Diskuze
Stát obejde České dráhy, první rychlíky zadá přímo konkurenci
Děkujeme za pochopení.
P34a61v78e97l 51Z82a45t98l27o81u26k25a82l
Předminulý víkend jsem po delší době využil vlaky vyšší kvality Eurocity společnosti ČD Na trase Praha-Bratislava-Praha. Cesta do Bratislavy ještě ušla, vlak měl zpoždění "pouze" 40 minut, z čehož většina vznikla na území ČR. Ovšem na cestě zpět to bylo již mnohem dobrodružnější. Vlak, který měl vyjíždět z Budapešti byl z technických důvodů zrušen, takže byla z Bratislavy vypravena náhradní souprava, která však jela jen do hraniční stanice Břeclav. Tam jsem přesedal do náhradní soupravy ČD, která byla tvořena ze starých vozů s koženkou, dle vyjádření průvodčího určené pro osobní vlaky, které mají i rychlost omezenou na max. 120 km/h, takže do Brna jsme dojeli se zpožděním. Tam jsem přesedal do další náhradní soupravy ČD, ovšem tvořené opět starými vozy s koženkou a oddíly, ve kterých se mačkalo 8 osob. Ve vlaku chybělo wifi, el. zásuvky, jídelní vůz, klimatizace. Toaletu šlo používat jen během jízdy a byla bez vody.Do Prahy vlak přijel se 50 minutovým zpožděním. Cestující, kteří pokračovali až do Ústí či Děčína, museli v Praze opět přestupovat do další náhradní soupravy. Takto tedy může vypadat cesta vlakem vyšší kvality u společnosti ČD koncem roku 2015. Proto čím více tratí obsadí konkurence, tím lépe. Alespoň ČD nebudou potřebovat tolik vozů a budou moci ty nejstarší vyřadit.
V21a31c73l75a77v 80H83a53j27e42k
aha takže za dobrotu na žebrotu. EC z Maďarska jsou řazeny z Maďarských vozů. A když LE zbořil na přejezdu Stadlera tak by mu i zapůjčení koženek od ČD bylo dobrý.
V89a58c95l77a91v 13H56a10j12e49k
České dráhy nemusí mít po tomto rozhodnutí pocit ukřivděné firmy: v soutěži, kterou napadaly, nabídly bezkonkurenčně nejvyšší cenu. Toto není pravda.
P17e28t88r 49N54o15v53o94t69n80y
Mohl by nám tedy pan Sura vysvetlit, jak je to s uznavanim rezijniho jizdneho zamestancum SZDC, MD, důchodcům aj. ? A jak se na to vysoutezene zakazky ČD nevztahuji?
T78o31m68á68š 22Z22a61h10á41l62k60a
A bude ten dopravce uznávat jízdenky ČD? Nebo to ministerstvo nezařídilo?
R93a96d20e21k 34J31a51n78a68t52a
Na některých jízdenkách se nejspíš dohodnou (GW Train Regio už dnes uznává např. Skupinovou víkendovou jízdenku ČD). Ale správně by mělo být podmínkou všech dotovaných vlaků uznávat celostátní tarif ....
J56a11n 16J70e46m43e98l75k50a
To je docela srandovní, když stát nedodržuje rozhodnutí antimonopolního úřadu. Doufám, že dostane pěkný flastr.
Dále zajimavé, že ministr podkopává firmu, kterou sám stát vlastní. Jsem zvědav, co mu na to řeknou investoři.
Jedinou informaci, kterou nám tady pan Sůra slavnostně odprezentoval byla cena pro objednavatele.
Ví někdo více o téhle soutěži? Pokud není veškerá dokumentace přístupná je to o ničem. Znění, nabídky, vyhodnocení..
Jaká bude cena jízdenky pro zákazníka, za jakých smluvních podmínek pro zákazníka, jaké budou soupravy..
Soutěž na nejmenší cenu, navíc pouze ze strany dotace, může mít nepříjemně zajimavé výsledky :-) na 15 let .-) Se špatně vysoutěženou soutěží pak 15 let nikdo nepohne.. (bez nějakých arbitráží, miliard a spol)
Ten rozdíl mezi nabídkami nebyl velký a ČD jsou opravdu diskriminovány různými odbory, režíjkami atd.
Státní firma nebude nikdy stejně efektivní jako soukromá. Ale někdy může být pro zákazníka a stát lepší řešení, pokud je slušně řízena a transparentní.
Pokud se ministr a vláda cekově chystá rozprášit a privatizovat železnici, měl by to dělat po volbách a toto by mělo být tématem voleb nebo referenda. (kolik % privatizovat atd.) Protože 15ti letá smlouva výrazně převyšuje volební období vlády. Co je špatně, že objednávání mnoha vlaků bylo převedeno na kraje. Tam něco uhlídat bude těžké.
Původně to dobře říkal Novotný. Komerční tratě ať se jezdí komerčně a bez dotací (Praha Ostrava, Ostrava Brno, Budějovice Praha atd), ať je tam soutěž a státní dopravce si najde jinou svou úlohu. Ale toto je zase zcela jiný extrém.
B38o92h63u73s66l65a18v 58K24r93á65l88í18k
Možná jste si nevšiml, že České dráhy nejsou ani státní příspěvková organizace ani nadace ani obecně prospěšná společnost, ale akciová společnost. Tedy podnikatelský subjekt, který má stejné poslání a stejné podmínky jako ostatní podnikatelské subjekty v tomtéž oboru. Pokud stát nedokáže v tomto oboru efektivně podnikat, nemá se do toho pouštět. Pokud dokáže, musí mít zajištěno férové prostředí, které vyloučí střet zájmů - tedy soutěže nemůže vyhlašovat a hodnotit tentýž úřad, který by zároveň byl v roli zřizovatele některého ze soutěžitelů.
M90a53r58t96i58n 68S88l54e61z54á72č88e31k
Zdá se, že je opravdu potřeba, aby se na čas ujali dopravy různí soukromníci. Nechat se vozit půl roku Jančurou a uvidíte, jak se pak budete rádi vracet k ČD
B30o62h96u74s78l62a34v 89K34r67á40l33í52k
Jak se těšíte, až vám seberou ty režijky, na které si teď pořád stěžujete?
M54i25l71o37š 83U13r62b48a20n
Já bych tam jezdil s ruční drzínou za 1Kč za kilometr.Myslíte si pane Ťoku,že mám šanci za takovou cenu rychlíky provozovat?S uznáním jízdenek nemám problém,beru i naturálie- za svačinu.
Š61t22ě48p83á39n 85F95r76a47n89c84l
Pokud s tou ruční drezínou splníte i ostatní podmínky zadání, pak ano, máte šanci. Ale večer vás asi budou trochu bolet ruce
J44a45n 55K61o48b25ě12r64s27k66ý
Tak fajn Ťoku a teď ukaž že umíš držet slovo a udělej tu slibovanou tarifní integraci. I nadále bych chtěl aby mi zde platila IN karta stejně jako aby se daly koupit jízdenky v eShopu ČD.
B85o28h73u16s23l72a82v 33K69r69á35l82í20k
Tak firemní zákaznické slevy vám tam asi platit nebudou - to byste musel Ťoka přimět k tomu, aby vydával státní in-kartu a aby na linkách dotovaných státem netoleroval komerční slevy. Aby každý dopravce byl povinen prodávat jízdenky pro celou síť, to je celkem rozumný požadavek. Kdyby ČD chtěly, už se na tom dávno mohly s ostatními dopravci domluvit.
J10a84n 36H93o33r47a
Je spodivem, že mistr Sůra takové jednání MD nepranýřuje, jak je jeho zvykem pokud se jedná o ČD.
Inu objektivita a pevné názory nejsou mistrovou doménou....
J93a56n 29S49ů47r17a
Můj postoj k soutěžím je stále stejný: Soutěžit, soutěžit, soutěžit. A nenechat se vydírat.
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři
Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...
OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku
Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...
Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek
Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...
Vlastníci luxusních bytů v Paříži úpí. Ceny pronájmů spadly o desítky procent
Letní olympijské hry v Paříži se blíží a s očekáváním zisku je vyhlížejí i místní podnikatelé....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!