Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura Sobotkovi: Slibte soutěže na vlaky a já se jich nezúčastním

Majitel RegioJetu Radim Jančura posouvá svůj boj za otevření české železnice na další úroveň. České vládě vzkázal, že pokud schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a73n 39C59e71p52e81k 1964146710

Tady si stále někteří melou svou a nepochopí základní věc a tou jsou peníze daňového poplatníka. Vy radši vše necháte ČD jen aby vám uznávali všichni lístek co si koupíte, lze to ošetřit stejně jako u letenek, žádný problém. A dále do nekonečna budete podporovat žumpu na peníze ČD. Jasně, nalijeme do nich za dalších xy let stovky miliard, vždyť je to státní. Téměř vše co je státní, čest výjimkám, je jedna velká studna na peníze daňového poplatníka. Proč to neuskutečnit levněji že? Ale to by zas přišli o práci ty desetitisíce modráků u ČD.

0/0
10.12.2015 9:13

D86u88š13a46n 60M89o83u83r51e10k 7142327877981

Jančura uhodil hřebík na hlavičku v tom, že bránit soutěžení na kolejích mají zájem různé lobbistické skupiny.

Veřejný zájem to není. To, že monopol bez konkurence může udržovat vyšší ceny při nižší kvalitě služeb je fakt známý z reálného života i druhé strany každé učebnice ekonomie.

0/0
9.12.2015 12:58

V34a35c61l59a42v 91H15a82j59e12k 3546899129

Předmětem soutěže je opět monopol, byť na jen částečný a to je problém., který by měl být asi řešen. Takže R bude vozite jeden dopravce (soutěž zadává minsterstvo) a osobáky jiný dopravce (soutěž zadává kraj). A každý bude mít svůj vlastní tarif a tedy i jízdenky. Navíc může být jak tarif dopravce a tarif IDS, který může platit jen OS, ale i rychlících podaří-li se to dohodnou.

0/0
9.12.2015 15:56

R37a70d87e97k 69T72o28č79i52l 8232301829293

Slibuje, že se nebude účastnit?

Kdysi dávno taky někdo sliboval, že byty v Ostravě prodá nájemníkům....

Slibem nezarmoutíš.......

+4/−2
9.12.2015 8:50

P28e58t91r 88N26o58v74o14t34n20y 1911490141

Jančuro, dá se u tebe platit kartou ve vlaku? ;-D

+1/0
9.12.2015 5:05

K98a88r37e86l 57V55a57l62i23š 7959526408412

ČD + ČESKÉ ZDDRAVOTNICTVÍ + ČT jsou prostě obrovské černé díry, které jsme nedokázali zlikvidovat od dob totality, protože to vyhovuje našim rádoby voleným papalášům, kteří jsou od nich zřejmě nějak dotovaní.

Bude to asi ještě trvat.Rv

+6/−6
8.12.2015 23:15

J13a18n 56J20e15m78e40l23k43a 1225920

Naopak ČD, provozně za dob Žaludy se hodně vylepšily. České zdravotnictví - státní systém, je podle mě lepší než zcela soukromý.  Privatizace vodáren kanalizací - soukromé, vidíme na svých účtech, infrastruktura - nedávno byly nějaké potíže ve více městech s kvalitou vody.

 Radši často poslední dobou koukám na ČT, než na reklamní vymývání mozků, ikdyž taky ČT nejsou možná nejefektivnější.

Čez - je dobře, že zůstal naštěstí státní,  dividendy se aspoň vraci do rozpočtu a stát má kontrolu nad touto klíčovou energií.

Doly, privatizace, cca 100mld pro jistého pána za pár let, firma v problémech.

+7/−1
8.12.2015 23:28

M42i53r79e85k 77Z26á77v48o93d70n82ý 7902927930678

Díky za to, že máme "levnou" a kvalitní zdravotní péči i veřejnou dopravu. Snad se to Vám či podobným individuím nepodaří zničit :)

+5/−3
9.12.2015 8:48

J71a29n 16J32e16m61e56l22k49a 1275920

Pan Jančura, zatím v ani jedné soutěži tuším neměl nabídku blízkou přijetí.

Soutěží se na nejmenší cenu dotace. Ne nejlepší poměr cena výkon, ne nejlepší kvalita. Ne nejnižší cena pro zákazníka. Nejmenší cena dotace, tedy asi pěkné sardinkování, rajenérování a spol.

To tvrzení, ať si ČD soutěží je blbost, a myslím, že Jančura to ví.

Já rozhodně nebudu fandit zahnání ČD na bankrot. Ať si to udělá někdo řádně referendem nebo tématem voleb, ale ať nedělá nevratné kroky.

Nevím proč bychom měli zavádět něco, co se po 30 letech v Anglii ukázalo jako nedobré.

London Taunton cca 260 km, flexibilní lístek, ze dne na den 4270 Kč, 16 Kč/ km 2 třída.

1. třída 6649 Kč, 25 Kč/ km. Diselovým vlak, 180 Km/h

Pokud jsem to dobře vygooglil, tady je obrázek z venku  https://en.wikipedia.org/wiki/File:A_First_Great_Western_HST_approaching_Great_Cheverell_-_geograph.org.uk_-_1315119.jpg 

Interier: https://www.flickr.com/photos/rorymacveii/8714309698 PS: V Británii již není ČD, resp. BR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/British_Rail.

+7/−1
8.12.2015 23:06

J28a41n 61J36e70m86e95l93k42a 1765690

A nevím, proč by se měly privatizovat "tratě", kde ČD fungují dobře - s Elephanty, zejména příměstské. Rychlíky taky nechápu, protože tam často ČD používají pohodlné jednotky např 842. Rozhodně jsem proti tomu, aby národní dopravce zcela zmizel ze všech časů a všechny časy na jedné trati dostal jeden monopolní dopravce (zejména příměstské a tam kde má vlak náskok před autem a busem). 

Asi noční můrou daňového poplatníka by bylo, že stát postaví za 200 mld rychlou infrastrukturu např na Brno a předá ji k monopolnímu užívání jednomu dopravci, který vyhraje nějakou koncesi. (jak o koncesích mluvil p. Ťok). A začne používat, všechny ty dolovací techniky, aby našel hranu a dostal ze zákazníka  nejvíc. To pak říkám, že těch 200 mld můžem radši ušetřit na umazání dluhu rovnou. 

Ps: a nádraži předá na 40 let nebo prodá developerovi..

+3/−2
8.12.2015 23:19
Foto

J79a45n 44Č57e58r68m58á22k 4259618525437

ty tratě se neprivatizují, jen se jednotliví dopravci soutěží o právo je určitou dobu provozovat... tratě už nepatří ČD, nýbrž SŽDC ...  Ostatně, podobně už to hooodně dlouho funguje u dopravy silniční...

+1/0
9.12.2015 12:14

J58a34n 89J36e60m46e29l13k62a 1915580

Neprivatizují.. což je ve výsledku to samé..  U dotované silniční dopravy je to vidět, ČD jsou lepší model..

0/0
9.12.2015 14:10

R84o26m21a32n 83J86e95s59c26h97k90e 9828705747565

Mám pocit JHMD vlastní i koleje. Ono rozbití ČD na provoz a koleje zvlášť není dobré. Ruší se čekárny, hlášení SŽDC je mizerné. Panu ministru Ťokovi to nevadí.

0/0
9.12.2015 18:55

R91a97d98k34o 64K50ř84i81v36á45n43e35k 7580743395240

Z FB Regiojet SK, uživatel Peter Vass:

najprv moja otázka vedeniu RJ:Dobrý deň vaša spoločnosť sa sprave absolútne neštandartne na vašich stránkach je je stále uvedené že končíte hovorca tvrdi že nie tak končíte alebo nie?????? 13 voznov v suprave to je vtip ak si idem rezervovat listok od 14.12 všetko je vyblokovane a realne vaše smiešne IC ma iba 4 vozne tak akože sranda???? lebo toto sranda..nieje je to je totálne arogantné správanie ? idete nahradzat IC vlak ZSSK???? a dali ste nam smiešne 3 spoje????? a total jeden nefukčny večerny z BA? ak nestihnem v KE pripoj smer TV,MI,HE preplatite mi hotel??????? odpoveď RJ stojí za to neodpovedali mi v podstate na nič...odpoveď vedenia RJ nech sa pači.

Vážený pán Vass,

ďakujeme za Váš záujem o naše služby. Pán riaditeľ Radim Jančura ma poveril odpoveďou na Váš email.

Vedenie spoločnosti dňa 23. 11. 2015 rozhodlo o odchode z linky Bratislava - Košice. Na toto stanovisko reagovalo Ministerstvo dopravy tým, že sa rozhodlo zrušiť štátne IC vlaky na tejto linke. Na základe tohto vedenie spoločnosti RegioJet svoj postoj prehodnotilo a rozhodlo sa na tejto trase prevádzkovať vlakovú dopravu i naďalej, pričom v tejto chvíli intenzívne pracujeme na sprevádzkovaní až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Zatiaľ budeme prevádzkovať 3 páry spojov denne.

Ďakujeme Vám za pochopenie.

sumar vedenie RJ mi neodpovedalo na nič!

+2/0
8.12.2015 23:03

J76a30n 59D27r45b35u84š71e26k 2644453532

Ani se nedivím, že mu na tu slátaninu neodpověděli. Přečetl jsem to 4x a stejně nerozumím, co chtěl uživatel Vass říct. Interpunkce nebyla vymyšlená pro nic za nic.

+2/−2
9.12.2015 10:12

R51a74d62k24o 79K67ř47i29v77á96n51e72k 7130883755870

Ta odpověď RJ je právě nejzajímavější.

Je to přiznání RJ, že nové vlaky, zavedené od nového jízdního řádu, jezdit nebudou. Píše se jasně "budeme prevádzkovat 3 páry spojov denne".

Nejsou lidi, vozy, lokomotivy. Na 13 vozových soupravách se pracuje :-):-):-)

Takže odchod kvůli slovenským politickým komikům je komedie. Jančura je stejný komik.

XInterpunkci doporučuji si domyslet, je to Ctrl C z fb, tam nikdo interpunkci neřeší.

+3/0
9.12.2015 10:47

M57í37l31a 30P11i31š70t33ě53l39á30k 7163367823

Pan Sůra se nám dnes nějak rozohnil. Mám o něj docela strach za jeden den napsat tolik bludů musí dát hodně velkou práci a proto mám strach aby to unesl, myslím to vypětí. Ono to může mít, i když se to nezdám, dopad třeba i na psychiku.

+3/0
8.12.2015 22:03

L68a29d95i43s16l73a30v 63P66a21s54t60o27r35e56k 1563377698475

Dneska jsi jak Stachanovec Sůro. Tolik článků v jeden den, to snad ještě nebylo.

+2/0
8.12.2015 21:21

J37i43ř94í 44P43r32ů79š51a 7195842585609

A jak se pan Jančura bude tvářit až MD prosadí že po vyhlášení soutěží zakáže po vysoutěžených tratí jezdit jiným dopravcům.

+2/0
8.12.2015 19:57

T21o46m18a76s 54A39u95g25u54s33t89y26n 6757686821940

Jančura není schopen splnit ani základní podmínky z tendru, tak teď ze sebe dělá spasitele...

+6/−1
8.12.2015 19:28

F23r75a25n68t82i78š91e86k 34V84a72n63ě63k 1647454157157

Jančura spasitel lidstva, kterému nejde jako správnému podnikateli nikdy o zisk, jen o blaho jeho zákazníků.:-)

+5/0
8.12.2015 18:38

A98l17a51n 50Ř79e27p59k22a 4255236

Bože, to je šašek ;-D A neupřednostňují třeba Němci tak náhodou Siemens a jiné 'své' firmy? Poláci zase mají polské výrobce, třeba Pesu. A my máme Škodovku.. Asi se Jančurovi sype byznys, tak musí zase kopat do všech okolo.

+9/−1
8.12.2015 18:13

T46o27m28a75s 60N36o65v75o92t25n74y 1811294586835

Ty jsi za ty řeči placený jako u mBank, kterou nekriticky obhajuješ nebo to fakt myslíš vážně?

+1/−4
8.12.2015 22:08

V90l80a75d42i60m18í28r 83F26i68b26i42g24e95r 5254131531694

Ale to není novinka. Jančura kritizuje všechny bez vyjímky:-)

0/0
9.12.2015 9:15

P42e73t68r 57N34e45c96h87a70n29i39c33k79ý 7573676588980

Pokud stát nevyřeší jednotný tarif, tak tu vznikne akorát chaos. Nevím co na tom MD teda dělají, ale před 5 lety bylo pozdě. Tohle se mělo začít projednávat hned s nástupem soukromých dopravců na Ostravu, protože trend byl jasný dlouho dopředu. Jenže to tam seděl zabedněný Stanjura co ani nevěděl kterému ministerstvu velí

+8/0
8.12.2015 17:51

M51i27r60o16s93l61a11v 59Z58i27k22m69u59n88d 6718152497558

ČD nabízely jako podmínku akceptování jízdenek "jiných" dopravců akceptování propracovaných přepravních  předpisů SPPO, TR 10, Kc1 jako celostních přepravních předpisů, včetně mezistátní jízdenek, zapojení do mezistátního rezervačního systému (není to zadarmo) > bylo MD odmítnuto, ať se dopravci dohodnou.

V zemi helvetského kříže jezdí všichni železniční dopravci podle přepravních předpisů vypracovaných (soukromým) dopravcem SBB A.G., podobně v Německu se jezdí podle pravidel (soukromého) dopravce DB A.G.

Pro spolehlivé fungování veřejné železniční dopravy dopravy není potřeba ministr dopravy, ale DIKTÁTOR dopravy ...

+8/0
8.12.2015 18:15

P89e35t66r 44N78e53c88h88a87n60i46c20k58ý 7823256538970

Jenže ministr to musí posvětit, aby na to byly prachy. A je to tak, stejně to jsou státní tarify, které vznikly někdy v době říšských železnic. Proč vynalézat znova kolo? Stačí dát lidem na co jsou zvyklí

+3/0
8.12.2015 18:20

O52n47d74ř79e71j 18N98o16v33á36k 9377804579349

Ne nesouhlasím. V podstatě monopol na železnici ... to už tu bylo ... vám těch 40 let opravdu nestačilo? nebo snad nádražáci ještě nepochopili, že socialismus už skončil? Pořád chtějí něco jednotného, co by mohli nejlépe oni sami přímo řídit a regulovat?

+3/−7
8.12.2015 18:23

P83e34t67r 41N91e63c72h72a70n26i16c11k64ý 7493106438950

Nejdřív to chce pochopit jak funguje železnice. Napovím, že jinak než dálnice nebo supermarkety

+3/−1
8.12.2015 18:25

O26n61d46ř33e40j 68N82o81v36á59k 9207514259189

já vím jak fugnuje objednávání veřejné dopravy. A taky vím, jak tomu ČD ve spoupráci se socdemákama zuřivě brání, aby se ten zákon pořádně prosazoval a realizoval ... zjem. se brání vypisování veřejných výběrů na jednotlivé tratě .... proč asi?

Protože by se ukázalo, že ČD nejsou schopny konkurovat ani cenou ani kvalitou ...

+2/−5
8.12.2015 18:29

J40a63n 75K22o52b26ě90r60s80k34ý 1800306681773

Jasně a proto ČD vyhráli výběrko na Jizerskohorskou železnici a Jančura podal v poslední soutěži horší nabídku než ČD ;-D

+3/0
8.12.2015 18:48

P17e68t97r 72N37o20v75o43t33n93y 1251500841

Tak určitě. ;-D

0/0
9.12.2015 5:52

M15i42r53o30s57l62a84v 51Z35i51k95m83u52n44d 6458372657128

A jak myslíte, že to funguje v Německu a Švýcarsku. Tam se taky "soutěží" mezi dopravci o regionální dopravu, ale z hlediska přepravních podmínek musí dopravci jezdit podle jednotných německých pravidel, která stanovují DB nebo ve Švýcarsku "Swiss Travel System", resp. SBB A.G. Přesněji řečeno, licenci k provozování veřejné dopravy ve Švýcarsku (země s tržní ekonomikou a tedy konkurencí) nedostane nikdo, kdo se "dobrovolně" nepodrobí pravidlům "jezdit za stejné jízdné podle stejných pravidel". prostě páně Jančura nebo Novotný by se ve Švýcarsku, pokud by se neřídili stejnými pravidly nechytili ... Mohli by leda provozovat příležitostné "historické" vláčky pro šotouše ...

Cestujícího nezajímá kdo na té trati jezdí, ale že tam platí stejná přepravní pravidla jako tam platila "x" let. S penězi to nemá nic, ale opravdu nic společného ...

Stejně tak, jako na silnici nebo železnici platí pro všechny dopravce stejné provozní předpisy, tak v osobní dopravce na železnici pro objednanou dopravu platí stejné přepravní předpisy ...

0/0
9.12.2015 9:56

R70o89m74a22n 37J86e82s41c49h73k16e 9698605707665

Monopol státních železnic byl po zestátnění v roce 1908. Protože soukromníci byly méně pružní. Státní dráhy posílily provoz, zvětšovaly stanice a modernizovaly lokomotivní i vozový park.  To pře více než 100 lety za "prohnilého"Rakouska-Uherska.

+1/0
9.12.2015 19:01

V20a58c17l59a76v 27H44a26j52e65k 3716239299

monopol na železnici vznikl už za Rakouska-Uherska a dokončil se v zásadě už za 1. republiky kdy  po RU zbyly pouze 3 dráhy v soukromém vlastnictví. Z toho ÚTD přešla pod křídla ČSD už v roce 1927 a to z ekonomických důvodů). Jediná trať o které vím že přešla pod ČD po roce 1948 KBD. Takže Váš komentář ke 40 monopolu je vysloveně irelevantní.

0/0
10.12.2015 8:31

R91o73m47a77n 30J32e34s75c72h76k55e 9708875177885

Ještě po roce 1918 bylo více malodráh v soukromém provoze. Morkovice, Bílá, Studénka - Štramberk, Veverská Býtýška, Otrokovice - Zlín - Vizovice, Frýdlantské okresní dráhy, Ivančice atd.

0/0
10.12.2015 17:02

O78n81d73ř80e39j 72N93o37v84á60k 9487674549469

Vy chcete zase zpátky socialismus, zastarané špinavé hnusné koženky?

+2/−4
8.12.2015 18:19

P18e49t24r 66N89e66c12h94a84n47i36c93k92ý 7433136468700

Asi nechápete princip objednávky dopravy a jednotného tarifu. Nejde o jednoho dopravce

+1/0
8.12.2015 18:22

O68n37d65ř44e78j 84N42o49v35á64k 9887864399629

Jednotný tarif = stejná cena pro všechny, že ...

0/0
8.12.2015 18:24

P76e86t66r 32N62e87c79h31a14n93i92c43k47ý 7853456398890

Stejná cena jízdenek, ale objednávku dopravy od státu si musí dopravce vybojovat zajímavou nabídkou

+2/0
8.12.2015 18:27

O90n24d90ř20e11j 19N67o33v17á73k 9407354779259

a v čem ta nabídka může být zajímavá?

0/0
8.12.2015 18:28

R37a70d79e24k 65J49a63n43a72t11a 9415976964202

Nižší cenou (při splnění podmínek soutěže).

+2/0
8.12.2015 18:51
Foto

B44r72o73n94i29s60l67a29v 42G25a88b56r54y52š 2882379691

Nic jste nepochopil, jako obvykle. Vzorem může být třeba IDS JMK, kde je mnoho různých dopravců a všichni si navzájem uznávají jízdenky organizátora dopravy. Jenže u železnice by to nebylo na krajské, ale na republikové úrovni.

+2/0
8.12.2015 22:29

V98a58c74l58a75v 34H74a36j75e38k 3186369359

zjevně jste mimo. Na tom že jsou na ČD dosud koženky mají největší podíl vlády včele s ODS, respektive všechny vlády až do roku 2002/2003, kdy zanikl státní podnik a vzniklo ČD, a,s, a SŽDC financování osobní dopravy formou závazku veřejné služby s úhradou prokazatelné ztráty.

+4/−2
8.12.2015 18:24

O19n62d95ř61e13j 29N45o70v12á28k 9937544909669

Víte, já si pamatuji. Pamatuji si ty první pokusy o privatizaci železnic ... kdy stát tratě - na kterých Čd prodělávaly miliony - pronajal soukromníkům - ti byli schopni jezdit za plus mínus nulu.

Takže NE - problém je jinde. Problém je v tom, že ČD neumí hospodařit a že socdemáčtí krajští starostové v podstatě přidělili monopol ČD na další royk - bez výběrových řízení ...

Opravdu není nutné, aby stát do ČD ročně lil miliardy - nikoliv na provoz tratí, ale vůbec do toho podniku jako takového ...

A proč se socdemáci tak zuřivě brání veřejné soutěži na jednotlivé linky? Už spousty let? Proč nechtějí pro obyčejné lidi lepší / kvalitnější cestování vlakem?

+1/−6
8.12.2015 18:27

R21a95d74e16k 12J37a41n49a32t60a 9685476984672

Tu pohádku z prvního odstavce máte odkud? Jakou myslíte trať? Jediná linka, která může být na nule, je expresní vrstva na 270, ale až dnes - po modernizaci.

+2/0
8.12.2015 18:54

R53o32m58a92n 17J15e35s60c91h48k68e 9908985707795

V 90.letech prodělkové JHMD předaly soukromníkům. Díky aktraktivnímu turistickému provozu prosperovali.

0/0
9.12.2015 19:03

V64a29c67l18a23v 77H61a69j35e80k 3936849869

Blbost. Je dosáhly na lokální dotace, na které ČD neměli šance.

0/0
10.12.2015 8:17

J12a36n 23K13o61b91ě47r53s35k85ý 1490656161283

Třeba z důvodu vlastní neschopnosti vytvořit jednotný tarif a k tomu chybějící legislativa ? Ono když si člověk bude muset kupovat x jízdenek tak to cestujícího vyžene. Stačí se podívat na železnici v Polsku.

0/0
8.12.2015 18:54

V56a15c24l13a65v 61H84a12j92e59k 3336319169

Já je pamatuji také a na většině se dneska nejezdí.A na těch co se jezdí si soukromník vyjednal dotace, zpravidla regionální, na což v dané době ČD nemělo šanci dosáhnout,

0/0
8.12.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.