Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jiný kontinent, stejné manipulace. VW podváděl i v Evropě, tvrdí test

Německý koncern Volkswagen v Evropě pravděpodobně používal stejné triky jako v USA, kterými ošálil emisní testy. Ukázala to laboratorní zkouška provedená pro britskou stanici BBC Panorama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26l53e71š 64B31e94ň23o11v74i30č 6277764440135

V poslední době, když jedu za nafťákem si pořádně všímám, jak smrdí a čadí. Proto x krát denně přepínám na vnitřní okruh vzduchu. Nejvíce co tak pozoruji čadí staré passaty, fordy, ale i oktávky a samozřejmě náklaďáky (po nich by to mohli rovnou zametat). Jezdím na BA95 a asi ještě dlouho zůstanu.

0/0
26.11.2015 23:39

I82v31o 37Z60d65e44b16o75r53s18k74ý 3603401420871

Jaká manipulace, rozkládali EU zevnitř.

0/0
25.11.2015 0:23

M29a42r61e37k 80H30r42u91b80y 6247292141118

Manipulace jsou (logicky) stejne, ale chovani k zakaznikum bude rapidne jine :-P

0/0
25.11.2015 0:19

P93e52t74r 46N93e76t65í18k 3395587334957

Vysvětlete mi někdo, proč chtějí odškodnění majitelé těch aut. Snad bychom to měli požadovat my ostatní, co jsme museli dýchat zvýšené množství spalin, ale oni, když jim kvůli tomu lépe jelo auto?

+1/−1
24.11.2015 23:45

J85i50n10d62ř88i69c63h 80Š23k54o87p64e49k 4625811500395

každý nárok se musí prokázat. A pochybuji, že majitelé prokáží nějakou škodu,když auto normálně jezdí, projde STK atd.

0/0
25.11.2015 7:33

J55a46n 45K40r14u81p10k42a 4376668625752

No, z hlediska jizdnich vlastnosti tam problem nebude. Problem bude zrejme v tom, ze si v dobre vire kupovali auto splnujici nejakou emisni normu. Ta splnena nebyla, to auto vubec nemelo byt schvaleno pro prodej. S tim zbytkem mate pravdu, biti jsou (emisema) nakonec vsichni.

0/0
25.11.2015 8:47

J79i89n82d37ř40i94c78h 42Š38k90o53p65e33k 4875481630195

už se těším, jak bude dokazovat, že auto kupoval kvůli tomu, že plní EURO 5 a že by si auto s EURO 4 nekoupil. ;-D Samozřejmě za předpokladu, že provozovat by šla obě

0/0
25.11.2015 9:17

J96a41n 93K25r77u82p22k86a 4656808685982

Co nechapete na tom, ze ten koupeny vyrobek nemel stanovene parametry. Stejne tak si treba kupuju drazsi plnotucne mleko s 3,5% tuku, tak nechci, abych uvnitr nasel polotucne s 1,5%. Ty auta takhle vubec nemely byt schvalene pro prodej.

0/0
25.11.2015 10:33

M30a60r13t10i14n 42V64e14j37m18o66l13a 1173111633918

Musíte prokázat vzniklou škodu.

0/0
25.11.2015 16:53

L79u17k25á42š 46M32i40c34h68a60l 3127176703498

Ještě že jiné automobilky obešly fyzikální zákony a tohle se jich netýká.... Prostě smích tahle kauza :D

+4/−1
24.11.2015 19:44

V73l24a20d43i18s39l49a65v 28B55u83r58y81š87e73k 3903186752284

nic neobešly, dokonce i VW má nepodvodný motory, které limity splňují, což jaksi vyvrací domněnku, že by se to splnit nedalo, já třeba mám diesla euro 5 a neni v něm podvodnej program, ale je to trochu složitější a hlavně zbytečný rozebírat, nechápu ale lidi, kteří se snaží bagatelizovat podvody a nevadí jim, že je někdo obelhává

+4/0
24.11.2015 20:41

M29a17r58e64k 36H61r96u30b77y 6417532401568

Problem je v samotnem EURO5+. Pro same bazirovani na CO2 se radostne ignoruji daleko nebezpecnejsi zplodiny :-/

0/0
25.11.2015 0:20

M43a87r43t52i91n 72K92a34r51á24s87e69k 9578863508518

Jake konkretne fyzikalni zakony? Skodliviny jdou podle fyzikalnich zskonu filtrovat i mnohonasobne lepe nez to delaji dnesni auta...

0/0
24.11.2015 23:07

V60l76a52d35i87m50í41r 25M58ü82l80l20e19r 6703335733240

Já si na WV, nebo Škodováckém webu zadám WIN auta o ten mi řekne, že tam mám nebo nemám onen SW a tady někdo přišel na to, že VW podváděl. To je postřeh od novinářů co? A jak tak koukám, tak ti britský jsou stejný machři jako ti naši. Nebo, že by nebylo o čem psát?

Ostatně nepodvádí jen koncern VW. Když posadili Opel na stolici a rozjeli jí i zadní kola, tak emise taky vyběhly nahoru a překračovali limity.

+2/0
24.11.2015 19:23

O36n25d93ř54e31j 98L44o82š93o77t92h 1695945775741

Kdo by byl býval čekal, že auto vypustí více emisí ve vysoké rychlosti než nízké. Když jedu 80 a spotřebu mám 5 litrů a nebo jedu 150 a spotřebu mát 10 litrů, tak musím mít na kilometr 2x vyšší emise.

+3/−1
24.11.2015 19:17

M55a78r27t64i11n 15K68l92u55v28á93n18e90k 9812248793893

Zle ste to pochopil. Oni meranie spravili podľa normy, len auto predtým zblbli normálnou jazdou. Aspoň ja som to pochopil tak.

+2/0
24.11.2015 19:23

O23n54d30ř71e56j 96L39o77š17o51t93h 1715485555631

Máte samozřejmě pravdu, špatně jsem to pochopil.

Ale 2.4x vyšší emise se mi zdají dost vysoké, až se mi tomu nechce věřit.

0/0
24.11.2015 20:37

M15a16r63t39i53n 68K72l19u67v31á47n35e37k 9892528103783

To je.

Je to proste ako sa hovorí nalhávání do kapsy.

0/0
24.11.2015 22:14

M96a12r55t49i57n 13K98a80r87á86s92e62k 9748313178718

To ale neni pravda. CO2 je primo umerny spotrebe, ale ten se neresi. Emise skodlivin rozhodne primou umeru ke spotrebe nemaji - nekdy je ta umera dokonce neprima

0/0
24.11.2015 23:09

A39l13e84š 27J83a36v31ů50r44e61k 2492189700120

kdy se zacnou pozadovat nizsi emise napr.po tankerech ???

+8/0
24.11.2015 19:16

V86l64a50d24i74s45l98a23v 56B12u64r57y64š81e78k 3563926102404

až začnou jezdit po městech a budeme ten jejich smrad dýchat

0/0
24.11.2015 20:36

A63l96e85š 66J82a93v69ů80r14e15k 2942629890200

si myslis, ze jejich splodiny se te netykaji ??? 8-o

0/0
24.11.2015 20:44

V85l98a38d21i59s55l70a72v 26B56u81r62y35š71e48k 3713876682494

mě ne, mě tráví vagabundi co mají rozhašený jejich vagabundský auta a dýchat jejich splodiny je fakt o život, tanker uprostřed atlantiku mě fakt ještě netrávil

0/0
24.11.2015 20:53

J77a17r14o11m96í67r 30K15r64á93l 4180609494749

Tak to máte poněkud naivní názory. ;-D

0/0
25.11.2015 8:11

V47l77a82d49i44s42l53a68v 89B79u39r84y29š67e96k 1419422267354

nápodobně, jestli vám vadí vzduch z tankeru uprostřed atlantiku a navadí vám kouřící a smrdící auto na silnici po které jdete či jedete, tak je to pak ještě horší, než naivita

0/0
25.11.2015 8:33
Foto

F22i21l13i80p 96D40o53n39é 2503161779181

Prostě ty motory nejsou tak dobré, kdyby byli tak nemusí podvádět.

0/−3
24.11.2015 18:43
Foto

V94o42j86t87ě92c65h 31P52a36v94l18í26k 5344711224478

Motory dobré jsou, VW podváděl jen kvůli poměrně malému (méně než 5%) snížení spotřeby. Ale i to je jistá konkurenční výhoda ... a trh je krutý.

+4/0
24.11.2015 19:14

J61i17n32d61ř90i34c36h 62Š44k95o84p19e90k 4125131620225

motory dobré jsou.

Podvádět musí všechny automobilky, protože EU při stanovování limitů emisí ignoruje fyzikální zákony

+1/0
25.11.2015 8:04
Foto

V71o43j52t42ě79c13h 75P21a73v98l26í13k 5854561354288

Bylo by zvláštní, kdyby VW dodával do USA a EU různý software. Takže výsledek není překvapivý.

0/0
24.11.2015 18:42

P15e77t43r 82K25o27l69o15u34š52e95k 6809228613334

Co to je za "inteligentní" novináře?

Pokud změním požadavek testu, v žádném případě nemohu říci, že se jedná o podvod!

Studený vs horký motor:  Nejedná se o podvádění, ale o JINÝ test!

Podvod by byl, kdyby za stejných podmínek dosáhl výrazně jiného výsledku. Třeba tím, že budu točit i zadními koly ( standardně pouze přední ), které 100% nemají mít vliv na výsledek, pak se dá celkem s jistotou říci, že možná podvádějí.

Test, který provedli oni pouze dokazuje, že jsou novináři hloupí. To, že se optimalizuje vše, aby dosáhlo v testu nejlepšího výsledku ví každý. Maximálně to ukáže jak moc hloupý je takto emise testovat. Při co nejnižším zatížení, za ideálních podmínek atd.

+5/−7
24.11.2015 18:27

J91a54n 13N62o37v69á15k 7815134568507

jediná podstatná věc je kolik to vypouští svinstva v reálném provozu a to by se měli automobilky snažit snižovat. To že nějaký podmázlý ouřada přišel s takovouhle metodou a testování byla zřejmá chyba. A to že pak automobilky optimalizují své vozy na tento test a pak v provozu vypouští o řád více škodlivin je už úmyslný podvod.

+3/0
24.11.2015 18:36

D27a34n 19H59e57l49e58k89a84l 6346687792959

Jediná podstatná věc je, že (1) VW podváděl a to se nemá. (2) podváděl kvůli idiotsky nastaveným limitům, které rozhodně nejsou spásou téhle planety.

+3/0
24.11.2015 18:42

J53a72n 46N17o36v17á94k 7975214758347

Šel jste někdy v zimě po Praze? Za většinu toho smogu mohou auta. Planetu to nespasí ale ty limity mají smysl, pokud by je museli dodržovat všechna auta.

0/0
24.11.2015 19:09

V57l81a92d97i58m10í94r 40M36ü74l10l44e94r 6733945563310

Tak choďte pěšky a máte v Práglu horskej vzduch.

+1/0
24.11.2015 19:14

J31a75n 97N32o74v17á18k 7635324968557

chodím...

0/0
24.11.2015 20:11

M95a61r51e15k 58H84r12u75b55y 6607402841388

Vetsina prazskeho smogu z dopravy je ale autobusu MHD a kamionu...

0/0
25.11.2015 0:22

J38a52n 31N53o37v51á42k 7415594728757

No to těžko.

0/0
25.11.2015 8:34

P45e77t11r 81K74o84l43o36u12š49e43k 6739328933854

Souhlasím s vámi, ale pak to mají testovat a nemají testovat to co testují.

A oni nejen že netestují za provozu, oni navíc netestují ani nic blízké reálnému provozu. Například zrychlení na 50km/h trvá celých 25 sekund. To je věčnost.

To, že v reálu vypouští více je logické a jinak to nejde. Protože v reálu tak pomalu nikdo nejezdí. Ten test probíhá, když pouze plyn lechtají. Proto má ferrari ten samý katalyzátor jako fabie ( velikostně ) protože provoz stejně nikdo netestuje, takže stačí, aby byl co nejmenší pro daný test jak to jen lze ( kdo by zbytečně platil větší, když žádný test ani předpis to nevyžaduje )

Úmyslný podvod by byl, kdyby obcházeli test. Což asi dělali, ale tento příklad to žádným způsobem neprokazuje. Pouze říká, že když změním podmínky výrazně se změní výstup.

+2/0
24.11.2015 18:54
Foto

V19o71j28t10ě70c89h 90P68a93v31l84í63k 5354791644238

Přečtete si zejména část s vyjádřením od VW. Ať byl test jakýkoli, je to jasné přiznání.

0/0
24.11.2015 18:41

P45e87t74r 68K79o83l29o10u70š26e14k 6819878933784

To, že se VW přiznalo nemá žádný vliv na to, zdali někdo provede test dobře či ne.

Tady to nic nedokazuje. Důkaz je to, že se VW přiznalo. Oni vědí, že podváděli, přiznali to, ale ten test dokazuje pouze to, že za jiných podmínek dosáhnu jiného výsledku, nic víc.

I pitomé katalyzátory jsou dimenzované pouze na nízké zatížení, při vyšších zatíženích mají vysokou teplotu a pak nefungují. 

Když měříte výkon na motoru, tak katalyzátor vůbec nefunguje. Není důvod. Předpisy to nevyžadují. Ty chtějí bohužel aby fungoval pouze testu. Tak je ten předpis špatně postavený.

+1/−1
24.11.2015 19:00
Foto

V97o58j51t41ě70c22h 59P11a84v53l18í16k 5604891304188

Pokud test přiměl VW k přiznání, což se píše v článku, asi VW nesdílel Váš názor, že je ten test zcela mimo.

0/0
24.11.2015 19:12

P55e47t35r 97K85o56l34o16u35š52e28k 6399548853184

Oni podvádí, už to několikrát deklarovali, proč by najednou tvrdili, že ne, pokud si i u tohoto auta jistí, že podvádějí? 

Nedokážete oddělit dvě věci. Test a fakt, že podvádějí.

Prostě toto není v žádném případě test, který by se měl provádět pro odhalování podvodů. Nic to nedokazuje. Když by řekli že nepodvádí, tak jim to tímto testem nemáte jak vyvrátit. 

Prostě provedli špatný test na autě o kterém VW ví, že podvádí a přiznává to. Nic víc.

+1/0
24.11.2015 19:27
Foto

V79o98j52t85ě14c83h 48P93a11v85l86í89k 5254701764688

VW napsal, že v testu byly naměřeny vyšší emise proto, že řídící jednotka vyhodnotila, že není v testu a chovala se normálně. Ne proto, že by motor byl předem teplý.

A to je důvod, proč z jejich vyjádření usuzuji, že test, byť se odlišuje od standardního průběhu, považují za validní. Ne jako homologační test, ale jako test na podvádění ve firmware.

0/0
24.11.2015 19:40

P20e49t18r 58K44o61l95o92u51š34e44k 6169278923304

http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

Krásná ukázka u problému s Renaultem a podobným testem.

Ten samý test, zahřátý motor a výsledek u Renaultu: 

Požadavek 80mg, který plní při homologačním testu

Výsledek s horkým motorem: 2060mg - 25x více.

Upozorňuji, že VW se přiznalo u auta kde je požadavek ( Euro 5, nikoli Euro 6 jako u Renaultu ) 

Požadavek: 160mg

Výsledek s horkým motorem: 460mg 

Jedni se přiznali, druzí zapírají.

A test neprokazuje nic než to, že výsledky jsou jiné. Důkaz podvádění to prostě není. Ono je dost dobře možné, že VW podvádí a Renaut nikoli a přesto i když má Renault plnit přísnější limit tak má ve výsledku několikanásobně horší emise. Prostě pouze proto, že ty testy jsou idiotské. Testují nejlepší podmínky, místo nejhorších!!! Protože EU poslanci chtěji asi "nejhezčí" výsledky.

0/0
26.11.2015 12:39

J56a98r45o38m17í17r 13Č26e33c16h 1533348227972

Svět je na pokraji války a Idnes,řeší emise a VW.Neskutečné.:-(

+3/−3
24.11.2015 18:21
Foto

V66o19j44t57ě83c17h 88P46a37v72l27í13k 5594441794488

To je zcela v pořádku. Bylo by chybou kvůli jedné důležité zprávě nepsat o ničem jiném.

0/−1
24.11.2015 18:41

J42a75r18o65m39í89r 78Č42e69c60h 1173338847512

No když je pro vás,budoucnost světa méně důležitá než tato pseudokauza tak prosím. Až nám budou padat bomby na hlavu,tak nám budou auta a jejich emise u zadele.:-(

+2/0
24.11.2015 19:17
Foto

V90o37j83t93ě83c24h 10P58a43v84l40í20k 5714711204138

Nikterak nezpochybňuji, že zprávy z blízkého Východy jsou závažnější, než zprávy o firmware řídících jednotek VW.

Jen říkám, že si rád přečtu o obojím, stejně jako o tom, co se děje třeba ve vědě, v divadlech, nebo jaké zítra bude počasí.

Psát vždy jen o tom nejdůležitějším by byl nesmysl a ukrutná nuda.

0/0
24.11.2015 19:37

J57a68r45o83m73í76r 25Č55e68c75h 1393118867332

Myslím že o této nesmyslné pseudokauze bylo napsáno již dost a dost.Těší mě že máte široké spektrum záběru,to vám chválím.Momentálně je svět na pokraji války a psaní o této kauze jen odvádí pozornost lidí od velmi vážných problémů které by je měli zajímat daleko více.Dnešní nesmyslné sestřelení Ruského SU 24 je toho příkladem.:-(

0/0
24.11.2015 20:36

V10l65a61d84i81s89l29a65v 59B65u48r82y42š32e34k 3293286172324

kdo může říct smyslné nesmyslné, tak ze srandy jim to letadlo asi nesundali a předpokládám, že Rusi dobře vědí, proč je dole, bezdůvodně sestřeluje letadla jenom blbec a to jistě nebude tento případ, jinak by nebylo moudré kvůli napětí ne Blízkém východě rezignovat na podvody u nás, to prostě takhle nejde

0/0
24.11.2015 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.