Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky ani levný benzin lidi z vlaků nevyhnaly, jezdí delší cesty

Rok hrůzy na české železnici kvůli výlukám a velkým zpožděním letos lidi od cestování na české železnici neodradil. Ukazují to čísla za prvních devět měsíců letošního roku, která zveřejnily České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i75r58o59s52l44a32v 83Z38i70k29m45u13n26d 6458262357448

Státní dopravce neexistuje ...

0/0
25.11.2015 17:47

P89e62t18r 76N42e78c16h32a19n28i80c18k21ý 7233466478960

Spousta lidí si uvědomila, že auto se musí řídit a musí se s ním řešit parkování. Během cesty autem musíte být neustále ve vysoké pozornosti, stále točit volantem, kvedlat šaltpákou a skákat po pedálech. Nemluvě o stresových situacích, které vám nejen ostatní řidiči mohou přivodit. Ve vlaku sednu a je mi všechno jedno, čtu, hraju si na mobilu, spím, dojdu si na záchod, můžu pít. Když jsem strašně unavený tak raději sednu do veřejné dopravy než se snažím udržovat pozornost za volantem. Auto považuji za výborný doplněk co mě odveze v době, kdy žádná veřejné doprava nejede a do míst kam veřejná doprava nejezdí, případně na přestěhování většího množství věcí. Bohužel trend v některých ohledech automobilové dopravě nahrává. Tím je osekávání okrajových spojů (autem mohu jet kdykoli chci) a tarifně velmi málo zvýhodněné skupinové cestování, kdy pro rodinu nebo skupinu přátel  je výhodnější jet autem takřka kdykoli a kamkoliv (hlavně do zahraničí).

+9/0
23.11.2015 13:14

P88a48v92e55l 84Š78ť90a76s95t97n18ý 6434588434608

Nebydlím u nádraží / zastávky. Musel bych i tak řešit parkování. Ve vlaku si nedovolím zdřímnout, protože se nechci probudit chudší o své  věci. Nemusím mrznout na nádraží a čekat až mi někdo otevře přetopenou/přemrzlou soupravu, kde si samozřejmě nemohu zregulovat teplotu podle sebe. Ve vlaku musím poslouchat cizí hovory, čichat cizí pachy, vdechovat vykašlávané bacily...Nemusím čekat a plánovat  cesty tak, jak zrovna  jede nějaký spoj.

Hromadnou dopravu považuji za výbornou věc, pokud se bavíme o cestě do centra většího města, kam se autem jen tak nedostanete, či když jdu někam za zábavou spojenou s požíváním alkoholu.

Na cestování mezi městy či delší vzdálenosti (Do 5hodin jízdy) upřednostním auto.

+4/−3
23.11.2015 13:23

P12e94t77r 53N62e96c97h26a80n46i22c22k64ý 7563616178310

Zde už záleží o tom kde a kdy jezdíte. Někde třeba nabídka spojení je tak bídná, že se autu člověk nevyhne.

+3/0
23.11.2015 13:29

M65a77r47t36i86n 51Š44p77á39d 4852649821186

Je to přesně tak, jak to píšete. Jen doplním, že lidé si to, pokud jde o dálkovou dopravu, uvědomují se zpožděním - ten boom nastává zejména díky novým, komfortním vlakům v dálkových relacích. Proto také ČD dělají velkou chybu, když omezují kapacitu 1. třídy, protože jakmile se vlak stane konkurencí autu, vzrůstá počet cestujících v 1. třídě. I ve dvojce je samozřejmě chyba snižování kapacity souprav.

+1/0
23.11.2015 14:45

P23a75v68e46l 57Ř19a27p68e93k 7432906499765

Autem bych nejezdil ani kdyby byl benzín zadarmo. Radši volím dopravu, kde nemusím řídit, mohu během cesty pracovat či spát, nemusím přebírat trestní odpovědnost a nepřekážím v ulicích. Současný objem automobilismu je ze všeho nejvíce ukázkou sobectví a neschopnosti lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+4/−3
23.11.2015 13:10

J73a47n66a 77D22o48u45p10a22l92o65v22á 4742189364

Ve městě to funfuje, ale na vesnicích ne. Odstěhovala jsem se z Prahy (kde jsem auto nepotřebovala) na vesnici a vlaky tady nejezdí. Bus jen 4x za celý den. Bez auta to třeba právě tady vůbec nejde.

+4/0
23.11.2015 13:15

P18e84t67r 22N60e97c38h97a46n95i19c14k97ý 7143966838140

Někde to nejde, někde zas vidím extrém kdy lidé dvacet minut škrábou zamrzlé sklo, aby pak jeli 10 minut po městě místo aby jim hrdost dovolila použít tramvaj

+2/0
23.11.2015 13:30

J45a46n73a 69D39o71u17p52a43l71o23v62á 4752809444

Tak to už je pak ale o lidech. Nikdy jsem neměla problém jezdit metrem a tramvají. Už jen kvůli parkovaní v Praze. Navíc to mělo velkou výhodu, Po práci si dát dobré vínečko s přáteli a neřešit auto.....k nezaplacení R^

+2/0
23.11.2015 13:57

M44a18r42t84i57n 33Š37p26á75d 4192679411256

Také bych nejezdil autem, ani kdyby byl benzín zadarmo. Pokud to chci ale posoudit objektivně, je auto leckdy velmi šikovné a jsou případy (třeba v jihozápadních Čechách na vesnici, kam vlak nejede), kde se bez něj člověk neobejde. Problémem není auto jako takové, nýbrž jeho nadužívání.

+2/0
23.11.2015 14:50

M38a40r12i17e 94V80a18ř39e71k61o48v55á 3947159174631

A co kolo, pro vesnici jako stvořené.

+1/0
23.11.2015 13:51

P65e84t82r 29N37e69c63h94a64n98i55c21k19ý 7573936298140

Nebo moped k vlaku ;-D

0/0
23.11.2015 13:52

J75a36n14a 41D20o55u79p10a35l14o46v80á 4452129374

Kolo? ;-D Mám jet na nákupy 10 km na kole a pak to vozit v batohu? Chcete mě zabít? ;-D

+2/0
23.11.2015 14:00

P32a18v21e53l 82Š57ť95a11s69t47n22ý 6404818624278

To by vám je (nekolik) nesměli ukrást a policie následně ocenit na takovou sumu, aby se to snad ani nemuselo vyšetřovat...

0/0
23.11.2015 14:00

P61e13t54r 35N90e39c80h58a34n73i37c48k37ý 7443586578820

Problém je, že nabídka spojení se zhoršuje, zahušťuje se špička a mimo je prázdno. To je špatně. Poslední vlak z Prahy do Chebu v 18:15? To je k smíchu a to můžu být jakkoli velký fanoušek železnice.

+3/0
23.11.2015 13:17

M62a52r83t86i49n 81Š75p30á27d 4402139701716

No nevím, zrovna ten Cheb... byl jsem tam teď v pátek a v 17 hodin jsem měl pocit, že je 23. Nechutné, nebezpečné místo (= celá čtvrť mezi nádražím a Ašskou výpadovkou). V jedné z bočních uliček se ke mně začali sbíhat dva mladíci, měl jsem co dělat, abych utekl na osvětlenou ulici. Být to až po dojezdu z Prahy někdy ve 20.15, pro který tady horujete, tak bych asi skončil špatně. Máte ale pravdu v tom, že ty okrajové polohy se příliš osekávají, třeba odjezd po 19. hodině Cheb - Plzeň (z Plzně v 21) - Praha by byl fajn.

0/−1
23.11.2015 14:56

M42i49r27o72s86l84a77v 90Z75i45k92m37u62n28d 6188292567728

Stejně tak z Chebu se jezdívalo i o 2 hodiny později, leč pak MD začalo "šetřit", tak se vlak neobjednal, i když byl výhodným spojením. Do Chebu se jezdívalo také později, vlak navazoval na přípoj ze Slovenska. V rámci pseudoúspor se zrušila řada obsazených podvečerních / ranních  vlaků na Moravu, resp. z/do Žiliny, které ani "konkurenční dopravci" nenahradili ...

+1/0
25.11.2015 17:56

M35a88r64t56i29n 19H42e74j62d71u59k 7707210490542

Jednou melete o tom, že auto máte, ale používáte jen příležitostně, teď byste zas nejel nikdy, jste jen tlučhuba.

0/−3
23.11.2015 13:33

P62a11v94e98l 20Ř70a70p72e15k 7702766489935

Auto mám, ale najedu asi 1500 km ročně. Jinak jezdím vlakem. A to jsem podnikatel.

+2/0
23.11.2015 14:25

P22e29t56r21a 97N82o40v44á82k77o91v97á 7628546194248

Článek nic moc, ale ten chlapec na fotce se mi líbí.

+1/−1
23.11.2015 12:28

P29a25v74e80l 86Š17ť64a17s34t57n62ý 6644288914508

Jo on tam za tou pěknou slečnou ještě někdo je..:)

+2/0
23.11.2015 12:30

J57a42k93u80b 50R52o13u58s 3233660244282

:-(:-(:-(:-(:-(

0/0
23.11.2015 20:04

I28v26a16n 21R17u26s62s90n51á60k 7733223342221

Pokud existuje ekonomická černá díra, tak jsou to České dráhy. Škoda, že místo toho, aby zveřejnili statistiku nárůstu počtu cestujících, nezveřejní statistiky počtu "nespokojených" (naštvaných, nasr....), to by teprve byl ukazatel! A to vše pod taktovkou státu (ministerstva dopravy a financí) a odborářských bossů, kteří si nás cestující berou jako rukojmí k vyjednávání o svých prebendách a výhodách. Každý z nich by měl alespoň měsíc v roce, nejlépe v zimním období, jezdit do práce vlakem a využít svých režijních jízdenek a zjistit, jaká je pravda o kvalitě, rychlosti a hlavně spolehlivosti našich slavných dopravců, prostě kultuře cestování

+3/−13
23.11.2015 12:27

P90a14v72e34l 76K79h64a85i50l 2498309602388

O spokojenosti či nespokojenosti snad hovoří počet cestujících (pokud se nejedná o masochisty), ne?:-)

+6/0
23.11.2015 13:05

K73a76r22e25l 67Ř29e91h46á87č18e50k 9502560121382

Tím že stoupá počet cestujících, je asi zřejmé že jsou lidé spokojeni. Nebo by snad jinak jezdily vlakem?

+2/0
23.11.2015 22:08

Z59d16e80n29ě67k 25J39o22n53á49š 9411469486630

Ale jo, tak vlaky jsou modernější, koridory se pomalu lepší, ekonomika ožívá, více se zase jezdí i byznys.... a než se například z Prahy lámat do Vídně autem, tak je vlak příjemnější, pohodlnější a mnohdy i rychlejší. 

Ale to jsou hlavní tratě. Zkusme se bavit i o vedlejších, kde se například zrušili vlaky, co vozili lidi z odpoledních směn. Co je někomu platné, že se tam dostane do práce, když se pak nedostane z práce domů. Pak mu nezbude nic jiného, než to auto.

+1/0
23.11.2015 12:15

P40a65v70e85l 64F33a27r74a 9477577534141

Přesně hlavní trasy se stále lepší a je to určitě výhodné, ovšem ty menší tratě úplně "zabili" vlak se stává nepoužitelný.

+1/0
23.11.2015 12:26

R29a53d25i64m 82S36v32o62b56o89d43a 9483409696572

vlak je vyhodny kdyz nekdo cestuje sam a nema toho hodne. kdyz jedu s manzelkou a dcerou tka jednoznacne auto. vlakem bych to v zadnem pripade nedelal.

to co mi trva v aute 2.5 hodiny bych vlakem delal >4.5h. spis 5h.

ono totiz je potreba zapocitat cestu na a z nadrazi

+2/0
23.11.2015 12:11

P46a10v70e27l 86Ř54a97p34e76k 7842786699465

Nožičky vám narostly proto, abyste chodil, nikoli abyste šlapal na pedály. Cestu pěšky tudíž nelze počítat, protože chodit prostě musíte, pokud nechcete v 60 skapat.

0/0
23.11.2015 13:12

M14a42r41t42i71n 23Š20p19á67d 4382849581206

Ony ty sedačky v nízkých autech nejsou dvakrát ergonomické. Jezdit tím dlouho a často, akorát bych si zadělával na problémy. Tělo je stavěno především pro chůzi, která mu velmi prospívá. Řada lidí tohle ovšem nechce slyšet. Nikoho nemá smysl přesvědčovat. Raději se seberu a jdu někam pěšky. Nejlépe - pokud to jde - hezkou krajinou. ;-)

0/0
23.11.2015 15:02

D25a11v83i74d 37Č46e34r63n68ý 8374479851360

od 2 osob je jakákoliv jízda levnější autem. Podle mého statistika o ničem, asi podobná jako když MPSV vytáhlo, že od tý doby co zavedlo první 3 dny nemoci zdarma, tak se zmenšila nemocnost

0/−3
23.11.2015 11:53

L26u74k55á89š 86Š97m56a62h25e51l 2577124152684

Jezdíte-li na kanystru, asi máte pravdu. Ale když započtete amortizaci gum, oleje, vody do ostřikovačů apod. a hlavně celkové stárnutí motoru, už to tak patrně nebude.

+8/0
23.11.2015 11:56

D55a46v36i42d 42Č42e38r44n81ý 8334929201510

tak když to počítáte takto, tak i čas je komodita...

0/0
23.11.2015 11:56

M32a21r50t72i13n 94K85a86r92á44s21e47k 9968593628628

No pak to vyjde zpravidla o to hur ne? (az na vyjimky v dalkovych trasach).... ja mam treba idealni spojeni vlakem (bydlim kousek o nadrazi, zaroven prace je par zastavek tramvaji od nadrazi). Nicmene tech 30 km trva vlakem a mhd (od dveri ke dverim) hodinu a pul, autem pul hodiny (usetrene 2 hodiny denne).

+1/0
23.11.2015 12:03

D84a41v26i35d 40Č65e17r32n10ý 8154529931870

No vždyť to píšu, pokud něco vychází stejně cenově a přitom autem tam jste o 2 hodiny dříve, tak je to nesporná výhoda auta, ne?

a zase: vy hodnotíte podle ideálních podmínek, tj. bydlet hned u nádraží, ale to ne každý tak má, stejně tak ne každý bydlí v Praze či v Ostravě.

0/0
23.11.2015 12:09

Z39d73e66n93ě86k 15J39o13n10á84š 9971209816670

jenomže ve vlaku se dá pracovat, za volantem těžko

+1/0
23.11.2015 12:11

D52a91v30i94d 44Č77e80r28n48ý 8604929251900

ale tak to je jasný, že jsou situace kdy je to lepší, ale proč si sakra pořád vybíráte specifické situace?

0/0
23.11.2015 12:14

P55a43v49e13l 89Š42ť92a15s14t46n79ý 6134728574328

Za volantem si  zase můžete "hulákat na lesy" :-)

0/0
23.11.2015 12:18

D80a41v41i36d 30Č82e48r78n18ý 8834569581190

hlavně celkově jsou ty podmínky neporovnatelný. Když si chci třeba cestou domu nakoupit tak vlakem/tramvají to moc nejde

+1/0
23.11.2015 12:37

P54a28v43e93l 88Š48ť57a66s44t94n30ý 6494748464868

Vše má své pro a proti. A jak píšete, při cestě dvou a více už jen proti..:)

+1/0
23.11.2015 12:39
Foto

J83a24n 41V15a32l94a67l28í61k 6886709720936

ale když pojedete v aute tak take nemuzete nakoupit

0/0
23.11.2015 12:54

D70a94v16i84d 43Č95e55r91n61ý 8684779681830

teď hodnotím podle sebe, stejně jako to tu dělají ostatní. Vylezu z práce a zajedu si nakoupit, mám to při cestě. A vezmu si do auta toho kolik chci. Kdežto když bych měl jet vlakem, tak abych se stresoval jestli nebude fronta abych so stihnul a vezmu jenom co poberu

0/0
23.11.2015 12:58

P32a74v95e41l 10Š42ť73a41s30t10n42ý 6274138354588

A jéje. Víte, že s autem můžete zastavit, když potřebujete? Tedy ne uprostřed křižovatky.:) Tam  zastaví auto, když potřebuje..:)

0/0
23.11.2015 13:04
Foto

J60a24n 41V10a76l84a71l73í10k 6236639400506

No tezko budu ve vlaku pracovat… tam nemam panel z vyroby

0/−1
23.11.2015 12:52

M40a90r62t71i37n 63K20a44r53á64s56e69k 9398303388738

Jako pri dalkove jizde jo, pri kratsich dojizdeckach tezko....

0/0
23.11.2015 13:19

R15o52m25a92n 30J42e11s53c45h68k16e 9478125327415

Já jezdím vlakem asi 95% a zbytek autem. Všude se vlakem člověk nedostane, některé spoje jsou moc složité a přípoje občas ujedou.

Na druhé straně je vlak dost drahý, Brno - Wien asi 1000 Kč. Pak je výhodnější jet autem.

Buďme rádi, že jezdí lidé auty i vlaky. Všichni se na silnice nevlezeme.

Škoda aut s jednou osobou. To je špatné.

+1/0
24.11.2015 16:38

M77a42r90t88i18n 78K54a75r71á47s26e69k 9768523178548

Tak jasne to nerozporuju - proto ja jezdim vsude autem - i kdyz je to vyrazne drazsi tak setri cas.

0/0
23.11.2015 12:15

P50a44v35e18l 21Š24ť57a20s58t60n28ý 6904938134958

Nejen čas, ale i méně prošoupané boty, menší potřeba zimního oblečení, nižší potřeba návštěvy čístíren. A o ušlém zisku kvůli nemocenské, na kterou musíte po cestě s nemocnými spolucestujícími v MHD ani nemluvě.

0/0
23.11.2015 12:05

D51a41v25i83d 60Č87e46r83n96ý 8724709261580

to je trapný.

0/0
23.11.2015 12:06

P93a84v82e68l 25Š98ť92a60s86t15n77ý 6664278434788

Proč? Když už kalkulovat, tak pořádně..

0/0
23.11.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.