Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta s podvodným softwarem VW začne do čtyř měsíců Škoda zvát do servisu

Servisní akce Škody Auto, které mají u dotčených vozů odstranit možnost obcházet emisní měření, začne zřejmě na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Nejdříve bude firma do servisů svolávat auta s motory 2,0 TDI a 1,6 TDI. Následně přijdou na řadu vozy s diesely 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70o12m22a23n 29V83o64c78e48t84k69a 9853221436768

A co vozy, ktere maji jiz prehrany software a v pohode prosli zkouskou na emisich?

0/0
26.11.2015 18:12

P58a64v84e62l 29S72o43b70o18t63k55a 5910104

A na STK pak - po odstranění podvodného software z řídící jednotky - neprojdou emisemi... no, bude ještě veselo ;-D

0/0
25.11.2015 13:58

L47u21b25o22š 60M80a39š39í44n 9819986137898

1.2 diesel on takový motor je?

0/0
25.11.2015 13:02

Z36d49e68n22ě51k 49H62a25n22z17l 1821276482734

Jo jo

0/0
25.11.2015 13:07

Z10d93e57n67ě37k 83W26e67r32n71h18a14r82t 6147415752648

Samozřejmě. 1.2 TDI,  55kW, Fabia 2010, Roomster 2010, Polo 2009

0/0
25.11.2015 13:08

T81o72m92á32š 73K58u65c24h92a75ř 3867391378971

Kdysi dávno jsem koupil ojetou Š120. Při přepisu mi řekli, že TK je podvodná, protože má razítko stanice, kde dělají jen náklaďky a bez diskuzí mi sebrali osvědčení.

Krom množství aut tady nevidím principiální rozdíl. Homologace byla získána podvodem, je tedy neplatná a ta auta nesmí na silnici. Jediná legální možnost jak je dostat zpět na silnici je po úpravě provést novou homologaci. Zřejmě už ale ne hromadnou, protože u ojetin už výrobce nemůže garantovat, že jsou ve stavu jako testovaný kus. Takže indiviuální. To je docela drahý špás. Navíc samozřejmě vše podle současným norem, takže bez šance. Bohužel. Jiné řešení je podvod s cílem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

+1/0
25.11.2015 12:50

Z73d85e80n45ě81k 76W54e25r85n31h14a77r60t 6177675452308

OK, kdyby se přistoupilo na takový výklad, taky by to ale znamenalo masové žaloby na VW, protože prodal lidem auta, která nesmí na silnici. Místo provozuschopného auta mají nyní jen kus kovu. Těžko říct, jak by se k tomu postavily soudy, když jde o výrobky po záruční lhůtě, ale i kdyby šlo jen o rozdíl mezi cenou ojetiny a cenou šrotu, dělalo by to hodně a soudy by nejspíš rozhodly ve prospěch majitele auta. To by nejspíš VW neustál, složil by se a co potom? Nedostal by nikdo nic a desetitisíce majitelů by bylo naštvaných s neprodejnou králíkárnou. To už by byl politický problém...

+1/0
25.11.2015 13:05

T49o57m35á20š 34K26u10c51h37a43ř 3737611968861

Ta auta ale vlastně prodali jen díky podvodu.

Je to, jako bych na vás podvodně vylákal 100 000 Kč (slíbil bych vám zlužbu/zboží, které bych nedodal), ale soud by mi nechtěl uložit vám ty peníze vrátit (natož udělit pokutu), protože mám přece děti a musím je živit. :-)

Ale ano, dnes je to realita, soukromým osobám se smí udělovat likvidační tresty, ale firmám nikoli. :-/

0/0
25.11.2015 22:08

J39i33ř97í 31J33u47r31á63š31e48k 8947505870547

Když řeknu A, musím říct i B. Způsob "opravy" už tedy známe. Jak se změní vlastnosti motoru po změně softwaru bohužel ne. Jak potom může někdo něco někomu nařizovat? 

A kdo zajistí to, že si tam zákazníci obratem nevrátí původní SW? Kdo to bude kontrolovat? Není tato akce zbytečně povinná?

+1/0
25.11.2015 12:43

M96a77r71t36i38n 14Š27t73ě56p85á39n17e47k 3127923273981

A budou auta i po "oprave" splnovat stejne emisni predpisy co predtim?:-)

0/0
25.11.2015 12:25

T91o79m78á39š 83K30u23c65h27a18ř 3397681458711

Přiznali už oficiálně, jak se tedy bude nový SW oproti starému chovat? Protože změna emisí bez změny dalších parametrů motoru jistě není možná. A pokud dojde ke změně spotřeby/ chrakteristiky motoru, tak musí mít zákazník právo na odškodné, nebo vrácení vozu.

+1/0
25.11.2015 12:24

Z86d10e40n64ě12k 34H67a81n22z59l 1501446932404

Nejste v USA

+1/0
25.11.2015 12:28

M83a61r38t31i94n 58Š18t74ě82p65á76n63e15k 3187303733571

Pokud budou zavedeny emisni zony a auto do nich nebude moct (nebo za vyssi poplatek) po oprave a podle hodnot pred aferou by mohlo, tak by se to mozna dalo.

0/0
25.11.2015 12:32

T38o84m97á38š 76K82u10c67h59a27ř 3787291378931

Pokud se prokazatelně po úpravě nevlezou do deklarovaných parametrů, tak tohle musí platit i u nás.

0/0
25.11.2015 12:35

Z88d88e39n14ě87k 86H44a19n36z95l 1131436632114

Dva listy do Škoda muzea

0/0
25.11.2015 13:06

Z95d25e47n17ě63k 31W65e46r65n63h11a60r70t 6707775782888

Poukázku na plyšáka při koupi dalšího nového vozu.

+1/0
25.11.2015 13:10

T46o88m76á86š 33K11u30c42h39a47ř 3117871948931

Dobře. Ale pokud se prokáže, že po úpravě například spotřeba stoupla o 0,5l při normalizovaném měřícím cyklu oproti deklarovaným hodnotám, pak mi přijde samozřejmé, že úplné minimum je nahradit zákazníkovi tuto škodu. Při najetí 200 000 km to například dělá cca 30 000 Kč.

0/0
25.11.2015 22:13

K23a80r14e51l 22V19o25j97t71a 6561337358382

Tak pokud to upraví tak jak má být , tak bude menší krouťák, nižší výkon a lehce vyšší spotřeba.

0/0
25.11.2015 11:45

V52l27a25d65i39s47l59a23v 66B75u76r93y94š14e76k 1259292767504

a smaže se konkurenční výhoda těchto motorů za cenu podvodu, nic víc nic míň

0/0
25.11.2015 11:52

K70a50r29e56l 28Š58v67é63d90a 5743411520619

Záleží jak se bude chovat nový software. Buď vymažou jen "šidící" část která funguje při emisních testech, auto se bude v provozu dále chovat stejně, ale pak můžeme mít problém při kontrole emisí. Nebo auto "přepnou" natrvalo do "nízko emisního" režimu a auto tím navždy ztratí výkon, zvedne spotřebu, i když  bude míň čoudit .

+1/0
25.11.2015 11:22

Z94d57e12n26ě73k 17W63e38r80n36h46a14r19t 6557175422108

Jenže při pravidelné kontrole emisí na STK se ta šidící část SW stejně neaktivuje, to jen při specifických homologačních měřeních. Tedy u více než 99,99% vozů se nezapne vůbec nikdy...

+3/0
25.11.2015 12:36

K77a94r16e61l 84N19o95v97o66t97n75y 6569841809245

No uvidime. Mozna budu mit na prodej postarsi A4...

0/0
25.11.2015 11:22

M24a80r45t92i86n 13H17o65c48e68k 5449135244467

takže mi pouze smažou podvodný software a nahrají mi ten správný, co jim byl asi nově schválen. ten nový software tedy bude asi ukazovat naprosto jiné hodnoty při další technické kontrole a tak se mi asi může stát, že TK neprojdu.:-P

0/−1
25.11.2015 11:20

P72e51t34r 63P22o78s35p90í75š84i61l 4138594746416

Při TK se u dieselů měří jen kouřivost. Mně ji při posledním měření naměřili nulovou, protože ještě funguje filtr pevných částic.

0/0
25.11.2015 11:23

P17a53v10e22l 32N32o73v62á29k 7381916219563

Zjistěte si co se měří na emisích pak tu placejte nesmysly :P

0/0
25.11.2015 12:39

J46a27r80o94s59l35a25v 72P22o43l15á54k 9329470958837

Přehraje se softwer. Nejsem odborník, přesto si nemyslím, že i po tomto zásahu bude mít sousedovo oktávka stejnou spotřebu a výkon pro kterou si auto pořizoval. Myslím, že o zplodinách před koupí vůbec nemluvil a jsou mu pořád u ...

+1/0
25.11.2015 11:14

V88l37a37d74i58s93l68a32v 80B90u72r19y31š94e70k 1119322887724

no ono je to všechno trochu složitější, přísné emisní limity nebyly zavedeny kvůli vašemu sousedovi a jeho autu, takže je celkem jedno, co si on o nich myslí, ale kvůli ochraně ovzduší, které dýcháme, ale jak jsem řekl, tahle problematika je poměrně složitá na pochopení a souseda se dotýká jen okrajově, nejspíš to dopadne tak, že chtě nechtě bude muset přistoupit na úpravu motoru i když se objevily právní názory, že si s autem může dělat co chce a jezdit bez TK

0/0
25.11.2015 11:49

F94r89a11n77t43i12š28e72k 48N54o88v84á36k 6881735916111

Spíš očekává, že někdo začne obratem ruky "čipovat" řídící jednotky na původní verzi.

0/0
25.11.2015 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.