Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i24c56h43a92l 33B13a13š67t71a 6884120885664

Jedno varování, vážení. Využívám taky booking.com, jenže jsem se od hotelu dozvěděl, že pokud platíte kartou v bookingu zapsanou, tak oni jim pošlou kompletní údaje o kartě a hotel si stáhne peníze přes svojí banku sám. Samozřejmě bez PINu. A nejedná se tak o internetovou platbu, ale o platbu obchodníka. Mně tahle "někdo" zneužil kartu, ale naštěstí mi to banka pokryla. Pokud takhle platíte, tak se Vaše údaje o kartě můžou válet po recepcích k volnému použití ...

0/0
23.12.2015 7:14

J23a22r32o38m93í11r 13P93o51s39p55í49c72h17a21l 1547421498196

Článek je víceméně jen nechutná reklama na booking.com. Přijde mi to jak vystřižené z epizod poslední série South Parku

0/0
17.12.2015 9:41

P76a93v80e86l 24Š51e25d33l82b21a11u37e31r 7518311772925

Letos v Itálii, když jsme hledali ubytování náhodně a bez přípravy, se mi paradoxně stalo, že recepční chtěl, ať si přímo před ním objednám ubytování u nich přes Booking a vyšlo to levněji, než kdybych se domlouval přímo s ním... Paradoxy...

0/0
16.12.2015 23:38

M68a47r22e46k 27K93l72u27f86a 3528594944906

Hotely brojí proti portálům, bez kterých by k nim hosté ani nepřijeli? 8-o;-D

+3/0
16.12.2015 21:13

P22e39t49r 91K22o72š41í34č18e85k 8771770295821

A majitelé Booking.com nebudou mít co žrát!!

0/0
16.12.2015 20:50

Z50d11e33n97ě51k 39Z27a85b94a37v72a 1582984186694

no - na nějaký hotýlek jim to už určitě hodilo :-)

0/0
23.12.2015 6:07

L36u98d64m37i90l98a 71Š87i38n38d57e45l68á60ř60o43v67á 7962216322261

Něco podobného jsem řešila s letenkami. Nejprve se podívám do vyhledávacího systému a najdu výhodný let, ale pak si rezervuji přímo na stránkách dopravce, kde je cena ještě o něco lepší. Prostě záleží na ceně, to stejné u hotelů... Proto hodně lidí nevyužívá ani už hotely, ale jde na airbnb...

0/0
16.12.2015 20:01

J63a54r18o65s72l35a43v 21K29a62d73l33e64c 5811869232491

Rezervuji vždy přímo. Zprostředkovatele prohlížím jen abych zjistil adresy ubytování. Zejména v ČR se ale objevují hotely, které s přímou rezervací mají problémy a mají raději zprostředkování...

+1/0
16.12.2015 19:36

J38a83k78u22b 93Z68a92j92í58c 9359442931148

Často jsou zmíněné weby o ceně a ne o přidané hodnotě. Tlačil bych spíše na provozovatele webů aby snížily poplatky ...

+1/0
16.12.2015 19:06

J61a86r85o53s71l53a55v 71K27a72d37l76e19c 5751839222131

Zpravidla je cena postejná jen ubytovatel zaplatí z ceny provizi.

0/0
16.12.2015 19:49
Foto

T77o72m29á27š 68H37e53r13c69e85g 3240719230100

Hotely si za tohle můžou samy. Moje poslední zkušenost z Hiltonu v Seattle - přijdu na recepci, že chci prodloužit pobyt o 1 den - prý že to stojí $260. Tak otevřu booking.com a ten samý hotel a typ pokoje tam stojí $79. Tak jsem jim to ukázal a prodloužili mi pobyt za cenu, která byla na tom booking.com, ale tvářili se přitom velmi neochotně. Kdybych se neozval, zaplatím 3x víc, a nehorší je, že na tohle doplatí především starší lidi, kteří neumí používat internet.

+6/0
16.12.2015 18:59

L98u27d24m11i86l46a 20Š19i43n66d77e20l20á50ř45o84v92á 7192806552561

Mám podobou zkušenost z jedné velmi zaostalé balkánské republiky. Našla jsem si rezervaci penzionu na booking.com, cena byla poměrně vysoká na jejich poměry, ovšem na místě jsem byla překvapena, jak vypadal pokoj a koupelna a přišlo mi to, že by cena měla být poloviční. Když jsem platila, tak jsem recepčnímu neřekla, že jsem to měla zarezerované přes booking a za jakou cenu, a tak mi naúčtoval jejich místní cenu, která skutečně byla poloviční. Tak doufám, že ti vyčůraní šmejdi museli platit bookingu za moji rezervaci provizi.

0/0
16.12.2015 20:07

T70o73m85a91s 58F42e50j12f67a40r 6987138722389

To je reklama na booking.com?

0/0
16.12.2015 18:58

F59r93a73n96t74i91š67e39k 62D49o57h26n12a66l 7844929154905

ano. přímo od asociace hotelů :)

+3/0
16.12.2015 19:02

J67i52ř37í 53H38u18m37l 5142699172741

To je celé nesmyslná proklamace jelikož Booking vyhledá a rezervuje během minuty, bez velkého hledání hotely v okolí destinace kde zrovna jsem, pokud toto nějak, nevím jak, dokáží zajistit hotely samotné tak proč ne :-P

+5/0
16.12.2015 18:46

P35e78t16e47r 22T85r89n28k22a 3164622876416

Tak při čtení tohoto článku jsem se docela pobavil ... to vypadá tak, jako kdyby hoteliéři chtěli, aby při dešti stékalo co nejvíc vody právě do jejich sudu ale nechtějí platit za okapy a roury, které ji tam přivedou ... nebo se jim cena zdá moc vysoká ...;-D

+7/0
16.12.2015 18:16

T20o46m44a41s 39F82e27j74f35a17r 6447298102159

problem je ve skutecnosti jinde a hotelieri se boji to priznat

jsou ted zcela zavisli na ratingu na booking.com a tripadvisor

podle ratingu je dana i cena, co za to muze nabidnout

====

druha vec k tomu je, ze hotel chce nejaky primy kontakt na zakaznika

a presvedcit ho, aby k nemu prijel jeste nekdy znova

(nyni si hotelier napr. nesmi rict o email nebo tel. cislo)

====

a to jeste specifikum Prahy a CR jsou ruske cestovky ...

+1/0
16.12.2015 19:01

J65i64n68d69ř32i60c63h 36H69r50d78l89i80č93k73a 4926844159634

Nejlepší způsob zajištění si další návštěvy je spokojenost s pobytem. Pak se málokdo z hostů chce obtěžovat s rizikem přespání v jiném, dosud neznámém, hotelu.

+7/0
16.12.2015 19:11

T94o42m90a73s 94F74e86j89f10a10r 6707718282219

samozrejme zalezi na typu pouziti hotelu

ale statisticky u hostu s rezervaci pres booking je navratnost relativne mala

0/0
16.12.2015 19:22

J79a34r62o52s45l40a37v 76K83a76d92l62e49c 5121329102411

Což svědčí o něčem jiném...

0/0
16.12.2015 19:50
Foto

M32i39c64h15a72l 73H89a73n94á44k 9705628360971

Hoteliéři nemají šanci. Booking je jasny a přehledný, navíc mne informuje o dalších akcích spojených s cestou, městem apod. Dovolí mi rezervovat pokoj včetně předakontace kreditkou na par kliku. To mi žádný hotel nenabidne. A většinou je cena nabízena hotelem vyšší než u booking.com

Všimněte si ze většina českých hotelu ma rezervaci na e-mail a dokonce jsem několikrát zaznamenal, ze stránky do kterých se zastávala platební karta byly pouze http.

Takže booking rozhodne ANO! a nic jiného.

+8/−1
16.12.2015 18:04

M78a60r77t10i68n 20J50a48n74o36u27š57e24k 4809422352844

Ta kampan mi pripada, jako kdyby taxikari po me chteli, abych misto dispecinku je obvolaval jednotlive, jestli nahodou nejsou volni. :-/

+12/0
16.12.2015 17:50

L66u10d67m48i41l62a 16Š16i60n71d77e50l94á65ř23o56v77á 7232126702111

Což je i možné, pokud hotel má co nabídnout. Například je spojený s wellness centrem nebo nabízí jiné specifické vyhledávané služby. Ale pokud je to hotel jen na přespání, proč by někdo jednotlivě něco hledal?

0/0
16.12.2015 20:10

T63o88m90á82š 63K37ř86í24ž59e19k 6413686597146

Příklad : přijdu v Praze na recepci a chci pokoj, řeknou cenu 3.500,- za noc, ťuknu na booking.com a tam mě stejný pokoj stojí cca. 1.500,- až 1.800,- Kč

+9/0
16.12.2015 17:45

H62a67n59a 46F96i71n92k18o47v71á 1976795704136

Zase na druhou stranu je jasné, že se každý snaží prodat za co nejvíc, to máte všude... Ale když řeknete, že na bookingu je pokoj levnější, věřím, že ve většině hotelů vám tu bookingovou cenu dají.

0/0
16.12.2015 18:06

J11i46ř66í 40H64u83d12e20c 4752641779342

A za takový ceny je ta noc i se striptérkou??:.-)

+1/0
16.12.2015 18:45

Z28d90e10n62ě46k 80Z45a60b60a87v27a 1762144976174

se striptérem ;-D;-D;-D

0/0
23.12.2015 6:19

D54a50n 28M84a82c66h82o23l23d52a 8117142754112

Hledam pres booking.com nebo jine. Najdu si co potrebuju a pak konkretni hotel hledam primo. Pokud je primo levnejsi tak obednavam primo. Ovsem neni to pravidlo o te cene.

+5/0
16.12.2015 17:27

I51v91a94n 68U71h53l12i17r 6849351262442

No však já si myslím že nikdo nikoho nenutí být na booking nebo nějakém jiném portále. Je jenom na hoteliérovi zda bude mít obsazenost třeba 80% za nižší peníze nebo 20% a bude spoléhat jen na vlastní rezervace.

+1/0
16.12.2015 17:25

P19a52v22l28a 89K35v66a75p56i69l57o78v93á 7679448774867

Nejlepší je přes booking zjistit hotely, eventuelní obsazenost a pak si to objednat napřímo. Moje poslední dvě zkušenosti s bookingě nejsou zrovna ok. Hlavně teda uplně poslední mi sebrala dost nervových buněk.

+1/0
16.12.2015 17:23

J20i45n76d69ř59i18c95h 31H18r42d53l15i47č64k92a 4686484569404

Také způsob, ale každý na to nemá povahu.

0/0
16.12.2015 19:09

M11a93r61t74i47n98a 53S81e43d26l73i14c18k33á 5292745881482

Jestli maji prime rezervace o marzi (nebo aspon o kousek) levnejsi, nepotrebuji delat kampane proti portalum. Jinak marzi v podstate plati klient, tak co se jim nelibi?

0/0
16.12.2015 17:22

L73u59d44ě25k 96V81o92j22t70a 8194145638190

Takže chápu to dobře, že když si udělám rezervaci přímo, jak chtějí, budu to mít o tu marži portálům levnější?

0/0
16.12.2015 17:12

L54i20b14o75r 92V57a69l39a69c15h 9354625147437

Ne marže zůstane hotelu.

+5/0
16.12.2015 17:40

K38a44r80e27l 89T14r30o74n96n95e85r 2956794810354

A nebo dokonce zaplatíte víc!

+2/0
16.12.2015 18:21

K37a44m77i79l 17S28c92h14w57a35g27e28r 3193136545186

No tak podle mě je to blbost hotelů samotných. Mají mít nějaké sdružení a můžou se jednoduše a účinně bránit. Můžou se domluvit všichni (nebo většina) a udělat si svůj portál např. pro ČR (s nezávislými recenzemi) a pak by žádný booking neměl šanci ;-) To by se ale holt musel umět někdo domluvit, že...

+1/0
16.12.2015 16:57

K62a91r47o63l76í89n90a 23H59o88r79o23v17á 3899953765872

Osobně používám buď booking, nebo hotel.info.

Jestli je někde něco o pár eur levnější při přímé rezervaci - může být, proč ne, mně osobně portály šetří čas. Mám všechny informace na jednom místě, včetně recenzí.

Portálová help linka taky řeší případné problémy, což už mám taky za sebou. Pikolík na recepci se se mnou odmítl bavit, s portálem se bavit už musel. Jistě, mohla jsem jít jinam, v době veletrhu je plno hotelů volných ;-)

Teď jsem jim udělala pěknou reklamu, mně to vyhovuje a vy si cestujte tak, jak uznáte za vhodné ;-)

+2/0
16.12.2015 16:54

M13i42c69h57a82e96l 24K44o40n32e90č72n84ý 6202703529879

Objednávám přez Booking.com,velký výběr ubytování, mluví to na mě Česky, jsou tam nezávislé recenze hostů a za reklamu se holt platí. Ono se to těm hoteliérům jak jsem pochopil nelíbí právě pro ty nezávislé recenze, které nemohou smazat a ovlivnit. A upřímě do těch portálů se hlásit nemusí;-)

+11/0
16.12.2015 16:47

P33e14t41r 27Z57a47c52h63r29d27l48a 2796951678398

Myslel jsem, že se skácím smíchy na zem. To by v těch hotelech museli prvně vědět co to znamená zákazník, jaké jsou jeho potřeby a co to je marketing!

+8/−1
16.12.2015 16:38

J49a40r15d70a 83H59o79f93m32a28n45n 4660105504

jo a portály je to naučí :-)

+1/0
16.12.2015 16:41

P74e77t19r 70Z29a65c91h44r69d54l93a 2276931628788

Portály je to nenaučí, ale bez nich bych zkrachovali. Nějaký ten "pátek" se v tom pohybuji a je to tragédie.

0/0
16.12.2015 16:43

M75i64c43h64a61e32l 54K14o98n67e37č53n19ý 6182983229809

To víte , že naučí . Pár špatných recenzí a začnete odstraňovat důvody proč se k Vám hosti nehrnou. Pomalu , ale jistě se to zvedá.

0/0
16.12.2015 17:02

P52e22t54r 48Z38a18c75h11r46d14l70a 2596761668658

No fakt je to nenaučí. Hoteliéři nemají většinou žádné PR specialisty, kteří by tupili hrany negativních hodnocení - "Děkujeme za zpětnou vazbu. Provedli jsme nápravu. Přijeďte se podívat jak jsme to napravili". Takže raději mažou profily, nechtějí pracovat se sociálními sítěmi. Ani tam nemají co dávat, protože se u nich zdánlivě nic neděje. A pak rozpočty hotelů nepočítají s různými problémy a opravami. Často říkají,že na to nemají peníze, ale to je obrácená kauzalita. Oni nemají peníze, protože hotel má vytíženost třeba jen 40%, ale ta se nezvedne pokud tam lidé budou nespokojeni a stejně tak se nestane, pokud tam budou mít deset let staré a nepůsobivé fotky, které fotil syn majitele, aby jako ušetřili. Pak weby. Weby neobsahují základní informace. Často jsou dělány opět nějak narychlo za pár kaček a je z nich poznat, že to dělal amatér. Speciální kapitolou je následný marketing, který je často velmi tristní. Často vídám kompletní selhání managementu :-/

0/0
16.12.2015 18:34

M26i25c56h63a12e11l 47K28o29n73e19č12n91ý 6222813369709

To máte samozřejmě pravdu, ale já se bavím o tom , že to že jsou na nějakém vyhledávacím portále s ostatní, třeba lepší konkurencí je donutí se k námitkám hostů alespoň částečně postavit čelem a s konkurencí se snažit srovnat. Na to srovnávání (teď namám na mysli nějakou velkou marketingovou show) jim stačí úsudek selský a prostý. A ti co se nesnaží mají smůlu a není jich škoda. Díky těmto vyhledávačům mám jako zákazník možnost si jednoduše vybrat a rozhodně si vyberu toho kdo mi jde jako zákazníkovi vstříc. Čili já to beru z pohledu uživatele. :-)

0/0
16.12.2015 20:03

P42e22t73r 80Z18a39c46h55r66d62l24a 2276821538318

Já vám to nerozporuji :-) Také zde nakupuji. Psal jsem o tom, že manažeři hotelů tomu pramálo rozumí. A to si tady fakt nehoním triko. Častěji bohužel vidím, že chtějí zrušit G+ (anebo fb) profil a vytvořit nový nebo přejmenují hotel (jen na oko) a otevřou jiný účet na bookovacích platformách, než aby udělali změny v zájmu zákazníka. Jak píšete, tak konkurence je určitě donutí, ale tento proces bude ještě několik let trvat. Někteří mamažeři hotelů jsou tak natvrdlí, že hledají problémy všude jinde než u sebe. Je to podobné jako Pohlreichovy hospody. Žádný koncept, žádný směr, ukřivděné pohledy jak je každý kritizuje. Neumí oddělit příčiny od osobní vazby. Takže kdykoliv ukážu na něco, co je špatně a navrhnu opravy. Dostane se mi asi tak tisíc výmluv a ještě to berou osobně, že jsem si dovolil je upozornit na nedostatky jejichž odstranění povede ke zvýšení obratu.

0/0
16.12.2015 20:28

K10a71r36e93l 61S44t20r78ž14a93n34o74v29s16k83ý 1878635775

Rezervační portály nepoužívám. A když najdu něco zajímavého na slevových portálech, do hotelu zavolám a objednám si ubytování za cenu inzerovanou na portále. Hoteliér má radost a ještě něco navíc přidá, protože ušetří na provizích a něco vydělá.

+3/−2
16.12.2015 16:34

J10a27r64d91a 83H18o84f19m17a44n48n 4320105464

přesně tak-.každý host v hotelu přes tyto portálu je ,,v druhé řadě,, tak to já vždy cítím a za stejné peníze mám lepší služby

+1/0
16.12.2015 16:36

M29a86r11t29i84n 87K73a35r32á42s69e86k 9828643278498

Bavime se o slevomatech nebo rezervacnim portalu? U klasickeho rezervacniho portalu jsem se nikdy nesetkal s tim, aby byl "druhorady host"

+4/0
16.12.2015 16:54

J81a73n 59S49l82a36d66k18y 8873287195528

ale jste tzv. druhy host... pokud host 1 zaplati primo hotelu a host 2 pres nejaky rezervacni portal, tak z hosta 1 bude mit hotel stale vice penez, ikdyz oba hoste zaplati stejne, protoze u hosta 2 se deli jeste s tim portalem a tim padem se host 2 stavi na druhou kolej ;-D

+2/0
16.12.2015 17:00

M37i74c40h81a93e87l 55K41o14n64e12č75n14ý 6742933319329

Taky jsem neměl nikdy ten pocit. To je zas takovej článet pro článek.

0/0
16.12.2015 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.