Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tři dny „taxikářem“ pro Uber. Abyste si vydělali, musíte se otáčet

Kalifornská firma Uber, zprostředkovávající spolujízdu pomocí mobilní aplikace, se stala fenoménem. Investoři v ní spatřují budoucnost a investují do ní miliardy dolarů. Taxikáři a úředníci ji ale nemohou vystát. Dvoučlenný tým iDNES.cz se rozhodl zkusit si třídenní „šichtu“ pro Uber na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86a42t48r44i28k 27K71o73u58b77a 3882552600705

To je taky napad si pujcit elektrickyho krama a jezdit neustale nabijet.

0/0
23.12.2015 15:13

P41a41t59r70i78k 23K73o45u48b57a 3922742230225

Pulku co clovek vydela da pujcovne, super napad R^

0/0
23.12.2015 15:15

E33v96a 40P61á90n82e26k 8430369737314

A Uber byl zamýšlený jako regulérní konkurence taxi službě? Myslela jsem,že to měla být alternativa dopravy ve stylu carpoolingu. Někam zrovna jedu,hodim trasu do app a někdo se ke mne přidá a mně to něco hodí a nebo se nepřihlásí nikdo a já jedu sám tam,kam bych jel stejně tak i tak. Ale ne že budu někde stát a čekat celou noc na zakose.

+1/0
18.12.2015 22:03

Z91d90e62n45ě47k 89M94á47č58a87l21a 1743745159790

Nevim, tak hlavně jít jezdit s tím, že si na to za prachy půjčím auto je pěkná blbost. Když máš vlastní, je to jiné.....

+2/0
18.12.2015 16:31

M55i22c95h10a86l 34H52i57r61k35a 4807586920683

Jestli není v tabulce chyba, tak se jezdil 1 km s pasažérem za cca 30 km. Tak nevím, v čem je finanční výhoda pro klienty, když mohu jezdit za 19 Kč.

+2/0
18.12.2015 13:22

R86a25d96e32k 95N56e30u82m82a12n19n 5122792758625

noo .... jedou americkým Uberem, který funguje na skvělé aplikaci na iPhonu a "většinou" je levnější než taxi

0/0
18.12.2015 13:40

R44a85d65e85k 85N13e69u30m40a73n44n 5662472148835

šel jsem na stránky Uberu Praha - "spočítejte si cenu odhadem" = "při počítání ceny se vyskytly problémy"

Dozvím se, že mohu použít běžné auto, SUV, luxusní, sedan, ..... ale ani stopa po cenách

Není to web seriózní firmy

0/0
18.12.2015 12:35

P19e45t53r 89K10o95n76v51a19l32i34n39k23a 2977763325721

Petr Karas - zhrzeny taxikar :-D jen houst, me se to velicd libi :-)

0/0
18.12.2015 11:39

M70a73r95t81i95n 86M14a46t70ý58s75e19k 6488731116240

Opravdu pan redaktor ve čtvrtek ujel 46 km s cestujícím a po srážce od Uberu vydělal 1399? Tedy 30,41 čistého na kilometr? Nejezdí náhodou Uber pop za 10 kč/km?

Za celé tři dny měl 230 km se zákazníkem a vydělal si (již po odečtení 10% pro Uber) 6024. Tedy 26 kč na jeden kilometr? V Praze se běžně jezdí za cca 20 kč / km.

Tak já nevím ...

+1/0
18.12.2015 11:11

R41a25d83o40s65l50a35v 87K45l15a60u48d75a 5704398654262

UBER POP je spolujízda... Řidič jede z místa A do místa B a protože má volná místa, nabídne je přes UBER jiným lidem.... To je ale služba, která těžko může fungovat v Praze nebo jiných velkých městech. UBER který je v Praze je zkrátka normální taxislužba a jak je vidět, tak dost drahá.

+2/0
18.12.2015 11:19

M86a25r41t45i88n 92M59a66t24ý31s83e83k 6978671506200

UBER POP byl zamýšlen jako spolujízda. Samozřejmě to od spolujízdy nemá ani to S. Obzvláště, pokud si řidiči půjčují komerčně automobil speciálně na tuto činnost. Ještě bych to pohcopil, že jezdí svým autem, které jinak stojí venku na ulici a on dřepí u TV. Jenže tohle je prostě normální pokud o podnikání. Jen k otmu chybí ty náležitosti, povinnosti a poplatky.

Ukažte mi JEDNOHO řidiče Uberu, který bude v březnu podávat daňové přiznání k výdělkům z UBERu.

+2/0
18.12.2015 11:33

R62a11d16o70s10l59a14v 32K69l92a59u80d53a 5974948864452

Tak naposled. Dokud platí i sebeblbější zákon, nebo vyhláška, musí ho všichni dodržovat. Ten kdo ho dodržovat nebude, tak pochopitelně bude mít určitou výhodu. Je-li to poskytovatel služby, nebo výrobce, tato výhoda může zlikvidovat konkurenci. Jestliže chce někdo změnu, musí lobbovat u svých poslanců, ne zákon svévolně porušovat.

+3/−2
18.12.2015 10:47

R53a31d85o85s82l94a36v 90K79l98a36u13d14a 5614178914962

To by mě zajímalo, co konkrétně se panu Petříkovi nezdá...

0/0
18.12.2015 10:55

P64e18t37r 58N55i86v64n36i22c28k98ý 3982844695337

V principu souhlasím a věřím, že stát časem i legislativně rezignuje na dnes již technologicky překonanou regulaci v taxislužbě.

Jaká je ale dnes reálná situace? Stát se tváří, že něco reguluje (sice nechápu, jaké to má výhody, ale dělá to). Jak je ale možné, že ROKY existují podvodní taxikáři, kteří mají tu SLAVNOU licenci, okrádají zákazníky, montují si turba? Dobře se o nich ví, ale regulátor NIC nedělá!!! Jak je možné, že i po zjištěných prohřešcích si klidně jezdí dál!? K čemu je ta "regulace", když zjevně a dlouhodobě nefunguje a regulátor vůbec nemá představu, jak to zlepšit?

A ty přijdeš s tím, že sebeblbější zákon se má dodržovat. :-P Teoreticky moc hezké... Taky bych chtěl, aby to tak bylo.

K tomu se přidává technologický pokrok, který ani politici nechápou, natož, aby na něj legislativně dokázali reagovat v rozumném čase. Takže politici udržují historický, nefunkční a nekvalitní systém. To z principu není dlouhodobě udržitelné,

+6/−1
18.12.2015 10:57

P87e96t61r 24N28i33v75n27i20c44k19ý 3782154945657

Někde jsem četl zajímavou myšlenku, že stát nedokáže dlouhodobě vzdorovat trhu a zakazovat lidem používat lepší a zároveň levnější službu. Chvíli to sice bude drhnout,ale lidi si cestu nakonec najdou a stát rezignuje.

Taxi je typickou ukázkou, kdy se stát (třeba v roli pražského magistrátu, nebo některých měst ve světě) zuby nehty snaží regulací udržet při životě drahou a méně kvalitní službu (licencovaný taxikář, regulované sazby). Přitom Praha ani po dvou desetiletích není schopna eliminovat nepoctivé taxikáře, o kterých se roky píše ve v turistických průvodcích (JAK JE TO MOŽNÉ?). Je to směšné, kdy udržuje při životě systém s mnoha podvodníky.

Politici a následně legislativa, kterou tvoří, absolutně nestíhá technologickému pokroku a snaží se udržet neudržitelný stav.

+10/−2
18.12.2015 10:00

P88e97t73r 60N10e40c78h18a93n75i98c30k55ý 7823176908790

Podívejme se na pirátství. Nejdřív byly žaloby a volání po zákazech a restrikcích. Pak přišlo Valve se Steamem a lidi najednou začali nakupovat i hry jen tak z nostalogie nebo protože to je v akci aniž by je hráli. Pak se objevil GOG, Origin atd. a kdo byl schopný dokázal vydělat víc než dřív, kdy měl problém prorazit mezi lidi. Nebo v hudbě služby jako Spotify nebo Apple music. Podobně očekávám přizpůsobení trhu i v těchto odvětvích.

+5/0
18.12.2015 10:13

L23a65d79a 25N64o54v77a78k 4402413207

bohužel ten tvůj trh nefunguje tak jak v ideálním prostředí.., válkou slev je zboží už v tragické kvalitě, služby na kterých se nic nevydělá nestojí za nic a zákazníkům to vůbec nevadí a nakupují a nakupují... Nějak nikde nevidim ten zlom, za kterým se přesunou od koupě laciného šmejdu ke kvalitě, za trochu víc peněz...

+1/−1
18.12.2015 10:36

P47e21t76r 85N31i27v62n19i11c20k19ý 3322574275537

Trh je segmentovaný, jsou zákazníci, kteří jedou jen po ceně. S těmi nic neuděláš. Ale existuje i segment zákazníků, kteří chtějí kvality a jsou ochotni za ni zaplatit. Trh by měl nabízet možnosti pro různé segmenty zákazníků. Pak budou spokojeni všichni.

Dnšes existují nízkonákladové letecké společnosti i ty standardní. Zákazník si vybere.

U taxi služby s online službou je přece mnohem větší výběr (auta, řidiče - včetně hodnocení ostatních zákazníků), je to kvalitativně zcela jinde, než přijít ke znuděným taxikářům čekající na parkovišti a nesednout k tomu, na kterého zrovna vyšla řada.

+1/0
18.12.2015 10:47

R30a52d34o55s70l37a36v 27K97l90a39u85d73a 5434298824312

Letečtí přepravci musí splňovat totožné předpisy, bez ohledu na to jestli je aerolinka klasická, nebo nízkonákladová. Fakt nemůže pilotovat kdejakej Lojza, kterej do té doby na pouti obsluhoval labutě, díly na Boeing musí být originál, nemůže je z kulatiny vyfrézovat místní zámečník atd.

+2/−1
18.12.2015 10:50

P98e47t97r 55N64i31v44n34i64c54k80ý 3782134565567

Přesně tak to funguje v autodopravě a i u taxislužbu. Auto ani taxík fakt nemůže řidit nějaký Lojza. Musí absolvovat autoškolu a získat řidičák. Má tedy kvalifikaci potřebnou k tomu, aby řísil auto a vozil spolucestující.

+3/−2
18.12.2015 11:00

R66a46d10o56s35l16a84v 48K20l83a59u86d40a 5864768454662

No a stačí pilotní průkaz na kapitána letadla? Měl by, ne?

+2/−1
18.12.2015 11:06

P89e35t10r 57N78i55v73n87i13c21k46ý 3712814455297

Uniká mi paralela s automobilismem. O kapitánovi jsi v předchozím příspěvku nic nepsal. Taxikář má být paralela kapitána letadla? 8-o

Pokud máš na mysli, že na dopravni Boeing musí být jiná kvalifikace než na čmeláka, pak je jiná třída řidičáku na motorku, jiná na osobní auto, jiná na náklaďák a jiná na autobus.

+2/−1
18.12.2015 11:13

R86a82d38o16s95l28a35v 94K92l61a58u45d79a 5704568934772

Tak dobře, stačí pilot, který musí procházet pravidelným a přirozeně placeným školením... Ale i ten kapitán v tom letadle v podstatě být nemusí. Když ho tam aerolinka neposadí, co se stane?

0/0
18.12.2015 11:20

P76e45t21r 22R30i55h18a66k 7541818478136

Jenze kdo Vam zaruci, ze s vyssi cenou je i vyssi kvalita a ze nekupujete levny smejd za vyssi cenu? To je ten kamen urazu.

+1/0
18.12.2015 13:32

T73o11m47á12š 24K67n52a14i47f38l 6693710987150

Tohle neni o tom, ze by stat za kazdou venu drzel nejakou sluzbu... Tohle je o tom, ze jenpotreba tomu nasadit nejaky legislativni ramec... A tomholt chvili trva.

0/0
18.12.2015 10:55

P64e26t95r 38N17i41v63n52i93c14k10ý 3172734615817

Myslíš organizační nebo daňový rámec?

Stát zuby nehty udržuje regulaci taxislužby stejnou jako před desítkami let: licence a diktát cen. Ale trh je dnes jinde, technologie to posunula, legislativa však ustrnula a politici ji jen udržují při životě v klinické smrti. Navíc ani stávající systém regulátor nezvládá: okrádání zákazníků, ponechávání licencí usvědčeným podvádějícím taxikářům, ....

Samozřejmě že je to o tom, že stát (třeba magistrát) drží taxislužbu v zakonzervované a nekvalitní podobě, přestože je možná změna díky dostupným technologiím.

+2/0
18.12.2015 11:05

T97o39m72á52š 57K89n87a57i96f76l 6563880507720

Samozrejme ze oboji... Ono je fajn, ze tunsluzby jako uber apod jsiu, ale legislativni vakuum kolem toho (jako treba odpovednost ridicu apod) jsou jeste dost nevyjasnene...

0/0
18.12.2015 11:12

P39e16t51r 50N30i50v53n49i58c53k39ý 3702204585527

O to v celé diskusi jde. Stávající legislativa a regulace je zastaralá a nefunkční. Politici zjevně nejsou schopni ji přizpůsobit stávajícímu techologickému stavu a držet legislativu na stejné vlně jako technologický vývoj. Takže dnes různé firmy zkouší nasadit nové modely a uvidí se, které se nakonec prosadí. Pak to politici vezmou na vědomí a ten stav "zlegalizují". Ono jim ani nic jiného nezbude...

+1/0
18.12.2015 11:18

P96e23t60r 77N52o64v40a40k 9978566566730

No nedivim se ze je to ve spousty mistech zakazany, vcetne toho kde bydlim. Jenom to zotrocuje lidi, velice maly vydelek kdy pak musite ridit unaveny a ve stresu na takovou almuznu. Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky. Amici..omg

+2/−13
18.12.2015 9:56

J38o48s40e40f 83N74o11v31á74k 6923650332409

"zotročuje lidi"? zkuste se podívat do kalendáře. jsme asi o 35 let dále, než si myslíte

+8/0
18.12.2015 10:03

L41a53d88a 24N98o27v28a77k 4972543797

spíše vůbec netušíš o co jde...

+2/−4
18.12.2015 10:38

P42e38t72r 30N73i74v20n51i73c92k78ý 3212204225987

"Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky."

- kvalita řidičů: myslíš tím taxikáře jezdící jak prasata?

- bezpečnost: co to má přesně znamenat?

- znalost ulic: proč ne, ale dnes celkem zbytečné, požadavek minulosti, dnes má navigaci, navíc je to kontrola i pro zákazníka.

- licenci: proč? k řízení mu stačí řidičák

- "auto splňujcí požadavky" - tím myslíš namontované turbo?

+10/−4
18.12.2015 10:06

L86a45d57a 31N32o30v93a53k 4212333857

já taxikáře nesnášim a nevyužívam, ale baví mě lidi, kteří si myslí, že se dá dnes dělat taxi s navigací a oloupanou felicií... Ale jo, dá se to, když ti stačí to co bys dostal jako noční vrátnej...

0/−1
18.12.2015 10:44

P51e83t56r 39N55i60v50n85i59c50k45ý 3372104115287

Jestliže existují zákazníci, kterým to stačí a jestliže existují taxikáři, kterým to vyhovuje, PROČ jim to chceš zakazovat?

Existují různí zákazníci mající různé priority, trh by měl umět uspokojit všechny. Někdo chce jezdit mercedesem (a klidně to zaplatí), někomu stačí felcka.

+5/0
18.12.2015 10:49

M54a80r65e47k 74H76o14f86f27m41a42n 3495324570220

Pridam jen svou zkusenost... Aplikace funguje bezvadne, dojezdove casy Uberu jsou bezkonkurencni, zatimco na dispecinku taxi jsem nejednou obdrzel informaci, ze musim cekat cca 30 az 40 minut... Ridici Uberu ( jel jsem asi sedmkrat ) vzdy pohodovi, auta cista, typove od Fabie az po opravdu dobre vozy ( MB GLK, Audi A6 ) a to v kategorii pop... Za tyhle auta bych jinde platil 60 kc za km... Ridic ma vzdy pustenou navigaci s optimalni trasou a zakaznik vidi kudy jede... Z pohledu zakaznika je to perfektni sluzba...

+5/−1
18.12.2015 9:38

P43e28t18r 49K87a67r67a27s 3622332606695

Za 60 sev praze nejezdi. Nicmene sluzba asi dobra, ale jelikoz ji vyuzivas, tak jsi podporovatel nelegalni prace, jeste dodam, ze v praze je maximalni sazba 28 za km, ale zhruba tak 80% ridicu za takove ceny nejezdi, jen se jim o nich zda. Ale je pravda, ze volat na dispecink, to je urcite o nervy, ostatne si myslim, ze dispecinky jsou v upadku a case vymizi a budou jen aplikace jako treba legalni liftago, ktere dnes vyuziva i spousta ridicu jako doplnek k dispecinku. Takze budoucnost je rozhodne diky dostupnosti v aplikacich s tim souhlasim.

+3/−1
18.12.2015 9:52

M35a49r45i98u29s30z 30H12u49d72e54c85z21e73k 8790699221234

Ja jezdím s modrým andělem za částku 21 CZK/km. Uberem jsem parkrat jel a musím uznat, ze to není typ sluzby pro mne.

0/0
18.12.2015 10:42

M27a10r62t12i38n 12M19a91t60ý39s86e22k 6488831516260

A je v pořádku, že Vám milovaný Uber počítá i čas, tedy nejen 15 kilometrů, ale i 20 minut času. Plus násobí koeficientem, pokud je špička. Co kdyby taxikář jezdil normálně za 20/km a když by začlo pršet, tak by zvedl sumu na 40. To by byl zloděj, že?

+2/0
18.12.2015 11:02

M43a60r77e94k 43H29o11f36f20m93a54n 3625634760920

15 km je 150 kc, 20 minut je 80 kc + 20 kc nastup... Celkem cca 250 kc... Je to kilometrove dejme tomu cesta z Vinohrad do Hornich Pocernic... Za kolik pojedu s normalni taxisluzbou?? Nebo treba letiste z centra, pres tunely a Vypich jedu za 300 az 350 kc... Za kolik me odveze taxi??

+1/0
18.12.2015 12:20

M87a57r50e19k 42H68o72f46f17m95a20n 3385684710610

A o nikom jsem tady neprohlasil, ze je zlodej...

+1/0
18.12.2015 12:21

J59i16ř11í 68P57r45a18ž44á28k 9830802601752

Kdyby taxikáři neokrádali zákazníky, tak by assi uber nebyl populární. Co kdyby ho taxikáři porazili v konkurenčním boji poctivě? Pokoušejí se okrádat i i objednaní přes dispečink. Turbo na taxametru a po cestě se ptají, zda je objednáno přes dispečink a za kolik.

+9/−2
18.12.2015 9:25

P28e18t63r 39K96a62r92a34s 3902432426825

Lzes, to co pises nemuzenapsat clovek, ktery by kdy jezdil taxikem. Vzdy nejvice reci maji ti co na taxika ani nemaji, proto sihonemuzou dovolit a tak je plivou jedovate sliny kolem sebe a urazi kde koho aniz by si uvedomil, ze se dopousti krivd na spouste poctivych lidech. Jsou vyjimky, ale nastesti tech je tak malo, ze opak daleko predci tech par jedinci ze staromaku a hlavniho nadrazi.

+1/−8
18.12.2015 9:32

J74i87ř40í 87P46r19a72ž66á47k 9410942561612

PodívejTE se na streamu na seriál Praha vs prachy a pak pište.

+3/0
18.12.2015 9:36

P17e45t52r 48K15a89r57a87s 3212702876875

Ja to videl, ale ty si to pust znova a poslouchej dobre co se tam povida a hlavne samotneho redaktora, ktery v kazdem dile rika, ze se to tyka jen nekolika jedincu, a v kazdem dile to jsou jedni a ti stejni lide. Jedna se o par lidi z okoli staromaku a hlavniho nadrazi. Nevim kolik jich muzebyt... do 20? V hpraze jezdi pres 4000 taxiku.

0/0
18.12.2015 9:42

T55o98m71á19š 68R35ó24t67h 2364736692309

podívejte se vy a tentokrát si zapněte i zvuk

+1/−1
18.12.2015 10:05

P13e39t47r 70C87h18v79á76t68a81l 4442552570804

Ano, věřím, že dost taxikářů je poctivých....bohužel je jich taky dost nepoctivých...nejsnadněji si můžete udělat pořádek mezi sebou sami....ale to chce odvahu a čistý štít....a kdo nemá aspoň malý hříšek na triku, co??

+3/0
18.12.2015 10:00

M52a37r51t35i85n 75M69a98t58ý63s73e94k 6378711686410

Já nemám na triku žádný hříšek. Jenže zároveň nemám na to jí si zahrávat s mafií. Nevím proč by měli dělat taxikáří práci za orgány činné v trestním řízení. Od čeho platím daně, když pak musím dělat práci za PČR?

0/0
18.12.2015 11:04

M93a79r70i81u27s12z 60H20u26d32e61c17z20e85k 8260379631214

V Praze jsou nejlevnější taxiky v republice. Jen musíte umět jezdit

+1/0
18.12.2015 10:45

J53i71ř39í 83P48r83a53ž42á39k 9870172241232

;-D;-D T o tedy poraďte čtenářům. Bude je to zajímat.

0/0
18.12.2015 10:49

T52o14m98á50š 49K74n85a98i34f35l 6903240687530

Jezdim taxikem v praze celkem casto... Nikdy se me nikdo na dispecink neptal... A jikdy me nikdo nenatahl... Takze?

0/0
18.12.2015 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.