Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá dodávka jezdí bez řidiče. Vozit by mohla cestující po letišti

Francouzská firma Easy Mile začíná klientům dodávat svá autonomní vozítka bez řidičů. Až dvanáctimístné elektromobily řízené speciálním softwarem ale zatím nemohou na veřejné silnice. Výrobce ale doufá, že se to brzy změní a bude moci i do měst coby doplněk hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i27ř46í 20K96o46c62u15r73e39k 6695344225588

Technická poznámka k rámečku s údaji: Existuje nezlomitelná mezera. Vypadá to dost blbě, když je první cifra čísla na konci řádku a další cifry pokračují na dalším řádku.

+1/0
22.11.2015 15:35

M93i61r95o59s16l84a83v 68Z78i65k80m10u57n20d 6858712727798

Podobná chytrá vozítka jezdí v nemocnicích (rozváží se tím strava) a podnicích, jsou vedena "kolejnicí pod povrchem" jízdu vozítka řídí počítač podle programu. Umí odbočit na "křižovatce" apod. Na letišti to může fungovat podobně, pod povrchem budou naváděcí kolejnice (kabely)....

0/0
22.11.2015 10:11

J44a36n 68V13a61l15o73u67c67h 6822917528250

Další z francouzských "vychytávek"? Něco jako tramvaje na pneumatikách či opticky naváděné trolejbusy/autobusy? Pak se zjistí, že jízda ve stejné stopě zlikviduje za pár měsíců i tu nejodolnější silnici či pohupování vozu na pneumatikách vyrve celý vodící podvozek; o zaprasené, čili nefunkční, vodící čáře nemluvě...

+2/0
22.11.2015 10:07

R83a20d54o86s37l95a82v 10K71l31a27u48d79a 5384958874522

Přesně tak. Tohle bych na naše kvalitní silnice nepustil;-D

+1/0
22.11.2015 12:57

L29u11c66i88a88n 84P88a90p98a90z85i48a27n 5114757361505

Podle mne to příliš na chytrou dodávku nevypadá. To by mohla jinak jezdit i po silnicích na Vysočině.

0/0
21.11.2015 23:22

J96a89n 13T32i58c75h88a79v71s14k51ý 1644806769770

Do autonomních aut dělá i Mercedes. (bewz té příšerné nádstavby na střeše u auta od Google)

Tady je video testu v ulicích

https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38

Na dálnici

https://www.youtube.com/watch?v=4jW0fJ80VG8

Připravují i nějaké kamiony

https://www.youtube.com/watch?v=XZxZC0lgOlc

A na podobných autech pracuje i BMW, Toyota a určitě hodně dalších.

0/0
21.11.2015 21:12

K79a25r63e89l 85F35a93j34t 5648952371153

Vozítko vypadající zepředu a zezadu stejně musí být pro ostatní strašně bezpečné.

0/0
21.11.2015 21:06

P96e61t54r 30M51a22r39š40o15u84n 5295708356766

hádám, že svítí vepředu bíle a vzadu červeně, to nestačí? ;-)

0/0
22.11.2015 0:11

S19e26i80d47l 36P27e23t17r 1671121475844

Jen by mne zajímalo jak všechny tyhle  hračičky budou fungovat až amíci buď celou GPS pro civilní sektor vypnou  nebo do něj hodí náhodnou chybu třeba 200 m ;-D

0/0
21.11.2015 17:27

T49o24m13á64š 47H36e30t70m90e28r 9270837102524

Lidaru je to jedno, ono to teoreticky může jet jen i podle map.

Ale GPS zůstane tak, jak je. Ekonomicky by to byla sebevražda a nové série satelitů už ani nemůžou tu chybu vrátit, jdou jedině vypnout.

0/0
21.11.2015 22:27

J51a45n 71P93r94i91c64h18y26s76t53a27l 8681198903

"A že tato budoucnost asi není tak daleko, připomínala i vystavená Tesla S - elektromobil, který od letoška nabízí ve výbavě i omezenou funkci autopilota (více čtěte zde)."

V tomto pripade je to ten Tesla. Elektromobily se jmenuji podle americkeho vynalezce srbskeho puvodu. (Zatimco ceskoslovensky podnik Tesla je "ta Tesla" protoze to znamena technika slaboprouda)

+1/0
21.11.2015 16:01

T88o92m52á81š 65H71e25t37m50e47r 9910497632844

Tesla je (byla) taky nejspíš podle Tesly, techniku slaboproudou údajně vymysleli jako vysvětlení zpětně až po tom, co si Srbsko stěžovalo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_(podnik)#N.C3.A1zev_TESLA_a_ochrann.C3.A1_zn.C3.A1mka

0/0
21.11.2015 22:29

J89i98ř95í 47K83o75c77u45r73e16k 6545294405968

Zlí jazykové ovšem tvrdí, že to byla zkratka z "TEchnicky SLAbý"

0/0
22.11.2015 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.