Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stížnosti zabraly. Poláci opraví trať pro vlaky z Česka do Saska

Na třicet kilometrů v hodině se má v příštích týdnech zvýšit rychlost na problematickém železničním úseku mezi Libercem a saskou Žitavou, který vede přes Polsko. Tamní správce kolejí po několika stížnostech začíná v pondělí s výlukou, během které vymění na trase pražce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39n20d79ř42e77j 16P81a77r51ý58z60e94k 1844935634378

Možná by bylo lepší, kdyby tan cípek země byl připojen k Německu.

+2/0
25.11.2015 12:58

J20i19ř59í 15K71o54c41u68r52e85k 6305274715558

Ta trať by potřebovala tu věc, co řádila v Klánovickém lese. RPM2002 jestli se dobře pamatuju. Otázkou je, zda by ale něco takového unesla i bez předchozí opravy a pražce by neopadly od kolejnic, když by je to nadzvedlo a podhrabalo. :-/

0/0
24.11.2015 21:15

T47o57m12a50s 88R21e44i65t26m64a72i97e91r 6828622542

Na tyhle trati jsem jezdil z Varnsdorfu dal pres Liberec a pokazde s Nemcema premyslel o tom jestli by nas vlak pri lehnutim pod koleje v tom miste zabil nebo posimral. Ta banda Polaku z te oblasti mela problem i se realizaci silnice do Liberce s pripojenim na dalnici.

+3/0
24.11.2015 20:52

P83e44t93r 43N27o86v45o29t44n78ý 8157179860455

Domnívám se, že se silnicí to bylo trochu jinak. Poláci se sice do stavby moc nehrnuli, ale nakonec měli postaveno dříve než my, protože u nás se stavba zadrhla na výkupu pozemkú. Podstatné je, že jsme obsadili hezké třetí místo. Rýpal by dodal : "Ze tří účastníkú".

0/0
24.11.2015 22:32

M47i38l90a30n 40V88i49k 1477465613863

Opraví trať?? To přece není žádná oprava!!

0/0
24.11.2015 18:22

V30í97t24ě48z55s88l68a69v 60K13l67o71z86í20k 3521239844637

To je vtip ne?

+8/0
24.11.2015 13:36

P53e90t10r 86V21i57n85a61ř 6543533703347

Typicky polské řešení..

Už snad chybí jen napíchat ty kolejnice antibiotiky, aby se stáhly k sobě, a nasolit posypovou směsí, aby držely tvar a tvrdost.. ;-D

+5/0
24.11.2015 13:06

P53e55t54r 94Š79k34o58d97a 5467630654610

Je to špatně napsané. Kdyby měnili všechny pražce, vyplatila by se celková rekonstrukce tak, aby se tam dalo jezdit běžnou rychlostí jako jinde. Ale vypadá to spíš, že budou měnit jen některé pražce.

+3/0
24.11.2015 13:01

O97l76d76ř77i87c62h 67J12a38n93e32č76e32k 8769166243611

přesně totéž mě napadlo taky, viz níže ;-) ale co chcete po železničním odborníkovi křyšťálové lupy, že :-P

0/0
24.11.2015 13:02

P43e41t82r 18R16u58d95o47l43f 1649979275147

pardon, za překlepy

0/0
24.11.2015 12:27

P39e93t92r 63R32u55d94o87l84f 1779759825707

První a základní problém bal, když mocnosti udělaly hranici, tak blbě !!! Kdyby ji logisky vedli řekou Witka, tak byl pokoj. Co teď s pšonama uděláme ???

+2/0
24.11.2015 12:27

P84e53t26r 10N56o57v35o30t40n49y 1131280651

Asi bylo potřeba nacpat Polákům uhlí(pokud se už o něm tehdy vědělo, ale asi jo)

0/0
24.11.2015 12:41

M93i67r71o38s66l30a67v 72Z95i15k71m92u82n22d 6608392867458

Ale kdež, stačilo posunout státní hranici ČSR - Polsko cca 2 km doprava, nějakých 100 metrů vpravo od trati, dvě vesnice by se z někdejšího Německa (Pruska) přesunuly do tehdejšího Československa ...

+1/0
24.11.2015 12:47

P93e33t38r 82N23o75v57o21t80n26y 1571800681

To možná jo, ale pan Rudolf píše o Smědé/Witce.

0/0
24.11.2015 12:54

M71a32r81t51i76n 31Š89v19a14n54c14a63r 5842523

To je fofr...

+1/0
24.11.2015 12:05

L14u51k85á41š 47H27l88o73u40c30a98l 6442430541534

tohle ale bohužel není systémové řešení problému...

+10/0
24.11.2015 11:57

Z53b20y61n25ě87k 23P21o23p50o37v56s45k68ý 9726428297783

To zas bude opraveno po polském způsobu? ;-D

0/0
24.11.2015 11:54

P67e70t92r 36N38o22v16o94t36n33y 1151920771

Tak to bude vskutku generální oprava. ;-D

+6/−1
24.11.2015 11:27

J46i11ř89í 73E70r98b60e19n 1743904886637

Však jo, zvýšení traťové rychlosti o 50 %! ;-D

+13/0
24.11.2015 11:49

M71a29r34t76i61n 26Š94t61r36o12s 4239757840828

Hurá, vyhráli jsme, budeme moci v Polsku frčet třicítkou R^8-o

+18/0
24.11.2015 9:59

J26i35n85d74ř17i26c86h 26H31r62a66d31e71c51k54ý 6175679202822

to bude fičák!

+2/0
24.11.2015 11:45

A61l47a33n 52Ř33e16p98k38a 4415606

Fajn, tak teď ještě donutit Poláky opravit i tu spojku přes Gluchołazy a v lepším případě pro české vlaky postavit i zastávku blíže městu - to nádraží je šíleně daleko a tudíž město je špatně dostupné. Rv Přeci za používání té tratě platíme nemalé peníze, tak se o to mají starat hned a nečekat X let.:-P

+10/0
24.11.2015 9:55

P51a49v63e71l 56O33b75d36r58ž65á12l87e63k 6136474598392

Poláci raději oželí ty "šílené peníze", když to budou moci nechat úplně rozpadnout, zrušit a zapomenout na to.

+4/0
24.11.2015 9:57

R63o37m39a63n 59S68t67o26n71e42k 1739483509641

spíš bych je snažil donutit k tomu aby tuto trat převedly do majetku SŽDC

+1/0
24.11.2015 9:58

A91l79a27n 92Ř31e16p79k32a 4875826

SŽDC o to už myslím zájem měla, jen polská strana nechtěla Rv

+4/0
24.11.2015 9:59

R60o44m43a56n 12S81t31o63n68e13k 1619783129961

tak jsme to myslel

+1/0
24.11.2015 10:15

J23a20n 98L21u87k64á58š 7637253913622

SZDC nema penize ani na opravu 200 m trati v Ceskem stredohori.

+1/−1
24.11.2015 11:36

M46i98r20o66s41l45a42v 31Z58i41k70m84u17n80d 6388842707668

To vám řekl kdo, o opravě trati poškozené sesuvem rozhodlo v posledních desítkách hodin MD ... SŽDC není majitel, pouze správce ...

0/0
24.11.2015 12:48

P29e10t33r 76N65o24v28o18t66n21y 1871700721

Zaprvé už asi má. A zadruhé to zničilo ŘSD svou stavbou, tak ať si to zapltí. I když to jsou všechno ve výsledku stejné peníze.

+1/0
24.11.2015 13:24

J79i83ř91í 85K89o67c27u69r91e93k 6465654635918

Ona to byla časovaná bomba i bez té dálnice. Ten lom a sklad hlušiny na vrcholu svahu byly nejspíš náloží, dálnice jen rozbuškou.

0/0
24.11.2015 20:37

O60l66d50ř12i57c77h 35J39a30n95e26č97e86k 8899756313231

mně to teda moc fajn nepřijde - tu trať kolem Porajówa je potřeba kompletně renovovat, pokud to opravdu nejde na 100km/h, tak aspoň na 60 - ale ne že se vymění pár pražců a za dva roky máme tentýž problém zpět ;-(

+7/0
24.11.2015 10:09

T22o91m29á81š 23N44a11v53r92á83t76i61l 9821623831707

Daleko? Za pár minut si ve městě a navíc máš možnost jet autobusem a nebo si počkat na vlak, který tě do toho centra přiblíží. 

Ale není nad hezkou procházku, když to nebudeš brát po hlavní, tak to ujde.

0/0
24.11.2015 12:54

R76a62d53m73i60l30a 30S69i32m16č65á55k68o70v10á 5715153145705

jeste by mohli dodelat dalnici od nemeckych hranic do Wroclawi, porad tam je stara Hitlerova cesta a na nekterych usecich je rychlost snizena na 40km/h... Rv

+3/0
24.11.2015 9:46

V43i50k78t68o47r 67N88á22r76o81ž46n46ý 3299642248

Tak to jsem byl asi v jiném Polsku. Před dvěma měsíci jsem jel po této dálnici do Krakowa a měl jsem pocit , že v Polsku vůbec nejsem. Nádherná dálnice , na každém odpočívadle hotel na přespání ...no prostě špička

+1/0
24.11.2015 10:08

R33a15d14m53i60l67a 27S68i60m91č73á77k46o37v37á 5185893825905

i tech 50km presne od nemecke hranice smerem na  Wroclaw?? to jste jel asi jinudz, smerem do Nemecka je perfektni, opravena, ale v opacnem smeru uz ji na EURO nestihli opravit, tak to nechali tak...

0/0
24.11.2015 10:21

R66a16d28m13i93l90a 82S62i80m19č39á83k19o31v51á 5445563805975

ale je fakt, ze jsme tam jeli v kvetnu

0/0
24.11.2015 10:22

V65i88k88t21o51r 77N16á95r48o97ž44n19ý 3199212738

Já jsem jel od Zgorzelce , takže přesně od německé hranice. Ano , je pravda , že tento úsek je na dálnici úzký a že je tam snížená rychlost (tuším na 110 km/h).Nicméně i tak je úplně v pohodě. 

Jinak je třeba si uvědomit , že výstavba dálnic v Polsku běží dopředu mílovými kroky. To není jako u nás.

+1/0
24.11.2015 10:56

J41i41ř36í 47E47r42b64e32n 1773764396927

Nooo, tak jestli můžu mluvit za občasné uživatele silnice č.7 Krakov - Kielce, tak ta vypadá už půl roku plus mínus stejně a akorát tam jsou vybetonované nadjezdy (velmi inteligentně na horizontech, takže "dálnice" se šplhá na vrcholky kopců a přes ni pak ještě vede nadjezd v sedmimetrové výšce, namísto aby dálnici protáhli skrz ten kopeček zářezem a most nad dálnicí tak udělali "na rovině".

0/0
24.11.2015 11:54

P68e17t52r 27N85e48c47h44a96n67i50c38k23ý 7823486158560

Od Německé hranice vedou dvě silnice na Wroclaw. Od Berlína a od Drážďan

0/0
24.11.2015 10:59

O83l70d41ř48i10c21h 40J69a25n48e70č27e51k 8569566283981

mohou mě prosím zasvěcení poučit - o kolik složitější je kompletně renovovat svršek, než vyměnit pražce, a tím zvýšit rychlost ne na 30km/h ale na 100 jako je na českých a německých úsecích této trati?

já si teda výměnu pražců představuju jako relativně složitý úkon.

anebo je to jen blbě napsané a pražce se ani tak moc měnit nebudou?

0/0
24.11.2015 9:43

P38a66v54e38l 37O65b91d34r35ž92á96l39e79k 6956134508482

O dost složitější ... pražce vymění jistě jen ty nejhorší a to se dá udělat celkem snadno partou dělníků s drezínou.

+4/0
24.11.2015 9:53

O38l71d82ř19i96c74h 14J26a74n18e76č29e57k 8959336853651

nevím, proto se ptám - o.k., pokud opravdu jen vymění pár nejhorších pražců, resp. jejich úchytů, tak to výrazně snazší než kompletní renovace je. já článek nejprve pochopil tak, že budou vyměněny VŠECHNY pražce (podle mě to tak opravdu vyznívá) a kdyby chtěli dělat to, tak je asi fakt lepší kompletně vyměnit svršek, ne?

0/0
24.11.2015 10:12

J36i29ř15í 27E26r26b12e21n 1443294166447

Při "výměně všech pražců" tam najede kolejový jeřáb schopný vytrhávat kolejová pole o délce několika desítek metrů najednou, pak se upraví štěrkový podklad, stejným jeřábem položí nová pole, svaří kolejnice, zasypou pražce, podbijí celé kolejiště atd. Vyměnit pár desítek pražců je otázkou týdne, vyměnit deset kilometrů svršku je záležitost na měsíc a pokud jde i o zásah do řízení provozu včetně zabzař, tak počítejte nejméně se čtvrtrokem.

0/0
24.11.2015 11:59

O31l51d41ř47i54c53h 15J79a70n65e83č45e41k 8619606743581

no jenže to co Vy nazýváte "výměna všech pražců" už není výměna pražců, ale kompletní rekonstrukce kolejiště - s těmi novými pražci (kolejovými poli) tam přijdou i nové kolejnice ;-)

v tom článku je to prostě tak blbě formulované, že má čtenář pocit, jakoby chtěli měnit VŠECHNY pražce. a měnit všechny pražce jeden po druhém je určitě pitomost, to už by se právě provedlo výměnou celých kolejových polí. že je výměna 'pár desítek' pražců výrazně jednodušší než kompletní renovace 1,5km trati, o tom se vůbec nepřu.

+1/0
24.11.2015 13:12

J27i25n77d80ř82i72c27h 83K22u18c65h64a91ř 4806723928

Patrně by bylo třeba změnit zabezpečovací zařízení což je velmi velká investice v řádu desítek milionu.

0/0
24.11.2015 10:44

J81i54n11d42ř96i16c64h 84K40u22c31h49a44ř 4606423808

Před třemi lety jsem tam jel z Drážďan. Na Německém uzemí se jezdí kolem 120km/h (mají prosklenou kabinu), na Polskem 30km/h a na českém území si strojvedoucí zatáhl závěs. To je ten rozdílný přístup v různých zemích

+3/0
24.11.2015 9:40

J70i58ř82í 54E56r26b15e72n 1593644806357

A byl to furt ten samý strojvedoucí?

0/0
24.11.2015 12:00

F30r67a61n10t29i52š59e88k 67V92a14n25ě82k 1797744277877

Hm. Tak to už bude zase fičák těch 30 km/h jako za starých časů. :-)

+15/0
24.11.2015 9:19

M85i71c89h68a31l 13M59a10l12ý 5432974109543

Za starých časů to bylo Německo a 30 km/h se tam určitě nejezdilo.

0/0
24.11.2015 10:16

J25o91s42e14f 30T58r85ö10g81l 8819602226376

Ještě za NDR byla jízdní doba Hrádek-Zittau 4-5 minut, tj. méně než poloviční než dnes, tipoval bych 70 km/h.

0/0
24.11.2015 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.