Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i68c44h92a30l 12B16a49š36t30a 6204250965154

Jedno varování, vážení. Využívám taky booking.com, jenže jsem se od hotelu dozvěděl, že pokud platíte kartou v bookingu zapsanou, tak oni jim pošlou kompletní údaje o kartě a hotel si stáhne peníze přes svojí banku sám. Samozřejmě bez PINu. A nejedná se tak o internetovou platbu, ale o platbu obchodníka. Mně tahle "někdo" zneužil kartu, ale naštěstí mi to banka pokryla. Pokud takhle platíte, tak se Vaše údaje o kartě můžou válet po recepcích k volnému použití ...

0/0
23.12.2015 7:14

J94a49r22o92m23í61r 16P16o41s97p61í95c32h60a47l 1377951968356

Článek je víceméně jen nechutná reklama na booking.com. Přijde mi to jak vystřižené z epizod poslední série South Parku

0/0
17.12.2015 9:41

P71a84v77e92l 66Š22e67d98l40b46a34u32e11r 7458691362825

Letos v Itálii, když jsme hledali ubytování náhodně a bez přípravy, se mi paradoxně stalo, že recepční chtěl, ať si přímo před ním objednám ubytování u nich přes Booking a vyšlo to levněji, než kdybych se domlouval přímo s ním... Paradoxy...

0/0
16.12.2015 23:38

M95a27r20e71k 64K49l36u45f41a 3338784554126

Hotely brojí proti portálům, bez kterých by k nim hosté ani nepřijeli? 8-o;-D

+3/0
16.12.2015 21:13

P34e22t89r 34K30o27š55í54č80e55k 8621750695171

A majitelé Booking.com nebudou mít co žrát!!

0/0
16.12.2015 20:50

Z74d60e60n62ě34k 64Z41a77b86a63v17a 1442504566344

no - na nějaký hotýlek jim to už určitě hodilo :-)

0/0
23.12.2015 6:07

L87u87d52m37i47l98a 20Š20i21n49d19e37l50á46ř64o18v88á 7792296702801

Něco podobného jsem řešila s letenkami. Nejprve se podívám do vyhledávacího systému a najdu výhodný let, ale pak si rezervuji přímo na stránkách dopravce, kde je cena ještě o něco lepší. Prostě záleží na ceně, to stejné u hotelů... Proto hodně lidí nevyužívá ani už hotely, ale jde na airbnb...

0/0
16.12.2015 20:01

J72a26r31o47s66l55a35v 35K27a84d75l97e29c 5921669192471

Rezervuji vždy přímo. Zprostředkovatele prohlížím jen abych zjistil adresy ubytování. Zejména v ČR se ale objevují hotely, které s přímou rezervací mají problémy a mají raději zprostředkování...

+1/0
16.12.2015 19:36

J31a17k64u49b 48Z23a24j36í89c 9419312541278

Často jsou zmíněné weby o ceně a ne o přidané hodnotě. Tlačil bych spíše na provozovatele webů aby snížily poplatky ...

+1/0
16.12.2015 19:06

J63a31r85o53s24l70a31v 89K80a53d84l84e92c 5631429392311

Zpravidla je cena postejná jen ubytovatel zaplatí z ceny provizi.

0/0
16.12.2015 19:49
Foto

T52o96m97á50š 58H21e16r41c33e13g 3160209750230

Hotely si za tohle můžou samy. Moje poslední zkušenost z Hiltonu v Seattle - přijdu na recepci, že chci prodloužit pobyt o 1 den - prý že to stojí $260. Tak otevřu booking.com a ten samý hotel a typ pokoje tam stojí $79. Tak jsem jim to ukázal a prodloužili mi pobyt za cenu, která byla na tom booking.com, ale tvářili se přitom velmi neochotně. Kdybych se neozval, zaplatím 3x víc, a nehorší je, že na tohle doplatí především starší lidi, kteří neumí používat internet.

+6/0
16.12.2015 18:59

L13u79d98m31i54l21a 75Š77i95n87d56e49l62á78ř64o55v58á 7812966682871

Mám podobou zkušenost z jedné velmi zaostalé balkánské republiky. Našla jsem si rezervaci penzionu na booking.com, cena byla poměrně vysoká na jejich poměry, ovšem na místě jsem byla překvapena, jak vypadal pokoj a koupelna a přišlo mi to, že by cena měla být poloviční. Když jsem platila, tak jsem recepčnímu neřekla, že jsem to měla zarezerované přes booking a za jakou cenu, a tak mi naúčtoval jejich místní cenu, která skutečně byla poloviční. Tak doufám, že ti vyčůraní šmejdi museli platit bookingu za moji rezervaci provizi.

0/0
16.12.2015 20:07

T34o56m75a15s 19F79e22j89f67a25r 6797158392819

To je reklama na booking.com?

0/0
16.12.2015 18:58

F14r93a41n86t27i54š74e11k 20D93o18h57n36a76l 7774539344225

ano. přímo od asociace hotelů :)

+3/0
16.12.2015 19:02

J16i34ř77í 33H32u25m45l 5412639862371

To je celé nesmyslná proklamace jelikož Booking vyhledá a rezervuje během minuty, bez velkého hledání hotely v okolí destinace kde zrovna jsem, pokud toto nějak, nevím jak, dokáží zajistit hotely samotné tak proč ne :-P

+5/0
16.12.2015 18:46

P72e76t44e33r 96T59r60n27k93a 3794232236326

Tak při čtení tohoto článku jsem se docela pobavil ... to vypadá tak, jako kdyby hoteliéři chtěli, aby při dešti stékalo co nejvíc vody právě do jejich sudu ale nechtějí platit za okapy a roury, které ji tam přivedou ... nebo se jim cena zdá moc vysoká ...;-D

+7/0
16.12.2015 18:16

T45o81m95a60s 52F45e22j23f90a66r 6977148132799

problem je ve skutecnosti jinde a hotelieri se boji to priznat

jsou ted zcela zavisli na ratingu na booking.com a tripadvisor

podle ratingu je dana i cena, co za to muze nabidnout

====

druha vec k tomu je, ze hotel chce nejaky primy kontakt na zakaznika

a presvedcit ho, aby k nemu prijel jeste nekdy znova

(nyni si hotelier napr. nesmi rict o email nebo tel. cislo)

====

a to jeste specifikum Prahy a CR jsou ruske cestovky ...

+1/0
16.12.2015 19:01

J70i26n51d84ř90i86c72h 47H27r73d34l39i26č26k36a 4396424929214

Nejlepší způsob zajištění si další návštěvy je spokojenost s pobytem. Pak se málokdo z hostů chce obtěžovat s rizikem přespání v jiném, dosud neznámém, hotelu.

+7/0
16.12.2015 19:11

T54o86m50a29s 83F88e27j74f24a80r 6197458282929

samozrejme zalezi na typu pouziti hotelu

ale statisticky u hostu s rezervaci pres booking je navratnost relativne mala

0/0
16.12.2015 19:22

J78a89r10o52s93l31a36v 59K97a64d32l35e22c 5281949862601

Což svědčí o něčem jiném...

0/0
16.12.2015 19:50
Foto

M33i15c92h57a92l 30H96a66n94á73k 9215588650171

Hoteliéři nemají šanci. Booking je jasny a přehledný, navíc mne informuje o dalších akcích spojených s cestou, městem apod. Dovolí mi rezervovat pokoj včetně předakontace kreditkou na par kliku. To mi žádný hotel nenabidne. A většinou je cena nabízena hotelem vyšší než u booking.com

Všimněte si ze většina českých hotelu ma rezervaci na e-mail a dokonce jsem několikrát zaznamenal, ze stránky do kterých se zastávala platební karta byly pouze http.

Takže booking rozhodne ANO! a nic jiného.

+8/−1
16.12.2015 18:04

M38a16r45t46i36n 35J86a47n70o84u94š87e84k 4959572752984

Ta kampan mi pripada, jako kdyby taxikari po me chteli, abych misto dispecinku je obvolaval jednotlive, jestli nahodou nejsou volni. :-/

+12/0
16.12.2015 17:50

L79u36d30m84i40l34a 45Š85i68n13d84e98l57á24ř11o42v56á 7922296762811

Což je i možné, pokud hotel má co nabídnout. Například je spojený s wellness centrem nebo nabízí jiné specifické vyhledávané služby. Ale pokud je to hotel jen na přespání, proč by někdo jednotlivě něco hledal?

0/0
16.12.2015 20:10

T67o60m73á85š 43K18ř62í14ž45e10k 6193296737406

Příklad : přijdu v Praze na recepci a chci pokoj, řeknou cenu 3.500,- za noc, ťuknu na booking.com a tam mě stejný pokoj stojí cca. 1.500,- až 1.800,- Kč

+9/0
16.12.2015 17:45

H31a45n31a 97F80i10n59k67o31v11á 1486235694936

Zase na druhou stranu je jasné, že se každý snaží prodat za co nejvíc, to máte všude... Ale když řeknete, že na bookingu je pokoj levnější, věřím, že ve většině hotelů vám tu bookingovou cenu dají.

0/0
16.12.2015 18:06

J55i37ř13í 38H98u26d22e75c 4552981959262

A za takový ceny je ta noc i se striptérkou??:.-)

+1/0
16.12.2015 18:45

Z82d81e33n13ě75k 79Z82a82b78a95v35a 1942474766314

se striptérem ;-D;-D;-D

0/0
23.12.2015 6:19

D10a39n 71M46a30c47h68o57l17d96a 8807292564282

Hledam pres booking.com nebo jine. Najdu si co potrebuju a pak konkretni hotel hledam primo. Pokud je primo levnejsi tak obednavam primo. Ovsem neni to pravidlo o te cene.

+5/0
16.12.2015 17:27

I55v89a32n 11U63h26l77i43r 6279351682392

No však já si myslím že nikdo nikoho nenutí být na booking nebo nějakém jiném portále. Je jenom na hoteliérovi zda bude mít obsazenost třeba 80% za nižší peníze nebo 20% a bude spoléhat jen na vlastní rezervace.

+1/0
16.12.2015 17:25

P86a24v58l12a 17K89v32a94p22i45l82o61v75á 7789248344267

Nejlepší je přes booking zjistit hotely, eventuelní obsazenost a pak si to objednat napřímo. Moje poslední dvě zkušenosti s bookingě nejsou zrovna ok. Hlavně teda uplně poslední mi sebrala dost nervových buněk.

+1/0
16.12.2015 17:23

J16i93n59d35ř63i33c16h 12H93r83d59l53i65č21k45a 4766894609544

Také způsob, ale každý na to nemá povahu.

0/0
16.12.2015 19:09

M88a89r96t61i16n19a 16S69e34d84l12i52c27k21á 5402195131322

Jestli maji prime rezervace o marzi (nebo aspon o kousek) levnejsi, nepotrebuji delat kampane proti portalum. Jinak marzi v podstate plati klient, tak co se jim nelibi?

0/0
16.12.2015 17:22

L57u23d10ě42k 69V97o56j10t47a 8984155678850

Takže chápu to dobře, že když si udělám rezervaci přímo, jak chtějí, budu to mít o tu marži portálům levnější?

0/0
16.12.2015 17:12

L55i15b76o83r 34V20a59l84a69c84h 9484665427277

Ne marže zůstane hotelu.

+5/0
16.12.2015 17:40

K16a93r36e55l 39T73r75o51n66n52e17r 2256504180344

A nebo dokonce zaplatíte víc!

+2/0
16.12.2015 18:21

K41a26m98i88l 15S79c15h49w29a37g62e96r 3383406575316

No tak podle mě je to blbost hotelů samotných. Mají mít nějaké sdružení a můžou se jednoduše a účinně bránit. Můžou se domluvit všichni (nebo většina) a udělat si svůj portál např. pro ČR (s nezávislými recenzemi) a pak by žádný booking neměl šanci ;-) To by se ale holt musel umět někdo domluvit, že...

+1/0
16.12.2015 16:57

K40a23r82o40l15í77n22a 55H63o86r13o48v33á 3769183685502

Osobně používám buď booking, nebo hotel.info.

Jestli je někde něco o pár eur levnější při přímé rezervaci - může být, proč ne, mně osobně portály šetří čas. Mám všechny informace na jednom místě, včetně recenzí.

Portálová help linka taky řeší případné problémy, což už mám taky za sebou. Pikolík na recepci se se mnou odmítl bavit, s portálem se bavit už musel. Jistě, mohla jsem jít jinam, v době veletrhu je plno hotelů volných ;-)

Teď jsem jim udělala pěknou reklamu, mně to vyhovuje a vy si cestujte tak, jak uznáte za vhodné ;-)

+2/0
16.12.2015 16:54

M59i37c68h48a77e37l 47K10o54n17e27č75n75ý 6462213199319

Objednávám přez Booking.com,velký výběr ubytování, mluví to na mě Česky, jsou tam nezávislé recenze hostů a za reklamu se holt platí. Ono se to těm hoteliérům jak jsem pochopil nelíbí právě pro ty nezávislé recenze, které nemohou smazat a ovlivnit. A upřímě do těch portálů se hlásit nemusí;-)

+11/0
16.12.2015 16:47

P76e11t67r 76Z29a63c14h52r35d27l75a 2666251528288

Myslel jsem, že se skácím smíchy na zem. To by v těch hotelech museli prvně vědět co to znamená zákazník, jaké jsou jeho potřeby a co to je marketing!

+8/−1
16.12.2015 16:38

J93a56r77d12a 87H81o62f85m45a39n59n 4690935794

jo a portály je to naučí :-)

+1/0
16.12.2015 16:41

P86e49t90r 39Z12a98c17h11r72d40l73a 2646941518198

Portály je to nenaučí, ale bez nich bych zkrachovali. Nějaký ten "pátek" se v tom pohybuji a je to tragédie.

0/0
16.12.2015 16:43

M70i43c38h64a98e81l 29K67o19n30e48č23n25ý 6322473689929

To víte , že naučí . Pár špatných recenzí a začnete odstraňovat důvody proč se k Vám hosti nehrnou. Pomalu , ale jistě se to zvedá.

0/0
16.12.2015 17:02

P19e72t48r 76Z83a37c23h52r21d91l82a 2476371338868

No fakt je to nenaučí. Hoteliéři nemají většinou žádné PR specialisty, kteří by tupili hrany negativních hodnocení - "Děkujeme za zpětnou vazbu. Provedli jsme nápravu. Přijeďte se podívat jak jsme to napravili". Takže raději mažou profily, nechtějí pracovat se sociálními sítěmi. Ani tam nemají co dávat, protože se u nich zdánlivě nic neděje. A pak rozpočty hotelů nepočítají s různými problémy a opravami. Často říkají,že na to nemají peníze, ale to je obrácená kauzalita. Oni nemají peníze, protože hotel má vytíženost třeba jen 40%, ale ta se nezvedne pokud tam lidé budou nespokojeni a stejně tak se nestane, pokud tam budou mít deset let staré a nepůsobivé fotky, které fotil syn majitele, aby jako ušetřili. Pak weby. Weby neobsahují základní informace. Často jsou dělány opět nějak narychlo za pár kaček a je z nich poznat, že to dělal amatér. Speciální kapitolou je následný marketing, který je často velmi tristní. Často vídám kompletní selhání managementu :-/

0/0
16.12.2015 18:34

M20i75c73h95a31e15l 94K97o66n80e81č18n62ý 6852903789359

To máte samozřejmě pravdu, ale já se bavím o tom , že to že jsou na nějakém vyhledávacím portále s ostatní, třeba lepší konkurencí je donutí se k námitkám hostů alespoň částečně postavit čelem a s konkurencí se snažit srovnat. Na to srovnávání (teď namám na mysli nějakou velkou marketingovou show) jim stačí úsudek selský a prostý. A ti co se nesnaží mají smůlu a není jich škoda. Díky těmto vyhledávačům mám jako zákazník možnost si jednoduše vybrat a rozhodně si vyberu toho kdo mi jde jako zákazníkovi vstříc. Čili já to beru z pohledu uživatele. :-)

0/0
16.12.2015 20:03

P71e79t54r 31Z13a42c85h16r24d22l86a 2886461308808

Já vám to nerozporuji :-) Také zde nakupuji. Psal jsem o tom, že manažeři hotelů tomu pramálo rozumí. A to si tady fakt nehoním triko. Častěji bohužel vidím, že chtějí zrušit G+ (anebo fb) profil a vytvořit nový nebo přejmenují hotel (jen na oko) a otevřou jiný účet na bookovacích platformách, než aby udělali změny v zájmu zákazníka. Jak píšete, tak konkurence je určitě donutí, ale tento proces bude ještě několik let trvat. Někteří mamažeři hotelů jsou tak natvrdlí, že hledají problémy všude jinde než u sebe. Je to podobné jako Pohlreichovy hospody. Žádný koncept, žádný směr, ukřivděné pohledy jak je každý kritizuje. Neumí oddělit příčiny od osobní vazby. Takže kdykoliv ukážu na něco, co je špatně a navrhnu opravy. Dostane se mi asi tak tisíc výmluv a ještě to berou osobně, že jsem si dovolil je upozornit na nedostatky jejichž odstranění povede ke zvýšení obratu.

0/0
16.12.2015 20:28

K96a60r13e49l 57S50t47r87ž24a74n80o94v12s28k60ý 1668305235

Rezervační portály nepoužívám. A když najdu něco zajímavého na slevových portálech, do hotelu zavolám a objednám si ubytování za cenu inzerovanou na portále. Hoteliér má radost a ještě něco navíc přidá, protože ušetří na provizích a něco vydělá.

+3/−2
16.12.2015 16:34

J56a74r56d77a 65H17o43f87m89a16n91n 4170185294

přesně tak-.každý host v hotelu přes tyto portálu je ,,v druhé řadě,, tak to já vždy cítím a za stejné peníze mám lepší služby

+1/0
16.12.2015 16:36

M60a10r21t11i81n 51K30a84r34á91s39e56k 9318463838868

Bavime se o slevomatech nebo rezervacnim portalu? U klasickeho rezervacniho portalu jsem se nikdy nesetkal s tim, aby byl "druhorady host"

+4/0
16.12.2015 16:54

J63a55n 66S75l89a54d33k28y 8943947155698

ale jste tzv. druhy host... pokud host 1 zaplati primo hotelu a host 2 pres nejaky rezervacni portal, tak z hosta 1 bude mit hotel stale vice penez, ikdyz oba hoste zaplati stejne, protoze u hosta 2 se deli jeste s tim portalem a tim padem se host 2 stavi na druhou kolej ;-D

+2/0
16.12.2015 17:00

M60i40c94h17a66e60l 44K11o16n58e83č77n91ý 6712503649489

Taky jsem neměl nikdy ten pocit. To je zas takovej článet pro článek.

0/0
16.12.2015 17:07







Najdete na iDNES.cz