- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A LPG nic?! To da rozum, na to by totiz dosahl kazdy druhy! Kde jsou ty 10 let stare sliby magistratu Prahy, ze LPG budou moci zadarmo parkovat v centru na zonach?! Skutek utek. Ono totiz takovej slib neprinese ani korunu, tak proc ho plnit...
Dotace na ekoauta? No už vím dopředu, jak to dopadne.
Do této doby se vedení státu tvářilo, jakoby auta na alternativní pohon neexistovala. Přitom v sousedních státech už léta existují různá zvýhodnění na jejich pořízení i provoz. Tady jsme opět ostudně zapsali dobu.
"Snížení silniční daně pro auta na CNG a elektromobily."
Buď má autor chybné informace a plánované uvalení další daně na obzoru? Zatím totiž platí, že u aut na alternativní pohon se silniční daň neplatí.
Silniční daň by měla být správně nazvána "poplatek za použití dopravní cesty", z něhož má být financována údržba silnic. Vlastník vozidla s alternativním pohonem vyžaduje stejné služby jako vlastní vozidla nealternativního ...
Na ekologické úlevy slouží daň ekologická.
Jaký je výběr aout na CNG nebo LPG čí hybridů. Prakticky nulový, tak nechápu co chtějí dotovat.
Nekdo ze statni spravy si chce poridit flotilu skodovek na cng ;-)
Co není ekonomické, není ani ekologické (protože peníze = energie).
Tj. veškeré dotace jsou neekologické.
Včetně skrytých dotací na těžbu uhlí, plynu a ropy, kdy tím že prakticky není daněno zničení neobnovitelného přírodního bohatství a vypouštění uloženého uhlíku do atmosféry jsou fosilní zdroje energie dotovány na úkor jaderných a ty zase státními garancemi a úložišti dotovány na úkor geotermálních a vodních atd atd.
Ekologie je krásná věc, ale když si položím otázku jak a kde vzniká ta elektřina, už to asi tak ekologické nebude. Další věcí je náklady, provoz a likvidace věcí spojené s akumulátorem. Takže kolik oxidů dusíku a sýry musí být vyprodukováno v elektrárnách na dobití jednoho auta?
To ekoteroristé neřeší. Přitom ve výsledku je to možná horší, než klasický pohon. Ostatně něco podobného tu již bylo v oblasti žárovky x úsporky.
A po volbách přijde nová vláda a všechno bude jinak. Tohle jsou akorát výkřiky do tmy.
Nemluvě o tom, že parkoviště nevlastní stát ale obce.
10 milionu elektromobilu v ČR = vytěžit 5 milionu tun olova, lithia ci jinych kovu = několikrát horši ekologicka katastrofa než nafta.
Připočítáte taky naftu spálenou při těžbě?
Baterie pracují chemicky. Při chemické reakci jim vadí horko v rozpáleném autě i mrazy v zimě oproti mobilům. A velké zátěže což zkracuje životnost oproti startovacím bateriím. I na 3 roky.
Recyklace 5ti milionů tun olova, lithia, zinku či jiných kovů, každé tři rok. Víte vůbec co to je za ekologickou katastrofu proti naftě?
Nafta sice smrdí, ale dusičnany a kysličník uhličitý jsou sice jedovaté pro lidi, ale perfektní hnojivo pro kytky a stromy a vítr to odfoukne pryč.
Ale vytěžit a poté recyklovat takové množství surovin pro akumulátory, to je ekologická katastrofa.
Elektromobily
Pokud něco ekologického může mít budoucnost, tak je to vodíkový pohon.
Ono by celkem stačilo, aby se odstupňovaly spotřební daně podle skutečného znečištění, které to či ono palivo způsobuje. Kdyby bylo 5 Kč na plynu, 10 Kč na benzinu a 20 Kč na naftu, tak by to ve městech vypadalo výrazně lépe.
A další zásadní problém jsou nekontrolované STK a zpřísnění limitů pro starší auta, aby tady nejezdily 25 let staré střepy nesplňující žádnou normu, jezdící na benzín s olejem nebo nafťáky bez filtru pevných částic.