Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyzvala České dráhy k doplacení milionů, chce se ale dohodnout

Firma Škoda Transportation vyzvala České dráhy k doplacení 760 milionů korun za prohranou arbitráž týkající se zpožděné dodávky dvaceti lokomotiv. Zároveň jim ale nabídla finanční ústupky. Jejich výši nespecifikovala, doufá ale, že dojde k úspěšné domluvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a27n51a 92K41o20p74ř95i97v53o14v77á 8405918505438

Tak aspoň někdo zůstal v tomhle soudný, když už ČD musely do tohodle nesmyslnýho a předem prohranýho sporu jít...

+2/−1
28.11.2015 23:09

J29a69n 54D90u57d14e70k 2170932907623

Já nevím, ale stojí jim ty peníze za to si nasrat největšího zákazníka, který jim za posledních 10 let udělal kšefty za 20 miliard? Teďka už ty vztahy nemusí být tak dobré a ČD se bude poohlížet jinde.

+3/0
28.11.2015 22:11
Foto

M90i49l65o60š 11H26o43v81o80r20k85a 2970603806777

No samozřejmě, že si nechce Škodovka nasrat ČD. Škodovka nechtěla žádnou arbitráž, chtěla se dohodnout (a to hned několikrát), ČD chtěly arbitráž za každou cenu (a je třeba říct, že nebyly v právu, což se potvrdilo).

+3/−2
28.11.2015 23:06

Š32t78e83f30a65n 74F60r68i61č85a 7292978433776

Špatná pověst se šíří rychlostí blesku. Ta vyhraná arbitráž je Pyrrhovo vítězství.

0/0
27.11.2015 17:39

M56a44t97ú49š 56B82e55n42a91k 9138614952193

Väčšina zákazníkov Škody sú verejný obstarávatelia a tam niečo také nehrá rolu, proste si firma vymáha svoje práva zo zmluvy, to sa nemôže žiadnej firme uprieť.

+1/0
27.11.2015 21:47

J69a32n 43Z70b92o20ř79i81l 3909327739

Z pohledu zákazníka mám pocit, že když si něco objednám a nedostanu to ve smluvě dohodnutém termínu tak zboží nemusím převzít ani zaplatit. A to že se změnily zákony tak ať si ŠKODA vyřeší s EU nebo ČR.

Fakt nechápu za co mají ČD platit... za to že dostali objednávku pozdě ? :-/:-/

+5/0
27.11.2015 14:51

D87a39n79i14e74l 81V28á10c13h34a74l 3876578135966

Ale pokud to převezmu, tak to doplatit musím.

0/0
27.11.2015 15:03

J31i88ř85í 80E68r68b64e90n 1453274246357

Tak znova.

ČD požadovaly dodat lokomotivu splňující nejnovější evropské předpisy, které se však v průběhu času změnily a tak byl vývoj rozjížděn znovu, na což škodováci zákazníka upozorňovali. Zdržení tedy není vinou výrobce, ale vnějších vlivů - asi jako byste si nechal postavit dům s tím, že musí vyhovovat nejnovějším energetickým normám, které by však byly krátce před kolaudací zpřísněny a vy byste trval na tom, že i ty nové normy musí barák splňovat.

.

Lokomotiva totiž není houska na krámě nebo auto v autosalonu. Už jen proto ne, že se vyrábí v řádově nižších počtech, musí vydržet desítky let provozu a musí se schvalovat pro provoz v každé zemi zvlášť. A každý rozumný stát si svoje výrobce podporuje, i když to je krátkodobě nevýhodné - protože v dlouhodobém horizontu (více než dvě volební období) se mu to bohatě vyplatí na vzdělanosti a šikovnosti obyvatel, na zaměstnanosti, daňových výnosech, místním know-how atd.

+1/−1
27.11.2015 20:46

M87a63r95t64i21n 33R25u68z52i74c38k27a 1302438956167

Nesouhlasim, nemate pravdu co tyce vasich prikladu, ... poku se vam zmeni predpisy v prubehu stavby nebo vyroby, nemuzete zakaznikovio co podepsal smlouvu najednou rici sorry, zaplat nam novy vyvoj, upravu stavby atp., ...

To je naopak riziko podnikani dopadajici, pokud souhlasite se smlouvou, kde mate, ze stroj musi splnovat nejnovejsi pozadavky a nedate si do smlouvy, ze jsou to pozadavky v dobe podpisu smlouvy a ze pokud se zmeni, tak musi dojit k podpisu dodatku...

To je zase smlouva sepsana tak, aby skodovce zaplatily vyvoj CD? Ja to smlouvu nevidel, takze jen spekuluji, ale vase tvvrzeni vubec nedava smysl.

Mj. u tech staveb bych vas chtel videt, kdyby vam stavebni firma rekla, ze se zmenili predpisy a tak budete platit. Zvlast, kdyby vam rekli, ze je kvuli tomu nutne treba uplne dum prestavet, ne-li zbourat a postavit znovu. Predpisy se totiz nemeni ze dne na den, vzdy maji firmy urcity cas se na to pripravit.

+2/0
27.11.2015 21:50

D44a56n55i22e88l 23V57á91c15h51a15l 3656338485446

Zákazníkovi se samozřejmě nechce platit víc než původně měl, ale zase zaplatit za něco, co pak bude nepojízdné, nebo podle vašich příkladů neobyvatelné je mu taky k ničemu. 

Když si stavím dům, tak v něm potřebuju bydlet a pokud v bydlení zabraňují normy, nedá se nic dělat, ale musím dům přizpůsobit a výrobci je jedno, jestli mu zaplatím za původní dům nebo si ho od něj nechám přestavět, což je asi nakonec lepší než nechat do toho vrtat někoho jiného.

Normy se sice nemění ze dne na den, ale i těm normám trvá nějakou dobu než dostanou oficiální podobu a kolikrát se může i na poslední chvíli do nich dostat něco zásadního. Dokud nejsou oficiálně schválené, tak se na ně nedá úplně spoléhat a musíte si ponechat pár věcí na dodělání na potom.

A co mi víme, co vlastně na těch normách bylo jisté a co napak třeba protichůdné a muselo se čekat na plné znění? Stejně tak, co my víme, co bylo přesně ve smlouvě? 

Hlavně, že všichni víme, že ČD jsou chudáci a Škoda prevít. Já tomu prostě nevěřím.

+2/−1
28.11.2015 9:17

R85o59m55a39n 46J17e68s62c63h42k44e 9538555607685

Chyba byla od počátku vůbec objednat atypický výrobek. V dnešní otevřené Evropě si také nevyrábíme dopravní letadla. Připomíná mne to rok 1922,

kdy v ČKD stály nově vyrobené lokomotivy a nebyly peníze. Jezdilo se se starými křápy.

   Také jsme si nevyráběli vlastní transportéry. O kvalitě výrobku Škody se přesvědčuji každý den cestou z práce. RegioPanter je drahý nekvalitní krám.

Výrobce na mé připomínky nereaguje.

0/0
29.11.2015 7:27

J59a35n71a 58K55o87p71ř11i46v73o15v13á 8595698285588

a k čemu by jim to bylo, když by to nemohlo jezdit?

+1/0
28.11.2015 23:11

M45i14r40o51s66l74a13v 59Z97i75k92m90u79n53d 6688112407458

To je zajímavé, tohle se dá vyložit různě, např. ŠKODA se není zcela jistá oprávněností té "inflační doložky" vymyšlené rozhodci, potřebuje nutně peníze a tak nabízí slevu na něco, na co nemá nárok ...

+2/0
27.11.2015 14:24

D90a79n92i74e92l 55V23á58c18h65a40l 3136198925456

A nebo ... třeba, že Škoda je ráda, že ji někdo dal za pravdu, ale přeci jenom si uvědomuje nutnost udržovat dobré vztahy s ČD a tak nabízí ústupek, který už nabízela několikrát před arbitráží.

0/0
27.11.2015 15:17

F82i98l49i25p 18S12i83r31o22t59e79k 9932809312921

To je nesmysl. Nic jako dobré vztahy s ČD, státní akciovkou pod vlivem politiků, neexistuje, existují jen dobré vztahy s vedením a těmi, kdo ho jmenují. A tyhle vztahy Škodovka opravdu udržovat uměla.

+3/0
27.11.2015 15:44

J14i72ř23í 77E47r65b70e20n 1843384186667

TO se s ní táhne už od prvopočátku. Emil rytíř Škoda měl s K. u. K. úředníky taky velmi dobré vztahy a do roku 1918 byla Škoda největší zbrojovkou monarchie, poté největší strojírnou Československa s velmi dobrými vztahy s armádou (přečtěte si interview s Oldřichem Medunou) a poté oligopolním dodavatelem strojírenských celků pro půlku světa.

.

A troufám si tvrdit, že právě podniky jako Škoda Plzeň, ČKD Praha, TOS, Vítkovice atd, které stavěly rafinérie, cukrovary,pivovary či strojírny v půlce světa,  jsou tím, co nám Čechům udělalo po světě lepší jméno než všichni Havlové a Diestbierové dohromady...

+1/0
27.11.2015 20:53

F47r28a94n65t10i54š95e54k 28V84a32n43ě16k 1577794247237

Být v pozici Českých drah, tak už nikdy nejsem jejich zákazník.

+6/0
27.11.2015 14:05

T60o42m36á25š 59F35u40k 2940241966277

Na lokomotivách škoda trpím již 27 let a řada 380?To je jako citroen-překoná Vaše představy,velký šmejd za nehorázné peníze.

0/0
27.11.2015 18:41

J38i38ř40í 79E93r27b83e93n 1643234926357

Být v pozici firmy, která porušuje smlouvy, odmítá nabízené dohody a pak se cítí ukřivděně?

0/0
27.11.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.