Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlouba drah je i po roce bez internetu. Tendr pro railjety se protahuje

Chlouba Českých drah - jednotky Railjet nasazované na vlaky z Prahy do Vídně a Štýrského Hradce, budou nejméně dalšího čtvrt roku jezdit bez možnosti připojit se za jízdy k internetu. Podle původních slibů dopravce přitom připojení k wi-fi mělo být ve vozech ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a78r73t98i29n 84N12o24v81o70t42n11ý 3456316471614

To je zase bouře ve sklenici vody. Jane Sůro, to se opravdu neděje na železnici nic důležitějšího?

+4/−4
9.12.2015 10:37

O23l79d50ř14i66c31h 61J47a61n47e28č60e80k 8629286813271

pro někoho služby v railjetech důležité jsou. já jimi jezdím hodně často a těm v barvách ČD se pokud možno vyhýbám. argumenty viz níže, navíc jezdí permanentně opožděné. nějak nechápu, jak za té situace chtějí zkracovat jízdní dobu. to teď bude průměrné zpoždění 18 minut místo snesitelných 6??

+1/−2
9.12.2015 11:28
Foto

J85a73n 98V52a48l83a17l18í52k 6676699140256

na zpoždění si stěžujte u SŽDC... a ty črvené jezdí přesně na čas když jsou rakouské nebo mají také zpoždění a dle vás za to jistě může čd že :-P

+1/0
9.12.2015 13:50

O38l78d25ř25i77c70h 71J57a43n95e60č22e28k 8659666293961

ano, červený railjet na trase Wien - Graz odjíždí z Vídně přesně na čas, protože ve Vídni začíná, narozdíl od modrého, který přijíždí z Prahy zpožděný a ještě navíc se musí vystřídat vlaková četa ;-)

mně je celkem jedno, kdo za to může, ale prostě to tak je a je to jen další důvod, proč z Vídně směr Graz jezdím mnohem raději červenými než modrými

0/−1
9.12.2015 15:28
Foto

J94a96n 42V57a95l47a39l53í69k 6216809980506

no ale než dojede do prahy ten červený tak má také zpoždění :-P

tudíž z prahy kde začína modrý tak doufám jedete modrým neb odjíždí také včas;-D

0/0
9.12.2015 16:20

O91l82d32ř45i68c57h 88J32a29n31e31č14e67k 8179416333511

to nepopírám, ale já tím jezdím hlavně mezi Vídní a Grazem, kde jezdí zhruba na střídačku jednou červený jednou modrý, takže mám na výběr. a mám řadu důvodů, proč preferovat červené.

z / do Prahy tím nejezdím téměř vůbec, z Pardubic směr Vídeň jedu většinou červeným protože je to poslední denní spoj. a má wifi a lepší první třídu než modrý o 2 hodiny dřív. bohužel má taky rakouský servis v jídelním voze s rakouskými cenami i na území ČR. ano ta pravděpodobnost, že do Vídně dojedou zpožděné, je u obou zhruba stejná.

0/0
9.12.2015 17:19
Foto

J87a20n 74V93a71l32a74l71í68k 6666439250366

aby jste se z toho že není wifi nepotento... to opravdu k životu není důležité

si vemte knihu a čtěte si :-P

+4/−3
9.12.2015 9:47

M77a88r35t96i36n 13K32ř94í46ž44e97k 4914375886107

Ono jde asi spíš o to, že pokud někdo řekne, že se něco udělá, tak by se to taky udělat mělo. A pokud se to neudělá, tak je otázka proč. Byl to slib, který už od začátku nešlo splnit, nebo šlo o nějakou výjimečnou situaci, nebo se na to prostě jen někdo vykašlal? ;-)

Nereálné to zřejmě nebude. To by to asi nefungovalo ani v soupravách z Rakouska. Ani ten roční termín mi nepřijde moc šibeniční. Pak tu je už jen výjimečná situace, nebo fakt, že se na to někdo vykašlal. Já o žádné výjimečné situaci (která by tohle mohla ovlivnit) nevím, ale třeba mám jen málo informací...

+2/0
9.12.2015 10:24

A34l54a58n 29Ř77e74p49k57a 4345786

No Jančura už těch slibů dal daleko daleko víc, většinu z nich nesplnil a taky se nic neděje ;-D

+1/0
9.12.2015 10:37

O33l25d87ř30i42c78h 10J96a32n94e27č81e72k 8709966343581

jak pro koho. mně je Jančura ukradený, ale že railjety dodnes nemají wifi mi docela vadí. čímž ale nechci omlouvat pana autora

0/0
9.12.2015 11:19

M60a30r73t68i26n 72K55ř92í92ž26e85k 4904575536727

Nějak nechápu, co to má společného s panem Jančurou. Že jeden něco dělá je výmluva pro to, aby to dělal i druhý? To je panečku argument. To ani nemluvím o tom, že pokud někdo neporušuje zákon, tak mi může být jedno, co si dělá ve své soukromé firmě, když s nimi nemám nic společného. Proti tomu státní firma, to je trochu něco jiného...

0/0
9.12.2015 13:09

P46e75t93r 33V32e96s23e48l79ý 8205645272136

Nemůžu si pomoct, ale někteří diskutující mi připadají jak z Marsu. Řeší cypoviny typu nefunkční WiFi, místo toho, že ministerstvo dopravy 25 let kálelo na železnici a ta se z toho velice těžko vzpamatovává.

Holt, Vrtěti psem.

+3/−1
9.12.2015 9:46

P10e94t97r 97R13i15h33a84k 7771848408986

RJ jako dobry, to ne ze ne, ale cekal jsem to lepsi. Na zasuvky aby clovek vozil rozdvojku, hladky stolecek bez okraje o ktery si muzete oprit knizku ci tablet. Nic hrozneho, ale drobnosti, ktere zamrzi.

0/0
9.12.2015 9:46

T12o39m83á34š 37N60o55v11o92t58n74ý 4570578538487

No co bychom chteli od CD za pouhých 13 miliard/rocne státních dotací.

+2/−5
9.12.2015 9:31

P94e13t69r 68V30e74s57e89l86ý 8925105222716

Dotace? Od koho?

+1/0
9.12.2015 9:43

K23a72r43e46l 19Ř98e94h46á67č47e85k 9602880691552

Jaké dotace ČD dostávají?

+1/0
9.12.2015 12:20

O55l55d12ř93i42c46h 12J19a30n94e52č16e11k 8269226203631

Railjety ČD jsou katastrofa ;-( přinejmenším ve srovnání s jejich bratříčky v barvách ÖBB. Poddimenzovaná 1. třída, Business class katastrofa a ta ani po roce nefungující WiFi tomu nasazuje korunu. V rakouských jednotkách už dávno funguje i na české straně, jak to, že v těch českých dosud není ani na české - přitom co je tady vlastně za dodatečnou práci, vždyť že mají mít WiFi, bylo jasné už při výrobě!!

+3/−4
9.12.2015 9:18

M26i19r91o93s63l38a89v 19Z67i87k15m43u24n23d 6748722627568

Mluvíte mi z duše, kdyby místo 7 souprav = 49 vozidel koupily ČD 49 ojetin, resp. za tu cenu by jich mohly mít daleko více, tak by cestujícím poskytly víc komfortu.

Když před léty začal jezdit "zkušebně" RailJet z Vídně do Bregenzu, tak jsem se na jízdu těšil jako dítě na slíbeného medvídka od Ježíška a marně jsem hledal a dodnes marně v RailJetu hledám ten slibovaný komfort. V rakouském kupátku Bmz nebo velkoprostoru Bmpz (a nejen tam) je toho komfortu a pohodlí mnohem více než v "luxusním" vozidle ... Luxusním vozidlem byla rakouská jednotka 4010 "Transalpin" ze 60. let minulého století. RailJet je taková třetí a čtvrtá třída ...

+2/−3
9.12.2015 9:28

O50l89d90ř91i75c69h 66J42a29n95e87č40e29k 8589546913951

někteří je milují, někteří je nenávidí... když jsem railjetem jel poprvé, právě z Vídně (skoro) do Bregenzu, byl jsem taky dost zklamaný, pro dlouhé cesty mi to přišlo dost nepohodlné. 2. třída mi nikdy k srdci nepřirostla, klasické IC vozy kde si člověk může vybrat mezi kupé a velkoprostorem mi vždycky přišly lepší.

1. třída v railjetech ÖBB je fajn, ČD ji ve svých jednotkách ale naprosto zprznily. v business sedíte uprostřed volného prostoru a krom mrňavého vyklápěcího stolečku si nemáte kam odložit věci. s laptopem a kafem už máte dost problém. 'obyčejná' 1. třída není horší. jenže je poddimenzovaná, protože ČD nevědí co chtějí - nejprve objednají jen jeden vagon 1. třídy s poukazem na to, že tím skoro nikdo nejezdí, pak to zlevní aby tím lidi jezdili - výsledkem je narvaná 1. třída jak na rakouské, tak na české straně :-( navíc v ní jsou téměř všechny sedačky jedním směrem a tak cestou směr Graz musí takřka všichni sedět proti směru jízdy.

obecně to ale vypadá, že cestující veřejnost railjety přijala převážně pozitivně, přinejmenším v Rakousku - na linkách, kde jezdí, rostou počty cestujících a píše se o 'pověstném komfortu railjetů' - ale když vidím, jak jsou v rakouských IC vytížené velkoprostorové vozy a jak kupé, tak mě to ani nepřekvapuje. odlišné preference...??

jak moc za růst počtu cestujících mezi Prahou a Vídní mohou railjety, o tom by se dalo polemizovat. protože spolu s novými jednotkami se taky výrazně zkrátila jízdní doba, zlepšil jízdní řád (předtím byla ve směru Praha - Vídeň odpoledne velká mezera, takže člověk z Prahy musel jet už brzo odpoledne nebo do Vídně přijel až před půlnocí) a určitě taky výrazně rozšířila nabídka Včasných jízdenek, ÖBB je navíc zlevnily.

0/0
9.12.2015 9:56

J60a79n 45J87e66m95e60l28k32a 1375460

Tak jistě, protože dřív nabízely ČD za 50% příplatek pouze často škaredé staré vagony. Což je dnes někdy jinak.

0/0
9.12.2015 18:32

K66a48r12e25l 20Ř34e45h49á95č83e88k 9942160321182

Protože se tam můžete roztáhnout a zabrat půl kupé sám pro sebe. Ale na to ty vlaky udělaný nejsou. Zajímalo by mě jaké máte pohodlí, pokud je takový vůz plný. Ani nohama hnout nemůžete. Zatím co v railjetu sedí vedle vás maximálně jeden člověk a proti nikdo. Když si tedy nevyberete čtyřku.

+1/0
9.12.2015 12:27

O40l64d74ř91i54c63h 77J35a17n75e12č37e28k 8629536343371

naprostý souhlas. plné kupé je určitě horší než plný velkoprostor a když je velkoprostor skoroprázdný, můžete si sám sednout na čtyřku a horší než v kupé to určitě není - ale rozkládací sedačky resp. nedělená koženka na kterou si můžete v prázdném vlaku lehnout mají za určitých okolností taky něco do sebe. problém ve velkoprostoru nastává, když tam někdo začne dělat kravál. což se bohužel děje poměrně často.

ale je taky rozdíl, jestli tím vlakem jedete jednu hodinu nebo šest. když šest a chcete si 'sednout jinak' - např. napříč - v railjetu se Vám to prostě nepovede, i když jste sám v celém vagonu.

+1/0
9.12.2015 12:59

O67l51d31ř94i59c47h 44J45a69n58e84č72e52k 8489806223741

docela bych od panů mínusářů (Doležal, Řepka, Novotný) ocenil nějaké argumenty, za co mě mínusují.

závidí, že jezdím 1. třídou?

nebo jde o žoldáky ČD, kteří, když už nemohou proti konkurenci psát články jako Pan Sůra, mají aspoň za úkol mínusovat jakoukoliv kritiku, jakkoliv oprávněnou?

+1/0
9.12.2015 11:23

K96a50r95e29l 69Ř64e21h83á62č65e10k 9182810541612

Vidíte a já mám radši české Railjety, právě kvůli té vyšší kapacitě druhé třídy.

+1/0
9.12.2015 12:24

L92u44b67o87š 72M70a15š89í28n 9119256957238

Proč ten průměrný pisálek je tak zaujatý proti ČD?A bylo mi to smazáno,píšu to po druhé.

+2/−2
9.12.2015 8:52

J65a88n 82K75o24b27ě84r79s76k75ý 1320556491803

Pane Sůro, vy už jste se asi definitivně pomátl ;-D To teď budete psát každý den 10 článků proti ČD (a dalším oblíbeným firmám) jako oplatu za to, že vám většina čtenářů včera řekla co si o těch vašich článcích a o vás myslí ? Jinak mi zase nezapomeňte napsat nějaký hezký email.

Jinak k tématu: radši si počkat a mít jistotu že ta WiFi bude fungovat a ne jako parodie na WiFi u soukromých dopravců. Posledně jsem v Leo Expressu ani nepřipojil.

+11/−5
9.12.2015 8:04

P80e84t59r 22N27e43c35h90a11n59i35c91k23ý 7733426298100

Zas neblbněte, tohle je normální konstatování aktuální situace. Problém je ten, že státní firma má ze zákona asi 10x víc povinností a úředničiny, než soukromá. A k tomu případné žaloby a odvolání poražených. Na tom zákonu mi nejhorší přijde, že se snad vždy musí vzít ta nejlevnější nabídka.

+9/−1
9.12.2015 8:18

O44l57d89ř35i72c43h 85J80a20n85e62č25e12k 8639856763901

že je internet v railjetech ČD katastrofa, protože ani po roce prostě není, v tom s autorem naprosto souhlasím.

+1/−1
9.12.2015 9:19

P83e74t47r 54V13e28s38e19l80ý 8235245952266

Je to zadarmo. Je. Jaké promile cestujících, kromě závisláků si vybírá vlak podle připojení? To nedokážete žít ani hodinu bez netu?

0/−2
9.12.2015 9:42

O36l26d40ř72i72c31h 27J20a31n70e69č12e55k 8949876293351

proč bych měl žít bez netu, když v tom vlaku sedím několik hodin, které bych rád strávil věcmi, na které potřebuju net? psaní mailů na které jinak těžko hledám čas atp.?

v dnešní době je wifi standardní služba, kterou svým zákazníkům poskytuje kde kdo. chápu, že dodatečně vybavit připojením stovky rychlíkových vozů není snadné a zabere to čas. ale opravdu nechápu, že se to neřešilo hned při výrobě 'vlajkové lodi', kdy bylo dávno jasné, že wifi k dispozici být má!

+1/0
9.12.2015 10:02

I11v91o 50D49o51s74t97á86l 8278512797718

I když zjevný anti-ČD tón většiny zdejších článků (viz ten včerejší) nemám rád, tak tentokrát se musím autora zastat. Na ostudu s wi-fi poukazuje správně - byl to slib vedení ČD (uvedený přímo v jízdním řádu - viz popis služeb Railjet), že bude zavedeno v průběhu jeho platnosti, přičemž dnes 4 dny před jeho koncem se na trase z Brna do Prahy nezměnilo vůbec nic. K Internetu se stále připojíte akorát v těch dvou rakouských soupravách; jo a ještě v Rypáku co jezdí vymetáky z Brna do Letovic ...

+2/0
9.12.2015 9:44

M50i15r67e11k 97Z35á47v69o15d55n26ý 7402567880508

No jo, když stát ze společností, které vlastní, dělá nekonkurenceschopné, je to špatné. To Radim si řekne, že koupí rachotinu v Itálii a má ji. Koupí rachotinu z Německa a má ji. Jen tedy ty nové vagóny ne a ne se pořádně rozšířit, přestože jsme měli s 6 vozovými třídami jezdit před 4 lety :o)

+1/0
9.12.2015 8:02

M49i62l33a91n 70L30a26š13ť10o24v41k29a 8802924403218

ČD si řeknou, koupíme rachotiny v Rakousku a Radim jim je vyfoukne! ;-D;-D;-D

+1/0
9.12.2015 8:09

M39i50r42e23k 63Z94á50v65o48d68n81ý 7112547250558

Ano, i to se stalo :) Rachotiny frčí :)

0/0
9.12.2015 8:26

P89e67t61r 97V63e31s58e53l20ý 8475905672626

Nevyfoukne, UHOS jim je zakáže na Jančurův podnět koupit.

+1/0
9.12.2015 9:48

M68i46r37e41k 92Z18á96v49o60d88n59ý 7252567210848

Ještě omluva - rachotina nebyla z Německa, ale Rakouska :)

0/0
9.12.2015 8:27

L48u81m79í53r 27V66i18t71h39a 2717417496652

Klasická ukázka efektivity systému státního hosoodaření. Na zasíťování sedmi souprav v hodnotě max. statisíců korun se pořádá tendr, trvající víc než rok... Kolik asi stál? České dráhy rozprodat, pak začnou fungovat. Je jasný, že režijkáři z toho mít radost nebudou, ale ČD tu není jen pro ně.

+5/−10
9.12.2015 7:41

M64i78c81h51a27l 29P53a24l71e29č61e70k 2951458262754

A co když se ČD jen drží zákona??

+7/0
9.12.2015 7:58

M90i67r44e76k 88Z16á18v25o53d37n81ý 7762587570748

Přesně tak. Blbě kritizovat umí každý. A nejlépe to jde, když tomu vůbec nerozumí :)

+6/−2
9.12.2015 8:03
Foto

M14i92c68h53a60l 64S73m80í26t83k78a 8604674563106

To melo byt plus.

0/0
9.12.2015 8:44

J11i97ř19í 24P35r33ů44š49a 7725362525179

Klasická ukázka toho že stát musí vypsat výběrové řízení a splnit všechny zákonné podmínky a doufat že se poražený neodvolá. Nestátní firmy to to mají daleko jednoduší.

+4/0
9.12.2015 8:12

L95u65k90á61š 31S54l12á64n92s20k73ý 4411133487846

Railjet je v rámci ČD asi nejpříjemnější vlákna cesty - i v porovnání s Pendolinem. Chybějící wifi připojení je jen drobným nedostatkem,škoda, že na něj ještě chvíli budeme muset čekat.

Horší je to někdy s chováním cestujících, zejména v tichém voze, ale za to ČD nemohou.

+15/0
9.12.2015 7:20

I19v71o 38D72o34s29t66á19l 8728932417728

Osobně Railjety ve srovnání s původně nasazovanými vozy (např. řady Bmz) považuji za významný krok dolů - všechny vozy jsou velkoprostorové dobytčáky se zářivkami přesvíceným prostorem. Přitom nahradily ve jménu zvýšení kvality původní pohodlné vozy s kupé po 6 sedadlech.

0/0
9.12.2015 9:55

P18e68t55r 33V97e89s54e47l69ý 8325135262736

Ani den bez plivance na České dráhy, viďte, pane Sůro.

+16/−9
9.12.2015 6:58

L92u10k12á81š 49S36l39á22n70s13k70ý 4371553167116

Konstatování faktu je plivání? Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že zavedení wifi je posunuto, že jsem se dozvěděl příčiny.

Právě jedu v railjetu (připojen přes mobilní síť) a ve Vlakovém průvodci verze 1.9.2015 je na straně 8 napsáno: "Bezdrátové připojení k internetu v jednotkách CD railjet bude dostupné od vyhlášení v průběhu roku 2015."

Jak říkáme v práci - slibem neurazíš.

+7/0
9.12.2015 7:12

J98o60h15a24n 53Z34i32n72g34e86l 7812774653941

A na co potřebujete ve vlaku wifi, když máte mobilní připojení?

0/−1
9.12.2015 7:19

L60u14k88á52š 64S30l95á73n13s12k28ý 4391573157316

Rychlost, baterka, pokrytí...

0/0
9.12.2015 7:22

J74o64h19a61n 92Z55i75n16g39e35l 7842214323451

A ten vlak tu rychlost a pokrytí asi bere kde?

0/−1
9.12.2015 7:27

J86i88ř31í 50Z69ý16k81a 9749633521130

uvnitř vlaku máte díky kovové skříni vozu a pokoveným sklům horší příjem signálu, než vestavěný router, který má vyvedenou GSM anténu vně.

+4/0
9.12.2015 7:37

J81o68h13a10n 91Z78i69n23g21e40l 7412154713361

Takže by to vyřešil repeater, wifi netřeba.

0/0
9.12.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.