Diskuze

VW svolá v Německu k úpravám 2,4 milionu aut, z toho 300 tisíc škodovek

Německá automobilová skupina Volkswagen svolá k úpravám zařízení pro kontrolu emisí jen v Německu 2,46 milionu vozů s naftovými motory. Technické úpravy nelegálního softwaru se z toho mají týkat i 286 970 vozů české dceřiné automobilky Škoda, napsal německý list Die Welt bez udání zdrojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Minulý týden přišel VW s něčím, co mi skutečně vyrazilo dech.

Smrdutej dýzl zachrání: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/volkswagen-uz-vi-jak-bude-opravovat-podvadejici-motory-zmeni/r~9575ddb2945211e5928a002590604f2e/

Takhle jednoduchý to je.

Mřížka bude vložena do sacího potrubí před váhu vzduchu a jejím účelem prý bude usměrňovat proudění vzduchu tak, aby senzor průtoku vzduchu dodával přesnější hodnoty. Anglicky se to jmenuje flow straightener a tento prvek se bude montovat současně s novým software.

No to je síla. Jak řečeno, čekal jsem, že VW přijde s nějakým nákladově optimalizovaným pseudořešením pro klientelistické evropské prostředí, ale že až takhle, to jsem fakt nečekal. Zdá se, že VW involvoval Horsta Fuchse (který je beztak původním vzděláním automechanik), protože takové řešení silně připomíná výrobky z teleshoppingu, které vyvíjí Horst se svým týmem.

Motor VW 1.6 TDI, který se montoval například do Octavií, má váhu vzduchu neboli MAF Continental. Jedná se o komponent standardního provedení, kterého se už vyrobily mraky. Vyrábějí je všichni výrobci, například taky Pierburg nebo Bosch, a všechny mají stejný nebo podobný princip spočívající v ochlazování kovového prvku proudícím vzduchem, přičemž toto ochlazování je úměrné množství a teplotě nasávaného vzduchu. Tyto senzory se postupem času podařilo vychytat, aby byly přesné a spolehlivé. Dosahovaná přesnost je 2% ve statickém provozu nebo 5% s uvážením pulzace vyvolané motorem. Ano, je pravda, že MAFy jsou k dostání s mřížkou a bez mřížky a taky je pravda, že ta mřížka je tam skutečně kvůli tomu, aby usměrňovala proudění vzduchu kolem sondy. Mřížka není potřebná v případě, pokud je trubka před MAFem dostatečně rovná, a protože u Octavie 1.6 zjevně je dostatečně rovná, byl použit MAF bez mřížky. Přidáním mřížky do MAFu by se jeho výstup příliš nezměnil

0 0
možnosti

Fotky na serveru Autojunk ukazují jakýsi tubus, pravděpodobně vytištěný na 3D tiskárně, vložený před váhu vzduchu. V zadní části válce je vybrání pro sondu MAFu, která se tak ocitne uvnitř tohoto válce. Signifikantním znakem tubusu je právě mřížka, která je poměrně robustní. A já jak se na to dívám, tak začínám tušit, co tohleto je. Jednak je válec o něco menšího průměru než sací trubka (jinak by do ní nešel zasunout), ale především mřížka má poměrně tlusté stěny a současně je celkem hustá. Celý tento udělátor nebude fungovat jako narovnávač proudění, ale jako restriktor.

K čemu může být dobré, aby sání prolezlo méně vzduchu? Diesel má jiný způsob řízení složení směsi než benzínový motor. U benzínového motoru se (kromě motorů pracujících v nehomogenním módu) řídí plynovým pedálem škrtící klapka a tou zase množství vzduchu, ke kterému systém řízení směsi nadávkuje palivo. U starých motorů to realizovala jednoduchá pneumatická logika v karburátoru, u nových je to úkol řídícího počítače. Proto se mimochodem plynovému pedálu říká plynový. U vznětového motoru by se měl plynový pedál jmenovat palivový, protože diesel je řízen dávkou paliva a škrtící klapku nemá. Diesel pracuje vždy s přebytkem vzduchu a tím i kyslíku, což má i při nižších spalovacích teplotách za následek produkci oxidů dusíku. U motorů s vyššími emisními specifikacemi (zhruba od EURO-2 výše) je proto třeba EGR neboli recirkulace spalin, kdy se do sání přivádějí výfukové plyny a míchají se se vzduchem, čímž se přebytek kyslíku eliminuje a potlačuje se tak produkce NOx. Množství recirkulovaných spalin popisuje tzv. EGR rate, tedy poměr hmotnosti přivedených spalin k celkové hmotnosti nasátého vzduchu. EGR má svoje fyzikální a termodynamické limity, jeden z nich například je, že při malém zatížení motoru systémem EGR ani při zcela otevřeném ventilu nepřiteče dostatek spalin k tomu, aby vytěsnily přebytečný kyslík a účinnost EGR začne klesat. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015112904

0 0
možnosti

J35a53n 65B72u44r30i58a55n

30. 11. 2015 10:22

Pane redaktore, jsem z toho Vašeho článku volako zmetěný.

Těch 300 tis škodovek je v Německu nebo kde?

A dále jsem myslel, že svolávací akce a celý skandál je kvůli neplnění limitů emisí. A nyní jsem se dozvěděl, že problém je v neplnění deklarované spotřebě.

Jak jsem psal - jsem z toho volako zmetěný.

0 0
možnosti

Nebuďte pane Buriane, je to jednoduché. Ve skutečnosti se spotřeba aut měří tak, že se autu změří produkce CO2 a z těchto naměřených hodnot se vypočítá spotřeba. Vychází se při tom z predikce, že když spálím hromadu něčeho - vyprodukuji nějaké množství CO2 a když spálím 3x takovou hromadu toho samého něčeho, tak vyprodukuji 3x více toho stejného CO2 - neboli přímá úměra. Ovšem spalovací motor produkuje promě CO2 ještě celou řadu dalších různých plynů, z nichž největší dopady na zdraví populace nemá CO2, ale NOx (oxidy dusíku). A u produkce těchto plynů (je jich více, proto NO "x" = -ný; -natý; -itý; -ičitý.... -ičelý = tosi jistě pamatujete z chemie) výše uvedená přímá úměra neplatí až tak docela. Ty jsou závislé hlavně na okamžitém složení spalované směsi a průběhu jejího hoření.

0 0
možnosti

Tak proč se bude přepisovat software? Čeho tím VW u těch motorů dosáhne?

 

a) změní parametry motoru (výkon, spotřeba) = podvod na spotřebitelích při koupi vozidla?

b) nezmění parametry motoru - neprojde na emisích?

0 0
možnosti

P56e87t34r 76Č35e29r70m77á36k

30. 11. 2015 10:18

A) Výkon se nezmění, možná jeho průběh, což ale nemění parametr udávaný při jeho prodeji. A udávaná spotřeba se jednak dopočítává z jiného parametru (co), a jednak se úpravou také nesmí změnit, jinak by skutečně byl problém.

B)S emisema problém není a nebude, projde jak auto s původní verzí sw tak tou novou.

0 0
možnosti

Tolik lží a nesmyslů v jednom článku... 

Jednak software jako takový není nelegální, což ani z podstaty nemůže, a právě německá KBA toto potvrdila ( viz http://www.auto.cz/nemecky-urad-pry-nepovazuje-kontroverzni-software-vw-za-zavadny-90413).

To že KBA schválila úpravu je sice pravda ale v podstatě je to formální, protože aktualizace sw je bežný servisní zásah, takže to vw udělal spíše pro formu.

A poslední věc je ta, že svolávací akce není v žádném případě povinná, na to neexistuje právní prostředí a kdykoliv toto někdo napíše tak lže. A vzhledem k tomu že původní homologace jsou platné a uznávané (viz vyjádření KBA), tak reálně nikdo majitele nedonutí si tam novou verzi nahrát. Jiná věc je že řadový němec dá auto do autorizáku na standartní prohlídku a aktualizace sw proběhne tak nějak automaticky.

0 0
možnosti

Jestliže homologace získaná podvodem není zpochybněna a svolávačka není povinná, tak se automobilkám vyplatí i přes pokutu podvádět i příště.

0 0
možnosti

Žádnou spotřebu to nezvýší a spotřebu nesníží a ta částka taky nesouhlasí. Kouzelná eurotrubka z Wolfsburgu vyřeší vše;-D

0 0
možnosti

Už se moc těším, až se začnou řešit "nesrovnalosti mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou u některých vozů" taky u jiných značek. Padni komu padni. To bude veselo.

4 0
možnosti
Foto

Líbí se mi ta nová koncepce - software nahradíme hardwarem. Kouzelnou trubkou ;-D

3 0
možnosti

J39i36ř71í 33U62r53b77a31n

30. 11. 2015 8:51

Tohle je už skutečně  na okamžité zrušení redakce. Babiši vzpamatuj se... Tady nejsme v Mongolsku (chápu, nechtěl jsem Mongolů dotknout) ale ani někde na salaši, abys nám tohle servíroval

4 0
možnosti

J94i38ř61í 75U54r67b53a63n

30. 11. 2015 8:52

nechtěl jsem se...

1 0
možnosti

2,4 aut zase není tak moc aut, to se jim vejde do jednoho servisu;-D

4 0
možnosti