Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát sjednotí dotace na lokálky. Některým krajům hrozí škrty

Kraje získají jistotu, že až do roku 2034 jim bude ministerstvo dopravy přispívat kolem třiceti procent na provoz regionální železniční dopravy. Počítá s tím materiál o způsobu řešení organizace a financování regionální železniční dopravy po roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59a65c55l10a42v 73H76a16j24e97k 3306189649

A ještě jeden dotaz na mistra Sůru k soutěžím. Píšete jak je LE i RJ

 líto, že ministerstvo nenařídilo  soutěže na regionální vlakovou dopravu, ale v souvislosti s regionální dopravou kraje autobusové linky soutěží docela běžně (sám jste kdysi zmiňoval Liberecký a ústecká kraj) . Vy to určitě budete vědět, kolika těchto soutěží na regionální autobusovou dopravu se léta zavedený autobusový dopravce Studen Agency v minulosti zúčastnil??

+1/0
3.12.2015 9:13

V18a24c61l27a20v 82H80a31j79e74k 3236329709

Pane Sůro, myslel jsme si, že pro vyhlašování soutěží platí zákon o veřejných zakázkách, který jasně stanoví kdo, kdy a jak a jakou formou musí "soutežit". Nebo se pletu??

0/0
3.12.2015 8:59

J19a91n 82S46ů20r33a 4825983123122

Materiál je k dispozici zde, včetně tabulek, které se někomu nezdají:-)

http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/259-15-zpusob-reseni-organizace-a-financovani-regionalni-zeleznicni-dopravy-po-roce-2019-t-4-12-2015.aspx

0/0
2.12.2015 16:34

M46a98r22t28i64n 23Š86u95l53c 2357229460935

Dik za odkaz. Už chápu ta čísla, ale myslím si, že nad tím musel na MD opravdu někdo přemýšlet. Ten materiál vůbec nepočítá s tím, že by se mohl najít kraj, který by chtěl rozsah železniční dopravy na svém území zachovat a tudíž do něj dal víc peněz. Prostě se vezmou čísla z roku 2014 a stát ke každým 2 Kč z kraje přidá 1 Kč. To znamená, že tam, kde železniční doprava funguje budou mít méně peněz a dopravu omezovat. A tam, kde je železniční doprava omezenější, třeba proto, že "víc kolejí v kraji není", dostanou víc peněz, takže budou objednávat další vlaky, kterými možná nebude nikdo jezdit? Nikoho na MD nenapadl model, který by dal krajům 1/3 ze současné celkové ceny, resp. mohl by dát 35,3434 %, aby se to bylo stejné s tím co by dal stát při rozvojové variantě a kraje by dál platily stejně. Do železniční dopravy by šlo stejně peněz jako u rozvojové varianty, ale kraje, které byly dosud dotovány víc by si tolik nepohoršily a kraje, které byly dotovány méně by si tolik nepolepšily.

Na příkladu Karlovarského kraje - teď má 365 mil., má dostat 436 mil. (navýšení dopravy o 19 %) a dostal by 420 mil. (navýšení o 15 %) Pořád mnohem víc než teď.

Na příkladu Královéhradeckého kraje - teď má 631 mil., má dostat 552 mil. (omezení dopravy o 12,5 %) a dostal by 591 mil. (omezení o 6 %). To bude asi nepříjemné, ale dá se to přežít.

0/0
3.12.2015 0:17

M92a22r73t31i36n 45Š45u42l83c 2907509900395

Nějak se mi nezdají ty rozdíly mezi kraji. Možná se pletu, ale při pohledu na mapu bych řekl, že Královéhradecký kraj má víc než o polovinu hustší železniční síť než Karlovarský, takže poměr 152 mil. ku 120 mil. mi přijde divný. A navíc v Královéhradeckém kraji existuje taktová integrovaná veřejná doprava s páteřní železnicí a na ní navazující autobusovou dopravou. Karlovarském kraji si o nějakém taktu na železnici můžou nechat leda zdát. Jediné tratě, kde existuje takt jsou Cheb - Schirnding, ale to je dáno taktem DB a částečně Cheb - Mariánské Lázně, ale tam je to dáno prokladem státem objednávaných rychlíků. Takže vyjádření mluvčího MD: "Systém fakticky vedl k tomu, že kraje, které se o dopravní obslužnost více staraly, v konečném důsledku dostaly menší dotace. Předložený materiál by měl tuto nerovnost odstranit," mi přijde jako nepravdivé, alespoň z pohledu cestujícího.

+6/0
2.12.2015 13:33

O94l89d25ř30i16c62h 70J24a48n98e54č69e92k 8359366483111

ta čísla jsou dost zvláštní:

pokud KV dostával 74,6mio a bylo to 20,4%, tak celková cena je cca. 370mio a těch 120mio co mají dostat by bylo cca. 32%.

HK dostává 262mio a to je 41%, takže celková cena cca. 650mio a kdyby nyní dostali 152mio, bylo by to jen cca. 23%.

takže tady očividně především někdo neumí počítat 8-o

je otázka, jak se k výši těch současných příspěvků došlo. a co ministerstvo myslí tím "více se staraly" - jestli kvalitu sítě (což očividně myslíte Vy) anebo cenu, kterou za objednané služby platí (což asi myslí ministerstvo).

+1/0
2.12.2015 13:54

M85a76r25t79i18n 24Š83u86l46c 2667279200955

Dopravníobslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především doškol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, dozdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojeníkulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět,přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. (zákon 194/2010 Sb.)

Tam se o ceně za objednané služby nic neříká, tam se mluví o kvalitě sítě.

+3/0
2.12.2015 14:02

O18l82d32ř74i97c66h 89J89a64n97e96č93e48k 8519806953981

tak to pan mluvčí prostě špatně formuloval, no.

+1/0
2.12.2015 14:07

T96o44m55á17š 75K69r81a25i21n13a 7774620874528

"Soukromníci by rádi peníze navázali na povinnost tratě soutěžit, dodala Valentová z Leo Expres". Ano, já naprosto souhlasím. Mně se taky nelíbí, když z mých daní jsou placeny x-set tisícové platy a odměny na ředitelství ČD.

Ale z mých daní jsou placeny i všechny ty dotace na hromadnou dopravu, a to už nejsou staticíce, ale stamiliony.  A tak ano, soutěžme! Ale o celý balík! O celou dopravní obslužnost v daném kraji! Ne, že někdo si vypíchne ziskovou trať a o ten finančně nezajímavý zbytek se neuchází, "my vyděláme" a daňový poplatníku plať x-krát tolik. Ale prostě sakumpikum obslužnost dané lokality a je jedno, jakým způsobem. Ono mnohdy by i ta taxislužba byla levnější...

+1/−6
2.12.2015 13:30

M73a16r65t76i79n 70Š36u44l46c 2837129880815

V krajích vlastně nejsou ziskové a neziskové tratě. Právě systém objednávek dopravy ze strany krajů vede k tomu, že tratě by měly být ziskové, protože objednavatel dorovnává ztrátu. Takže když se to vezme kolem a kolem, na provozování objednané dopravy by se nemělo nechat prodělávat.

O to více podporuji soutěže, ať se ukáže, kdo má jaké náklady a za kolik je schopen jezdit...

+3/−1
2.12.2015 13:36

O76l37d37ř28i83c89h 11J20a20n44e36č36e66k 8209706293131

ještě dodám: nesoutěžit každou trať jednotlivě, ale v nějakém logickém celku má určitě smysl - viz třeba 'jizerskohorské železnice' - soutěžit celý kraj jako celek je nesmysl, cestující by byli nadšeni, kdyby cestou z Pardubic do HK museli v Opatovicích přesedat z 'pardubického' vlaku do 'hradeckého', stejně tak např. cestou z Pardubic do Kolína atd.

+6/0
2.12.2015 14:01

M11a46r90t90i40n 27Š67u79l53c 2617629230415

Tedy to, co se děje v horší podobě třeba na trati 190. Plzeňský kraj objednává dopravu na úseku Plzeň - Horažďovice předměstí. Jihočeský kraj na úseku Strakonice - České Budějovice. A zbytek (17 km) si můžete dojít pěšky.

+5/0
2.12.2015 14:10

O66l35d97ř41i53c95h 37J23a76n52e77č18e46k 8799976663181

že se přes hranici správního celku (kraje, spolkové země, ...) nedostanete regionálním vlakem resp. že ty vlaky z obou krajů na sebe nenavazují a rozumně můžete přejet jen dálkovým vlakem je ve světě celkem běžné. nicméně ve světě jsou hranice správních celků často tvořeny výraznými hraničními překážkami (hory, ...), spádovost na tu či onu stranu se tvořila po staletí a 'na druhou stranu' se opravdu tak moc nejezdí.

jenže české hranice krajů jsou umělé, často vedou rovinou a do práce či školy se běžně na druhou stranu jezdí - např. již zmíněné Kolín - Pardubice, Pardubice - HK anebo třeba Turnov - Mladá Boleslav. to je úplně padlé na hlavu, že regionální dopravu v okolí HK a PU objednávají dva různé subjekty a že tam není společný tarif. rozdělení 'couráků' na hranici kraje by byl samozřejmě úplný extrém.

+3/0
2.12.2015 15:44

R51o33m42a98n 91J21e57s64c18h56k83e 9668305767685

Nemyslím si, že nejsou rozdíly. Jsou tratě, kde jezdí vlaky narvané a tratě kde jede pár lidí.  Otázkou je, jaké jsou náklady ? Pořizovací cena nových souprav není malá. A měla by být rezerva. A ne jezdit nadoraz jak jezdil "Paštikář" a klekla mu souprava.

Ovšem systém krajů není dobrý. Vlaky na sebe špatně navazují. Ruší se čekárny, to je krok zpátky.

Na druhé straně jezdí dnes hodně spojů  - to mohu chválit.

0/0
3.12.2015 17:16

O53l83d45ř94i81c70h 82J57a52n59e33č38e53k 8219416603591

nejprv si o tom něco zjistěte, než začnete blábolit o 'jedné ziskové trati', když je řeč o 'dotované' objednávce základní obslužnosti

0/0
2.12.2015 13:57

T30o28m63á30š 30K19r70a89i83n68a 7394160454178

Vám se zdají slova "povinost tratě soutěžit" jako "dotovaná objednávka základní obslužnosti"? Nevím kdo čemu nerozumí, já reagoval na tato slova, ne na Vaše rozumování.

0/−1
2.12.2015 14:09

M98a92r72t51i96n 37Š82u59l98c 2727199690485

Počkejte, ale soutěžení ve veřejné dopravě je přece o té "dotované objednávce". Objednavatel řekne: "Chci, aby se jezdilo odsud tam, tolikrát denně, s takovou kapacitou," a dopravci soutěží o to, kdo z nich při splnění daných parametrů za to chce nejméně peněz.

+3/0
2.12.2015 14:14

O98l25d13ř58i28c63h 47J66a56n47e43č23e54k 8209226403761

soutěží se (resp. mělo by se soutěžit) kdo tu dotovanou objednávku dostane. nechápu, co je na tom nejasného.

0/0
2.12.2015 14:15

M21a44r60i40á65n 12J24o13s76e98f39í56k 1183921817318

Když se zdražovala nafta, zdražovalo se i jízdné. Teď je nafta o deset korun levnější, ale zpevňování není samozřejmě potřeba....

ČD jsou jedna velká díra na peníze. Tam kde jezdí i soukromí dopravci se zvedla kvalita služeb a snížila cena, tak proč v tom ne pokračovat.

+1/−1
2.12.2015 13:00

R92a66d41e65k 15J90a48n88a68t64a 9785276404832

Nedívejte se na to optikou motoristy, pro kterého jsou náklady na jízdu pouze cena nafty.

Dopravce ve veřejné dopravě musí nejen platit naftu, ale i veškeré náklady spojené s vozovým parkem, poplatky za použití kolejí, a v neposlední řadě také mzdy.

+5/−1
2.12.2015 13:09

J96i16ř48í 63K21o77c14u45r84e22k 6365584885168

Mno ale když zdražení oddůvodňuje jen a pouzecenou paliva, tak se není čemu divit, že na to pak lidi poukazují. Ano, vagony "ve stanici nelze" jsou na údržbu levnější než vagony s uzavřeným okruhem WC. Ale ať se nikdo nediví, že zdražení oddůvodněné jen a pouze cenou nafty se pak někomu nelíbí, když cena jízdného následně nereflektuje vývoj ceny nafty.

A jestli se nepletu, tak ČD kupují naftu korporátně, na roky dopředu a za pevně stanovenou částku s inflační doložkou.

+2/0
2.12.2015 13:13

M38i72r73o26s50l56a23v 54Z16i48k37m32u75n95d 6608472707398

ČD mají dlouhodobou smlouvu na dodávky nafty ... s fixní cenou ...

0/0
3.12.2015 7:41

O16l70d60ř74i45c40h 88J45a46n80e40č81e75k 8989616753241

"stát bude hlídat hospodárnost" - tak to je v oblasti objednávek železniční dopravy docela vtip.

a jak proboha to, zda na dané trati jede aspoň šest párů vlaků denně souvisí s hospodárností? objednat dva páry ráno a tři odpoledne přeci může být mnohem hospodárnější než 9 párů vlaků v pevném dvouhodinovém taktu, z nichž bude smysluplně obsazeno právě jen těch pět 8-o

+3/−4
2.12.2015 12:39

N52i23k32o13l84a76j 58M77a26l87í24k 5274653730541

Jenže ono je to veřejná služba - co když se vám pokazí auto a budete potřebovat jet v čas, kdy to jinak jezdí prázdné? Dle mého názoru vlaky jezdí ve veřejném závazku - a tak mají jezdit pořád (ve smyslu pravidelně). Nikdo nikdy neví, kdy je bude potřebovat. Ať už člověk má auto, nebo zvláště ti, co ho prostě nemají.

+4/0
2.12.2015 13:10

O16l64d97ř23i69c97h 82J38a79n69e26č41e77k 8179856613171

proč mají vlaky jezdit v taktu po celý den, když autobusy (taktéž ve veřejném závazku) jezdí jen ve špičkách pracovních dní?

já neříkám, že takt a celodenní provoz jsou špatné, ale nechápu, proč by vynechané spoje v sedle nebo pozdě večer (kdy místo nich může jet levnější autobus) měly znamenat nehospodárnost.

sorry ale veřejná doprava nemá jezdit 'nonstop' prostě proto, že se někomu může porouchat auto - ta má jezdit tehdy, když se očekává signifikantní poptávka. když někam potřebuju jet už ve 4 ráno a nenastartuju auto a první vlak jede až v 6, tak mám taky smůlu.

+1/−1
2.12.2015 13:33

M32a82r37t43i84n 62Š56u91l44c 2867309230335

Pokud máte přinutit cestující, aby z aut přesedli do veřejné dopravy, musíte jim nabídnout takové služby, aby to udělali. Když pojede vlak/autobus 2x ráno a 2x odpoledne a mezi tím dopoledne v pondělí, středu a pátek a o víkendu vůbec, tak tím pojedou jenom ti, kterým nic jiného nezbývá. Pokud se to mají lidé naučit, musíte jim dát takt alespoň co 2 hodiny v sedle a hodinu a méně ve špičce. Potom je šance. Některé kraje už to pochopily, jezdí v taktu s garantovanými přestupy a vlaky/autobusy jsou obsazené třeba z 50 %, kde je nízká poptávka, jede minibus. Tam, kde se jezdí "jak se zrovna podaří" jezdí 1-2 lidé. Protože, když už někam pojedete, chcete se třeba také vrátit. A když vám to veřejná doprava nenabídne, tak raději pojedete svým autem nebo se s někým dohodnete...

+8/0
2.12.2015 13:43

O70l90d73ř74i82c62h 38J63a91n85e72č52e16k 8719176693711

ještě jednou: proč podle Vás (stejně jako podle ministerstva) to, když vlak nejede celodenně a tudíž nejede tolik spojů, nutně znamená nehospodárnost?

zbytek no comment, to je úplně jiné téma, než na co se ptám.

0/−1
2.12.2015 14:05

M25a18r64t41i88n 31Š88u91l58c 2717639350495

Jde o to, jak hodnotíte hospodárnost, resp. nehospodárnost?

Když si spočítáte náklady na vozokilometr, tak při celodenní taktové dopravě budou asi nižší než při několika spojích ráno a několika večer.

Když budete posuzovat finance za celý den, potom bude taktová doprava dražší než pár spojů ráno a odpoledne. Ale tam je nejlevnější nulový provoz.

Když nejezdí nic, nic to nestojí, ale nezajistíte dopravní obslužnost.

+3/0
2.12.2015 14:20

O84l59d66ř87i94c50h 58J25a77n32e69č30e59k 8399316713771

hospodárnost 'základní dopravní obslužnosti' se podle mě hodnotí celkem jednoduše: absolutním objemem peněz, který je na požadovaný objem dopravy nutno vynaložit. pokud budete jezdit opravdu nonstop, tj. i ve 2 ráno, tak dosáhnete ještě nižších nákladů na vozokilometr (souprava ujede více kilometrů a její účetní odpisy, které se neřídí kilometry, ale časem - % z ceny ročně - se tak více rozloží), ale hospodárné to určitě nebude.

pokud je intenzita dopravy tak nízká, že se okrajové spoje vyplatí nahradit autobusem, tak to prostě je hospodárnější. teď neříkám nic o tom, že nejspíš taky méně pohodlné a spolehlivé a tudíž to část potenciálních cestujících může od cestování hromadnou dopravou odradit.

když jsem četl o těch minimálně šesti spojích denně, napadla mě trať 063 - podívejte se na její jízdní řád. ta projíždí oblastí, kde dopravu zajišťují hlavně autobusy, myslím, že nějaký čas stála úplně. teď tam kraj objednává tři páry spojů v nejvytíženější časy pracovních dní. pokud by tam byl zaveden takt přes celý den, bylo by to hospodárnější? těžko. teď asi ministerstvo kraji nařídí objednávku zrušit. proč? bude lepší, když místo toho jednoho motoráčku bez průvodčího pojede několik autobusů?

0/0
2.12.2015 15:59

J91i84ř76í 35E32r87b33e11n 1813984256127

No, toho mašinfíru i vlakvedoucího musíte platit ať už je na trati nebo na služebně, leasingové splátky za soupravu taky platíte bez ohledu na to, zda mašina jede nebo ne... A vynecháním byť jen jediného taktu už začínáte dost nabourávat systém převozu souprav mezi nácestnými stanicemi (na co mi je souprava dvě hodiny chladnoucí v Chlumci, když ji teď potřebuju ve Staré Pace, kam mohla dojet i třeba jen s osmi pasažéry?).

0/0
3.12.2015 21:51

J28i36ř88í 77J42o28z83a 3568643230901

Timto prikladem jste mi pripomel soucasny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji do vetsiny obci. 2 spoje rano, 2 odpoledne a jeden okolo poledne. O vikendu nejede nic. Timto bych chtel podekovat spolecnosti JIKORD (Jihocesky koordinator dopravy) a Krajskemu uradu Jihoceskeho kraje za priserny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji. To co jste za tech par vykonali nema v zadnem kraji obdoby. (Pro rejpaly: podekovani je mysleno v ironickem tonu).

0/0
2.12.2015 20:52

M91i49r55o87s14l12a67v 59Z20i98k73m94u38n13d 6618602577848

A nevadí vám, že MHD jezdí taky celý den taky v taktu ...

Zajímavé, že v Německu a Švýcarsku jezdí vlaky v taktu celý den, ve špičkách jsou ještě zahušťovány, takže se tam jezdí třeba po 15 minutách a železniční správy posílají do světa informace o tom, o  kolik se zvedly přepravní výkony v důsledku zavedení taktové dopravy a protože "jednou" jednopodlažní vozidla přestanou stačit, tak se musí objednat dvoupodlažní vozidla s vyšší kapacitou nebo takt znova zahustit a případně upravit infrastrukturu, aby se na ní vešlo více vlaků ..

+4/0
2.12.2015 18:25

N88i79k48o39l88a87j 54M37a11l75í81k 5654583860101

Jo, jinak, že stát bude hlídat hospodárnost - no ano, to je vtip :D ...

+1/0
2.12.2015 13:11

J44i30ř46í 27K85o65c51u71r98e51k 6165894325378

Na pevný dvouhodinový takt potřebujete na dané trati x vlaků a x lidí.

Když ale budete chtít "otočit" tři páry odpoledne tak budete potřebovat kolik vlaků a kolik lidí? Zřejmě asi víc, když budete jezdit 2x často ale stejné vlako/kilometry za hodinu. Přitom vlaky i lidé budou přes den stát kdesi.

Příklad: Motorák jede co hodinu. Tam jede 20 minut, zpátky 20 minut. Co ušetříme tím, když motorák nebude jezdit po hodině, ale ráno po půlhodině a odpoledne taky? Neušetříme nic. Ráno i odpoledne budou muset jezdit motoráky dva, aby to vyjezdily.

Pokud ovšem někde jezdí motoráček po dvou hodinách a má jízdní dobu těch 20 minut, tak je na zvážení, zda neobjednat autobus po hodině. Vím, vláčkaři by mě za to "ukamenovali" šroubovkama.

+2/−1
2.12.2015 13:21

O26l83d43ř94i76c26h 82J12a13n94e28č85e38k 8299116103321

ale to já vím že největší část nákladů na provoz kolejových vozidel jsou odpisy a mít v depu další soupravu jen proto, aby udělala jednu obrátku denně je krajně neefektivní.

proč bych měl na 'jen tři páry spojů odpoledne' automaticky potřebovat více vozidel a personálu než na celodenní taktový provoz?

jednoduchý příklad:

a) provoz ve dvouhodinovém taktu od 4:00 do 22:00 (=10 párů spojů)

b) pouze 5 spojů v 6:00, 8:00, 14:00, 16:00 a 18:00 - místo ostatních jede autobus, který dopravce ve špičkách využije na jiných linkách do obcí, kam nevedou koleje.

je očividné, že b) není méně hospodárné, než a) - souprav a personálu více nepotřebuju, může to být dokonce levnější, pokud nebudu bazírovat na odjezdech přesně ve 14:00, 16:00 a 18:00 a časy uzpůsobím tomu, abych vystačil s méně soupravami.

0/0
2.12.2015 13:45

M98a38r74t90i84n 75Š94u16l23c 2897379420485

Jenže i na 5 spojů denně potřebujete 2 posádky, musíte ty lidi zaplatit i když budou sedět někde v depu, protože jen těžko vám někdo bude chodit pravidelně do práce od 5 do 9 a od 13 do 19. Potřebujete tedy stejně lidí, pomaleji se vám bude dopravní prostředek odepisovat, takže jediná úspora bude v PHM.

A navíc nenaučíte lidi jezdit veřejnou dopravou, protože jim nenabídnete adekvátní služby. Totéž, když začnete hýbat s odjezdy.

Veřejná regionální doprava a městská hromadná doprava jsou prostě druhy dopravy, kde nikdo nic lepšího než takt ještě nevymyslel. Liší se jen intervalem. Tam, kde v MHD je 5 minut a 200 míst, je v regionu např. 30 minut a 50 míst.

Stojí to sice peníze, ale přijde mi, že jsou to dobře vynaložené peníze, když se to povede.

+4/0
2.12.2015 13:58

O65l60d37ř52i67c79h 14J49a74n84e95č49e11k 8609876653631

pokud je jízdní doba 2 hodiny a odjezd z konečných vždy v celou sudou, tak na 2-hodinový takt potřebujete 4 soupravy (2 hodiny jízda jedním směrem, 2 hodiny čekání na konečné, 2 hodiny jízda zpět, 2 hodiny čekání). na těch 5 spojů by stačily 3 soupravy a pokud odpoledne pojedou např. ve 13:30, 16:00 a 18:30, tak dokonce jenom 2.

o tom, že má přesto smysl zaplatit o něco více (O NĚCO VÍCE!!) a provozovat to celodenně celotýdně v taktu, se nepřu. Vy tady diskutujete o všem možném, jen ne o tom, na co se ptám: jak ministerstvo přišlo na to, že menší počet spojů automaticky znamená nehospodárnost.

0/0
2.12.2015 14:12

M51a48r98t22i40n 98Š47u61l31c 2777309140485

V tom se s Vámi nepřu, já jsem nereagoval na Váš původní příspěvek, ale už na reakce.

Takže zpátky k podstatě. Ministerstvo na to asi nepřišlo, když krajům s menším počtem spojů (Karlovarský) chce přidávat a krajům s větším počtem spojů a taktem (Královéhradecký) ubírat.

Tedy jinými slovy, vypadá to, že ministerstvo se rozhodlo, že chce dát všem stejně a teď hledá zdůvodnění jak to udělat a přitom si protiřečí.

0/0
2.12.2015 14:26
Foto

T82o43m45á52š 66D74v28o57ř25á61k 7345476137881

Chybí mi komentář "křiklouna" Jančury a

je mi divné že to sním nikdo nediskutoval.

Přeci jenom všude byl, všechno zná:-)

+6/−3
2.12.2015 12:16

J73a39n 95S19ů40r63a 4745893253112

Zkuste mu napsat nebo zavolat. telefon na něj je veřejně dostupný:)

+6/−1
2.12.2015 12:18
Foto

T49o28m98á16š 74D47v74o64ř65á41k 7485536817351

Jsem hloupý, to mě nenapadloR^

+3/0
2.12.2015 12:20

R42o40m49a12n 26J10e95s33c66h68k50e 9518895237545

Bydlí v Bilovicích nad Svitavou ve vilce blízko Sokolovny.

0/0
3.12.2015 17:23

V24a33c80l92a27v 52H60a10j79e81k 3596949929

Jste přehlédl. Jak Leoš tak Radim se v článku samozřejmě objevují. A jsou rozlítostněni nad tím, že ministerstvo nanařídilo krajům soutěžit dopravce. Takové malé mikulášské PR.

0/0
3.12.2015 9:07

V98i58k16t47o96r 65N69á38r47o73ž93n90ý 3449802778

Já bych jim dal peníze na zajištění dopravní obslužnosti ...ať si ty kraje zajistí obslužnost , jak uznají za vhodné. Pokud by si něco z balíku ušetřily , mohly by to využít na jiné výdaje.

+1/0
2.12.2015 12:12

J57o25s61e91f 60D41o83u47d30e10r31a 5354610576897

V tom případě by nastal "masakr lokálek":-/

+3/0
2.12.2015 12:19

V16i32k11t46o27r 29N70á83r81o61ž74n80ý 3299422468

Kraje by si dle mého názoru měli určit , co je pro ně nejlepší.

Stát by jim toto neměl určovat. A pokud by někde neobjednal vlaky a převedl cestující do autobusů...zase by se to projevilo ve zničených silnicích , které u silnic II+III třídy by musel platit.

0/−1
2.12.2015 12:22

P22e49t94r 45N47e87c31h27a20n55i77c57k84ý 7223456188780

Stát to musí trochu ohraničit, protože na krajích je těch vyžírků taky dost

+4/−1
2.12.2015 12:25

V31i24k72t57o73r 24N20á92r75o62ž85n21ý 3419972478

Na státních úřadech vyžírkové nejsou ? Já jsem pro decentraliaci...apropo..kraji tady máš peníze a utrať je jak uznáš za vhodné. Ale musíš zajistit tyto činnosti...

0/0
2.12.2015 13:58

P35e80t15r 85N86e72c36h71a94n76i32c87k41ý 7173356758120

Jistě, že jsou, ale ti nemají nad těmito penězi moc. Proto musí někdo určit nějaká pravidla pro ty peníze, aby aspoň ti nižší vyžírkové to měli složitější

+2/0
2.12.2015 13:59

J40a60k17u70b 68V31a12l56e29š 8810616767883

Takový Vejprty úplně nadšeně přijali autobusovou dopravu. Napadá sníh a jediné co projede je vlak.

+6/−1
2.12.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.