- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale tak to není. Pokud je ten rozhodčí nález pravomocný - jako že je - tak jim nic nezbývá. Doporučení Ťoka je jen politický blábol a navíc dost špatná rada - ČD by riskovali nejenom exekuční řízení, ale v případě prohraného soudního sporu navíc odpovídající sankční úroky. Takto se tomu všemu vyhnou a moc neriskují - Škoda Transportation je zisková firma s více jak desetinásobným ročným ziskem a v případě výhry ty peníze získají obratem zpět. Ťok je vůbec politický kecálek - to co tvrdí je tak vytržené z kontextu, že to je na pár facek. Nikdo z nás nezná smlouvy mezi Škodou a ČD a soud nebude vůbec posuzovat ani verifikovat rozhodnutí rozhodčího soudu. Rozhodčí řízení se řídí jinými procesními pravidly, nemusí být striktně v souladu se zákonem a prostor na to, aby soud zrušil rozhodčí řízení je dost malý. Ministr si jenom honí pinďoura, ani skutek utek.
Vyjadřuj se pouze k záležitostem o kterých máš alespoň bazální potuchu.
Celé je to nějaké neprůhledné.Kdo je vtom asi namočený?
Nemá Ťok v orgánech ČD alespoň nějaké své lidi ?
České dráhy by si měly vymínit, že do dalších tendrů nebude připuštěna tato firma. Lokomotivy byly daleko dražší, než by byly od Siemense nebo Bombardieru. Teď ještě vláčí ministra po soudech.
To legislativně dost dobře nelze - resp. výběrová řízení jsou tak sešněrovaná zákonem, že příští výběrové řízení může zase s přehledem vyhrát Škoda. Nad tím, jestli za dané situace by byl lepší výrobek od Škody, Siemense nebo Bombardieru nehodlám spekulovat, spíše je to ale o neschopnosti vedení Českých Drah uzavřít korektní smlouvu a pak ji i plnit.
Za co přesně mají ČD Škodě platit ? Nějak tomu nerozumím...
ČD zadržali poslednú platbu za lokomotívy, teraz ju majú zaplatiť spolu s úrokmi úroky + inflačnú zložku za celý projekt, ktorú nezaplatili. A keďže sa to tahá už pár rokov a úroky sa pri takýchto zmluvách účtujú za každý deň... Najlepšie na tom, je že už pred 2 rokmi vrámci mimosúdneho jednania Škoda navrhla aby ČD zaplatilo len tú poslednú platbu a k tomu by Škoda spravila veľkú opravu na všetkých lokomotív ktorých sa to týka, ako kompenzáciu za omeškanie dodávky, aj keď keďže im zadržali platbu tak aj oni mohli omeškať dodávku.
taky by bylo velmi zajímavé více napsat o těch smlouvách, které uzavírá ministerstvo dopravy ( a možná i jiná ministerstva) s doložkami o rozhodčím řízení, kdy ti "nezávislí" rozhodci (kamarádi premiéra) pak hezky rozhodují proti státu
Ono obecně rozhodčí řízení je lumpárna.........K čemu jsou soudy, když to vyřeší nastrčené postavičky?
Ono je vůbec překvapující, že ČD tak výrazně obchoduje s firmou jež má neprůhlednou vlastnickou strukturu...
A co na tom záleží. To je takové socialistické šmírování. Na obchodní vztah, plnění smluv a oběma stranami odsouhlasené rozhodčím řízení nemá vlastnická struktura žádný vliv. Ani ty lokomotivy nebudou jezdit rychleji či pomaleji. A pokud jsou České Dráhy prolezlé gaunery, kteří si kopou do vlastní kapsy není to problém Škody ale spíše voličů, kteří volí to co volí a politických stran, které pak do státních podniků namontují svoje lidi.
Však oni to ti hloupí cestující zaplatí.
Proč hloupí ? Já jsem pravidelná cestující ČD i ostatních soukromých přepravců a jako až tak hloupá si nepřipadám. Strašení, že to zaplatí cestující v konkurenčním prostředí není vhodné.
Pamatuji si, jak bývalý generální ředitel ČD pan Žaluda obhajoval svůj plat 500 tisíc měsíčně.... prý vysoká odpovědnost A kde je dnes ta odpovědnost?
No nevim, tohle bylo snad jeste za Kousala...
Prohranou arbitráž nakonec ČD zaplatí cestující. Na "zaostalém" Slovensku si důchodci cestují b e z placení jízdného Takové vymoženosti se v Česku určitě nedožijeme. Pro nás má vládnoucí koalice jen cynicky směšnou 40 Kč valorizaci důchodů. Nenechte se oklamat - z těch 1.200 Kč až únorového všimného - se do základny pro výpočet výše důchodů nepromítne ani koruna ! Je to naprosto nesystémové opatření, které výši důchodů vůbec neovlivní.