Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci si plácli s Jaguarem, automobilka v zemi investuje miliardu liber

Britská automobilka Jaguar Land Rover v pátek podepsala se slovenskou vládou investiční smlouvu, na jejímž základě společnost na Slovensku investuje 1,1 miliardy liber (41 miliard korun). V novém závodě u Nitry zaměstná 2 800 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98o83m14a17n 28S29m29a64t78a77n78a 6515502387268

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/377210-jaguar-slubuje-plat-1-225-eur/

0/0
16.12.2015 16:01

J13a54n 48N45o12v52a19k 5951347289474

o tom co delaji ve vyvojovem centru Skoda v Cesane je na netu informaci celkem dost, namatkou :S novým motorovým centrem získala mladoboleslavská automobilka velkou zodpovědnost. Nově totiž bude mít na starosti kompletní vývoj atmosférických motorů s vícebodovým vstřikováním (MPI) pro potřeby celého koncernu. Momentálně jde konkrétně o agregáty 1.0 MPI, 1.4 MPI a 1.6 MPI, určené pro trhy prakticky po celém světe.....Škoda se chlubí tím, že jako jediná automobilka z regionu střední a východní Evropy se rozsáhle zabývá vývojem motorů. Její nové motorové centrum je v rámci těchto zemí jedinečné a i celosvětově patří ke špičce, byť velikostí je v globálním měřítku spíše menším pracovištěm. Pro českou automobilku je však nesmírně důležité.

0/0
15.12.2015 10:44

D25a86n92i40e55l 18S51c18h36n58i46t11z52e26r 5571114541466

kdyby vláda SR přesunula investici víc na východ, Slovensko to není BA a okolí 100 km.

+3/0
12.12.2015 12:30

R36o33m40a18n 33S49m84a71t28a57n54a 6545452687148

Nedá sa nanútiť investorovi lokalita do oblasti, odkiaľ je to na hlavné trhy a od hlavných dodávateľov ďaleko.

+1/0
12.12.2015 17:17

D74a20n32i39e59l 40S63c63h56n96i70t93z13e39r 5191524161176

hm, nanutit neda, ale vyjednat ano, kde je cesta je vůle.

+2/−1
12.12.2015 18:37

D53a17n70i45e69l 49O66r17a24v98e28c 7687501853289

http://www.topky.sk/cl/11/1510797/Zakulisie-obchodu-desatrocia--Takto-si-to-Poliaci-pokaslali-s-Jaguarom--Fico-vytiahol-sukromne-cislo

Iba trocha ba vyjasnenie preco Jaguar odmietol Poliakov.

0/0
12.12.2015 9:06

Z53b97y71n21ě42k 49H70o26l10í11k 1587927855300

slovákům to přeju, dělají velké kroky vpřed, tohle bude další dobrý impuls jejich ekonomiceR^

+6/0
11.12.2015 22:13

M25a30r86e59k 50G15a58j61d68a 4123784316882

Slováci postaví fabriku a nám se ze subdodávek ucpe 1/50, paráda. Že by se taky konečně začala stavět R49 ( D49 ) ?????

+1/−1
11.12.2015 19:54

M93a92r23i89a89n 55K94a83r70a68b65a 4873631540442

Keďže to bude pri Nitre, tak to pojde cez D2...

Inak ale D49 by mohli stavať, nakoľko dialničné spojenie medzi SR a ČR je len cez BA.

+2/0
11.12.2015 21:15

T58o13m30á78š 49Z16e23m50a34n 3815298704965

Slovenská vláda zaplatí část investice a v ČR se bude vyrábět a vyvíjet značná část subdodávek.

Nemám důvod jim závidět;)

+2/−2
11.12.2015 19:13

R65o47m30a16n 83S86m12a23t31a78n68a 6975912167348

Dobrý vtip ;-D

+2/−1
12.12.2015 8:01

M40a41r64i66a44n 89K94a80r48a33b85a 4403901720442

Kalkulácie sú jednoduché. V podstate "socialistom" ani nezáleží na tom, či LR zaplatí nejaké dane. Keď si spočítame vysoké daňové zaťaženie - čistá mzda vs cena práce, a budeme počítať že v priemere na zamestnanca pritečie do kasy každý mesiac min.750 EUR, tak pri 12 tis.pracovníkov * 12 mesiacov =  108 mil.EUR do štátneho...Mzda zamestnanca sa kompletne minie v SR, teda min. ďalši 20 mil. na DPH a za rok maju spať celu investiciu. Tých ďalších X rokov budú politici rozkrádať všetko čo pracovníci zarobia....

+3/0
11.12.2015 18:54

J49a82n 41M53a58z87ů48r93e89k 2968174238515

jak tady řada lidí píše....euro rozhodně nebylo klíčové kritérium....předně britům je v celku jedno, zda budou převádět z libry na euro nebo korunu, ale euro samo o sobě není záruka stability...stačí další průser někde v PIGS (je to otázka času jenom) a euro půjde dolů stejně.

+2/−1
11.12.2015 16:34

G29e42o76r36g 84K43o81m36b89e23r46e65c 9344821636711

Haha

+3/0
11.12.2015 23:04

M92a91r30e73k 96V92y37m17a29z71a83l 5578986202170

Myslím si, že orientace jen na jeden průmyslový sektor není dobré.....Ale je to jen jejich rozhodnutí. V Česku se už dnes více investuje v IT technologiích s vyšší přidanou hodnotou. To si myslím, že je budoucnost ekonomiky. Ne, montovny. Tím ale nemám na mysli Jaguar, to je auto na špičkové úrovni.

+3/0
11.12.2015 16:29

L55u51c10i89a50n 26P71a87p71a39z67i23a97n 5964717321965

Mají euro a to je jistota. My máme nejistou měnu v rukách ČNB, to seriozní investory jedině odradí.Levná pracovní síla neláká. Naopak, je rizikem stávkového hnutí.

+2/0
11.12.2015 15:31

J35a57n 34M72a34z59ů79r35e50k 2558614868505

britové ale platí librou ;-)

+5/0
11.12.2015 16:29

J51o61z17e34f 71K56o25t51a90č40k33a 1802308486455

a indove rupii ;)

0/0
12.12.2015 19:04

B88r13a70n59i11s48l83a57v 26Z52o64c77h90a 7225189458881

V niektorých príspevkoch je spochybnená výhodnosť štátnej podpory. Treba si však uvedomiť dve veci:

1. Nie celá podpora je nejaká dotácia. Ide o odpustenie dane alebo sociálnych odvodov, ktoré by proste neboli, keby ten investor neprišiel. A priama dotácia často ide na zaučenie, rekvalifikáciu pracovníkov a školstvo i učňovské vo veľkej miere financuje štát.

2. A treba vždy zvažovať alternatívu: čo by štát spravil s peniazmi, ktoré dá ako dotáciu, ak by žiaden investor nedošiel? Obávam sa, že na sociálne dávky alebo na predražené projekty.

Takže z tohto pohľadu sa mi to zdá ako výhodné. Avšak tiež sa mi takáto prax "podplácania" súkromných investorov nepáči. Štáty by mali súťažiť všeobecnými podmienkami na podnikanie a nie licitovaním o znášaní časti nákladov súkromných firiem.

+8/0
11.12.2015 15:00

M21i60c20h55a27l 14H36i83r94k26a 4477626120643

To bude ve střední Evropě průšvih, až se automobilová produkce propadne ... raději na to nemyslet.

+5/0
11.12.2015 14:48

R83a58d25i38m 16K30a14l81a80s 2470906572321

Propadne, ale nepůjde o trvalý jev. Jezdit autem nás všechny tak nějak totiž baví:-)

+7/0
11.12.2015 14:57

P32e72t66r 35S48e74d55i88v17y 6407988105907

Slovensko bylo vybráno zejména kvuli tomu, ze ma euro. Odpadla tak kurzova rizika.

+2/−2
11.12.2015 14:16

R19o48m54a31n 79S31m41a56t48a39n38a 6205522617398

Euru ako kritériu v rozhodovaní investície tak veľkého významu by som dával maximálne 5% váhu.  Za najväčšiu výhodu danej lokality by som považoval tzv. efekt VW Bratislava + dopravnú infraštruktúru. Pokiaľ niekto nevie, čo je efekt VW BA - je to plne vybudovaná dodávateľská sieť výrobcov automitive so špecializáciou na luxusné autá spolu s tradíciou a výrobno-vývojovými kapcitami na zložitú technológiu nosných hliníkových dielov (zvarovňa, lakovňa a lisovňa hliníkovách karosérii). Plus dostatok vyškolených technikov, schopných fluktuovať ku konkurencii. V Poľsku alebo Čechách by to museli takmer všetko vybudovať na zelenej lúke a k tomu doviesť kvalifikovaný personál.  Je totižto rozdiel  veľký rozdiel vyrábať Škodu, Peugeot, Kiu (bežné oceľové autá - skladačky na koncernových platformách) a vyrábať Porsche, Touareg a Audi Q7.  Kto videl továreň v BA, vie, o čom píšem.

+4/0
11.12.2015 14:40

R95a32d14i35m 23K31a54l45a14s 2670246392391

Dostatek vyškolených techniků je iluze... Vždyť to bylo vidět i tady v Nošovicích. Nebyli lidi (nejsou lidi) a žádné přetahování od konkurence nefungovalo a pak se nabíralo všude možně po světě.

A u vás také nepobíhá na zelené louce stádo volných lidí připravených naskočit jen tak rovnou do výroby.

Samozřejmě pár lidí přejde, ale o žádné drama nepůjde. A fabrika si stejně přiveze vlastní technologii a postupy, které budou do jisté míry podobné i odlišné.

Ostatně to, že si firmy lidi pro vlastní technologii zaškolí, je celkem běžná praxe... a to i v případě, že za rok není odbyt a tyhle lidi se propustí, přestože zaškolení bylo drahé.

+2/0
11.12.2015 14:55

R96a57d20i50m 82K26a22l72a81s 2800556812191

A mimochodem, když už se tak podřadně vyjadřujete o ocelové plechařině. Podívejte se na dnešní auta a značky, jak které rezivějí atd. Jak jsou na tom japonská auta, jak se vylepšil Ford, poté co koupil Volvo atd. 

Nelze si myslet, máme to z plechu, tak to jen nastříkáme a pohoda. Každá lakovna je téměř posvátné místo a dobře ošetřit takový plech je poměrně náročné a každá automobilka se s tím vypořádává jinak.

0/−1
11.12.2015 15:04

R77o11m92a45n 92S90m35a25t60a96n87a 6475702947858

Vidno, že nepoznáte technologický rozdiel medzi "oceľovou plechárinou" a spojovaním vysokopevnej hliníkovej zliatiny s oceľou v prípade luxusných vozidiel.  O nejakú protikoróznu ochranu tu vôbec nejde. Urobte si výlet do Devínskej Novej Vsi na deň otvorených dverí. Potom pochopíte, o čo ide.

+3/0
12.12.2015 8:08

B44r29a17n57i75s95l52a79v 24Z97o79c55h13a 7285559498871

Samozrejme. Nábor nových pracovníkov je asi vždy ťažký. Kvalitný vyškolený technik a všeobecne kvalifikovaný robotník je väčšinou už zamestnaný. Nečaká roky niekde na pracovnom úrade, kým dôjde do krajiny nejaká investícia, najmä pokiaľ je hospodárske oživenie. Rozumní dlhodobí investori si svojich ľudí pripravujú už v učňovkách. To už pochopili aj automobilky na Slovensku a zapájajú sa do učňovského školstva.

Nemyslím si však, že tento investor nedokáže nabrať nových ľudí. Priemerná mzda v automobilovom priemysle v SR je výrazne nad priemerom v strojárskom priemysle. To by mohlo byť lákadlo pre nových pracovníkov.

+4/0
11.12.2015 15:15

J22a49n 48N73o88v32a58k 5461387469604

pane Smatana, myslim, ze se mylite a precenujete vyznam slovenska v automobilovem prumyslu,Jaguaru jde v prvni rade jen o penize, protoze o takovych investicich rozhoduji hlavne ekonomicke aspekty. Jakou tradici ma zeme jako Slovensko v automobilovem prumyslu?Reknete mi jedinou slovenskou automobilovou znacku?Na zapade nikdo nema ani poneti, ze se na Slovensku vubec nejake auta vyrabeji. Vsechny technologie o kterech mluvite tam dovezly cizi automobilky a stejne tak je mohou privest kdekoliv jinde a vyrabet hlinikove Porsche treba na Ukrajine. Nicmene Slovensku investici preji at se vam dari, ale neprecenujte vyznam Slovenska v auto,prumyslu a jeho "vyrobno-vyvojove" kapacity, Na SR se zadne auta nevyvijeji jen montuji.

0/−3
11.12.2015 23:44

R64o29m24a66n 65S25m84a44t20a60n94a 6735572927448

Asi ste ma nepochopil. Pod slovom tradícia nemyslím nejakú historickú dejinnú udalosť (Laurin a Klement). Slovensko má novodobú tradíciu  (samozrejme iba vďaka nemeckému rozhodnutiu vybudovať VW BA ako stredisko výroby luxusných koncernových áut s veľkým podielom hliníkových dielov) a schopnosť s technickým zázemím vyrábať "hliníkové" luxusné autá.  Keby išlo iba o peniaze, postavili by to v EU v stabilnom Bulharsku. Na taj drahom aute ako LRJ nie je ale cena práce  rozhodujúcim faktorom. No a slovné hračky typu montovňa/továreň sa dajú chápať rôzne. Je Škoda montovňa, alebo samostatná automobilka s vývojom?  Čo je vývoj? Prekresľovanie a upravovanie koncernových platforiem na karosériu Škoda? Čo vyvinula Škoda v rámci koncernu? Podvozok? Motor? Klímu? Je to česká alebo nemecká firma?  Je Hyundai česká alebo kórejská firma?

+3/0
12.12.2015 8:23

J69a96n 47N55o11v61a26k 5411437519494

OK, Skoda je samozrejme ceska znacka v nemeckych rukou,Lamborghini italska, Rolls britska, Jaguar britska znacka v Indickych rukou , Volvo v cinskych atd atd ...tak vnimaji znacky vsichni zakaznici po celem svete myslim. I  v nemeckem automobiovem tisku pisou vzdy o skode jako o ceske company. Hyundai samozrejme nastesti neni ceska znacka ani za mak. To ze tu ma tovarnu a montuje auta nikoho za hranici CR vubec nezajima.

0/0
12.12.2015 16:15

R46o56m16a67n 18S12m16a30t30a76n69a 6435932487988

A ja som myslel, že značka je toho,kto ju kúpil a kto ju vlastní. Mini je tiež nemecké auto, ktoré používa techniku BMW a kupujú si ju Briti v domnení, že je britské.   Tatrovka je podľa mňa jediný český výrobca automobilov v Čechách a vôbec v súčasnosti nie je podstatné, že ju založili a preslávili Nemci.  Ja považujem Škodu za nemecký low-end Volkswagen, ktorý používa jej staršiu motorizáciu a v rámci synergie všetky VW platformy, ktoré neohrozia VW a úspešne to funguje. Generuje zisky pre koncern a zachováva lacnú pracovnú silu v Čechách pre spokojnosť oboch strán. Okrem práce ale znaku na kapote na nej nič českého nenachádzam.  Pokiaľ niečo skutočne prevratné a pôvodné z MB niekto nájde, napíšte to sem.   Mne sa to nepodarilo. Napriek tomu považujem firmu Škoda (či už pre nacionalistov historicky českú, alebo po majiteľovi a dodávateľovi technológií nemeckú) na najvýznamnejšiu a najúspešnejšiu firmu v Čechách.R^

+1/0
12.12.2015 17:34

J40a82n 32N96o63v14a63k 5381367839874

Pane Smatana, kde jste na to prisel, ze si britove mysli, ze je Mini britske?Ja tam nejakou dobu zil a vsichni vedi, ze je to nemecka znacka, protoze ji zalozili a vybudovali Nemci. Automobilka Mini nikdy britska nebyla.Asi si to pletete s modelem Mini od automobilky Austin Morris a pozdeji Rover.Koupi Roveru Nemci ziskali prava pouzivat nazev Mini a tak zalozili stejnojmenou Automobilku, to vi v UK skoro kazdy.Asi nerad skousnete to, ze Skodu v UK bere taky kazdy jako ceskou, stejne tak o ni pisou v nemeckem autozeitungu atd.Vsude kde sem byl tak kazdy zna skodu jako ceskou automobilku dokonce i v Izraeli.A ze se divite, ze sdili komponenty od VW?To je realita napric celym autom.prumyslem, jinak by dnes znacky nepreziliy. Stejne tak Rolls je prevlecene BMW, Bentley opet VW a mohl bych pokracovat....Bohuzel po 40 letech komunismu neni zadna ceska znacka v pozici velkeho koncernu a na Tatru, Pragu atd muzem jen vzpominat.

0/0
12.12.2015 22:51

J45i11ř90í 67K80o68c65u13r97e53k 6105674205588

Zajímavé. A jaktože v užším výběru bylo Polsko (Zlotý) a ne ČR (Koruna). A obzvlášť u britské frimy (Libra).

0/0
11.12.2015 18:01

J27a50r34o35m67í89r 27P34e33t91l81a46c93h 2524182625343

V Polsku už o tom psali jako o hotové věci. Fico ale přihodil další miliardy a Poláci z toho vycouvali, že už by se jim to nevyplatilo....

+2/−4
11.12.2015 12:59

R19a14d14i48m 76K92a45l88a33s 2420136802271

Nic proti Polákům, ale polského Jaguara bych se docela bál... No, bál je silné slovo, ale moc velkou důvěru by ve mně nebudil.

+1/0
11.12.2015 13:02

M71i27l28a97n 20K13r94á27l 8773668461201

No ono popravdě, na záapdě pokud jdete do velkoskladů či velkých továren tak ta pracují na linkách z 90% arabové, nejsem rasista ani xenofob ale radši auto od Poláka než od Araba

+3/0
11.12.2015 13:21

R75a32d76i63m 43K41a20l26a16s 2150256112941

Tam je myslím otázka, kdo a jak tomu velí. Jací jsou mistrové, šéfové výroby, techničtí ředitelé atd.

A tak nějak stále věřím, že domácí výrobce si dokáže i tyto zaměstnance ohlídat. Ale podnik, který je vzdálen, je přeci jen méně "viditelný" a myši mohou mít pré, protože mnohé pozice jsou obsazeny i lidskými zdroji z místa samotné výroby.

+1/0
11.12.2015 13:51

R92o41m30a31n 29S22m33a88t44a67n49a 6425232347468

Aké miliardy? Prečítaj si článok. Daňových poplatníkov to bude stáť  jednorázových 130 mil. €. V druhej fáze, keď sa zatvorí drahý britský výrobný podnika a celá európska produkcia sa presunie do Nitry, zvýši sa kapacita Jaguaru na 300.000  kusov ročne, čo pre európsky a americký trh úplne postačuje. Celú Áziu bude obsluhovať nový podnik v Číne.

+3/0
11.12.2015 13:32
Foto

B45o15h21u92m11i52l 58P25r78o51c23h66á80z13k63a 9382849184810

No vida. Konecne se v byvalem vychodnim bloku budou vyrabet auta. Opravdova auta.

+2/−2
11.12.2015 12:54

V14l96a78s25t81i72m15i88l 54T13e63n39c54e96r 4510750727910

To jsem nevěděl že na Slovensku vyrobený VW Touareg a Audi Q7 jsou jenom takové šlapací autíčka.

+5/0
11.12.2015 16:46

P90e64t58r 87V29l37c30e75k 5632175195927

V ČR je přeautováno,  už teď by to chtělo ty české montovny více diverzifikovat  a  vyrábět těch aut méně na úkor jiných produktů......

+9/−1
11.12.2015 12:49

J54o82z61e19f 69K18o60t96a39č88k13a 1722428426155

presne tak ... to iste aj v SR

0/−1
12.12.2015 19:09
Foto

J45a33r22e76k 49J34a82k86u65b15č41e15k 7879600338848

Gratuluji Slovakum k zajimavemu investorovi. Obecne se mi ale nelibi trend kdy se zeme z verejnych prostredku primo podili na investici

+15/−1
11.12.2015 12:43
Foto

B85o61h33u36m10i32l 44P14r96o92c20h81á30z55k96a 9902899474260

Investuje do svych vlastnich obcanu. A v pripade takoveho brandu i do sve narodni prestize.

+6/0
11.12.2015 12:55

R12a30d73i13m 57K30a70l83a69s 2450346722401

Prestiž určitě ano, ale otázka je, kolik automobilek může ještě na Slovensko přijít. Myslím, že už je docela nasyceno.

+1/0
11.12.2015 13:06

R33o57m96a84n 81S19m30a58t71a87n50a 6485112477828

Ešte jedna továreň na aeroauto sa uživí.

+3/0
11.12.2015 13:35

M67i22r30e32k 67P14r35o92k95š 4242171338

prestiž ? v podstatě u automobilek ve střední Evropě  nesmí nikdo bez příkazu ze zahraničí ani stáhnout okénko u hotového  auta..

0/−1
11.12.2015 13:32

D78a57l41i55b76o31r 35R22o84z31s33y59p65a89l 7280273486649

Vláda ČR dá raději 3 miliardy Bakalovi a jeho OKD.

+20/0
11.12.2015 12:26

J81o97h57a82n 43Z30i43n86g89e72l 7202364743261

Letos 3 miliardy.

+1/0
11.12.2015 13:59

M76i82r37e62k 57P79r26o68k53š 4162361898

jen tak na okraj, Slovensko je stát v Evropě, který je nejvíce závislý na výrobě automobilů,A tyto automobilové firmy vyvážejí 99 % zisku za hranice.

+8/−2
11.12.2015 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.