Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MAPA: Státu vynáší mýto nejvíce v Brně, „nejzelenější“ je D5

Od necelých 300 tisíc korun za rok až po 17,2 milionů korun vybere stát od dopravců na každém kilometru v síti dálnic a silnic zpoplatněných mýtem. I když bude výběr mýta letos rekordní, stát mohl od dopravců získat ještě více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i98c69h29a38l 52G85r97e77g17o56r 8576664250812

Stát na mýtu prodělává. A těžce. Tlačí lidi jezdit po okreskách. Okrádá je o pracovní čas. Navíc okresky nejsou na takový provoz stavěný a stát za to musí těžce platit.

Mýto platí i autobusy, takže lidi raději jezdí auty než veřejnou dopravou.

Provoz je tlačen do měst, takže lidé žijí v hluku a smogu. To se projeví na zdraví a kdo že to zaplatí? Zase opět stát.

0/−1
30.11.2015 20:42

R83a15d96e42k 19T98o82m18š97ů 3415403312391

10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.

Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.

Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.

Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.

0/0
2.12.2015 11:02

J71a40n 71F74r48o95l58í77k 6526830915324

Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.;-D

+3/0
30.11.2015 13:44

P54e63t58r 19N59e30c37h22a26n50i66c17k45ý 7113896308660

Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?

0/0
30.11.2015 12:38

J39a97n 97S80l54o36v12í67k 3599977880718

Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce :-).

0/0
1.12.2015 15:40

P96e90t81r 52N78e60c88h33a86n69i29c23k79ý 7713636948700

Aha už tomu rozumím, zmátlo mě I/46 tak jsem hledal blbým směrem :-)

0/0
1.12.2015 15:49

J84a28n 38S29l78o53v13í47k 3959517940978

Brána je na R46 hned za jejím koncem, tedy za cedulí konec silnice pro motorová vozidla, směrem do centra.

0/0
1.12.2015 15:44

T20o70m58á39š 30V44e97l87e56n55d76o12r59f 1476268282368

Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prehled-vyberu-myta-v-roce-2014-podle-useku-fpe-/eko-doprava.aspx?c=A151129_185958_eko-doprava_suj

Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem  na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?

+1/0
30.11.2015 11:03

J26i58ř65í 27K49u31c78h19t27a 6938525849117

Taky jsem nechápal co je tím myšleno.

0/0
30.11.2015 12:34

M82a61r78e62k 38K40o97s78t81e83l17e49c92k82ý 6673906138

Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.

Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.

0/0
30.11.2015 9:35

P60a27v86e88l 40Ř33a55p75e41k 7602406449765

Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.

0/0
30.11.2015 9:16

J58i95ř14í 93E76r24b72e29n 1483464456527

Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...

+2/0
30.11.2015 9:47

M18i18c71h44a80l 40G75r57e10g17o63r 8546764360852

Mýtný systém už dávno existuje. Jmenuje se spotřební daň z PHM, Čím více jezdíš tím více platíš. Jednoduché, spravedlivé a funkční.

0/0
30.11.2015 20:44

R46o11m97a94n 31P29o84l78á22č72e77k 5196479515

Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...

0/0
30.11.2015 8:27

Z65d24e74n77ě79k 67J88o73n45á65š 9121399376220

spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás

+1/0
30.11.2015 8:58

M14i29c76h18a39l 22G74r34e27g27o60r 8726944450922

Myslíte Německo kde se spouští jedna uhelná elektrárna za druhou?

0/0
30.11.2015 20:45

P35a42v87e20l 43N35o39v83á85k 7861626499803

Četl jsem nedávno nějakou kalkulaci dopravce co jezdí na kolikrát denně mezi Berounem a Plzní několika auty. Vyšlo mu, že díky tomu že nejezdí po dálnici,ale okolo ušetří na mýtnénem na jednom autu za rok cca půl milionů a to už je částka k zamysleni asi...

0/0
30.11.2015 9:35

J97i67ř66í 18K25u64c11h14t42a 6658435239347

A kolik prodělá na čase, palivu a na vyšším opotřebení vozů ?

+1/0
30.11.2015 12:36

M48i63r11e81k 43Š74t63e41f57a55n 9689149979378

tak je to se vším: západ je západ a východ je východ !!

+1/0
30.11.2015 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.