Diskuze

Výluky ani levný benzin lidi z vlaků nevyhnaly, jezdí delší cesty

Rok hrůzy na české železnici kvůli výlukám a velkým zpožděním letos lidi od cestování na české železnici neodradil. Ukazují to čísla za prvních devět měsíců letošního roku, která zveřejnily České dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Státní dopravce neexistuje ...

0 0
možnosti
PN

Spousta lidí si uvědomila, že auto se musí řídit a musí se s ním řešit parkování. Během cesty autem musíte být neustále ve vysoké pozornosti, stále točit volantem, kvedlat šaltpákou a skákat po pedálech. Nemluvě o stresových situacích, které vám nejen ostatní řidiči mohou přivodit. Ve vlaku sednu a je mi všechno jedno, čtu, hraju si na mobilu, spím, dojdu si na záchod, můžu pít. Když jsem strašně unavený tak raději sednu do veřejné dopravy než se snažím udržovat pozornost za volantem. Auto považuji za výborný doplněk co mě odveze v době, kdy žádná veřejné doprava nejede a do míst kam veřejná doprava nejezdí, případně na přestěhování většího množství věcí. Bohužel trend v některých ohledech automobilové dopravě nahrává. Tím je osekávání okrajových spojů (autem mohu jet kdykoli chci) a tarifně velmi málo zvýhodněné skupinové cestování, kdy pro rodinu nebo skupinu přátel  je výhodnější jet autem takřka kdykoli a kamkoliv (hlavně do zahraničí).

9 0
možnosti
PŠ-6

Nebydlím u nádraží / zastávky. Musel bych i tak řešit parkování. Ve vlaku si nedovolím zdřímnout, protože se nechci probudit chudší o své  věci. Nemusím mrznout na nádraží a čekat až mi někdo otevře přetopenou/přemrzlou soupravu, kde si samozřejmě nemohu zregulovat teplotu podle sebe. Ve vlaku musím poslouchat cizí hovory, čichat cizí pachy, vdechovat vykašlávané bacily...Nemusím čekat a plánovat  cesty tak, jak zrovna  jede nějaký spoj.

Hromadnou dopravu považuji za výbornou věc, pokud se bavíme o cestě do centra většího města, kam se autem jen tak nedostanete, či když jdu někam za zábavou spojenou s požíváním alkoholu.

Na cestování mezi městy či delší vzdálenosti (Do 5hodin jízdy) upřednostním auto.

4 3
možnosti

P90a39v87e40l 59Ř17a86p63e17k

23. 11. 2015 13:10

Autem bych nejezdil ani kdyby byl benzín zadarmo. Radši volím dopravu, kde nemusím řídit, mohu během cesty pracovat či spát, nemusím přebírat trestní odpovědnost a nepřekážím v ulicích. Současný objem automobilismu je ze všeho nejvíce ukázkou sobectví a neschopnosti lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

4 3
možnosti
JD

Ve městě to funfuje, ale na vesnicích ne. Odstěhovala jsem se z Prahy (kde jsem auto nepotřebovala) na vesnici a vlaky tady nejezdí. Bus jen 4x za celý den. Bez auta to třeba právě tady vůbec nejde.

4 0
možnosti
PN

Článek nic moc, ale ten chlapec na fotce se mi líbí.

1 1
možnosti
PŠ-6

Jo on tam za tou pěknou slečnou ještě někdo je..:)

2 0
možnosti
IR

Pokud existuje ekonomická černá díra, tak jsou to České dráhy. Škoda, že místo toho, aby zveřejnili statistiku nárůstu počtu cestujících, nezveřejní statistiky počtu "nespokojených" (naštvaných, nasr....), to by teprve byl ukazatel! A to vše pod taktovkou státu (ministerstva dopravy a financí) a odborářských bossů, kteří si nás cestující berou jako rukojmí k vyjednávání o svých prebendách a výhodách. Každý z nich by měl alespoň měsíc v roce, nejlépe v zimním období, jezdit do práce vlakem a využít svých režijních jízdenek a zjistit, jaká je pravda o kvalitě, rychlosti a hlavně spolehlivosti našich slavných dopravců, prostě kultuře cestování

3 13
možnosti
PK

P54a22v62e88l 70K28h67a21i72l

23. 11. 2015 13:05

O spokojenosti či nespokojenosti snad hovoří počet cestujících (pokud se nejedná o masochisty), ne?:-)

6 0
možnosti
ZJ

Ale jo, tak vlaky jsou modernější, koridory se pomalu lepší, ekonomika ožívá, více se zase jezdí i byznys.... a než se například z Prahy lámat do Vídně autem, tak je vlak příjemnější, pohodlnější a mnohdy i rychlejší. 

Ale to jsou hlavní tratě. Zkusme se bavit i o vedlejších, kde se například zrušili vlaky, co vozili lidi z odpoledních směn. Co je někomu platné, že se tam dostane do práce, když se pak nedostane z práce domů. Pak mu nezbude nic jiného, než to auto.

1 0
možnosti
PF

P90a20v72e70l 44F71a76r91a

23. 11. 2015 12:26

Přesně hlavní trasy se stále lepší a je to určitě výhodné, ovšem ty menší tratě úplně "zabili" vlak se stává nepoužitelný.

1 0
možnosti
RS

vlak je vyhodny kdyz nekdo cestuje sam a nema toho hodne. kdyz jedu s manzelkou a dcerou tka jednoznacne auto. vlakem bych to v zadnem pripade nedelal.

to co mi trva v aute 2.5 hodiny bych vlakem delal >4.5h. spis 5h.

ono totiz je potreba zapocitat cestu na a z nadrazi

2 0
možnosti

P51a33v15e30l 15Ř36a93p10e78k

23. 11. 2015 13:12

Nožičky vám narostly proto, abyste chodil, nikoli abyste šlapal na pedály. Cestu pěšky tudíž nelze počítat, protože chodit prostě musíte, pokud nechcete v 60 skapat.

0 0
možnosti

D36a96v45i89d 61Č30e51r25n10ý

23. 11. 2015 11:53

od 2 osob je jakákoliv jízda levnější autem. Podle mého statistika o ničem, asi podobná jako když MPSV vytáhlo, že od tý doby co zavedlo první 3 dny nemoci zdarma, tak se zmenšila nemocnost

0 3
možnosti

Jezdíte-li na kanystru, asi máte pravdu. Ale když započtete amortizaci gum, oleje, vody do ostřikovačů apod. a hlavně celkové stárnutí motoru, už to tak patrně nebude.

8 0
možnosti
PF

P21a30v73e12l 41F40a50r67a

23. 11. 2015 11:49

Výluky ... Nedávno jsem chtěl využít vlak na cestu (spíše výlet) do Prahy, stejně nechávám auto na P+R a dál jedu MHD. To že by mi to vyšlo dráže než autem jsem neřešil, když jsem si ovšem prohlédl výluky a uzavírky cestou, raději jsem jel zase tím autem! :-/

0 0
možnosti

Na silnicích nejsou uzavírky?8-o Jel jsem před 3 týdny do jedné vesničky na Moravě a kolem Brna jsem jel 37 km 2 hodiny...

1 0
možnosti
PV

P20e88t86r 42V76i96n95a23ř

23. 11. 2015 11:45

Proč tento článek není označen jako reklama?

Dosti chabé PR na chabé ČD...

1 10
možnosti
Foto

Protoze JS dela PR jinemu dopravci a ne vsem stejne nebo objektivne. Nekomu jinemu objektivneji. :-P

0 0
možnosti