- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Předminulý víkend jsem po delší době využil vlaky vyšší kvality Eurocity společnosti ČD Na trase Praha-Bratislava-Praha. Cesta do Bratislavy ještě ušla, vlak měl zpoždění "pouze" 40 minut, z čehož většina vznikla na území ČR. Ovšem na cestě zpět to bylo již mnohem dobrodružnější. Vlak, který měl vyjíždět z Budapešti byl z technických důvodů zrušen, takže byla z Bratislavy vypravena náhradní souprava, která však jela jen do hraniční stanice Břeclav. Tam jsem přesedal do náhradní soupravy ČD, která byla tvořena ze starých vozů s koženkou, dle vyjádření průvodčího určené pro osobní vlaky, které mají i rychlost omezenou na max. 120 km/h, takže do Brna jsme dojeli se zpožděním. Tam jsem přesedal do další náhradní soupravy ČD, ovšem tvořené opět starými vozy s koženkou a oddíly, ve kterých se mačkalo 8 osob. Ve vlaku chybělo wifi, el. zásuvky, jídelní vůz, klimatizace. Toaletu šlo používat jen během jízdy a byla bez vody.Do Prahy vlak přijel se 50 minutovým zpožděním. Cestující, kteří pokračovali až do Ústí či Děčína, museli v Praze opět přestupovat do další náhradní soupravy. Takto tedy může vypadat cesta vlakem vyšší kvality u společnosti ČD koncem roku 2015. Proto čím více tratí obsadí konkurence, tím lépe. Alespoň ČD nebudou potřebovat tolik vozů a budou moci ty nejstarší vyřadit.
aha takže za dobrotu na žebrotu. EC z Maďarska jsou řazeny z Maďarských vozů. A když LE zbořil na přejezdu Stadlera tak by mu i zapůjčení koženek od ČD bylo dobrý.
České dráhy nemusí mít po tomto rozhodnutí pocit ukřivděné firmy: v soutěži, kterou napadaly, nabídly bezkonkurenčně nejvyšší cenu. Toto není pravda.
Mohl by nám tedy pan Sura vysvetlit, jak je to s uznavanim rezijniho jizdneho zamestancum SZDC, MD, důchodcům aj. ? A jak se na to vysoutezene zakazky ČD nevztahuji?
A bude ten dopravce uznávat jízdenky ČD? Nebo to ministerstvo nezařídilo?
Na některých jízdenkách se nejspíš dohodnou (GW Train Regio už dnes uznává např. Skupinovou víkendovou jízdenku ČD). Ale správně by mělo být podmínkou všech dotovaných vlaků uznávat celostátní tarif ....
To je docela srandovní, když stát nedodržuje rozhodnutí antimonopolního úřadu. Doufám, že dostane pěkný flastr.
Dále zajimavé, že ministr podkopává firmu, kterou sám stát vlastní. Jsem zvědav, co mu na to řeknou investoři.
Jedinou informaci, kterou nám tady pan Sůra slavnostně odprezentoval byla cena pro objednavatele.
Ví někdo více o téhle soutěži? Pokud není veškerá dokumentace přístupná je to o ničem. Znění, nabídky, vyhodnocení..
Jaká bude cena jízdenky pro zákazníka, za jakých smluvních podmínek pro zákazníka, jaké budou soupravy..
Soutěž na nejmenší cenu, navíc pouze ze strany dotace, může mít nepříjemně zajimavé výsledky :-) na 15 let .-) Se špatně vysoutěženou soutěží pak 15 let nikdo nepohne.. (bez nějakých arbitráží, miliard a spol)
Ten rozdíl mezi nabídkami nebyl velký a ČD jsou opravdu diskriminovány různými odbory, režíjkami atd.
Státní firma nebude nikdy stejně efektivní jako soukromá. Ale někdy může být pro zákazníka a stát lepší řešení, pokud je slušně řízena a transparentní.
Pokud se ministr a vláda cekově chystá rozprášit a privatizovat železnici, měl by to dělat po volbách a toto by mělo být tématem voleb nebo referenda. (kolik % privatizovat atd.) Protože 15ti letá smlouva výrazně převyšuje volební období vlády. Co je špatně, že objednávání mnoha vlaků bylo převedeno na kraje. Tam něco uhlídat bude těžké.
Původně to dobře říkal Novotný. Komerční tratě ať se jezdí komerčně a bez dotací (Praha Ostrava, Ostrava Brno, Budějovice Praha atd), ať je tam soutěž a státní dopravce si najde jinou svou úlohu. Ale toto je zase zcela jiný extrém.
Možná jste si nevšiml, že České dráhy nejsou ani státní příspěvková organizace ani nadace ani obecně prospěšná společnost, ale akciová společnost. Tedy podnikatelský subjekt, který má stejné poslání a stejné podmínky jako ostatní podnikatelské subjekty v tomtéž oboru. Pokud stát nedokáže v tomto oboru efektivně podnikat, nemá se do toho pouštět. Pokud dokáže, musí mít zajištěno férové prostředí, které vyloučí střet zájmů - tedy soutěže nemůže vyhlašovat a hodnotit tentýž úřad, který by zároveň byl v roli zřizovatele některého ze soutěžitelů.
Zdá se, že je opravdu potřeba, aby se na čas ujali dopravy různí soukromníci. Nechat se vozit půl roku Jančurou a uvidíte, jak se pak budete rádi vracet k ČD
Jak se těšíte, až vám seberou ty režijky, na které si teď pořád stěžujete?
Já bych tam jezdil s ruční drzínou za 1Kč za kilometr.Myslíte si pane Ťoku,že mám šanci za takovou cenu rychlíky provozovat?S uznáním jízdenek nemám problém,beru i naturálie- za svačinu.
Pokud s tou ruční drezínou splníte i ostatní podmínky zadání, pak ano, máte šanci. Ale večer vás asi budou trochu bolet ruce
Tak fajn Ťoku a teď ukaž že umíš držet slovo a udělej tu slibovanou tarifní integraci. I nadále bych chtěl aby mi zde platila IN karta stejně jako aby se daly koupit jízdenky v eShopu ČD.
Tak firemní zákaznické slevy vám tam asi platit nebudou - to byste musel Ťoka přimět k tomu, aby vydával státní in-kartu a aby na linkách dotovaných státem netoleroval komerční slevy. Aby každý dopravce byl povinen prodávat jízdenky pro celou síť, to je celkem rozumný požadavek. Kdyby ČD chtěly, už se na tom dávno mohly s ostatními dopravci domluvit.
Je spodivem, že mistr Sůra takové jednání MD nepranýřuje, jak je jeho zvykem pokud se jedná o ČD.
Inu objektivita a pevné názory nejsou mistrovou doménou....
Můj postoj k soutěžím je stále stejný: Soutěžit, soutěžit, soutěžit. A nenechat se vydírat.