Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda chystá žalobu na ministra Ťoka. Útoky jen odvádí pozornost, tvrdí

Škoda Transportation připravuje žalobu na ministra dopravy Dana Ťoka. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Ignačáka ji poškozují jeho výroky v kauze arbitráže s Českými drahami. Ministr prohlásil, prohraná arbitráž představuje tunelování ČD v přímém přenosu. Žaloby ze strany Škody se neobává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i15ř29í 52S44v46a77š33e46k 9594608293149

Ten Ťok je úplný mimoň? Je tam jasně řečeno, že půjde o žalobu na ochranu dobrého jména, tak proč do toho tahá policii? Asi taky "odborník" 8-o

0/−1
21.11.2015 12:29

M24i75r69o90s19l23a78v 56Z87i80k71m19u39n17d 6398672947398

Policii do toho tahá proto, že je záhadné, na základě čeho rozhodci přiznali nějakou inflační doložku, protože o té se ve smlouvě nehovořilo - alespoň podle toho, co se dostalo do veřejných zdrojů ...

Faktem zůstává, že s "pravděpodobností hraničící s jistotou" nikdo s diskutujících smlouvu neviděl a zřejmě neuvidí a lze tedy vycházet jen z "veřejných zdrojů" nebo toho, co "záhadně" unikne ...

Lze pochopit, že rozhodci přiznají výrobci nárok na dlužnou částku, nelze však pochopit, na základě čeho se rozhodli přiznat "inflační doložku" ... (lze se pouze domnívat ...)

Podobně lze pochopit, že se rozhodci nechali "opít rohlíkem" tvrzením, že zpoždění dodávek bylo způsobeno novými technickými normami, protože výrobce "musel" lokomotivy nově zkonstruovat ... a co dělali konstruktéři v mezidobí ... já bych to hodnotil jako riziko podnikání na straně výrobce ...

Výrobce uvádí, že o nových normách věděl dříve (tedy návrhu), takže se nabízí otázka, proč se zákazníkem nejednal o odložení termínu dodávky, protože musí (no musí ...) čekat až na nové normy ... a vyřešit penále za pozdní dodávky, resp. nabídnout nižší cenu ... prostě firma by nevykázala zisk a akcionáři by se nedostali k dividendám ... není tady "zakopaný pes" ...

Ať se tedy policie pokusí objasnit pohnutky a motivy rozhodců  ....

+2/0
21.11.2015 13:15

V12l26a26d28i22m52í50r 19N36o37v63o33t77n84ý 1769680292670

Ministr by se měl primárně starat o tunelování státního podniku ČD několika generacemi jeho vlastních "manažerů" - trvá už to 25 let ;-€

+1/−1
20.11.2015 21:20

J63a97n 32L75a96k94o60m74ý 7221225755514

No a ještě tak teď přiřknout náhradu škody soukromým dopravcům a jaké byly České dráhy, národní to dopravce

0/−2
20.11.2015 21:19

L48i31b29o42r 42Z17a60v73ř66e43l 8639556881112

A dopravovat se budeme jak, chytroline? Autem, nebo s parazitama?? Běž se léčit, nebo to už nehul!

+2/−1
21.11.2015 10:33

J70a21n 21P51i51l75n19ý 5161907972438

Ťuk ťuk. Je tam někdo? ANO. Ťok. Tik tak tik tak tik tak..... BUM

+2/−2
20.11.2015 21:12

K50a51t14e15ř45i11n11a 87V16ý93b31o26r27n21á 6200359659

Tak hlavně že máme někoho, kdo tyhle soudy zaplatí. Je to anonymní multimiliardář a jmenuje se "daňový poplatník" Ten je tak bohatý, že to ani nepozná...:-/

0/0
20.11.2015 20:37

D22a73n95i61e64l 84V52á19c98h13a16l 3846528145796

Asi fakt nemá, co skrývat, jinka by přestáli tohle mediální šílenství a už do toho nepíchali.

0/0
20.11.2015 20:12

J77i38r36k70a 59P71a77k36o68s33t71a 9822595106845

Nemuzu si pomoct, ale cela ta kauza a objasnovani detailu nahrava pro Skodovku! CD neplatili z cehoz plynulo to, ze se dodavka z Plzne zpozdila - a je to vlastne dobre, protoze, kdyby to tak nebylo, tak ty lokomotivy nejsou podle norem. Pak se tam vedl spor o penize, ktere CD dluzily a Skoda chtela mimosoudni dohodu, kde na oplatku nabizela opravy lokomotiv. CD to odmitly (2x!!) s tim, ze chteji aby rozhodla arbitraz, tzn. misto 250 milionu, ktere regulerne CD dluzily, budou platit 1,2 mld. Unika mi snad neco?! CD to proste podelaly....

+6/−8
20.11.2015 19:48

V85i39k11t22o54r 36N22á90r41o51ž10n98ý 3609572968

Já mám pocit , že ČD neplatily právě z toho důvodu , že se dodávka opožďovala.

+12/−1
20.11.2015 20:02

J17i37r64k93a 55D66v48o41ř98á95k 4875120223128

Ale vůbec ne. ČD nezaplatily těch 5% ceny, která podle smlouvy je za to mezinárodní razítko, které podle veřejných zdrojů Škodovka zřejmě ČD nedodala DODNES.

0/0
23.11.2015 9:08

V64i10k65t79o97r 90N60á58r40o23ž47n35ý 3389372208

No , myslím , že jedním z velkých problémů ministerstva dopravy je ŠKODA Plzeň

+4/−2
20.11.2015 19:48

Z12d74e70n97ě14k 39L26i26p20s67k85ý 1897507989982

dodávka se opoždovala proto, že se změnila pravidla

+1/−2
20.11.2015 21:16

L52a71d22i34s61l53a19v 47H12o27l83í69k 5112362659451

Ale o nových pravidlech se vědělo, takže s nimi Škoda mohla počítat rovnou. Že to neudělala je její problém. Navíc by Škoda stihla udělat lokomotivu dle starých pravidel, ale když chtěla být první firmou nabízející lokomotivu dle nových norem.... Ale co, nakonec se jí to stejně nepodařilo. Vectron od Siemensu byl rychlejší.

+2/0
20.11.2015 21:27

T64o73m 70J10u91r57e84č95k90a 6955232755385

„Normy byly vydány až v roce 2008 a bylo nutné je do výroby zapracovat,“ řekl Ignačák.

Pan Ignačák "zapomněl" ovšem dodat, že smlouva na lokomotivy byla podepsána v roce 2004 a všechny lokomotivy měly být dodány do 48 měsíců od podpisu smlouvy včetně všech schválení.

Kdyby tedy ty lokomotivy dodala v termínu, tak ji nějaké nové TSI normy nemusely zajímat, protože v době dodání by je dávno mohla mít schválené podle těch původních. Škodě prostě chtěla využít situaci, kdy po vstupu těchto norem v platnost, by nemohla tyto lokomotivy dál vyrábět a prodávat(podobně byla ukončena produkce Taurusů od Siemensu, kteří byli nahrzeni Vectrony.) Tak se rozhodla, že za peníze ČD si rovnou vyvine stroj dle TSI a začli vše překopávat.

+21/0
20.11.2015 19:24

J98a91n 18D85u27d87e85k 2810292897173

Tak ať českým drahám zatrhnout nakupovat u Škody. Já myslím, že takhle můžou přijít o největšího zákazníka.

+7/−3
20.11.2015 18:58
Foto

M83i90l10o95š 76H73o80v60o45r96k84a 2970913236127

Pokud žijete v tom samém světě co já, tak musíte vědět, že co jste napsal nedává smysl.

+4/−2
20.11.2015 19:38

J60a74n97a 57K33o54p26ř38i25v98o94v83á 8295178745378

Veřejná soutěž je veřejná soutěž. Nikdo nemůže nikomu nic zatrhnout a tak či tak je pořád lepší, když nám po tratích jezdí české vlaky, než kdyby zakázky padaly do klína cizím společnostem.

+4/−2
20.11.2015 19:57

V79i82k69t13o24r 83N13á45r55o98ž37n77ý 3459842888

Pravděpodobně jste zapomněla , jak taková soutěž v českých podmínkách vypadá.... například se vyhlásí nesmyslné požadavky , které může splnit pouze ŠKODA Plzeň ....Ty nesmyslné požadavky se v minulosti týkaly například šíře dveří... 

A jako daňový poplatník chci , aby stát nakupoval co nejhospodárněji. Zda nakoupí od českého dodavatele nebo zahraničního je mi jedno.

+4/−2
20.11.2015 20:05
Foto

M57i21l29o39š 61H37o12v61o91r84k94a 2260763696977

Souhlasím s Vámi, že všichni chceme nepředražený zakázky, ale nutno dodat, že zakázky takovýchto rozměru jsou slušnou injekcí naší ekonomice a pro celý plzeňský (nejenom) region, je to významný zdroj příjmu a má značnej vliv na rozvoj a zaměstnanost.

+3/−1
20.11.2015 20:16
Foto

J53a79n 62V36a81l82a18l19í66k 6156759690796

ale to již není česká firma jestli jste nepostřehla...

0/0
20.11.2015 20:47

M87a68t37ú80š 14B79e64n31a91k 9148234452943

Najväčší zákazník.... za posledný rok dodala Škoda cez 100 trolejbusov a 45 električiek pre DPB.

Ono už tu bol článok o tom, že za minulý rok aj tento rok išla polovica výroby Škody mimo ČR a to ešte v ČR dodáva pre DPP električky a pre ostatné dopravné podniky trolejbusy, takže nieje závislá na ČD.

Navyše tu nieje problém v Škode, ale v neschopných právnikoch a manažéroch ČD, ktorý robia politiku a nie zodpovedne riadia podnik.

0/−1
20.11.2015 21:44

K86a53r35e53l 85B59o64k 7911717551931

Ministr Ťok je jeden z nejslabších ministrů. Slušela by výměna.

+12/−7
20.11.2015 18:26

M36i74r32o52s44l58a59v 73G67r74o80s86s15m40a94n84n 8642839174

Fandím Ťokovi.

0/0
21.11.2015 1:50

J84i74ř82í 55K39r31e59j11č22í13k 2247858604926

Byl bych naprosto klidný, rozhodně nelze poškodit dobrou pověst, která už hezkou řádku let neexistuje... ;-)

+7/−2
20.11.2015 17:57

M14a37r68e30k 15V57y33m39a42z57a88l 5568586502870

Zde vůbec nejde o podnik ŠKODA a ani o společnost České Dráhy, v pozadí je úplně jiný zájem třetí strany....Rv Stačí si tuto dlouholetou kauzu trochu prostudovat a všem musí být jasno. Bohužel to zaplatíme všichni z daní do soukromého podniku.

+3/−1
20.11.2015 17:32

P11a51t78r27i88k 98K64a15v25a31l40e40k 1445734238739

Takhle to totiž v tomhle státě funguje. Dobře se mají jen Ti co jsou prisati na státní firmy a zakázky. Mou uctu mají Ti,kteří to dokážou bez nich. A z čd už zmizelo tolik peněz,že to je k pláči.

+2/0
20.11.2015 18:25

J69a52k27u84b 35H47l60a35v50a58t95a 7288343148506

Tak zrovna v případě Škody to asi bez státních zakázek moc nejde, nebo byste si snad koupil jen tak tramvaj, lokomotivu, vagón nebo něco podobného? Jinak v posledním roce měla škoda převahu exportu nad státními zakázkami.

+1/0
20.11.2015 19:52

V30i17k31t93o24r 24N30á55r77o82ž96n38ý 3859402438

Nebýt v minulosti zakázek pro České dráhy , dnes již neexistuje .

+4/−1
20.11.2015 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.