Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce dotovat plynové stanice. Firmy je přitom staví i bez podpory

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce začít dotovat výstavbu dalších plnících stanic na stlačený zemní plyn (CNG) do aut. Dosud se jich u nás přitom postavilo už sto bez jakékoliv státní podpory. Úřad má v plánu tři sta dalších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O95n78d36ř92e60j 50S87e76m61e21c62k32ý 8211926738455

A helemese, on je v tom ještě jeden háček. V tom materiálu je taky návrh na zavedení silniční daně pro všechna vozidla. Takže klasika-zdaníme vás a pak to rozdáme spřáteleným firmám.

0/0
26.11.2015 21:37

J33a97n 34F79r55o40l44í86k 6846250905374

Když si vzpomenu, že RWE postavila v Brně-Slatině plničku proti autobusovým garážím (MHD) a pro nezájem ji zase zrušila (dnes tam stojí Lídl) tak bych z toho našeho hospodaření zvracel.

0/0
26.11.2015 16:26

J65i16r49i 92Z94u41z39a26ň10á64k 4848850183216

Stát je blbec DOTACE dotovat sou.firmu je hloupost nad hloupost jako ve všem,pokud si postaví záleží jen na něm za jakou cenu bude prodej(zisk) stát je hňup.

0/0
26.11.2015 12:24

M55a15r37t24i78n 17P11l81a70c95h72t97a 1144651441499

Nerozumím smyslu přechodu na plyn , pokud plyn bude stát stejně jako nyní benzín !

Pokud se vláda zaváže omezujícím zákonem ,že nezavede spotřební daň na tyto produkty

...potom to bude mít smysl, jinak je to z bláta do louže ;-€

+2/0
26.11.2015 11:30

Z17d44e59n60ě21k 55H71a68n36z78l 1631566442674

Pořád se vyplatí LPG

0/0
26.11.2015 9:56

M22a48r71t43i83n 38P59l69a45c82h35t83a 1444521301959

Zatím, ale já těm politikům něják nevěřím.....protože ,když se z alternativy stane hlavní proud...Stát bude přicházet o nemalé peníze a co potom bude následovat !!!.......to si jednoduše domysleme!!

+1/0
26.11.2015 11:33

Z37d73e80n60ě57k 50H36a56n98z10l 1431686872984

Plynaři vpřed

0/0
26.11.2015 9:53

R53o53m46a13n 83K33a36m69a81r16ý88t 8478970758358

Mládek a celá ta jeho parta kolem Sobotky má asi pocit, že dotace rostou na stromě a oni je jenom sklízí.

Pánové ministři, abyste mohli jednotlivcům dotovat jejich podnikání, musíte další podnikatele a zaměstnance nejdřív okrást o jejich peníze.

+1/0
26.11.2015 8:16

K37a20r28e47l 39K51o88š75ť82á20l 8717221240435

1. Jak je uvedeno v článku, počet plniček CNG je dostatečný, ALE pouze k počtu registrovaných aut, který je zatím samozřejmě nízký. Stát chce, aby plynových aut jezdilo mnohem, mnohem více, aby například vytlačily evidentně neekologické diesely. Zkuste provozovat CNG auto v menším městě. Vážně si takové auto pořídíte, když budete muset dojíždět desítky kilometrů na nejbližší pumpu? Zkuste i léta zavedený LPG načepovat na kterémkoliv hlavním tahu o půlnoci. Pokud nemáte přesné informace, o těch pár nonstop výjimkách, tak nemáte šanci a co teprve CNG.  2. Stávající provozovatelé proti dalším plničkám brojí, protože to pro ně může znamenat konkurenci a tím omezení vlastních zisků.

Skutečný průlom nastane, až budou moci být plynové auta zcela bez benzinových nádrží. Dvojí palivový systém to neúměrně prodražuje.

+4/−1
26.11.2015 8:16

M82i93l89o81š 45V38o81n46d40r68u96š69k66a 5905741717204

Sám píšete, že všechny současná auta mají dvojí palivový systém. Tak k čemu je nutné mít CNG stanici na každém rohu? Když mi dojde CNG přepnu na naftu a dojedu kam potřebuji. Je ekonomický nesmysl stavět stanici v každé vesnici u které si někdo natankuje jednou za rok. A velkou otázkou je, zdali je toto vlastně budoucnost automobilismu, abychom až nasypeme další desítky miliard do plnících stanic nezjistili, že je již nikdo k ničemu nepotřebuje. A pokud se kolem motá ČSSD se svými experty jako je Mládek či Gajdůšková (nestorka solárního průšvihu), tak bych si tipnul, že se schyluje k dalšímu průšvihu.

+2/0
26.11.2015 15:35

K51a59r31e71l 88K25o30š57ť57á63l 8777631920225

Aha, takže si koupím auto na CNG, abych nakonec jezdil na benzín? Tak to opravdu nedává smysl. Řada lidí má svoje trasy, na kterých najezdí okolo 80% ročního náběhu kilometrů. Pokud přímo na nich nebo někde poblíž nemají plničku, o CNG vůbec nebudou uvažovat. O tom, že by se budovaly plničky v každé vsi nemůže být řeč, to se nevyplatí ani s dotací. Další velký problém je nízký nájezd kilometrů na limitované plynové nádrže v autě, kde musíte zatím mít i benzín. Úvaha vychází ze srovnání dostupných zásob ropy a zemního plynu - plynu je násobně více. Druhý nesporný přínos je v emisích, který se okamžitě projeví i u starších motorů. Podle většiny odborníků není v dohledné době alternativa pro spalovací motory, ale připouštím, že tohle je určitá nejistota.

0/0
26.11.2015 21:27

M21a21r36t97i21n 97D64o61k47t53o90r 5799588507696

Spíš je potřeba rozšířit nabídku aut na CNG.

+1/0
26.11.2015 8:13

J84i96ř10í 21K98o30u61t91n71ý 7939789695346

Je jich docela dost. Si myslím. VW, Fiat, Opel, Audi, Škoda... A myslím, že s ohledem na rozšířující síť pump se bude zvyšovat i nabídka aut.

+1/0
26.11.2015 8:22

Z87d73e13n82ě47k 56H85a57n40z92l 1631726542884

Trošku lepší pořizovací cenu ještě

0/0
26.11.2015 8:31

J22i77ř80í 19K65o79u87t71n65ý 7769519925916

Pokud je cena o 30.000,- vyšší než u základního modelu, je návratnost do roka. Pokud to srovnáte s naftovým chrochtákem, jste na stejné ceně. Pohodlí a komfort jízdy se jistě nedá srovnat. Pokud zajdete k prodejci, jistě zjistíte, že vám nabídne zcela jinou cenu než deklarují na netu ;-)

0/0
26.11.2015 8:36

J58a28n 64R13i41e38g40e73l 1724496185412

bohuzel cena CNG je +60tis a to uz si kazdy rozmysli a musi vypocitat dle najezdu km. LPG vyjde cenove prijatelneji.

+1/0
26.11.2015 9:40

Z12d63e21n54ě14k 46H48a54n40z49l 1241896832234

Oni to taky do všech modelů nedávají. Většinou do těch dražších

0/0
26.11.2015 9:55

P88a45v26e17l 35M40o53r64a37v38e74c 3882319432248

Panebože jen NE dotace!

Tím se jen zvýhodní šíbři, co teď postaví další plyn.stanici, aby mohli převálcovat současné plyn.stanice které si o dotacích mohly nechat jen zdát. Díky dotaci budou mít nové stanice nefér konkurenční výhodu. A až ty původní krachnou, nové dotované zvýší ceny.

+2/0
26.11.2015 8:11

K25a48r38e72l 76J62e25l75í27n61e40k 2136484600187

Pro nějakou malou domů se to nedělá,tady se chystá VELKÁ domů!☺

+3/0
26.11.2015 7:50

L14i73b29o28r 49M93o56u64č23k76a 1878477365812

jo tak na tohle chteji zavest  plosne silnicni dan !!

+4/0
26.11.2015 7:46

M78a24r24t15i39n 25K10u85ř27í17t59k72a 6697976558945

Vysvětlí mi někdo, proč mám jezdit s autem na CNG k plničce, když mám CNG anóbrž zemní plyn, jak se správně česky neb moravsky říká, zavedený až do baráku?

Opomíjím nutné technické vybavení jako kompresor apod.

0/0
26.11.2015 7:45

R37a15d14o28s34l11a69v 13K92l30a67u82d24a 5944888254882

Protože ta domácí plnička je drahá. Klidně si jí kup, ale nevyplatí se ti. To je jako proč máš odebírat elektřinu, když máš ve sklepě uhlí.

+1/0
26.11.2015 7:47

I93v48a46n 25S97t18e44c17h 8281557217670

Na jednu levnou domácí plničku je třeba mít tři auta, která jsou prakticky stále v pohybu. Jinak je investice vratná za desítky let.

+1/0
26.11.2015 8:05

A75d34a58m 19B28e49r82n43a18r57d 3764547213216

Máme CNG už několik let, ale nikdy jsem nad domácí plničkou nepřemýšlel. Určitě musí být různé revize, zabezpečení a podobně. Pumpu s CNG mám kousek od bydliště, jenom musím jezdit častěji tankovat.

+1/0
26.11.2015 8:11

J19i57ř26í 70K31o27u44t83n74ý 7599189785386

Častěji tankovat jak s kterým autem. S Passatem dojedu v poho 500 km na plnou. S Puntem žena necelých 300, ale s ohledem na jízdy hlavně po městě je to občasná návštěva max 2 x týdně u plničky.

0/0
26.11.2015 8:25

M95a69r20t15i54n 57K45u27l94h18á73n95e55k 4163812799459

nekalá konkurence s podporou státu ..

CNG čepračka s dotací vyjde majitele levněji a tedy menší náklady na splátky a tedy si může dovolit menší marži a tedy může být levnější než konkurence

schválně kam bude potom řidič jezdit ?

+2/−1
26.11.2015 7:24

R70a91d13e86k 98T85o89m57š33ů 3925323912581

No tak aktuálně jsou desítky velkých měst, kde žádná čerpačka na CNG není. To je takový problém vypsat výběrový řízení na místa, kde dosud široko daleko žádná stanice není?

0/0
26.11.2015 8:17

K98a11r48e20l 85K72o96š51ť31á95l 8757931230495

Ale houby, ty stávající čerpačky jsou na těch nej místech, kde bude kšeft vždycky, je třeba nastavit podporu tak, aby se budovalo tam, kde se to zatím a ještě dost dlouho nebude vyplácet.

+1/0
26.11.2015 8:19

V52i74k75y21r 62B13o39h87u25m74i51l 96S82t30r57a31n63s22k34y 9467198716579

Mimochodem (ano, zatím se to na jeden vůz nevyplatí) existují vyzkoušená zařízení, kterými lze z libovolného přívodu zemního plynu /domácnost/ tento stlačit a "dofouknout" si auto doma. To jsem zvědav, jak by takové  zařízení chtěli zdanit /resp. plyn/.

0/0
26.11.2015 7:23

M45a29r18t82i92n 49K95u37l92h84á46n46e81k 4573812699879

a) jednoduše pomocí odměru plynu

b) při ceně 130.000,- se ta plnička sakra nevyplatí ;-D

0/0
26.11.2015 7:26

M28a20r85t72i67n 88K89u76l93h10á41n63e68k 4763392809279

Rusko používá dodávky plynu jako zbraň..

opět zastavilo dodávky plynu na Ukrajinu a tím i do EU

vyhrožuje tím i Turecku

CNG je dražší na pořízení i na opravy

úspora je stejná jako u vyzkoušeného LPG

.

podpora CNG je tedy jen akce ruské lobby a ruských agentů

0/−2
26.11.2015 7:20

A40d91a53m 30B46e48r28n47a58r21d 3464827743726

To je výrok neinformovaného. Proto západní automobilky CNG montují už ve výrobě? A to docela dlouho.

+1/0
26.11.2015 8:08

R81a51d45e27k 97T84o83m76š40ů 3275163982481

;-D Pane Sůra, neberu Vám važ pražský pohled na to, že CNG stanic je dostatek, v Praze opravdu ano. Ale v některých okresech (a těch okresů je po republice docela hodně) není ani jedna stanice CNG. Nechápu, že jste si neotevřel mapu stanic CNG a nepodíval se, jaká je situace! Třeba okresy Chomutov, Teplice, Děčín nemají CNG stanici ani jednu. Jestli tomuto někdo říká dostatečné pokrytí, tak ztratil zdravý rozum. Nikdo nebude jezdit 30km nebo 50km vedle do okresu, aby si načerpal. Sakra než něco napíšu, tak si zjistím aspoň základní fakta !

+4/0
26.11.2015 7:17

J64a73r33o18m16í65r 64K27r88á25l 4670819714679

No a to je důvod, proč dotovat jakousi firmu z peněz všech ?

+3/0
26.11.2015 7:19

J34i18ř76í 52K92o28u36t58n21ý 7329589415946

To je důvod, proč podporovat jízdu ekologickými vozy, zvláště pak v regionech, kde dýcháme sračky ;-)

+1/0
26.11.2015 8:06

R42a62d60e35k 24T47o98m62š73ů 3345133402261

Dnes se dotují/podporují mnohem méně smysluplné věci, ale pokud chce stát čistší pohon a méně exhalací v ovzduší, tak ať se snaží třeba tímto způsobem. Čistý vzduch není totiž něco, co se primárně ekonomicky vyplatí, ale pozitivní věc to snad je následně pro všechny, tak proč to nepodpořit z peněz všech. Veřejný zájem snad je mít čistý vzduch a doprava k němu zrovna nepřispívá.

+1/−1
26.11.2015 8:15

J19a55n 91S35ů77r45a 4355273583672

1. V textu je citace MPO, které tímto argumentem dotaceobhajuje.

2. Samo MPO dříve uvedlo, že plnících stanic je dost.

3. Nejsem z Prahy, takže nemám pražský pohled. Jen jsemalergický na vyhazování peněz ze státního rozpočtu.

+3/0
26.11.2015 8:11

R63a73d22e79k 22T15o61m11š59ů 3735703322631

Že to tvrdí někdo na MPO nemusí nutně znamenat, že je to pravda. Pravda to není - pokrytí je pro běžného člověka velmi nedostatečné a v podstatě nepoužitelné. Za tu pražskou invektivu se omlouvám, nebyla na místě.

0/0
26.11.2015 8:24

M38i88c52h44a72l 14B60o83k72l22a75ž18u79k 9653848532227

Mohl jste k tomu tedy připojit i vlastní názor podpořený krátkým průzkumem, nebo jen přepisujete tvrzení MPO?

+1/0
26.11.2015 9:35

L16e76o82p93o96l60d 11P66r85o57k21e33š 8539654557

Nic jiného než příprava na zdražení plynu. To mají majitelé aut na CNG za to , že se chlubí nízkými náklady na km.

+2/0
26.11.2015 7:17
Foto

P86e91t63r 45U34g11r61i23n 8975837896610

Když něco funguje, zdaň to ... když to stále ještě funguje, zreguluj to ... a až to chcípne, dotuj to ... Tyhle dotace mi hlava prostě nebere.

+15/0
26.11.2015 6:52

R45o70m41a48n 75S56o46u67č92e48k 1682405370509

Další podnikatelský záměr ANOfertu

+6/0
26.11.2015 6:40

Š76t86e56f49a59n 29F56r30i31č87a 7122488283216

Váda plýtvá. Je to nezodpovědné.

+5/0
26.11.2015 6:05

R53o63m84a20n 17S98o65u95č53e18k 1442765160969

A ono to někoho překvapuje?

+1/0
26.11.2015 6:41

S61t47a32n33i18s83l33a74v 66P58á34n70e14k 3244492536469

Vidím v tom jediné, budoucí zatížení spotřební daní na zemní plyn;-)

+13/0
26.11.2015 6:00

R37a37d34i24m 39S63l58á32d38e84k 3801422473149

Dokud ekonomika roste,je důležité prachy roztočit.Až neporoste,úsporná opatření necháme opozici aby si u lidí naběhla ;-D;-D;-D

+34/0
26.11.2015 4:07

D82a22v59i68d 82P64e77t40r 7440866770965

Proč roste ekonomika? Protože se zvyšují peníze v oběhu (stát dává lidem více peněz, ale s rozumem). Jakmile by začala úsporná opatření, pak by ekonomika klesala  (což dělala ODS+TOP09).

Dalším důvodem proč ekonomika roste je lepší čerpání peněz z EU. Jakmile se ekomika rozjede sama, lze ji mírně tlumit zvýšením daní z příjmů.

+2/−23
26.11.2015 4:49

P36e84t46r 94T50y55č10k71a 6175482809822

No ty kraso.

+10/0
26.11.2015 5:53
Foto

P31e82t73r 10J79a97n52á42s28e53k 7512577542557

..nemělo to být "No ty krávo (nebo spíš -vole)?"..

+4/0
26.11.2015 6:34

P65e88t67r 95T91y47č45k42a 6375722859422

Puvodne tam melo to slovo zacinajici na P a koncici na O.

+3/0
26.11.2015 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.