Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nechají opravit pendolino zničené ve Studénce. Firma chce 210 milionů

České dráhy se rozhodly vrátit svoji sedmou jednotku pendolino na koleje. Nechají opravit pendolino, o které přišly při červencové srážce s kamionem ve Studénce. Na koleje se vrátí ale až za dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a62n33i68e76l 56S30c79h34n61i52t89z66e65r 5161274191476

Nebylo by jednoduší, levnější udělat mimoúrovnou trat?

0/−1
12.12.2015 12:02

P72a72v94e13l 63Ř13a30p27e29k 7452746709905

Je to dobrá zpráva, ale vsadil bych se, že do toho roku 2017 potká podobný osud další pendolino. Chování řidičů kamionů je naprosto katastrofální a čím dál horší. A policie místo aby konečně potírala skutečné zlo, šikanuje vesměs slušné lidi a mává plácačkou někde ve městě u krajnice.

+1/0
11.12.2015 19:03

J55i17ř34í 45K42o91c90u13r21e27k 6405644825228

Blbé je, že tohle se vysoutěžit snad ani nedá. Alstom to umí, ale nikdo další. A v Číně ... vyrábějí spíš větší a rychlejší.

+1/0
11.12.2015 17:06

P23e90t36r 72S89t53e90j57s86k51a18l 3979308474586

Radu dilu nedrzi skladem? Ted to vypada, ze cast zaplati polsti motoriste na navysenem povinnem ruceni.

+1/0
10.12.2015 22:23

V36l84a15s63t69i96m82i41l 30S72v35o27b43o60d54a 7643488805904

No, nový stálo 0,7 miliardy Kč, tak to je za poměrně zdemolovaný kus necelá třetina ceny nového. To není zase tak nevýhodné.

Mimochodem dle Wikipedie stojí generální oprava každého Pendolina kolem 200 milionů Kč. Provádí se nějak po milionu a něco najetých km, takže po cca 1700 jízdách Praha - Ostrava a zpět. Řekněme, že jednu denně to udělá, takže po cca 5 letech ČD dají na dřevo 200 mio Kč za soupravu tak jako tak, ať to má nehodu či nikoliv.

+5/0
10.12.2015 22:14

J16a35n 91J71e84m27e10l96k30a 1825360

To jako fakt? :-) to je drsné.

0/0
10.12.2015 22:31

J43a71n 52J53e83m42e35l11k22a 1245400

Tak to jestli počítám dobře je cca 0,5 Kč/km pro jednoho cestujícího při plném obsazení vlaku a tedy 1 Kč/km na cestujícího při polovičním obsazení. Jen na servis ;-D

+2/0
10.12.2015 23:25

O58l16d98ř64i35c56h 95J42a86n69e27č38e40k 8339446233291

přitom ČD tvrdí, že na nich při ceně 200 až 280 Kč (+místenka) za cestu Praha - Ostrava vydělávají ;-D

on ten údaj na wiki, na nějž se pan Svoboda nejspíš odkazuje, je dost nejasně napsaný - já tam vidím toliko "Jednou z příčin je cca 200 milionů Kč ročně za generální opravy, kterým jsou jednotky podrobeny po ujetí 1 200 000 kilometrů." - nepíše se tam, za kolik souprav těch 200mio Kč vlastně je, vychází mi to cca. za dvě (každá by měla ujet cca. 400 000 km ročně), ani jestli takovouhle drahou opravu musí absolvovat po každých 1,2mio km - ale stejně je to šílená pálka, která na ekonomiku provozu vrhá úplně nové světlo a ještě více znevěrohodňuje řeči o ziskovosti.

0/0
11.12.2015 9:20

M45i69r98o61s58l92a39v 63Z73i89k75m21u38n46d 6678752757758

Průměrný denní "proběh" Pendolina je cca 1 200 km, takže za rok se těch cca 400 000 km najede.

otázka je, zda se ta "plánovaná oprava" skutečně nazývá generální oprava, resp. zda nejde jen o pravidelnou prohlídku ... generální opravy vozidel, kde se vozidlo v podstatě rozebere na "prvočinitele" a po výměně zejména silových kabelů apod. znovu složí dělá tak po deseti až 12 letech provozu, zpravidla je spojeno s modernizací vozidla - např. německé ICE 1 > řada 401.

Ovšem cca 200 milionů za opravu dvou vozidel ze sedmi je docela dost ...

0/0
11.12.2015 10:29

O85l72d30ř91i53c11h 87J95a66n25e42č21e30k 8499286153641

souhlas, nejsem odborník, ale to teď není podstatné - pokud se za každou jednotku platí každé 3 roky 100 mio za prohlídky / revize / opravy, tak to při průměrném 50% obsazení (a reálné bude spíš nižší) znamená cca. 0,50 Kč / km, což je při cenách jízdného 0,60 - 1,50 Kč / km šílené!

+1/0
11.12.2015 10:59

J52a25n 77F10r22o68l10í60k 6656300305574

Takže pokud beru údaj 1700 jízd tam i zpět plnou obsazenost 333 míst a cenu 280 kč pak je obrat 317 milionů za 5 let a po zaplacení 200 mio za generálku, elektřiny, dopravní cesty a obsluhy vlaku zisk není žádná sláva.:-P

+1/0
11.12.2015 15:15

J33a58r61o64s56l58a50v 98M53o26u97r73e61č36e23k 1300626697358

Dobry kup. Koupili vlak, ktery se uz nevyrabi a tak jakakoli oprava je vydiratelna cenou.

+2/−11
10.12.2015 21:54

M92i33c80h25a60l 96R75e72c13z29e40k 6864809675

Se holt občas podaří no, ony se ty vlaky nějak potvory nevyrábějí dvacet let v kuse stejné, ale vždycky po pár letech vyvinou nějaký nový typ a ten starý už nevyrábějí. To jsou ale chuligáni, že?

+13/0
10.12.2015 21:58

F42i66l79i56p 73S90i77r15o21t35e27k 9132479842551

Jakože vy kupujete jen věci, které se budou vyrábět ještě i za padesát let, nebo jak tomu mám rozumět?

+12/0
10.12.2015 22:00

O79l97d95ř93i36c33h 51J42a11n66e79č84e46k 8799226393271

předpokládám, že díly, které se u vlaků "běžně" mění na skladě resp. ve výrobě jsou.

ono se přeci jen moc často nestává, že vlak utrpí totální škodu a přesto se pak opravuje. že ve výrobě ani na skladě není skříň nebo podvozek se asi moc divit nelze.

+2/0
11.12.2015 9:23

P16a23v92e56l 49M15a95c44h24e28k 6683899437930

210 milionu za opravu ???  pro srovnani :  kolik tak asi stoji jedna nova moderni souprava leo expresu ??? proc chteji ceske drahy opravovat zastaraly srot jmenem pendolino ??? kam vede ten tunel a ci kapsy jsou na jeho konci ?????? jdu blejt vasnosto

+1/−21
10.12.2015 21:36

P86a56v49e42l 89M85a40c24h90e33k 6783889927150

Fakt to nemuzu rozdejchat - opravu srotu za 210 milionu nota bene statnich penez povazuji za vlastizradu. Je třeba zrušit státní dráhy !!!

0/−18
10.12.2015 21:46

F41i35l97i95p 98S96i34r91o98t39e91k 9102589222151

"Jdu blejt" mělo být na začátku toho příspěvku jako varování. Škoda

+6/0
10.12.2015 21:46

M81a52r67t72i52n 97K89o39ž79í48n 1405756981120

To nemyslíte vážně srovnávat Stadler Flirt s Pendolinem? A to jak výkonem, maximální rychlostí, jízdními vlastnostmi, tak především pohodlím.

+15/0
10.12.2015 21:52

P32a70v25e12l 38M82a92c70h92e43k 6953139947570

jak definujete výkon ? jak definujete jízdní vlastnosti ? a jak definujete pohodlí ? S Leo z Prahy do Ostravy jezdím za tři hodiny plus pár minut k tomu. 160 km/h. Super pohodlí. Wifi. 220 V zásuvka. Jako v letadle :-)

+2/−12
10.12.2015 22:04

M20a49r89e37k 27L19o18j80í20n 7263494171508

A v pendolinu se muzete citit jako ve vlaku. 160 km/h, super pohodli, hodne mista na nohy.

+5/0
10.12.2015 22:07

M94i28r57o68s31l34a88v 75Z67i76k96m29u39n22d 6218592347758

Na to nepotřebuji Pendolino, stejné pohodlí mám ve vozem Ampz, kde jsou lepší sedačky než v Pendolinu. Konec konců i kupátkové vozy Bmz  poskutují stejný komfort a dokonce jako bonus navíc i jisté soukromí, na rozdíl od velkoprostoru Pendolina ...

+1/−1
11.12.2015 10:32

J49a12n 41F29r39o58l13í57k 6896930515604

A v té hliníkové skříni úžasný pocit bezpečí.;-D Stačí jeden Polák s kamionem naloženým železnými plechy.

0/0
11.12.2015 15:18

M98a62r31t41i96n 51K45o73ž74í77n 1165806511720

Takže výkon Pendolino 3920kW/ Flirt 2600kW. Počet míst 331/237, hmotnost 385/150t, max. rychlost 230/160km/h. Pendolino třísystémové, Flirt u Lea jednosystémový. Pendolinem neprotahuje při otevření dveří a je v něm ticho. Stadler Flirt nemá tlakotěsnou skříň. Z toho vidíte, že srovnávat Pendolino a Stadler je po technické stránce, jako srovnávat Fabii s Audi A8.

+17/0
10.12.2015 22:18

O91l17d87ř95i95c30h 84J49a98n14e19č74e88k 8989656723441

souhlas s tím, že řady 680 a 480 nelze srovnávat, byť Fabie vs. Audi A8 je dost přehnaný příměr.

pendolino se dá srovnávat řekněme s railjetem a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio.

ale:

výkon: na tom je vlastně flirt lépe ;-) ono totiž jeho 2600kW na 150t hmotnosti dává výrazně lepší jízdní dynamiku než 3920kW na 385t pendolina ;-) tady nemůžete srovnávat absolutní čísla.

max. rychlost: v ČR (a SR) irelevantní, protože více než 160km/h se stejně nikde nevyužije. navíc myslím, že flirty by mohly jezdit i rychleji (190?), ale proč by se s tím Leoš měl formálně zatěžovat, když více než 160 stejně nikde nevyužije?

třísystémovost a tlakotěsnost - souhlas.

0/0
11.12.2015 9:39

M93i34r16o76s44l97a97v 24Z69i23k60m11u71n95d 6598762657658

Mezi jednosystémovým a třísystémovým vozidlem není zase tak zásadní cenový rozdíl, tím spíše, že Stadler má taková vozidla v podstatě vyvinuta (dvousystémovka BR SBB 524.0xx  a 524.1xx  na 15 kV 16, Hz a 3 kV = jezdila i na napěťové soustavě 1,5 kV na  trase Geneve (Cornavin) - La Plaine - Bellegarde (Ain), dvousystémovka BR SBB 522 jezdí na 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz po reelektrifikaci příhraniční trati do Bellegarde (Ain)).

0/0
11.12.2015 10:45

O94l69d92ř97i30c74h 58J62a27n31e32č62e46k 8179116423211

to je možné, nicméně i kdyby ř. 680 a 480 uměly jezdit pod stejnými soustavami, obě (ne)byly tlakotěsné - netuším, kolik to stojí - a i když upustíme od hodnocení komfortu pro cestující, což je značně subjektivní kritérium (já s v pendolinu nikdy nijak dobře necítil, pochybuju, že je lepší než railjet. s LE srovnávat nemohu, zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet, nicméně 'dvoupatrové flirty', které provozuje rakouská Westbahn, mi nikterak katastrofální nepřišly), stále tu zůstává jeden zcela objektivní důvod nesrovnatelnosti: 680 má o 40% vyšší kapacitu. takže pokud chceme srovnávat, prosím přinejmenším těch 40% k ceně Leošových flirtů přičíst. takže máme 210 mio za opravu vs. 420 za nové. to se podle mě vyplatí.

ale nic to nemění na faktu, že pendolina podle mě byla předražený krám. srovnejte s railjety - nižší kapacita, nižší výkon, vyšší hmotnost (?!), stejné napěťové soustavy, nižší flexibilita (ucelená jednotka - a pak problémy při demolici jednoho vozu - vs. netrakční vozy s lokomotivou). naklápění asi fakt není takové terno, když se nedokázalo prosadit ani na rakouských horských tratích...??

0/0
11.12.2015 20:56

J56a44r94o57s19l89a81v 36H17a34m48á37č17e58k 6963326428702

Vy jezdíte s paštikářem? Mrkněte co je zač a nebuťe blázen...;-)

0/0
10.12.2015 22:47

J13a51r95e14k 41K28a80l80i75v90o16d76a 7526983381846

Navíc má podle vás Leo 220V, Pendolino už má 230V ;o)

+2/0
11.12.2015 0:01

K13a41r69e17l 85F78i20l70i23p 3498195340190

Pan Machek kterou třídou v LE to je celkem podstatné. Economy nelze srovnávat takže zbývá Business a premium ten je však jiný level a upřímně mne moc neoslovil. Jo takhle business v railjetu to je jiné, ale to nejezdí na Ol a Ova.

0/0
12.12.2015 9:47

T72o35m 39J13u46r97e90č25k51a 6135762765385

A taky třeba kapacitou, schopností jezdit i na střídavině...

+4/0
10.12.2015 22:12

M24i89c29h39a81l 49R98e32c54z64e62k 6344839335

Jsem si zadal do strýčka Googla kouzelnou formulku "leo express soupravy cena" a dle několika zdrojů ho 5 souprav stálo 1,5 mld, takže 300 mil. za soupravu, ale tak s piňdou se ty flirty úplně nedají srovnávat, že jo.

+4/0
10.12.2015 22:03

P41a34v89e90l 18M55a70c12h65e76k 6733159107470

300 M za novou soupravu versus 210 M za opravu stareho kramu se fakt neda srovnat.

+1/0
10.12.2015 22:10

M69a60r38t91i40n 57K64o29ž51í82n 1675696351860

Stáří třináct roků je u železničního vozidla naprosto nic.

+8/0
10.12.2015 22:22

O27l69d76ř77i61c73h 59J89a60n22e67č30e66k 8219346523641

nedá. jakkoliv podle mého názoru pendolina byla předražený krám, tak srovnávat náklady na jeho opravu s pořízením nové regionální jednosystémové jednotky je jako srovnávat náklady na opravu zánovního BMW s cenou nové škodovky.

když už chcete srovnávat, tak řekněme s novým railjetem - a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio Kč.

+3/0
11.12.2015 9:31

M48a61r62e92k 36L69o92j36í67n 7213824161338

Tak precijen je pochopitelne, ze to bude drazsi, nez oprava naboreneho motoraku rady 810 ...

0/0
10.12.2015 22:05

J48a30n 83J84e94m98e94l52k36a 1865780

Tak Pendolíno má jednu velkou výhodu - naklápěcí soupravu - se kterou naše koridory počítaly např. na Brno. A někde je ten rozdíl dost velký, třeba 115km/h vs 150km/h

+3/0
10.12.2015 22:34

M98i26r33o20s90l53a94v 98Z28i89k30m72u33n33d 6438172837348

A na kolika kilometrech této "výhody" využijete a kolik činí časová úspora versus náklady na údržbu. DB už od naklápění ustupují, naklápění je vypnuto, protože časová úspora v řádu jednotek minut nezíská ani další zákazníky ani nezvýší tržby, ale zlevní se údržba vozidel ...

0/0
11.12.2015 10:49

J15a47n 17J53e87m29e10l81k35a 1385520

Tak do Ostravy malá, ale do Brna si myslí, že už by to bylo víc jak 5 min. Kdyby se mohlo jezdit rychleji napři 180, 190, rozdíly by se zvětšily.

0/0
12.12.2015 11:42
Foto

P69e33t22e73r 82J92a19b45l82o45n24o26v82s87k42y 1279566591601

Ten Polak at chcipne

0/−13
10.12.2015 20:56

M61a91r20t27i30n 49K70o55ž37í14n 1195186271650

To nepomůže ani jemu, ani mě, ani vám, ani ČD, ani SŽDC.

+12/0
10.12.2015 21:17

M55i57c66h18a98l 50G39r33e70g10o88r 8906304330652

Neudělal jste nikdy v životě chybu?

0/−1
11.12.2015 17:51

L54i12b52o31r 74F76i59e58d15l91e34r 6229477819410

kolik by za to bylo fábií??

+4/0
10.12.2015 20:38

M73a37r96e60k 37L40o74j19í57n 7193314371318

A kolik hnacích vozů jednotky pendolino se vejde na fotbalové hřiště ?

+2/0
10.12.2015 20:49

M19a38r39t28i46n 88K81o11ž65í85n 1525886951980

Časy se mění. Kolik běženců přepraví kamion na německé hranice?

+4/0
10.12.2015 21:17

P60e25t73r 37V90l51c39e36k 5612935695957

Tak takový limit na povinné ručení ani neexistuje, který by ty škody zaplatil....

+1/0
10.12.2015 20:33

J34o79s91e94f 21N53á49d38b49ě76l62a 3155745576982

210 milionů za opravu... jednoho vlaku??? Něco mi asi ušlo, protože za tu cenu by byly 4 stíhačky L-159...

http://www.lidovky.cz/vlada-schvalila-prodej-letounu-l-159-do-iraku-fk6-/zpravy-domov.aspx?c=A150309_145958_ln_domov_rof

+2/−14
10.12.2015 20:20

M39a17r50t53i71n 40K41o23ž92í82n 1805396841900

L-159 není stíhačka. Jen obyčejná současná lokomotiva stojí dnes kolem 100 milionů. Moderní vagón kolem 50mio Kč.

+6/0
10.12.2015 20:32

I81v76a44n57a 49N63o12v19á 2702732989488

Nebylo by jednodušší koupit v bazoši celý řídící vůz? Určitě ve světě existuje řachlé pendolino s nebouraným řídícím vozem....;-)

0/−4
10.12.2015 20:19

M66a59r83t62i68n 62K42o52ž10í29n 1205496971640

Určitě neexistuje. Nebylo jich vyrobeno tolik.

+6/0
10.12.2015 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.