Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy budou opět jezdit vlaky do Kyjeva, posílí i spoje do Polska

Po čtyřech letech se vrací přímý vlak z Prahy do Kyjeva. Nový jízdní řád, který začne platit 13. prosince, přinese v mezinárodní vlakové dopravě i další velké změny. Například mezi Českem a Varšavou bude jezdit dvakrát více spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32i65k82t16o36r 55S53v21o98b25o10d27a 8702658512106

97€ je úlet. Letenka stojí úplně stejně a cesta trvá 2,5 hodiny místo 2 dnů vlakem.

0/0
30.11.2015 18:13

L45a11d24i16s80l58a97v 54K58o11l56a95č51k38o80v32s13k27ý 5463911309671

Spíše bych uvítal obnovení Pařížana. Vlak přímý do Paříže z Prahy, přežil první republiku, války i KSČ, ale po roce 1989 zrušili. Chápu,že asi nerentovalo, ale mrzuté.

+2/0
30.11.2015 14:42

T17o93m36á13š 66N97o37v10á37k 2518556833784

Takové vlaky jsou v 21. století veliký přežitek. I kdyby tu byla VRT, tak by v konkurenci letecké dopravy stejně na tu vzdálenost neměla šanci.

0/−2
30.11.2015 14:43

L14a25d17i35s50l17a84v 61K77o54l96a24č56k86o28v93s66k48ý 5153171259421

Máte pravdu, ale stejně je mi to líto, mám holt železnici rád

+3/0
30.11.2015 14:45

O17l21d54ř54i40c55h 30J10a29n53e95č53e11k 8279876193201

vlakem můžete jet bez problémů, ale přímé vlaky křižující celou Evropu jsou hold minulost.

pokud vím, ta dálková spojení 'z východu' směr Paříž zmizela víceméně úplně, dnes to většinou funguje tak, že jedním rychlovlakem jedete přes Německo / Rakousko / Švýcarsko a někde v západním Německu nabo Švýcarsku přestoupíte na TGV.

+2/0
30.11.2015 14:51

R50a22d82e55k 26J80a16n51a50t50a 9805426834162

Za nějakých 10 let pojede TGV z Mnichova do Paříže cca 4 hodiny (dnes je to 6 hodin).

Pokud bychom konečně měli VRT Praha-Mnichov (2h), tak celková jízdní doba Praha-Paříž bude kolem 6h a to už lidi běžně vlakem jezdí (např. Praha-Budapest, Praha-Hamburg, Praha-Poprad).

+7/0
30.11.2015 16:49

O77l71d88ř81i10c23h 95J62a53n15e56č53e76k 8699606423271

souhlas - nicméně pokud se mám vrátit k prvnímu příspěvku, přímý vlak Praha - Paříž by to zcela určitě nebyl, jak píšu jelo by se jedním rychlovlakem 'z východu' do Mnichova a tam přestup na TGV. stejně jako z Vídně a Budapešti.

na relacích co uvádíte letadlo vlaku zrovna moc nekonkuruje - přímé spojení buďto vůbec neexistuje anebo sice ano, ale letenky jsou nehorázně drahé. ale je to tak pokud je volba 6h vlakem z centra do centra vs. 4,5h letadlem (včetně cesty na/z letiště a všech prostojů), řada lidí zvolí vlak, obzvláště s ohledem na bezpečnostní procedury na letištích a čím dál horší palubní servis leteckých dopravců.

0/0
1.12.2015 10:30

O75l78d38ř93i66c12h 59J60a94n72e47č88e15k 8799296863691

s tím si dovolím nesouhlasit. když podle Vás VRT nemají v konkurenci letecké dopravy šanci, proč např. mezi Vídní a Hamburgem nebo Zürichem jezdí jak noční rychlíky, tak ICE (Hamburg) resp. railjety (Zürich)?

Vy možná patříte mezi lidi, kteří kdykoliv mají možnost, upřednostní letadlo a poletí třeba i 500km, což Vám neberu, ale zdaleka ne všichni to tak mají.

navíc letadlo řeší pouze dopravu "z jedné konečné na druhou", nikoliv do/z měst cestou - pokud chcete třeba z Vídně do Hannoveru nebo z Linze do Hamburgu, už letadlo dost výhod ztrácí.

a noční vlaky mohou být praktické právě i tím, že jedou přes noc - letět můžete buďto už večer, pak ale musíte v cíli hledat a platit hotel, nebo až ráno, to ale už možná dorazíte příliš pozdě, nasednout v 10 večer do vlaku a v 8 ráno z něj v centru cílového města vystoupit může být nejlepší řešení.

+5/0
30.11.2015 15:00

P88e74t39r 38N15e18c95h54a58n38i49c69k36ý 7393806888170

Problém je cena. Na západě jsou vlaky mnohdy dražší než letadla nebo se musí kupovat cca se stejným předstihem. I vzhledem ke kupní síle jsou ty vlaky často drahé a vyprodané týdny dopředu.  Taková železnice je pěkně na houby.

0/0
1.12.2015 13:31

T63o65m14á76š 83N14o85v32á49k 2288326243644

97 EUR za jednu cestu ;-D To je bez problémů jednosměrná letenka při nákupu zpáteční ;-D;-D;-D

+1/0
30.11.2015 14:27

J10a76n34a 88S10t71e66h86l47í73k30o97v21á 2539300210356

.. „nacpaný jak vlak do Kyjeva“ ;-D

+1/0
30.11.2015 14:24

M45a18r17t25i71n 65N31o64v21o90t34n52ý 3826686761314

Editor v koutku tiše pláče ...

+1/−1
30.11.2015 14:09

P43e73t49r 91B12e49z80s27t49a75r28o40s56t84i 2929426123381

Nevíte náhodou , zda v současné době ještě někam jezdí stodoly na klasickém rozchodu, ještě 7 roků zpátky pravidelně Polsko navštěvovali běloruské, ukrajinské, moldavské a kazašské, dnes snad už nic ,ani na Balkáně, možná Kišiněv Bukurešť?

+1/0
30.11.2015 12:58

T92o86m16á56š 84N15o68v67á44k 2608746613934

Ta poslední relace ještě na 100%, ale to bude klidně úplně poslední.

+1/0
30.11.2015 14:35

M90i61c30h88a19l 55P70a42l43e67č36e97k 2311888132344

Max ta Moldávie

+1/0
30.11.2015 14:44

R63a16d41k20o 79K40ř83i44v37á27n64e86k 7420813455660

S uznáním konstatuji, že pan Sůra asi jako jediný z novinářů pochopil, že vůz pojede přes Čop a nikoliv přes Humenné, jak se píše ledaskde jinde. Bohužel, z Košic do Čierne a dál do Čopu jede vůz osobákem. Spolu se zdlouhavými slovensko/ukrajinskými pohraničními i technickými procedurami bude toto spojení spíše volnočasovou aktivitou. A to ještě spíše pro milovníky krásných karpatských panoramat. Šotouš pojede v ČR a SR na různé akční jízdenky a na ukrajině na běžné vnitro za zlomek ceny, pokud oželí lůžko a rád přestupuje.

+6/0
30.11.2015 12:42

R73a23d33e49k 94J63a13n33a55t66a 9595536484292

Ono je asi jasné, že toto spojení je, stejně jako ostatní vlaky z Ruska a Ukrajiny do Evropy, určené především pro Rusy/Ukrajince. A tam se nejde mnoho lidí, kteří vlakem jezdí rádi, delší cesta než letadlem jim nevadí, a jsou ochotni si za ní zaplatit. Ostatně skutečně bohatý člověk nespěchá, stresujou se za něj jiní.

Jak jinak si vysvětlíte, že vlaky jako Moskva-Wien-Nice či Moskva-Berlín-Paříž nemají lidové jízdné, jezdí plné a dokonce se posilují ...

+8/0
30.11.2015 12:47

T85o82m79á64š 20N95o68v30á83k 2208306463544

No ono je to o ničem jiném. V Rusku mají dlouhé cesty vlakem obrovskou tradici a v tak obrovské zemi se prostě najde dost lidí, kteří zaplní vlak i do Nice, které pro snoby na východě snovou destinací.

Už tu v ČR fakt vidím někoho, kdo nemá problém s penězi a jede třeba do Bulharska vlakem k moři. To je spíš vlhký sen režistů, kteří jsou jedinou klientelou těchto stále díky tomu pomalu rušených přímých vozů.

0/−1
30.11.2015 14:41

L80a38d16i55s10l85a89v 40K56o74l78a84č68k51o37v86s34k73ý 5333891889961

Přesně tak. Ty vlaky z Moskvy do Francie opravdu luxus, viděl kdysi v Paříži na nádraží jejich prezentaci.

+1/0
30.11.2015 14:44

P77e13t62r 26B35e70z15s92t49a38r73o27s57t51i 2269596143531

A nebo neozelim lůžko a budu mít lůžko do Ke a další z Čopu, přeci jen stodoly jsou prostornější a cenou budu na půlce...

0/0
30.11.2015 12:48

J61a38n 54Č35e14r84m35á36k 2270911963858

Vozit sem ukrajinský lopaty..to jich tady máme asi málo!!

+3/−8
30.11.2015 12:42
Foto

O56n22d63r91e41j 38V51a46l68o64u69s51e80k 4390551937331

Marně čekám co se stane s tratí Praha-Wroclaw. Je to cca 240km a vlak tam jede 6 hodin. Přitom ta trať tam až tak zoufalá není. Je to v tom, že mezi Ustí nad Orlicí-Wroclaw nejezdí žádný rychlík, jen osobák co ma cca 50 zastávek. ;-(

+8/0
30.11.2015 12:34

T79o44m17á23š 29N46o36v67á32k 2778576413104

Kdo by tam proboha jezdil? Ta relace nemá vůči autobusu naprosto žádnou šanci.

0/−2
30.11.2015 14:28

M43a86r10t51i52n 27R15u92z59i84c31k62a 1162918736847

Ale ma, navic Vratislav je vetsi nez Praha a dobre vlakove spojeni by mohlo privest spoustu cestujicich, Autobusem se mi to jet tedy nechce,...

Ciste teoreticky by rekonstrukce trati a prime spoje snizily cas nekam ke 3 hodinam...

Polsko, ale na takove spojeni nikdy nepristoupi... prioritou je pro nej spojeni Warsawa - Vratislav... jakekoliv diskuze o propojeni rychlymi spoji Cech a Slezska je pro ne jako bodnuti kudlou...

+2/0
30.11.2015 17:19

R83a32d54e78k 41J92a22n61a78t43a 9925266644732

Pozor, že hypotetický přímy rychlík (on před lety jezdil) by po dnešní infrastruktuře ujel Praha-Wroclaw cca za 4h40m a autobusy to ujedou za cca stejnou dobu.

Problém je spíš v tom, že poptávka je mizerná. Však naprostá většina Čechů neví, že nějaká Wroclaw existuje a kde leží. Však taky ty autobusy co tam jezdí, nemají typicky za cíl Wroclaw, ale projíždějí tamtudy někam dál.

+1/0
30.11.2015 17:32

M15a73r87e37k 64V36y63m79a86z12a76l 5288856842310

Na polském úseku se jezdí maximálně 50km/h, proto je ta doba jízdy vlaku tak dlouhá.

0/0
1.12.2015 12:36

P90e66t40r 44N92a47j92d34e85k 7307126933871

S ČD nejlevněji za 2700 Kč? Z Užgorodu do Kyjeva stojí vlak pod 200 Kč, takže dát 2500 Kč za jízdenku na ukrajinské hranice je celkem úlet ;-D S LE zajedu z Prahy za 500 Kč až do Užgorodu.

+5/0
30.11.2015 12:13

J89a73n 82M22a76n93d21í25k 2878273641197

Člověk, který se v tom vyzná tu jízdenku rozdělí na mnoho kusů, odhaduju Akční do Košic, Slovenská do Čierne nad Tisou, normální mezinárodní do Čopu, Ukrajinská z Čopu do Kyjeva přes internet, lůžkový doplatek.

+2/0
30.11.2015 12:36

M58a29r52t66i76n 63R74u36z76i56c51k36a 1852308796677

Cierna pri Cope, pravda museli ten nazev zmenit kdyz museli odstoupit krom Podkarpati i casti slovenskeho uzemi jako bylo i mestecko Cop...

0/0
30.11.2015 17:21

R79a63d50e43k 33J69a91n96a38t92a 9165196904202

a) srovnáváte zcela různé úseky.

b) srovnáváte přímý spoj se spojem se 2 přestupy

c) srovnáváte spoj vlakem se spojením ,kde je v části trasy autobus

d) srovnáváte cenu k sezení s cenou v kmfortním lůžkovém voze (a tyto ruské lůžkové vozy komfortní jsou)

e) srovnáváte akční LE cenu s cenou celkem standardní, kterých je v prodeji hodně

f) opravdu stojí vlak z Užgorodu do Kyjeva 200 Kč v odděleném lůžkovém kupé? Běžné ukrajinské lůžkové vlaky jsou totiž poměrně stísněný velkoprostor zvaný "plackartnyj".

+6/0
30.11.2015 12:38

P75e77t22r 79N83a88j72d81e28k 7537476283611

Ano porovnal jsem jen cenu, protože většina lidí raději ušetří 2000 Kč, byť za cenu sníženého komfortu. Kdybych chtěl komfort, použiju letadlo. A i pod těch 97 eur bych se dostal :)

+1/−2
30.11.2015 12:49

R23a26d41e84k 89J72a41n57a17t63a 9235746344592

Kdo má hluboko do kapsy, pojede tam busem s nějakou ukrajinskou firmou. Nevím, kde berete tu představu, že přímý lůžkový vůz musí být za každou cenu levnější než 2 přestupy s busem. A taky nevím, kde berete představu, že letadlo znamená komfort. Je tam méně místa než v autobuse, natož vlaku, a více buzerace. Letadlo je rychlejší, ale komfortnější určitě ne (mluvíme-li o economy).

+5/0
30.11.2015 12:57

P59e69t47r 69N68a26j84d46e75k 7577726503941

Ony ty autobusy na Ukrajinu jsou právě dost drahé, napřiklad z Rachivu do Prahy letos v létě 1200 hřiven. To sice ještě nejezdil LE na Ukrajinu, ale nevěřím že po jeho nástupu půjdou ceny dolů.

20 hodin ve vlaku je komfortnější než 2 hodiny v letadle? No to snad neee :-) A to nemluvím o situaci, kdy do kupé vyfasujete chrápajícího nevonícího spolujezdce. To pak každá minuta trvá hodinu.

+1/−1
30.11.2015 13:12

A78l17a80n 32Ř89e85p51k39a 4835216

To zas bude Leoš prskat, že kam vkročí oni tak tam musí zákonitě i dráhy (jako v případě Krakova) :D I když LEx jezdí autobusem jen do Mukačeva. Teď ještě očekávám vstup Regiojetu na trasu na Ukrajinu :D

+1/0
30.11.2015 11:51

R61o30m28a27n 78S27t69o58n65e19k 1639233329581

díky ceně to není pro LE konkurence.nejlevnější vás vyjde jet z LE do Užhorodu a pak přesednout na ukrajinský rychlík do kyjeva

0/0
30.11.2015 11:56

A15l76a58n 44Ř37e79p65k37a 4275326

No jestli lze tu jízdenku na ukrajinský rychlík koupit na webu a ten web je i v angličtině, případně obsluha na pokladně umí i anglicky a ne jen svou rodnou řečí :D Jinak totiž nevím, jak bych si ten lístek na místní vlak koupil :D

0/0
30.11.2015 11:59

R45o78m10a82n 89S83t47o18n30e84k 1359183489971

jde http://uz.gov.ua/en/about/

0/0
30.11.2015 12:05

R67o66m57a87n 24S83t84o24n92e58k 1729833199911

Na Ukrajině jsem se domluvil i česky, i když to je někdy trošku horší, ale pokud umíte pár slov rusky tak se domluvíte bez problému.

+2/0
30.11.2015 12:08

R93a56d41e94k 91J11a94n42a48t68a 9745746344262

Na Podkarpatské Rusi vám rozumět budou, i když budete mluvit česky ... Československo tam kdysi bylo a a i dnes odtamtud mnoho lidí pracuje nebo pracovalo v ČR ...

+2/0
30.11.2015 12:40

O15l11d73ř79i67c20h 45J69a22n18e48č12e47k 8599636173341

no pokud si rusky neumíte koupit ani jízdenku na vlak, tak nevím, proč vůbec chcete jezdit do Kyjeva ;-)

(nenarážím teď na ruský imperialismus apod., prostě jen na to, že rusky se tam domluvíte)

+2/0
30.11.2015 13:11

R27o10m38a25n 35S38t93o22n55e96k 1729343189291

hodně často se stává že i když bába za okýnkem anglicky neumí, tak někdo v blízkém okolí aspoň pár slov umí

+1/0
30.11.2015 13:55

O48l18d60ř96i87c56h 98J14a50n81e58č86e28k 8869536973561

to nevysvětlujte mně, ale panu Řapkovi ;-) já se alespoň lámaně rusky domluvím.

bohužel v Maďarsku se mi stalo vícekrát, že ani na blízku nebyl nikdo, s jehož pomocí by se dalo domluvit :-/

+1/0
30.11.2015 14:48

R82o83m61a50n 57S34t87o88n75e45k 1849553639481

z tím souhlasím, v Maďarsku jsem měl taky problém se domluvit ale aspoň máme humorné zážitky :-)

+1/0
30.11.2015 15:12

K95a87t98e29ř63i38n98a 65S28l76a27v94í86k43o76v51á 6743355120983

Vlakem dneska jezdí převážně migranti.

+1/−21
30.11.2015 11:44

J26a50n 33F66i96a60l35a 7194977795639

No však až budeme za pár let migrovat z chálífátu EU do bílého Ruska, budou se hodit.

+2/−2
30.11.2015 12:00

R94o28m19a89n 40S86t33o44n27e82k 1279423729391

vzhledem k tomu že islám je druhé nejčastější náboženství v Rusku tak to to tak horké asi nebude :-)

+4/0
30.11.2015 12:46

L39a10d55i98s92l19a29v 61K49o79l46a75č61k65o77v73s56k30ý 5963631759911

Já jel do Budějovic a zpět včera vlakem :)

+3/0
30.11.2015 14:48

M24i66r60o44s48l77a63v 97Z67i15k34m34u30n95d 6188522797698

Místo tří párů vlaků z Česka do Varšavy jich bude jezdit 6, to je skutečně pokrok odpovídající 21. století ... z toho polovina z Prahy ...

z Bratislavy do Vídně jede v pracovních dnech 37 párů vlaků ...

+1/−13
30.11.2015 11:38

R19a74d66o69s19l92a21v 70K78l48a19u70d22a 5754748624182

Z Bratislavy do Vídně je to coby kamenem dohodil. Je logické, že tím vlakem jezdí lidé za prací, za nákupy, za zábavou.

+9/0
30.11.2015 11:49

R40a42d42e74k 80N82o84v80o78t69n37ý 5418572766475

Z Bratislavy do Vídně je to příměstská doprava, něco jako Praha-Kolín.

+13/0
30.11.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.