Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express spojí síly s Němci, propojí své vlaky s jejich autobusy

Soukromý železniční dopravce Leo Express přidává ke svému byznysu další. Firma začne spolupracovat s německým autobusovým dopravcem Flixbus. Napojí své vlaky na linky Flixbusu z Prahy do Drážďan a Berlína. Půjde o tři páry vlaků a autobusů denně, autobusy budou stavět u pražského hlavního nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88a12v56e15l 88Š85m32í98d69e55k 6739110173598

Radší dál vlakem nez busem . Ale dobrý nápad od Leoše

0/0
4.12.2015 23:50

P28a32v75e24l 54S77o23b27o85t57k35a 5500784

Technicky je to toální nesmysl.

Daleko lepší pokud si lidé přesednou z vlaku na autobus a naopak.

0/0
27.11.2015 15:43

L75u71c32i47a34n 21P56a43p90a61z90i86a53n 5714147111655

Aby to nedopadlo jak s podnikáním mezi Bratislavou a Košicemi, kde se neúspěch je maskován nadávkami na všechny okolo, dokonce s informacemi, že za to může socialismus. Občas působí podnikatel jako smyslů zbavený.

+4/0
27.11.2015 11:29

J23a71n 94Č15e74k67a62l 7689675234364

A nepletete si to s Jančurou?

0/0
30.11.2015 9:35

O77n55d22r24a 36Z93d44r54a97h50a71l 4445920875321

A kdy Leo připojí místo na nohy?

0/0
27.11.2015 10:01

Š27t10e56f91a19n 55F13r59i79č78a 7372648483766

Nejedná o žádné propojení, jak by se z titulku mohlo mylně zdát. jedná se o obchodní vztah. I nadále se jedná o samostatné obchodní společnosti. Nejspíš se dohodly na jízdních řádech, aby spoje navazovaly, a dejme tomu na lomeném jízdném a tedy uznávání jízdenek. Strategie je to moudrá a chvályhodná, protože využívá výhod obou dopravců, tedy jejich pozici na trhu a v té které zemi schválené a zavedené linky.

0/0
27.11.2015 9:14

M86i91r35o69s83l97a97v 73Z68i68k52m24u22n91d 6208202227248

Přesně tak, ve Švýcarsku si mohu v jízdenkovém automatu na zastávce koupit jízdenku na trasu začínající autobusem PostBus v odlehlém údolí kantonu Graubünden, pak vlakem dopravce RhB, dále vlakem dopravce SBB, návazně vlakem dopravce SOB, zase vlakem SBB  a konečně autobusem dopravce AAGU v kantonu Uri.

A nikoho nezajímá, kde jsem si jízdenku koupil ... v osobních vlacích štiplítek nejezdí, dělají se náhodné kontroly, v autobusech zpravidla řidiče taky nezajímá, zda má cestující jízdenku ...

0/0
28.11.2015 11:48

L35u47k13á23š 90Š79m31a11h17e71l 2247254622354

No nevím... občas mi přijde, že Leo Express tak trochu tápe a hledá cestou pokusu a omylu. Propojení na Krakow v situaci, kdy ho má i RegioJet a ČD, asi moc netrhne, Mukačevo mi přijde jako dobrý nápad - železnice přes Čop je tam prakticky nepoužitelná a autobusová spojení tam byla dost zredukována, ČB a ČK jsou také rozumný nápad (zvlášť ve srovnání s RegioJetem/SA, kde je nutné přejíždět přes Prahu metrem na Anděla a s výlukami na trase ČD kolem Tábora a Veselí). Střídání někdy busem a někdy vlakem ze Zlína už mi přijde dost překombinované, možná si to zákazníky najde, ale já bych preferoval osobně spojení komplet vlakové. Ale tenhle Berlín? Vždyť do Berlína vede rychlý železniční koridor, autobus časově prakticky neušetří a navíc pochybuji o jeho větší pohodlnosti (ať si LE říká cokoliv). Jediný argument může být cena, ale tam už také vlaky autobusy dost dohánějí.

+1/0
27.11.2015 8:58

J74a11n 82V38a79l34o82u74c17h 6902627528770

Když oni na té "konkurenční trase" tápou všichni dopravci, soukromníci s kombinací zastávek, ČD s kategorizací vlaků (když např. vidím, kde zastavují "Hradčany" ve směru na Prahu, má to standartu EC hodně daleko, hlavně že se zalepí díry po zrušených rychlících a je zachován takt vlaků "vyšší kategorie, jen cestující očekávající standard této kategorie je přinejmenším zmaten)...

Mukačevo - vede až tam "klasický" rozchod 1435mm? Nějaké převazování podvozků nepřichází cenově v úvahu, jedině snad s přestupem na ranicích Slovenska.

Ale jsem celkem zvědav, jak se německá přesnost popere s neustálými výlukami na koridoru (což je ten lepší směr, bus může počkat) či ucpanou Prahou (čekající vlak už by omezoval i další vlaky na trati). Protože každá "vata" na přestup prodlužuje celkovou dobu jízdy, tedy ubírá atraktivitu.

0/0
27.11.2015 9:19

M28i74r81o57s71l16a22v 48Z85i51k21m89u51n40d 6138722257978

Do Mukačeva jezdí  Prahy přímý BUS, není potřeba překládat bagáž v Košicích ... ta frekvence je využívána především Ukrajinci pracujícími v Česku .... kolik českých občanů jede do Mukačeva ....

0/0
27.11.2015 10:17

J60a77k89u71b 43K72o44r38e63c 6514280341643

To má opravdu Flixbus 45 tisíc spojení denně?

+1/0
26.11.2015 22:31

O37n48d67ř40e58j 75B67u51r10s64a 6741963216217

Nema, loni mel Flixbus kolem tisicovky spojeni v Nemecku, k tomu pripoctete zahranicni trh (jezdi i ve francii, italii, cesku, polsku, dansku, nizozemsku a belgii). Odhaduju 4500 spojeni denne takze to bude spise preklep :)

+1/0
27.11.2015 2:12

P93e16t89r 54B21e64z71s37t87a49r78o17s50t98i 2949486703471

Přijde mi to, jako kdyby někdo napsal, že metro má 200 spojení (příklad, nepočítal jsem to) místo toho , že metro má tři linky...

+2/0
27.11.2015 7:57

J30a76n 23S78ů40r46a 4955813693862

je to jejich tvrzení, nepředpokládám, že má Flixbus potřebu lhát a vymýšlet si.

0/0
27.11.2015 11:44

O94n15d61ř83e93j 93B36u86r63s56a 6791633266167

Já zase nepředpokládám, že pokud má Flixbus 1000 spojení denně v Německu (rok stará informace), těžko bude mít zbylých 44000 spojení v několika okolních státech, kde není na takové pozici jakov Německu,z logického hlediska (alespoň mého), lze spíše předpokládat překlep a oněch 4500 je více než reálných. Samozřejmě se mohu mýlit.

0/0
27.11.2015 11:49

J71a53n 61S27ů39r70a 4685403773782

Tak jsem si ještě jednou ověřoval: The 45.000 daily connections is correct. We offer 550destinations, that are connected with frequencies up to 20 times per day. 25%are direct connections. Because of smart network planning and a very goodbackend-technology, we are able to provide a huge amount of transfers, too.

+1/0
27.11.2015 12:44

O91n58d37r10a 22H63r66á56s18k91ý 8737702427

loni opravdu Flixbus měl 1000 spojení, jenže došlo ke spojení s MeinFernbus a obě společnosti vystupují pod Názvem Flixbus-MeinfernBus. A 45000 spojení denně je realita (spoj Praha-Berlín v sobě obsahuje 3 spojení: Praha-Drážďany, Drážďany-Berlín, a Praha-Berlín)

0/0
27.11.2015 22:54

O17n62d88ř80e65j 76B11u17r52s96a 6311293136467

Tak přeci jenom, děkuji za vysvětlení.

0/0
27.11.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.