Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna práce nestačí. Strojvůdci jsou muži se dvěma směnami denně

Mnozí tuzemští strojvedoucí zneužívají chybějícího dohledu a přivydělávají si prací u konkurence v době, kdy by měli mít bezpečnostní přestávku. Zaměstnavatelé takové melouchaření často zakazují, systém, který by řidiče vlaků kontroloval, však neexistuje. České dráhy naléhají na Drážní úřad, aby nevyhovující stav napravil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a30v60e51l 21R75a33c64e55k 2365150432753

Samozřejmě je to zodpovědná práce. Ale 33 000,- zrovna také není málo.

Hovořil jsem v Olomouci s lidmi od dráhy. Sami řekli: kdyby nás tu byla v kancelářích polovina, ještě by se někteří dloubali v nose. 

Propustit a podělit zisk.

0/0
30.11.2015 10:37

Š86t72e82f78a12n 19F93r43i43č32a 7872178173866

V článku jsou bludy. Neexistuje nic takového jako bezpečnostní přestávka. Zákoník práce definuje pracovní dobu, a přestávku mezi směnami. Bezpečnostní přestávku zákoník práce nezná.

0/0
29.11.2015 22:04

P18e87t35r 27N71o62v68o27t13n55y 1321450471

Minimalne jeden z těch dvou zaměstnavatelů to musí vědět, že maká jinde a nemá odpočinek. A presto ho nechá jezdit?

+1/0
29.11.2015 21:51

V52i95k23t35o37r 50N22á63r59o97ž13n83ý 3579412428

Jasně , protože nikoho jiného k dipozici nemá...

0/0
30.11.2015 9:13
Foto

I42m23r53i64c13h 86S97u46c83h73a46r25s71k40ý 8496463415591

Většina tady  chce jen kritizovat a především vidět svoje zájmy, :-/ a přitom by stačilo odstranit příčinu neboli nízký plat strojvedoucích ;-)R^R^R^

+4/−1
29.11.2015 16:11

V22l79a17d15i80s74l52a56v 88B14u14r76y85š38e29k 3543736482524

no a protože příčina odstranit nejde, peníze na stromech nerostou a dráha je nemá a když něco nemá, tak to nemůže nikomu dát, tak nezbývá než kritizovat a vidět svoje zájmy

0/−2
29.11.2015 17:11

J44a46n 10V68á32c76l20a65v19í72k 3262286471899

Tak by si prostě na melouchách vydělali víc.

Nebo máte pocit, že třeba u politiků nebo úředníků funguje, že když ti mají vysoký plat, tak už se nepoohlížejí jinde?

+1/0
29.11.2015 17:23

V13l50a35d60i66s69l95a74v 97B82u31r59y54š53e90k 3513336862144

s jídlem roste chuť, říkávali staří lidé a něco na tom bude, kdyby měli házet za stovku na hodinu do míchačky písek, tak tam nepůjdou, ale jezdit vláčkem za dvadet tisíc přilepšení je o něčem jiným

+1/0
29.11.2015 17:28

F10r40a89n89t13i95š49e71k 12N35o38v50á24k 6101365606761

Ale on tu stovku na hodinu (čistého) běžně TAKY NEMÁ. Nebo v lepším případě má, ale víc ani korunu.

+1/−1
29.11.2015 18:12

F62r84a76n72t54i61š25e50k 23N77o84v68á42k 6311675266861

A platy strojvedoucích (stejně jako kamioňáků ) jsou nízké kvůli přehnané konkurenci, které srazila ceny na úroveň "za hubičku". Takže si dopravce nemůže dovolit personálu zaplatit. A druhou stránkou věci je to, že brečí celá planeta, protože se "za hubičku" nesmyslně vozí zboží sem a tam.

+4/−1
29.11.2015 17:39

V56i98k98t53o85r 88N63á44r66o34ž83n82ý 3939982778

Jestli si nějaká skupina lidí nemá právo si stěžovat na výši mezd , pak to jsou právě strojvedoucí. Nebo 30.000 Kč které deklarují ČD nebo 35.000 Kč které deklaruje ČD Cargo je málo ? V Německu strojvedoucí mají cca průměrný německý plat , u nás o 20% více než je průměrná mzda. Holt dědictví komunismu , kdy strojvedoucí byli šlechtou.

+1/−1
29.11.2015 20:20

J90o16s73e59f 42H52á83j89e76k 6228280379162

Tak určitě, z toho důvodu taky před branami ČD a ČD Cargo stojí zástupy zájemců o toto povolání...:-P

0/0
30.11.2015 10:48

J73i86ř98í 49H19u48č70k77o 7306500450866

Toto je diskriminace profesionálních řidičů v přímém přenosu!!!

+1/0
29.11.2015 14:59

E49v42a 34P59á30n75e52k 8220369287664

No,ruku na srdce,kdo dnes nemá bezne ještě vedlejší pracovni poměr nebo jinou práci či privydelek. U tohoto povolání je to však na pováženou. Asi by to chtělo spíše zapatrat po příčinách než hned kontrolovat a postihovat.

+2/0
29.11.2015 14:24

L94i47b79o24r 92H17l11u94b18u26č54e94k 4220400707277

... třeba já... a řekl bych, že většina lidí...

0/0
30.11.2015 19:44

M49i77r58o48s61l41a82v 54Z88i97k59m72u28n42d 6638532397528

Problém se dá vyřešit i v rámci existujících informačních systémů po jejich doplnění o další údaje o jízdě vlaku ... a čuchací server bude porovnávat číslo strojvůdcovské licence vydané Drážním úřadem (nebo registrované) a tím na jakém vlaku (vlaku určitého dopravce) se číslo licence objeví ... a když se totéž číslo licence objeví u více dopravců, tak lze zjistit, jak to bylo s jeho odpočinkem nebo souhlasem zaměstnavatele ... strojvedoucí zaměstnaní "agenturou" mohou jezdit pro více dopravců, ale tohle se dá všechno v databázi ošetřit ...

+2/0
29.11.2015 12:33

D21a51v69i14d 69G78a54j32d85a 5390369112621

Sice ano,technicky řešitelné...ale jedno velké ale....Firmy a to včetně státních mají totální nedostatek strojvedoucích,jejich propuštěním nic nevyřeší,naopak.

+1/0
29.11.2015 12:42

L42u79k96á93š 72S74a85l83á50k 7577803635308

Když je něčeho totální nedostatek, tak cena (v tomhle případě mzda) by měla stoupat ... takže v tom případě je něco špatně. Buď to není pravda nebo si strojvůdci neumějí (nebo nemají odvahu) říct o víc peněz ... ?

+3/0
29.11.2015 13:19

D87a68v41i64d 86G11a82j70d70a 5660569692331

No to jste sice uhodil hřebíček na hlavičku,ale takto to nefunguje nikde.Jedná se ryze o ekonomickou teorrii.Neboť cena dopravy je na úrovni(a to myslím zejména třeba té kamionové),že prostě více peněz ta doprava nevyprodukuje.I přes náročnost toho povolání.Jakékoliv zvýšení ceny zboží pro koncového odběratele jde vetšinou za prodejcem,nikoliv dopravcem.

+2/0
29.11.2015 13:25

L36u62k31á15š 80S90a56l27á61k 7787543665768

Jestli tedy železniční doprava není konkurenceschopná se silniční, tak jí čeká konec ...

0/0
29.11.2015 13:28

D69a87v94i39d 86G49a25j11d46a 5890459842551

Omyl vážený pane,to co jsem popsal,je také problém té silniční.Cena je podstřelena na hodnotu (díky konkurenci) ,takže firmy jsou v paradoxním postavení.Mají dost zakázek (ceny jsou ok pro zákazníka),ale nejsou dostatečně saturovány mzdy řidičů.Takže kamiony stojí na dvorech,řidiči nejsou.A ostatně,kdyby jste chtěl všechno co se vozí vlakem převézt po silnici,tak se tam nevejdete ani s velorexem ;-)

+3/0
29.11.2015 13:35

P65a40v94e85l 19D73r67o20t53á80r 7123584119624

Nezlobte se, ale to je nějaké podezřelé.

Tvrdíte, že je DOST zakázek, což jinak znamená, že jsou to spíše držítelé/odběratelé zboží, kdo mají problém sehnat někoho, kdo by jim to odvezl (přepravci si mohou vybírat, nemusí kývnout na všechno). Jak je tedy možné, že si nedokážou vybrat toho, kdo jim zaplatí rozumnou cenu, čímž by donutili ty držgrešle, aby nabídli rozumnou cenu?

0/0
29.11.2015 19:03

P12a51v43e11l 64Č93e97r15n52i82l 9309515540325

Jenom pro upresneni co se tyce kamionove dopravy, nase firma se snazi jezdit za 1,10 € na kilometr v tomto je vse nafta, myto, ridic, leasing, servis, vydelek pro firmu, zaplaceni dalsich nakladu. Ale v Mittal Steel Ostrava veskerou prepravu ovladli Polske firmy protoze jsou ochotny jezdit i za 17 Kč na kilometr. A bohuzel vetsina i Ceskych firem je ochotna za takove penize jet prepravu, takze kde se da usetrit, prvni je ridic dostane mensi plat a hnedt na to je myto, takze proto firmy nuti jezdit ridice po okreskach a ne po dalnici, a hodne firm to dela tak ze mytne ztrhavaji ridicum z platu.

+3/0
29.11.2015 14:00

V43i90k76t74o49r 50N95á70r17o87ž20n43ý 3239942678

To je pravda , nicméně řidič má dnes na výběr takových možností , že šetřit na něm se nemusí firmě vyplatit ;-)

Pokud odejde , s největší pravděpodobností za něj nikoho jiného nesežene.

0/0
29.11.2015 20:52

P39e93t75r 83A97n80d98r81ý94s46e78k 9123811196537

Kolik bere takový obyčejný fíra, který jezdí pro ČD?

+1/0
29.11.2015 12:01

D40a85v39i75d 43G77a41j60d62a 5400559232401

Nedokážu říct za ČD ,ale když jsem chtěl jít jezdit ke Cargu,tak mně bylo řečeno,že je to různé,ale ať počítám 22-25 000.V tomto rozsahu.

+2/0
29.11.2015 12:03

V98i87k68t35o67r 21N75á97r32o69ž54n50ý 3479532968

Předpokládám , že se jedná o základ..bez přesčasů a všech možných příplatků.

0/0
29.11.2015 20:30

V71i66k41t51o39r 30N57á43r10o44ž63n17ý 3769632308

Dle tabulek vypracovaných MPSV byla v roce 2014 například ve středočeském kraji mzda průměrného strojvedoucího 33.000 Kč brutto a touto profesí se zde živilo 700 lidí.

0/0
29.11.2015 20:29

O70n66d80ř21e23j 69F78e67n36c82l 9852826843450

A kdo jim zabrání, aby v bezpečnostní pauze třeba nepracovali od počítače? Nikdo. Výkřik do tmy. Je to vždycky na uvážení každého strojvůdce.

Souhlasím, že je to hazard s lidskými životy... Ale jestli má někdo nápad, jak omezit i práci mimo směnu (ať už ve volném čase jezdí pro jinou firmu a nebo píše html)...

+5/0
29.11.2015 11:56

P91a32v45e15l 73Č28e20r10n34i65l 9959985520155

Kdo zabrani programatorovi programovat v jinem jazyce? Sice asi krom spatne zapsaneho radku ve VisualBasic a vyskakujiciho chyboveho hlaseni asi moc vazneho nestane, jde o to ze pokud se zabyvam nejakym oborem tak se snazim pracovat i v tom oboru, programator klidne muze pracovat bez jakychkoliv velkych skod pokud bude mlcet i pro deset firem, lekar muze pracovat pro 4 nemocnice a neni nejak hlidany, ucitelka taktez, to same i prodavacka. Ale ridici nemuzou nesmeji prekrocit stanovene hodiny.

Jinak je to to same jako by jsem tvrdil ze kdyz je nedostatek ridicu tak programatori muzou skocit za volant a odvest naklad. Ridicak mate tak proc ne. Asi by jste to nesel delat.

0/0
29.11.2015 14:40

V28í89t57ě55z37s65l88a43v 37K76l73o39z45í83k 3551689544847

Ve hře je spousta problémů, Málokterý vlak u nákladní dopravy dojede do cíle dle grafikonu. Někde ho zadrbou na pár hodin a nastává problém, fíra má splněnou časovou normu. Co teď, je třeba ho vystřídat, někdo tam musí dojet, vše se dá přepočítat na peníze. Co vím tak u soukromých dopravců se na toto až tak nehledí, u "národního" dopravce ano. Konkurence je přínos, ale ne ve všem.

+11/0
29.11.2015 11:40

P65a21v64e39l 88Č87e66r62n95i14l 9709815670175

Tohle se deje na silnicich porad fira si lehne a bude spat tak jako ridic kamionu. Nebo se to da udelat i jinak, kdyz se nestiha preprava a nedojel bych tam, tak se prehodi lokomotiva s firou ktery jeste muze jet a ten co nemuze jet vezme jinaci vlak zpatky, tohle je jenom logistika jak to udelat. Ted uz je jenom otazka jestli tohle nekdo bude chtit delat a jak to bude ohodnoceno.

+2/0
29.11.2015 14:06
Foto

P50a87v19e79l 54S30v93i50t18i24l 5584153696892

Jasné: mizerné mzdy & veliké zdanění ... protože kdyby vzrostly mzdy na dvojnásobek, pak by ceny zůstaly stejné (protože jsou světové) a stát by mohl snížit procentuální zdanění na polovinu a byl by na tom stejně ... R^ ... a pořád by zaměstnanci brali o 1/3 méně než v německu ... ;-( ;-O

+1/0
29.11.2015 11:15

J72a50k55u49b 10K84n44e23c25h39t33o93v58s33k93ý 3160746291352

není co snižovat. ZDravotnictví není zadarmo, jak si myslíte, takže zdravotní odvody se snížit nemohou. A ze sociálního pojištění jde podpora v nezaměstnanosti. Každý může ne vlastní vinou přijít o práci že? navíc díky tomu je aspon něajký důchod.

0/0
29.11.2015 15:28

P85a29v64e38l 35Č74e13r75n50i62l 9589685980255

Nevim kolik plati strojvůdcum. Ja pracuji jako řidič kamionu. Prumerne za mesic mam odpracovanych 280 hodin dle zaznamu karty do tachografu. Za tuhle praci dostanu prumerne 15.000 Kč čistého, což dela nějakých 53 Kč na hodinu. Tohle je zebracina. Prividelat si nikde nemohu ikdybych chtel. Jako ridic bych mel prekrocene limity a pak tezko mohu delat jeste nejakou brigadu kdyz jsem vetsinu casu v kabine kamionu. Jsme jedine zamestnani ktere je takto hlidano pod prisnymi sankcemi a jeste mame horsi plat jak student na brigade ci uklizecka. A mimochodem jak jsou na tom piloti. Ti co vim tak maji take nejake limity ale jak jsou kontrolovani a placeni to teda nevim. A jak jsou na tom tedy strojvedouci? Kolik hodin odpracuji a kolik hodin odpracovat mohou. A kolik za tu praci dostanou. Co vse patri k jejich práci? Musi nakladat a vykladat? Zajišťovat náklad, vypsat si sami doklady potrebne k prevozu zbozi, vyclit zaclit, natankovat, provést údržbu, domluvit se minimalne Německy Anglicky Francouzky Italsky? Znát predpisy kazdeho státu EU? Nevim co je jednodušší? Ještě by mne zajímalo jake maji podmínky zamestnanci na lodích.

+7/−2
29.11.2015 11:10

P25e17t56r 14B85e47z53s91t21a64r25o31s31t35i 2869756883871

Tady někdo zapomněl dodat, že má třeba 15 čistého, ale navíc diety 40€ den

+1/−1
29.11.2015 11:50
Foto

J72a84n 14V60a46l75a51l72í58k 6326849530256

diety nejsou plat....

+6/−1
29.11.2015 11:57

P23e17t85r 12B28e18z68s31t36a24r30o14s43t17i 2989876373861

Nejsou plat, ale kdyby jezdil vnitro, má dvojnásob čistého...

+2/0
29.11.2015 12:00

P62e89t72r 64B47e77z49s65t82a55r63o61s10t75i 2969566383291

A nebo také 15 a obálka k tomu...

0/0
29.11.2015 12:43

P13a27v27e54l 61Č72e51r80n70i53l 9479865240845

Presne tak obalka a cerne penize, ktere utikaji statu. Vetsina dopravcu jsou podvodnici.

0/0
29.11.2015 14:09

D95a42v22i88d 76G45a67j30d28a 5720549172311

No to máte pravdu,ale takový řidič kamionu si pak může s dietama vydělat i 50  000kč za měsíc.A to ten fíra,ikdyž bude dělat v tom svém volnu ,tedy bez osobního života,nedonese-

+1/0
29.11.2015 12:02

P60a27v73e74l 23Č14e80r69n82i35l 9889475900925

David Gajda Tak pro upresneni, 

1) DIETY nejsou plat, na ty ma ze zakona narok jakykoliv zamestnanec vyslany zamestnavatelem na sluzebni cestu. Tedy i Masinfira, a mimochodem i v CZ je dieta 168 Kč na den, a nepletuli se tak i masinfira by je mel dostavat. Dostava je i ma zena jedouci na skoleni a to je kadernice.

2) Kazdy zamestnavatel muze ze zakona diety snizit o 25% coz vetsina dela, kdyz se budeme bavit o prumeru tak prumerna dieta je 45€ na den po snizeni dostavaji ridici 34€ na den.

3) Aby mel ridic 50.000 musel by byt v zahranici celych 30 dni a mit dietu 45€ na den, 30 dni x 45€ = 1350 € to je cca 35.000 Kč plus plat 15.000 to je 50.000 Kč takze to taky nekdo maze med kolem pusy Tohle opravdu cesti ridici neberou.

4) Na vnitru take nema dvojnasob cisteho. Na vnitru ano bude mit trochu vyssi plat ale tak max 18.000 cisteho a taky bude cely tyden pryc odjede v pondeli rano a vrati se v patek v noci.

5) Diety nejsou plat protoze, nemocenska dovolena jakakoliv nahrada usle mzdy se pocita pouze z platu nikoliv z diet. Takze kdyz budu mit pracovni uraz a budu lezet doma tak nezaplatim ani najem. A mit hypoteku a koupit si byt ci dum je uplna sebevrazda, zaprve normalni banka vam to neschvali, pokud sezenete hypoteku tak s silenym urokem a za nekolik let nemate ani dum ci byt a jeste jste na dosmrti v exekuci.

6) Diety slouzi k tomu abychom prekonali rozdil ve financich v zahranici. Napriklad michane vajicka stoji v tak oplyvanem Nemeckem vzoru cca 10€ kava 3€ houska 0,5€ toaleta 0,7€ to utrati ridic jen rano jak vstane to je cca 15€, obed vyjde na cca 20 az 25 € sprcha prumer 3 € a vecere taky tech 15 €. Takze se nedivte ze jime uplne superzdrave konzervy a vetsina z nas ma totalne znicene zaludky, neco domu musime dovest. Ale plat to urcite neni.

No ale porad jsem se nejak nedozvedel kolik ma plat strojvedouci a podotykam plat.

+5/0
29.11.2015 12:43

S93t40á61ň50a 97K58o31m48o20r97o61u88s18o11v39á 3725193337109

A navazují na to další věci - částka z diet není započítána do důchodu ani do případné nemocenské při pracovním úrazu.

+8/0
29.11.2015 12:54

P55a76v16e56l 49Č65e27r41n59i17l 9939305940825

Ano presne tak, proto se snazim bojovat za zvyseni mzdy.

+6/0
29.11.2015 13:38

S14t15á78ň30a 23K32o68m20o61r64o84u66s22o73v18á 3595593347429

Přeju úspěchR^:-)

+6/0
29.11.2015 13:41

D70a84v46i54d 74G44a19j47d51a 5370279242251

V tom máte jistě podporu všech,kdo chápe,že pohled z venčí není často pravdivý.A já se zde řidičů kamionů vždy vehementně zastávám.Ale obávám se,že bez požadavku na vzdělání nebo jednotnosti ve vymáhání vyšší mzdy se Vám to podaří jen těžce.Jak se mi zdá,tak toto povolání je často prací individualit a tedy osob,které málokdy táhnou za jeden provaz.No a teď je mi úplně jasné,že budu označen některými za odboráře a komunistického pohůnka,přičemž se jedná jen o pravidlo solidarity,matematiky a logiky.

0/0
29.11.2015 13:48

D56a82v38i79d 26G49a50j22d48a 5900919482431

Plat jsem napsal výše a platí pro Cargo,bylo mně řečeno pracovníkem provádějící přijímací pohovor..22-25 000 kč.Rizika míru zodpovědnosti  v poměru nechám na Vás.Jen několi poznámek.Já jsem netvrdil,že je správné počítat diety do mzdy.Ano strojvedoucí má také nárok na diety,ale od určitých výkonů.Týká se to vzhledem k rozloze naší republiky relativně omezeného počtu lidí a navíc i zde jsou tendence převádět spousty výkonů do tarifu,kdy je dieta řešena stravenkou ,tedy určitým podílem.Mimochodem i řidič na vnitru má tedy diety.U sokromých dopravců dle informací dochází i k dalším omezením a machinacím s výkony strojvedoucích.A nyní k otázce proč máte plat uklízečky.Je to jaksi zneužití přesně toho co dělá spousta lidí.Aniž ví o dané profesi více,hodnotí ji jako méně náročnou.Ano,řidiče,pokud vím (nejsem si jistý) může dělat člověk se základním vzděláním.Tedy požadovaným.Na vnitru zcela určitě je to pravda a u mezinárodní dopravě,ikdyž se předpokládá ,že zvládne agendu této dopravy myslím není  zase požadavek na vzdělání.Jak se s různými předpisy dotyčný popere při své inteligenci,je druhá otázka.Možná by stálo za to,pokud chcete vetší základ,mít v požadavku min. středoškolské vzdělání.Ovšem otázka je,kolik řidičů by zůstalo u této profese.Za sebe říkám,...myslím,že je to náročné povolání s důrazem na soběstačnost.Nemám v povaze dehonestovat práci jiných.Zvláště,poku ji neznám.Ještě dodatek k těm dietám.Pokud vím,tak samotní řidiči(když je už vyčítána strojvedoucím ta práce mimo) jezdí na magnety,nechávají se platit od kilometrů atd.Ale taky vím,že většina řidičů si vozí jídlo z domu(stejně jako strojvedoucí)  a spí v kabině,přestože by se asi měli ubytovat.Nevím.Nechci soudit,ale rozhodně bych se nepouštěl do tvrzení,že práce řidiče je  náročnější,než ta strojvedoucího.Asi by to vůbec nebylo z mnoha důvodů dobré srovnávat.

+1/0
29.11.2015 13:03

D74a56v66i80d 35G73a32j45d58a 5370399702691

Chápu,že se někteří řidiči těžko srovnávají se zaváděním dat do elektronického tachografu,ale zde by měli asi o pár starostí navíc....

http://www.hmh.sk/files/articles/file/153VZ1%20S%20Navod%20na%20obsluhu.pdf

http://telegrafroad.sweb.cz/753_7_obsluha.pdf

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=63

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=95

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=64

atd.atd.

0/0
29.11.2015 13:23

P81a70v94e50l 94Č46e17r11n38i41l 9569675180465

Ja nesrovnavam, neznam predpisy ktere musi znat strojvedouci, kdyz si obcas rad zahraju TrainSimulator nebo Gordikon ci Multikon a doma mam jeste H0, tady veskere me informace o draze konci. Mate pravdu v tom ze nepotrebujete teoreticky zadne vzdelani, ale musite mit ridicsky prukaz, vy prukaz drazni nepletuli se, za ridicak se plati a to ne zrovna malo, po te musite udelat profesni prukaz, ten stoji jeste vice, pak psychotesty, ty taky nejsou zadarmo. Ted me opravte jestli se pletu cetli li sem to spravne tak prukaz ridice lokomotivy je zdarma nebo alespon slozeni zkousek a mate neomezeny pocet pokusu. U ridice to tak neni. A osobne si myslim ze by na ridice mela byt skola a to maturitni obor, myslim ze na masinfiru je ne? Kazdopadne si myslim ze at uz ridic kamionu ci autobusu ci vlaku by meli byt radne financne ohodnoceni a meli by mit tak 130 az 160 Kč na hodinu to je myslim odpovidajici mzda. A myslim ze i masinfira a i pilot by mel byt nejakym zpusobem hlidany. Ano pravda magnetu se vyskytuje hodne, nebudu nikoho hajit, ale i mezi ridici je zpusta takovych co si ridicak nezaslouzi. Ja osobne bych nainstaloval tachograf do jakehokoliv firemniho vozidla. Uz jen ridici dodavek rano sedne v Brne do dovaky a jede s tim nonstop az do Lisabonu tan slozi 3 4 hodiny pospi a jede zpet. Takovy clovek se nemuze radne sousredit na svou praci. A myslim ze stejne je to jak u vlaku tak i u lodi ci letadla. Nehlede na to ze pak je clovek otrokem a ne clovekem.Jinak ja osobne jsem proti jakym koliv magnetum druhym kartam "zolikum" jizdy bez karty atd atd atd, pokud by se prokazal umysl v takovem pripade bych byl pro vezeni. A nehlede na to ze tihle blbci co tohle pouzivaji za to nic nemaji to zaprve a zadruhe majitel dopravni firmy si jenom mne ruce, jelikoz vydela vice. Pro tohle ja urcite nepracuji.

+1/0
29.11.2015 13:41

D85a51v78i45d 12G78a27j76d38a 5210779142811

Nemám nic,co bych k Vašemu názoru dodal.R^Jen upřesnění.Tedy nevím jak u soukromých dopravců,ale státní dopravce :středoškolské vzdělání technického směru tuším není už požadováno,pokud jste pracoval přiměřený časový úsek u železnice v oboru a se vzděláním v oboru železniční dopravy)i bez maturity),i to je výsledek nedostatku strojvedoucích.Licenci strojvedoucího platíte skutečně jen kolek,nevím jestli 500 nebo 1000 kč.Ale celé Vaše vzdělání hradí dopravce s tím,že se mu upíšete na 5 let nebo 500 000 kč.Tedy alespoň tomu tak bylo před dvěma lety.

+1/0
29.11.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.