42á43š96o24v34á 9529344874728

Proč hloupí ? Já jsem pravidelná cestující ČD i ostatních soukromých přepravců a jako až tak hloupá si nepřipadám. Strašení, že to zaplatí cestující v konkurenčním prostředí není vhodné.

+1/0
21.11.2015 9:10

M76i25l82a29n 93L20a35š30ť14o80v40k43a 8372434563778

Cestující si možná připlatí, každopádně to však zaplatí "daňový poplatník" :-(

0/0
21.11.2015 13:11

M44i84l16a52n 60W72e62l31s10e73r 5592258818331

Pamatuji si, jak bývalý generální ředitel ČD pan Žaluda obhajoval svůj plat 500 tisíc měsíčně.... prý vysoká odpovědnost    A kde je dnes ta odpovědnost?

+2/0
20.11.2015 13:56

P65a10v97e94l 67M70a79r57e74k 7542499205226

No nevim, tohle bylo snad jeste za Kousala...

0/0
20.11.2015 14:02

M55i61l86a15n 98W50e46l89s67e28r 5452218138621

Ten či onen.... to je jedno. Odměny vysoké, odpovědnost nulová. Opakuji odpovědnost NULOVÁ.

+4/−1
20.11.2015 14:38

V61a29c30l59a19v 47P79e24r39o44u41t74k84a 6978857194601

a dke byla za Žaludy?

0/0
20.11.2015 14:17

F12r49a60n17t68i23š67e59k 74S45t43r97n80a62d 4834645189286

Prohranou arbitráž nakonec ČD zaplatí cestující. Na "zaostalém" Slovensku si důchodci cestují  b e z  placení jízdného !!! Takové vymoženosti se v Česku určitě nedožijeme. Pro nás má vládnoucí koalice jen cynicky směšnou 40 Kč valorizaci důchodů. Nenechte se oklamat - z těch 1.200 Kč až únorového všimného - se do základny pro výpočet výše důchodů nepromítne ani koruna ! Je to naprosto nesystémové opatření, které výši důchodů vůbec neovlivní.

+1/−2
20.11.2015 13:34

B38e53n 94P39a72v42k40a 1317513727341

Slyším nějaký kvikot? Kdopak nedal papání do korýtka?:-P

0/0
20.11.2015 13:19

P65e48t13r 57N66o42v70o52t54n91y 1161610981

Vedení ČD a na ně napojení právníci jsou teď nafutrovaní k prasknutí.

+2/0
20.11.2015 13:29

J44a11r45o26s58l81a57v 20K75a78d56l65e65c 5721769282751

;-D;-D;-D

0/0
20.11.2015 13:02

J47a70n 93J35e19m96e40l50k23a 1295220

To je totiž otázka, zda se dá proti rozhodčímu nálezu něco namítat. Oni si prostě něco rozhodnou a nazdar.. Sice měl být nějaký posun, že by neměli rozhodovat proti normálním zákonům, dobrým mravům atd. Ale jak je to, když firma je navíc zahraniční, jakým právem se to řídí.. Navíc být v roli dozorčí rady a NOZ a ZOK a ručit unlimited svým majetkem je nezávidihodné.

0/0
20.11.2015 12:48

M21i62l36a32n 91W94e93l70s95e24r 5722698258231

Ručit unlimited svým majetkem.......Nějak jsem si nevšimnul, že by někdo za chybná rozhodnutí přišel o majetek.

+1/0
20.11.2015 14:47

J88a68n 55J91e10m68e93l34k78a 1535440

Jenže to je rok 2004..

0/0
20.11.2015 17:19

M66i72l35a13n 15W74e44l62s45e98r 5222518348721

A teď?

0/0
20.11.2015 20:09

S70t78a16n31i61s73l11a78v 22S29r38b83a 4585224598274

a masáž dále pokračuje...opravdu si všichni myslí, že arbitři jsou tak hloupí, aby spáchali to, co se tu představitelé ANO snaží lidem nakukat? nebylo by lepší nejdříve vidět všechny smlouvy, zadávací dokumenty i předávací protokoly? možná z nich vyplyne, že arbitři ani jinak rozhodnout nemohli, protože si to české dráhy takto dříve ujednaly a že se čertí jen "na oko".

+4/−1
20.11.2015 12:43

M86i83c81h87a34l 32N68o66v90á48k 7380179797244

Tak ČD vyhlásili tendr na mašiny s 200km/h a chtějí s tím jezdit výlučně do Německa. Mašina na to nemá ani licenci a s mašinama si jezdí samozřejmě mimo Němce, tak jako s Pendolinem. Ani nejsou zapojenitelné do RailJetu.

Samozřejmě strojvůdci si libují.

To je jako kdyby si firma Student Agency objednala autobusy od letecké firmy s motorem RollsRoyce na 200km/h a že jej inovativně bude používat na německé dálnice bez omezení s plánem na 5 let vývoje jako konkurenta letecké dopravy spoje Frankfurt, Berlín, Paříž, firma přislíbí i když žádný jejich výrobek ani původní nemá ani podobné oprávnění, ale proč né sny jsou krásné. Nakonec po realizaci licence nikde, takže bus za x financí použitelný na trasu Praha-Brno-Bratislava, neboť takový monstrum po německé dálnici nepustí, dokud nezrealizují  svůj prototyp, který byl samozřejmě v plánu dejme tomu o 5 let zpátky a dlouhých x let si ponechají monopol a tak si ty jejich krasavci  budou štrádovat svých 130km/h po českých dálnicích občas nepovolených 160km/h. :D

+1/−1
20.11.2015 12:36

M76a26t31ú28š 39B89e87n12a26k 9798434872593

Až na to, že nemala jazdiť, výlučne do Nemecka, bola skôr určená na VIedeň a Budapešť, k zmene došlo až nedávno. Navyše celé zdržovanie je zo stany nemckých úradov, ktoré mimochodom sedia v budove patriacej Siemensu.

Zapojitelné do Railjetu SÚ. Akurát ho nemôžu ovládať, pretože to nikdy nebolo v podmienkach, provblém je však na strane Railjetu a nie lokomotív. RJ používa na svoje ovládanie propieratelný protokol vyvinutý pre OBB Siemensom, ktorý je montovaný do všetkých nových lokomotív OBB, ale Škoda rovnako ako iný výrobcovia montuje do lokomotív protokol, ktorý je univerzálny podla európskej normy (vznikol neskôr ako protokol pre OBB). Na to aby mohol komunikovať RJ s 380 je potrebné jedno u nich upraviť. Z viacerých dôvodov sa zavrhla myšlienka upraviť RJ, takže sa mali upraviť 380, prebehli rokovania medzi ČD, Škodou, OBB a Siemensom, ale tie sa zadrhli na rakúskej stane. Ono pre OBB je lepšie keď jazdia výhdane ich lokomotívy a Siemens zrejme dúfal, že ČD nakúpia lokomotívy od neho.

+1/0
20.11.2015 13:53

M16i74c30h26a31l 12N27o21v37á69k 7460489477194

No tak teď budou Škodovky jezdit tam, kde jezdívaly "krysy" co tu jezdí už 45let.

Bylo asi jasné že ČD nenakoupí jiné než Škodovácké výrobky, tedy v roce 2004... :(

Doufal jsem, že při tak malém počtu (20ks) budou nahrazeny starými renovovanými Taurusy, tak podobný obchod jako když naši předali 350 Slovákům. Díky hraniční spolupráci s Rakušákama by se otevřela cesta k RailJetům bez pronájmů tažených mašin, které ČD nemá snad zapotřebí. Samozřejmě by si Škodovky na Taurusech mohli smlsnout v rámci licencí na opravách údržbě a získat zkušenosti a vzájemnou koordinaci. Takto vše padlo v niveč.

Nápad který byl skvělý pro ČD opět převzal Jančura nejen u vagonů OBB, ale také i pronájem Vectronů a opět si jezdí s rakouskými mašinkami alespoň na Slovensku. A opět tu budou ČD uzavřené a nemožné provozovat např. regiotratě v zahraničí.

A navíc Rakušáci si s Vectrony podmaní skoro celý svět. :D

Škodovka může být ráda za pár kusů pro Čechy a Slováky a aby toho nebylo málo DB má také objednávku Škodovky, takže jsem zvědav kdo bude dřív, jestli DB Regio se Škodovkou na trati v ČR, nebo ČD se Škodovkou na trati DB...Rv

0/0
20.11.2015 14:31

M48a40t23ú45š 92B97e97n51a21k 9628394812683

Krysy jazdia tak maximálne PRaha - Košice, kedže na juh nemôžu. Do Budapešti jazdia Slovnské gorily, ale tie by si zaslúžili už nechať dožiť na vnútroštátnych vlakoch, čo bol aj plán - pôvodne mali voziť túto linku 380 ČD, potom pol na pol s novými Slovenskými lokomotívami, ktoré sa mali kúpiť, ale to padlo skrz nezáujmu výrobcov (prihlásila sa iba Škoda aj to dala mierne vyššiu cenu).

Vectrony sú črepy, ktoré sa kazia viac ako gorily, pravidelne odriekajú skrz ne vlaky.

Len ma zaujimalo kde by sa tie Taurusi nabrali, kedže OBB ich má málo....

+1/0
20.11.2015 15:01

M39i84r67o12s53l45a71v 62Z91i69k31m16u14n61d 6128492567848

Jaké lok řady 350 předali "naši" Slovákům ?

Lokomotivy řady 350 (Ex ES499.0) byly od dodání prototypů 001, 002 domovským depem v Bratislavě. Po rozdělení státu tam zůstaly, stejně tak jak v pražském depu zůstaly lok řady 150 (Ex E 499.2). Podobně na Slovensku zůstaly širokorozchodné lokomotivy, resp. úzkorozchodné jednotky řady 425 a zubatice.

Hnací vozidla i osobní vozy zůstaly tam, kde byly domovským depem nebo domovskou stanicí. Jedinou výjimku tvořila vozidla řady 810 (Ex M 152.0), která byla v rámci "vyrovnávky" předána na Slovensko, nicméně i finanční závazky ČSD existující ke 31.12.1992 se dělily v poměru 2:1, takže nástupnické ŽSR musely zaplatit za leasing osobních vozů, které zůstaly v Česku nástupnickým ČD ... v poměru 2:1 se rozdělily nákladní vozy ...

0/0
21.11.2015 13:01

V79á91c79l48a70v 13M43i49k88u61l63i63c67a 8863489431864

Doufám, že to byly poslední lokomotivy a zboží, které u ŠkoTra ČD nakoupily.

+3/0
20.11.2015 12:29

S36v69a66t91o12p74l56u56k 70S90i38l88n46ý 4942126639768

"Zpoždění Škoda vysvětlila zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musela lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat."

Tuhle otřepanou a trapnou výmluvu škody už nemůžu ani slyšet. Vykecává se na to už víc než 6 let. Já jen doufám, že příští lokomotivy koupí ČD radši od Siemense, který má pro své Vectrony povolení na celou Evropu.

+5/0
20.11.2015 12:17

P59e89t87r 90N23o63v68o13t55n20y 1971380111

Že se pracuje na nové verzi norem, věděli prakticky hned po podpisu smlouvy.

+1/0
20.11.2015 13:32

S44v67a70t74o75p78l89u91k 76S26i33l91n10ý 4212146609528

Samozřejmě že je to jen pitomá výmluva. Ty normy byly v přípravě dost dlouho na to, aby se dle toho zachovali. Nechápu jak jim to může ještě někdo žrát.

+3/0
20.11.2015 13:34

M65i60r98o89s36l57a54v 95Z22i16k97m87u55n64d 6578272697568

Já to chápu ... co třeba nějaká ta "investiční" pobídka ... "rozhodovací" pohnutky proto bude šetřit policie ...

0/0
21.11.2015 16:02

P70a27v70e29l 32M73a84r82e73k 7642979235516

Na uzavreni rozhodci dolozky jsou treba dve strany, nemylim-li se. Navic kazda ma moznost navrhnout rozhodce. Obvinovat soucasny management skody, ze jen pozaduje to, co mu po pravu nalezi, mi prijde naprosto mimo. Kdyby tak necinili, jeste by jim hrozilo obvineni. V ramci moznosti jeste CD s nabidkou splatek vysli vstric, nicmene ministr pozici pro neco takoveho dost zhorsil. Pokud je nekde problem, tak v nekompetentnosti tech, kteri smlouvu na ty masiny za CD uzavreli v roce 2004.

+6/0
20.11.2015 12:12

P63a52v13e54l 47K38o20s17e19k 4255773626725

To je v pytli, jsem rád když ČD kupují české vlaky a podporují tak naše firmy, ale za tohle by měla být pro Škodu stopka.

+11/0
20.11.2015 12:02

P91a13v30e61l 74K73o39s64e42k 4425803466375

Nejlépe podmínit další zakázky urovnáním sporu.

+1/0
20.11.2015 12:03

M34i15l53a83n 89K97l98o63u43č45e52k 9194207889586

No ale škoda nabízela mimosoudní vyrovnání, které bylo asi o 800mld nižší než teď musí čd zaplatit.

0/0
20.11.2015 12:12

M49a60r11t92i65n 59Š81p80á61d 4212889331826

Zopakujte si ty zkratky, tis. = tisíc, mil. = milión, mld = miliarda.

0/0
20.11.2015 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.