Diskuze

Stát obejde České dráhy, první rychlíky zadá přímo konkurenci

Rychlíky mezi Plzní a Mostem má od příštího prosince provozovat společnost GW Train Regio. Ministerstvo dopravy se rozhodlo jí zadat kontrakt přímo, i když soutěž na provoz těchto vlaků zrušil nepravomocně antimonopolní úřad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

Předminulý víkend jsem po delší době využil vlaky vyšší kvality Eurocity společnosti ČD Na trase Praha-Bratislava-Praha. Cesta do Bratislavy ještě ušla, vlak měl zpoždění "pouze" 40 minut, z čehož většina vznikla na území ČR. Ovšem na cestě zpět to bylo již mnohem dobrodružnější. Vlak, který měl vyjíždět z Budapešti byl z technických důvodů zrušen, takže byla z Bratislavy vypravena náhradní souprava, která však jela jen do hraniční stanice Břeclav. Tam jsem přesedal do náhradní soupravy ČD, která byla tvořena ze starých vozů s koženkou, dle vyjádření průvodčího určené pro osobní vlaky, které mají i rychlost omezenou na max. 120 km/h, takže do Brna jsme dojeli se zpožděním. Tam jsem přesedal do další náhradní soupravy ČD, ovšem tvořené opět starými vozy s koženkou a oddíly, ve kterých se mačkalo 8 osob. Ve vlaku chybělo wifi, el. zásuvky, jídelní vůz, klimatizace. Toaletu šlo používat jen během jízdy a byla bez vody.Do Prahy vlak přijel se 50 minutovým zpožděním. Cestující, kteří pokračovali až do Ústí či Děčína, museli v Praze opět přestupovat do další náhradní soupravy. Takto tedy může vypadat cesta vlakem vyšší kvality u společnosti ČD koncem roku 2015. Proto čím více tratí obsadí konkurence, tím lépe. Alespoň ČD nebudou potřebovat tolik vozů a budou moci ty nejstarší vyřadit.

0 0
možnosti
VH

aha takže za dobrotu na žebrotu. EC z Maďarska jsou řazeny z Maďarských vozů. A když LE zbořil na přejezdu Stadlera tak by mu i zapůjčení koženek od ČD bylo dobrý.

1 0
možnosti
VH

České dráhy nemusí mít po tomto rozhodnutí pocit ukřivděné firmy: v soutěži, kterou napadaly, nabídly bezkonkurenčně nejvyšší cenu. Toto není pravda.

1 1
možnosti
JS

J89a69n 96S55ů75r82a

5. 12. 2015 22:59

Je. RJ byl vyloučen a nebyl hodnocen.

1 0
možnosti
VH

No tentokrát pan Sůra vysloveně lže.

1 1
možnosti
JS

J83a91n 57S28ů18r52a

5. 12. 2015 13:58

Konkrétně?

0 1
možnosti
PN

Mohl by nám tedy pan Sura vysvetlit, jak je to s uznavanim rezijniho jizdneho zamestancum SZDC, MD, důchodcům aj. ? A jak se na to vysoutezene zakazky ČD nevztahuji?

0 0
možnosti
JS

J45a66n 92S56ů58r55a

5. 12. 2015 13:59

Vše je v zadávací dokumentaci.

0 1
možnosti
TZ

A bude ten dopravce uznávat jízdenky ČD? Nebo to ministerstvo nezařídilo?

0 0
možnosti
RJ

Na některých jízdenkách se nejspíš dohodnou (GW Train Regio už dnes uznává např. Skupinovou víkendovou jízdenku ČD). Ale správně by mělo být podmínkou všech dotovaných vlaků uznávat celostátní tarif ....

3 0
možnosti
JJ

J15a91n 51J21e24m54e98l69k85a

4. 12. 2015 18:07

To je docela srandovní, když stát nedodržuje rozhodnutí antimonopolního úřadu. Doufám, že dostane pěkný flastr.

Dále zajimavé, že ministr podkopává firmu, kterou sám stát vlastní. Jsem zvědav, co mu na to řeknou investoři.

Jedinou informaci, kterou nám tady pan Sůra slavnostně odprezentoval byla cena pro objednavatele. 

Ví někdo více o téhle soutěži? Pokud není veškerá dokumentace přístupná je to o ničem. Znění, nabídky, vyhodnocení..

Jaká bude cena jízdenky pro zákazníka, za jakých smluvních podmínek pro zákazníka, jaké budou soupravy..

Soutěž na nejmenší cenu, navíc pouze ze strany dotace, může mít nepříjemně zajimavé výsledky :-) na 15 let .-) Se špatně vysoutěženou soutěží pak 15 let nikdo nepohne.. (bez nějakých arbitráží, miliard a spol)

Ten rozdíl mezi nabídkami nebyl velký a ČD jsou opravdu diskriminovány různými odbory, režíjkami atd.  

Státní firma nebude nikdy stejně efektivní jako soukromá. Ale někdy může být pro zákazníka a stát lepší řešení, pokud je slušně řízena a transparentní. 

Pokud se ministr a vláda cekově chystá rozprášit a privatizovat železnici, měl by to dělat po volbách a toto by mělo být tématem voleb nebo referenda. (kolik % privatizovat atd.) Protože 15ti letá smlouva výrazně převyšuje volební období vlády. Co je špatně,  že objednávání mnoha vlaků bylo převedeno na kraje. Tam něco uhlídat bude těžké. 

Původně to dobře říkal Novotný. Komerční tratě ať se jezdí komerčně a bez dotací (Praha Ostrava, Ostrava Brno, Budějovice Praha atd),  ať je tam soutěž a státní dopravce si najde jinou svou úlohu. Ale toto je zase zcela jiný extrém.

2 3
možnosti
BK

Možná jste si nevšiml, že České dráhy nejsou ani státní příspěvková organizace ani nadace ani obecně prospěšná společnost, ale akciová společnost. Tedy podnikatelský subjekt, který má stejné poslání a stejné podmínky jako ostatní podnikatelské subjekty v tomtéž oboru. Pokud stát nedokáže v tomto oboru efektivně podnikat, nemá se do toho pouštět. Pokud dokáže, musí mít zajištěno férové prostředí, které vyloučí střet zájmů - tedy soutěže nemůže vyhlašovat a hodnotit tentýž úřad, který by zároveň byl v roli zřizovatele některého ze soutěžitelů.

1 2
možnosti
MS

Zdá se, že je opravdu potřeba, aby se na čas ujali dopravy různí soukromníci. Nechat se vozit půl roku Jančurou a uvidíte, jak se pak budete rádi vracet k ČD ;-D

4 0
možnosti
BK

Jak se těšíte, až vám seberou ty režijky, na které si teď pořád stěžujete?

0 4
možnosti
MU

M42i83l30o86š 11U11r85b42a39n

4. 12. 2015 13:24

Já bych tam jezdil s ruční drzínou za 1Kč za kilometr.Myslíte si pane Ťoku,že mám šanci za takovou cenu rychlíky provozovat?S uznáním jízdenek nemám problém,beru i naturálie- za svačinu.

4 0
možnosti
ŠF

Pokud s tou ruční drezínou splníte i ostatní podmínky zadání, pak ano, máte šanci. Ale večer vás asi budou trochu bolet ruce ;-D

1 0
možnosti
JK

Tak fajn Ťoku a teď ukaž že umíš držet slovo a udělej tu slibovanou tarifní integraci. I nadále bych chtěl aby mi zde platila IN karta stejně jako aby se daly koupit jízdenky v eShopu ČD.

7 0
možnosti
BK

Tak firemní zákaznické slevy vám tam asi platit nebudou - to byste musel Ťoka přimět k tomu, aby vydával státní in-kartu a aby na linkách dotovaných státem netoleroval komerční slevy. Aby každý dopravce byl povinen prodávat jízdenky pro celou síť, to je celkem rozumný požadavek. Kdyby ČD chtěly, už se na tom dávno mohly s ostatními dopravci domluvit.

0 3
možnosti
JH

J25a48n 63H97o69r13a

4. 12. 2015 11:16

Je spodivem, že mistr Sůra takové jednání MD nepranýřuje, jak je jeho zvykem  pokud se jedná o ČD.

Inu objektivita a pevné názory nejsou mistrovou doménou....

8 2
možnosti
JS

J95a71n 55S48ů69r56a

4. 12. 2015 14:05

Můj postoj k soutěžím je stále stejný: Soutěžit, soutěžit, soutěžit. A nenechat se vydírat.

2 4
možnosti