Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zamítl žalobu Leo Expressu, České dráhy mu stamiliony platit nemusí

České dráhy nemusí podle rozhodnutí pražského městského soudu platit téměř půl miliardy korun soukromému dopravci Leo Express. Ten tvrdil, že ČD zavedly podnákladové ceny k vytlačení konkurence na trase mezi Prahou a Ostravou, kde si obě společnosti konkurují. Soud žalobu zamítl pro nedostatek důkazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i21r80i 27Z38u65z24a40ň76á19k 4378570383386

Podnikatelé Leoša si myslela,že finance se budou sypat a to hnací jednotky jsou nové,ale co za 10-15 let až budou mít rozhrkané jednotky??Asi skončí ve vytouženým podnikaní.;-D

0/0
7.3.2016 17:37

J90o19s69e15f 48H28o43n64e51š 7841432940603

Kdo "vymyslel"že firma s dominancí nemůže jezdit za podnákladové ceny.A ostatní mohou?Já myslel,že zákony platí pro všechny stejně.V praxi to může skončit tak,že noví budou jezdit za 99 Kč a zbytek budou dojit od ČD.Pěkně postavený mlýnek na peníze.Není to prasárna?

0/0
28.1.2016 9:41
Foto

J58á93n 60F77a86č13k93o71v68e56c 8165612282250

Nech ČD jazdia za tak nízke ceny, ale bez dotácie od štátu. Alebo nech dotáciu dostávajú aj súkromný prepravcovia nech je to rovnocenné ;o)

+1/0
7.1.2016 21:21

M21i37r91o66s47l65a24v 62Z89i14k23m90u14n57d 6228362477318

A to ještě může být žalobce rád, že soud neoznačil takovou žalobu za "šikanozní" a nezavázal žalobce povinností odškodnit žalovaného stejnou částkou a to ve lhůtě tří dnů od nabytí právní moci rozsudku pod výkonem rozhodnutí (exekuce) ... ta by se uskutečnila tím, že by dopravce měl zakázánu činnost, tak jako to  má třeba sportovec, který neuhradí finanční sankci udělenou disciplinárkou ...

+1/0
11.12.2015 16:01

J77a16n 29J79e98m32e34l62k65a 1685440

Základní jízdné Praha Ostrava bylo před vstupem cca 330 Kč. Rezervace Pendolína 100 Kč, tedy cca 430. Se zákaznickou kartou. Čd opakovaně šly na úroveň konkurence, ale i pod ní. Když Jančura šel z 290 na 260, ČD zavedly tuším cca 245. + Rezervace na Pendolína se mimo špičku razantně snížily. Levné Pendolíno bylo hlavní problém Lea v prvním roce. 

 A jak si to má LEO dokázat, když nemá dokumenty. To je zajimavý výsledek soudu.

+1/−1
10.12.2015 19:57

T12o18m86á32š 17K15n71a83i46f76l 6793970687880

Dukazni bremeno je na zalujici strane... Jento jednoduche.

+3/0
10.12.2015 20:47

J47a85n 81J54e80m45e31l34k38a 1545980

No, tak to bychom pak mohli tato EU pravidla taky mít na nic, že..

0/0
10.12.2015 20:54

T45o21m15á67š 14K81n96a79i59f80l 6273890837970

Eu pravidla mame... Ale jejich piruseni je treba prokazat. Neni to o dojmech

0/0
10.12.2015 20:56

J85a38n 88J69e50m79e46l39k41a 1225490

A čím :-) když k tomu  nemohou mít dokumenty.

0/0
10.12.2015 20:58

M78a80r30e47k 19M73a62r86t86i94n 8109134796640

Když nemám důkazy a předem si je nezajistím, tak těžko můžu u soudu napadat někoho druhého. To je přeci logické, ne?

0/0
10.12.2015 22:27

J79a10n 47J87e71m56e12l82k67a 1525550

Ne to není vůbec logické. To že nemá někdo možnost se dostat k důkazům, že soud si je neopatří,  neznamená, že je vše ok.

Podle mě je logické, že tady nemůže být důkazní břemeno jen na straně Lea. 

 Když ČD byly vždy s Pendolínen ve ztrátě, tak s ním byly i po slevě. To je podle mě logické, (ikdyž ta vypočítaná škoda Lea se mi moc nezdá)

0/0
10.12.2015 23:06

M60i82r57o17s69l13a98v 65Z87i32k61m59u70n85d 6278402137878

A co se do toho plete furt Pendolino, na trase Praha - Ostrava (její části) jede x vlaků, např. vlak z Berlína do Budapešti, vlak z Vídně do Varšavy přinášející tržby ...

0/0
11.12.2015 16:04

J97o81s58e34f 89H50o42n58e67š 7831192650213

Takže jezdit za 1 Kč je legální?Kdo tuhle bizarnost "vymyslel"?Pro všechny by měly platit stejná pravidla-bez vyjímky

+2/−1
10.12.2015 19:23

J38a73n 85F35i25s54c27h82e95r 9434255560

To bylo řečí o tom, že si přejí konkreční souboj a pak si stěžují, že jim nevychází byznys plán, protože ČD snížily ceny.

+7/−3
10.12.2015 19:09

R13o30m39a60n 69P41o53l24á84č85e93k 5316709425

Je hezké vidět, když se medicína Jančury a Leoše obrátí proti jim samým. To je najednou řevu.:-)

+11/−3
10.12.2015 18:22

P25e58t12r 29B88e98z76s93t86a72r44o69s71t22i 2299916643661

Nevím, kdo jako první šel na stovku?

+6/0
10.12.2015 17:30

F31r68a20n80t88i35š39e94k 80V34a44n52ě24k 1917104957257

Leošovi neprošel příspěvek od Českých drah na jeho dopravu. :-)

+5/−1
10.12.2015 17:16

M63i16c44h47a62e25l 56Z93e90l96e28n34k31a 3306282912101

Když pominu LEO Express, tak Regio Jet, potažmo Student Agency, na podobných praktikách postavil svůj business, tak proč najednou tak řvou? Ono je to najednou špatné jezdit pod náklady (Viz Praha-Hradec/Brno za 50 Kč)? :-P:-/

+16/−3
10.12.2015 16:46

R11a31d43e68k 75N88o93v28o51t59n44ý 5578512696755

V rámci vstupu na trh se pod náklady jezdit může.  Podnákladová cena je zakázána u soutěžitele, který má na relevantním trhu dominantní postavení (obvykle cca 40 % daného trhu) v případě, že by jejím prostřednictvím chtěl vytlačit z trhu ostatní soutěžitele.

+2/0
10.12.2015 16:51

J96a65n 85K29o28b48ě15r22s26k89ý 1900176151723

Ano, ale o tom že chce dominant vytlačit konkurenty z trhu musí být důkazy. I dominant může snížit ceny pokud mu hrozí vytlačení z trhu. A ČD se jen přizpůsobili nízkým cenám RJ a později LE.

+10/−1
10.12.2015 16:57

K60r16y51š51t23o70f 65L36a49n73í21k 1259940135795

a pokud by nechtel a jen se prizpusobil jejich cenove politice, aby z tržeb na  jizdne získal alespoň nejaky příspěvek na pokryti fixních nakladu?

0/0
10.12.2015 16:58

R97a52d31e31k 31N68o45v10o98t52n93ý 5888152536765

To už je věc dokazování, které je v podobných případech velmi složité, jak už ostatně poznal i LEO Expres.

+1/0
10.12.2015 16:59

T67o83m30á66š 45K17n91a44i80f13l 6483560907730

Coz je ale pekna blbost. Dominantnimu dopravci to brani konkurovat.

0/0
10.12.2015 20:49

A14l33e45š 34V23o73d68i69č84k46a 4372603168988

Tady jde snad i o to, ze dominantni dopravce jezdil dumpingově, peníze na dopravu po konkretni trati presouval z jinych, navic ovsem to byly penize, kterymi stat kazdorocne zalepuje diru zvanou ČD. Seberte ČD dotace, davejte jim jen tolik co konkurenci a uvidime, jak dlouho budou "konkurovat". Na Praha–Ostrava jezdi podnakladove a pritom jinde rusily spoje a jezdilo se ve vozech 40 let starych – to plati do dneška. Provoz Pendolin je dlouhodobe dotovan, protoze si na sebe nevydelaji... EC je pritom jen asi o 20 minut pomalejsi na stejne trati.. atd. Idealne zacit transformaci ČD.

+1/−6
10.12.2015 17:53

J57i34ř64í 21P58r80ů89š90a 7585592955879

Které dotace myslíte? Myslíte ty samé co dostává RJ a LEO?  Konkurence na trase do Ostravy je pro zákazníka prima,ale platíme jí všichni, protože stát na doplatcích za nařízené slevy zaplatí víc než dříve chtěli ČD za prokazatelnou ztrátu.

+4/0
10.12.2015 20:15

R62a70d27e82k 73N77o70v94o75t17n68ý 5748412846175

Jaké dotace u nás dostává RJ a LEO?

0/0
10.12.2015 22:53

M82i47r91o16s38l18a44v 20Z25i90k88m75u10n82d 6558722497468

Jak víte, že osobní vlak z Přerova do Bohumína (část trasy Praha - Ostrava) jede podnákladově ? V podstatě ani Leo,  ani Jančura nemohou říci - náklady na jízdu dnešního vlaku abcd činí tolik a tolik ... to mohou vypočítat až po uzavření účetnictví za rok 2015 a rozpočítání celkových provozních nákladů na konkrétní vozidla a konkrétní zaměstnance a stejně mnohé položky budou muset paušalizovat ... např. práci pokladníků, která se nedá navázat na konkrétní vlak ...

0/0
11.12.2015 16:09

L59u12k50á86š 20Š67m66a64h40e90l 2877584332364

To myslím, že je dobrá zpráva. To vypočtené jízdné za 1.190 Kč Pendolinem bylo totiž takové... no absurdní. Obsazenost by šla k nule a tržby by tak byly podstatně nižší než při nižších cenách. A navíc, při takové ceně by bylo snad levnější i letadlo.:-)

+10/−1
10.12.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.