Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodej dieselů padá. Skandál Volkswagenu ovlivňuje výsledky německého trhu

Krátce po vypuknutí takzvaného emisního skandálu automobilky Volkswagen se v Německu propadly prodeje aut s dieselovými motory. Ke konci října největší evropská automobilka prodala o 14 procent méně vozů oproti letošnímu průměru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a94r57t59i98n 79D30o49h91n21a32l 5927143538328

Nevím, jak si někdo může kupovat diesel. Za těch pár Kč usetřených při jízdě to za to nestojí: komplikace jako turbo (dnes se cpe i do benzínu), filtr pevných částic, problémy se vstřiky. Každý ví, jaká se dá v ČR natankovat nafta, takže diesel ani náhodou. V zimě se motor zahřeje po 20km jízdy, benzín za 5 minut. Nafta patří do autobusu a náklaďáku nebo do kamen a ne do auta.

0/0
8.12.2015 9:38

M37a44r68e15k 36J53a63n80e49č79k28a 1607806703561

Myslím, že Němci nemusí mít obavy, český človíček bohužel vždy upřednostní ten smradlavý diesel, i kdyby jim prodej v jiných státech úplně propadl, tím spíše, když mu dá slevu.

+1/−1
7.12.2015 15:30

V75l81a77d47i84s94l19a16v 42B19u50r68y71š22e19k 1929502237744

čeští človíčci nakonec ty zlé Němce zachrání a pohádka bude mít, alespň pro vás, šťastný konec

0/0
7.12.2015 15:34

M25a38r58e70k 62J36a63n23e17č79k80a 1297486783441

Pokud diesel v Evropě u osobních aut skončí, pak ano, ale obávám se, že je to pouze dočasný pokles.

0/0
7.12.2015 15:41

T45o49m25á65š 68K36u27c38h35a95ř 3857831918671

Český človíček kupodivu raději jezdí s naftou po dálnici v levém pruhu za 6l, než v pomalém pruhu s benzínovou haťapkou za 9l. Je to záhada.

0/0
8.12.2015 8:45

M39a85r76e46k 16M54a28l26ý 1212258211310

Při dálničním tempu kolem 120 km/h u stejných aut (třeba Fabie) ten rozdíl zdaleka nebude takový jak zmiňujete. Jezdil jsem hodně s naftou i benzinem a u stejně výkonných aut řekněme (nižší) střední třídy je ten rozdíl tak 1-2 litry. A to je opravdu záhada, že to u někoho může vyústit v preferenci nafty :-)

0/0
10.12.2015 14:18

V81l12a35d61i89s12l89a36v 76B68u77r83y54š47e96k 1989322737754

tak většina lidí jaksi tuší, že dávat do fábie diesel je kravina, u nižší střední třídy třeba superba, ten na hranici střední třídy, tam je to diskutabilní, ale sám jsem fanda SUV a po dálnici jezdím dieselem za 7 litru a to nešetřím, kolega má naprosto identické SUV, ale benzín a chlubí se při úsporné jízdě po dálnici spotřebou 11 l, v městském provozu je ten rozdíl ale mnohem vyšší, řekněme tedy v průměru 5l, to sice není mnoho, ale za 5 let je to jen u mě svátečního řidiče rozdíl neuvěřitelných 5000 litrů a vynásobením jen 27 korunami, časem to bude jistě 40, je to 135 tisíc korun, případně 200 tisíc,  neříkám, že je to moc nebo málo, ale nějaké peníze to jsou, také je potřeba vidět, že to jsou čísla svátečního řidiče za 5 let

0/0
10.12.2015 17:23

Z51d70e54n76ě92k 14H81a41n33z26l 1281386982544

25 starej Favorit je teď nejvíc Eko

0/0
7.12.2015 13:49

P46e54t25r 12P72o15s83p93í64š90i69l 4188914906686

Pokles o 14% - to už je slušný sešup. VW ale litovat nebudu. Jen sklízejí co si zaseli. Kdyby aspoň vyráběli kvalitní a spolehlivá auta jako dříve, ale bohužel kvalita a spolehlivost novějších modelů jde dolů.

+1/−1
7.12.2015 12:16

T56o28m92á46š 48K69u59c36h34a42ř 3577171698651

Zajímavé, jak rychle článek zmizel z první strany nahrazen dokonce články staršími. Že by někdo zavolal do redakce, že takové zprávy není vhodné šířit, protože spouští lavinovou reakci? ;-)

+1/−1
7.12.2015 11:56

V20l57a40d77i39s17l91a81v 96B59u67r91y56š16e63k 1169832217894

zavolal tam president, lekli se a stáhli to, jsou odhaleni

+1/0
7.12.2015 12:02

T71o75m97á34š 90K59u83c86h28a89ř 3697251978231

Prezident ne, ale někdo se Škodovky klidně. To jsou výzmanní partneři, s těmi si to není vhodné rozházet.

0/0
7.12.2015 12:24

Z37d54e42n39ě39k 61H83a76n74z31l 1431776562224

Moc koukáte na scifi

0/0
7.12.2015 13:48

V52l71a27d57i45m26í97r 89C22i33h49l28a 8551298727913

Zaplaťpánbu, každej den potkám na silnici několik smradlavých dieslů, co jim jde z výfuku smrad jak z Terezínskýho komína :-/

+1/−1
7.12.2015 11:32

V37l43a69d78i29s61l30a76v 54B59u16r93y11š75e89k 1229122717434

ale to asi nebudou nový volkswageny, jinak ale zrovna včera jsem jel z brněnské Olympie do Brna, večer a předemnou se hrnulo něco hroznýho a nadýchatelnýho z oktávky RWE a na benzín, takže si nevyberete

0/−1
7.12.2015 11:59

W55a71l21t78e80r 24D47i42v19i88š 6217162632132

Sorry, ale potkat benzínovýho smraďocha je tedy unikát (není-li to veterán starší 30 let), zatímco páchnoucí nafťáky jsou na každém kroku, včetně těch odporně nakyslých nových vw. Takže na výběr rozhodně je.

+6/0
7.12.2015 12:11

T81o93m10á18š 77K92u90c50h50a13ř 3857201138871

Jenže to odporně nakyslé budou mít brzy povinně všechny TDI. :-/

+1/0
7.12.2015 12:49

V45l42a36d25i83s85l27a29v 25B64u88r63y80š29e21k 1869432537524

nevypadalo to staře, byla to oktávka, šíleně se z toho kouřilo, byl to jistě benzíňák, smrdělo to hrozně benzínem a na boku to mělo RWE

0/−1
7.12.2015 15:37

P90e28t81r 89P14e34t77r 8511148318182

tak to mělo motor po smrti. což není normální stav jak u nafty.

0/0
7.12.2015 16:16

J92i69n21d59ř95i75c62h 94Š32k77o85p62e77k 4445281240215

fakt ? Máš to nějak změřený nebo je to odhad typu jedna paní povídala ?

0/0
8.12.2015 7:34

D71a38l62i69b42o67r 22H68o62d52i32s 1903156435223

Češi jsou ovce pastýře VAG:-P

+3/0
7.12.2015 10:47

J97a17n 70S28t52e31h32l45i34k 9475307736141

Jojo .Tehdy jsem četl, že testovaly emise autobusu na zemní plyn a ty byly naprosto bezproblémové . Duvodem bylo městské ovzduší . Je zajímavé , že se o tom moc nepíše.

0/0
7.12.2015 9:36

J65a14n 54B84o20h66a79t74ý 7677480598122

Oni si snad opravdu mysleli, že z toho jejich naftového "mazlíčka" vychází jen teplý vzduch. Tak teď si koupíme benzín a budeme zase eko. Ti zmanipulovaní chudáci si myslí, že když mají doma čistý záchod a třídí víčka od pet lahví, zachraňují planetu. Ne, opravdu to tak není. Je to ve skutečnosti hodně špatné. Výroba a provoz jakéhokoli technického zařízení přispívá k likvidaci životního prostředí. Klidně to těm lidem řekněte. Oni to stejně budou kupovat, i kdyby jejich děti měly pochcípat na astma, viz čínská města, kde se nedá ani nadechnout. Na co si tu pořád hrajeme? Žádné "eko" neexistuje. Kupte si ovci, postavte si chatrč z větví. Pak budete možná eko. Jinak se prostě podílíte na destrukci, bez ohledu na to, jaké vymyšlené číslo vám do té reklamy s naleštěným auťákem napíšou.

+4/0
7.12.2015 9:33

T97o89m43á33š 39K14u26c43h73a63ř 3707721108711

No ale když nebudou kupovat, tak nám ten kapitálismus zkrachuje. To si nevyberete.

+3/0
7.12.2015 10:09

J88a49n 92B38o31h21a92t17ý 7127580968462

Stačí trochu větší sucho v Africe a je po kapitalismu : ))). Teď je na cestě do Evropy 10 milionů lidí. Když jich dorazí třeba jen čtvrt miliardy (žije jich tam miliarda), rozpadne se to tu jako domeček z karet. Žádné vlády si s ničím takovým neporadí.

+1/0
7.12.2015 10:22

P79e48t62r 46B40o68c21e26k 1537416872220

Máme krásné a účinné zbraně, tak se tak nebojte ;-D

+1/0
7.12.2015 10:45

J93a43n 14B40o40h12a42t80ý 7847480768392

Myslíte ty konvenční, kterými se už asi 14 let snažíme zlikvidovat pár chudáků ve špinavých hadrech? Nebo chcete vymazat Řecko z mapy? : )

0/0
7.12.2015 12:29

P81e38t26r 48B18o89c86e83k 1357926332770

jojo Afgánistán, ten nikdo nikdy nedobyl, tak proč se tam pořád se.ou;-D Ale na ty ostatní to celkem platí. Irak dobyli za pár dnů a "konvenčeně".;-D

0/0
7.12.2015 12:40

M79i36l33o12s61l82a27v 57U60r79b43a87n 4178629760103

Víte, ona ani ta ovce není eko. Slupne trávu a vyjde z ní metan. Blbý, co?;-)

+2/0
7.12.2015 10:44

J25a25n 61B41o71h33a64t11ý 7517710178622

Já myslím, že ovce by snad měla být carbon neutral. A jestli ne, tak okamžitě zregulovat!!

0/0
7.12.2015 12:41

M53i14c86h11a19l 36K59o14l77o40v28r11a30t 5287783115942

Jasně, je třeba zase zvednout cenu ropy.

0/0
7.12.2015 9:30

R38a41d55e23k 85H68o19l41e90c15e56k 3706320598891

A jak zvedání ceny ropy souvisí s prodejem dieslových aut?

0/0
7.12.2015 10:07

Z75b64y13n56ě92k 42Č77e79j13k72a 5326848961593

vyšší spotřeba

+1/0
7.12.2015 11:49
Foto

M21i52r53o62s16l23a39v 61S48t67e44i76n69e27r 6308124423555

Diesel byl ještě v šedesátých letech vzácnost, kupovali si ho jenom fandové, kteří už tehdy chtěli šetřit tenkrát levné palivo. Nejvíc pokročilé byly tenkrát Mercedesy, Peugeoty, Volkswagen vstoupil do dieslové technologie Golfem I., jeho motor byl z japonského dovozu.

Ve vývoji se však VW stal špičkou, když začali vyrábět motory s přímým vstřikováním. Mercedesy měly tenkrát ještě předkomůrku, která měla zachytit špičkový tlak a snížit hluk. Přímé vstřikování mělo vyšší termickou účinnost, spotřeba klesla. Další pokrok bylo pak zkracování potrubí, vedoucího k tryskám, tím, že se vyvinul systém PD- písty palivového čerpadla se zabudovaly přímo do hlavy motoru.

Mezitím však konkurence přišla s Common Rail systémem, CR. Tím se výkony rychle přiblížily výkonům benzinových motorů. Diesel vždy spaloval dokonale, CO tíměř neemitoval. Za to však byl citlivý na síru v palivu, ta pomáhala tvoření sazí.

Technologie spalovacích motorů dosáhla už svých technických limitů. Jak spotřebu, tak i emise už se nedá s přijatelným nákladem vylepšit. Euro 6 je asi konec, jak u benzinových, tak i dieslových pohonů. Jakmile se začly vychytávat i nejmenší složky emise, byl postižen i benzinový motor, produkuje NOx stejně, jako diesel. Dilemma je: buď méně NOx a větší emise CO2 zvýšením spotřeby, nebo menší spotřeba, ale při jízdě s kopce dost NOx.

Kvůli daním se tento hoax bude provozovat ještě dlouho, ale život si vynutí svoje. Bez náklaďáků, a ty jsou bez diesla nemyslitelné, to zkrátka nepůjde. Spalovat ropu bude lidstvo ještě tak dlouho, dokud jí bude dost. A problém je právě to spalování, oxydace, které vytváří emise- i mimo auta, třeba v elektrárnách, topeništích, zkrátka všude, kde se uhlovodíky spalují.

+5/−1
7.12.2015 9:28

P80e38t35r 64B24o32c17e61k 1597606512500

osobně mi hlavně vadí ty saze, zkuste jet někdy za avií nebo jiným ne zrovna novým dieselem..... O legerce, když budete tam procházet ani nemluvím, ty benzinové ji nezasviní ani z poloviny...

0/0
7.12.2015 10:53

J63a83n 22P80l79e62v13a 3171256461598

No vida, vsude prodej stagnuje, jen u nas dokazi zakaznici ocenit, ze nekdo sere na EU legislativu a nabizi solidni vykon a kroutak na ukor nejakych trapnych papirovych nesmyslu ;-D

+7/−1
7.12.2015 9:20
Foto

M23i25r45o21s26l72a60v 59S10t39e75i13n68e33r 6558374313555

V EU politika využívá tento hoax k vybírání nesmyslných daní, třeba v Nizozemí se za diesel platí trestná daň v několikanásobné výši ve srovnání se stejným motorem na benzin. V Německ totéž.

+5/0
7.12.2015 9:32

R53o62b78e19r97t 13P60e64l87c 5474669984340

EU si nic jiného nezasloužíRv

0/0
7.12.2015 10:33

P39e43t77r 22P48o78s20p90í88š98i10l 4518204866796

Jenže v ČR nová auta kupují hlavně firmy a ty koukají jen na náklady a nějaká ekologie je jim víte kde (ale samosebou mají certifikáty ISO). Na západě kupují nová auta i obyčejní lidé a ti už zřejmě koukají na pověst auta.

+1/0
7.12.2015 12:25

J52i56ř33í 34K81r61a71m82p80l 4136274416596

do dieslu už rozhodně nejdu a nemůže za to VW, ale EU a její diskriminační politika. Bohužel se začnou cpát i do benzínu a montovat filtry pevných částic i tam.

Ale aby přišli (podpořili) nějakou rozumnou náhradu spalovacích motorů, to ne.

+5/0
7.12.2015 9:08

J60o84s22e92f 11B15a46l69o89u21n 4160586205631

Nafta patří do kamen;-)!!

+4/−5
7.12.2015 9:03

M64i63c77h67a87l 26R80a21t40h23o41u27s71k67ý 8600952182317

To říkali soudruzi pořád :-) A lodě,vlaky,náklaďáky a traktory budou jezdit na vodu,co ?:-P

+5/0
7.12.2015 9:25

J46i60n40d14ř85i17c49h 14Š50k20o61p45e26k 4755701970165

a benzín do zapalovače.

Takže auto na dřevoplyn ?

+1/0
7.12.2015 9:53

A29n13d45r39e25j 78K48r53á98l 7605836425775

Ach, ta nemecka ekologicka uvedomelost.. 8-o

0/0
7.12.2015 8:58

J18a93r13o84s22l59a32v 60S76c69h27a82r74f 2700586949953

Tomu nemůžu věřit, kdo z majitelů aut kdy řešil nějaké emise. Rozhodující je pro každého kupce poměr cena/užitná hodnota potažmo výkon.

+8/0
7.12.2015 8:57

V65á55c73l60a41v 91M72a91l30ý 3804908594869

Nemusí být každý jako vy.;-D

+2/0
7.12.2015 9:03

V56l65a71d71i11s67l42a41v 63B21u74r55y51š42e27k 1559492187894

já tomu uvěřit můžu, samozřejmě že majiteli, který sedí uvnitř auta je jedno, kolik otráví jiných lidi po kterých mu nic neni, to je pravda, jenže takový majitel myslí i dopředu a bojí se možných negativních důsledků z vlastnictví takového auta, vždyť třeba v Paříži se vážně mluví o zákazu dieslů a to je jen začátek

+1/−1
7.12.2015 9:05

E58r12i93c37h 68L26o76r11m39a92n 9902774415107

no, mne by napr. nebolo jedno ak by som jazdil s vykuchanym dpf - hanbil by som sa ako pes

+2/0
7.12.2015 9:18

V89l23a61d21i12s68l90a61v 64B12u44r97y15š89e59k 1549452797724

no vidíte a Jarda Scharf nikoho tak ohleduplného jako vy nezná, faktem ale je, že kolem nás je spousta vagabundů, kterým je úplně jedno, jak nás tráví, to si nebudeme namlouvat, že to tak neni

0/0
7.12.2015 10:59

T11o11m84á61š 37K12u55c34h66a12ř 3487711428431

Lidé často sice eko neřeší, ale je tu jakási nejistota, co s těmi auty bude.

0/0
7.12.2015 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.